Korba DH do 1000zł

pdmobil
Posty: 195
Rejestracja: 26.01.2015 10:39:27
Lokalizacja: NRW
Kontakt:

Korba DH do 1000zł

Post autor: pdmobil »

Szukam nowej korby, stara to poczciwy Truvativ Hussfelt, 170mm ale chciałbym iść w coś lżejszego, no i może lekki design :wink: Na celowniku mam LG1r
Macie jakieś inne propozycje pod względem wagi ? Mufa chyba 68mm, nie jestem pewny co do Canyona podchodzi ;)
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

No to najpierw sprawdź jaką masz mufę, bo może się okazać, że niektóre propozycje są tylko na 83mm.
pozdro

frango
pdmobil
Posty: 195
Rejestracja: 26.01.2015 10:39:27
Lokalizacja: NRW
Kontakt:

Post autor: pdmobil »

Mufa 73mm
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

masz 1k? Szukaj X0 lub XTRa ;)
pdmobil
Posty: 195
Rejestracja: 26.01.2015 10:39:27
Lokalizacja: NRW
Kontakt:

Post autor: pdmobil »

A co powiecie o Race Face Atlas ? 694gram bez suportu ?
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Atlas pod względem wagi wypada licho. Zwykłe Deore (poniżej SLXa) jest lżejsze. A z tego co zrozumiałem, to waga jest ważna.

Obrazek

jak masz 1k to szukaj jak wyżej napisałem, a jak jednak za mniej, to najlepiej wagowo wychodzi XT/SLX i nowe cuda od Srama
pdmobil
Posty: 195
Rejestracja: 26.01.2015 10:39:27
Lokalizacja: NRW
Kontakt:

Post autor: pdmobil »

MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

i koronką.

Obrazek

do tego koronka pod spiderless około 70g i suport około 100g.

Ewentualnie pająk na zwykłą koronkę waży 62g.

A Atlas
Obrazek
MLYNoBIKER
moderator
Posty: 2872
Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
Lokalizacja: Canada
Kontakt:

Re: Korba DH do 1000zł

Post autor: MLYNoBIKER »

Sama X0 DH wychodzi 530g w opisie widzę 165mm BB30
Załączniki
sram-x0-dh-165mm-pf30-bb30.jpg
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

Pokaż cały setup roweru, bo jak tylko to masz mieć lekkie to mija się z celem wydawanie 1k na carbonowe ramiona. Można by to wydać jakoś sensowniej i kilka partsów wymienić.
pdmobil
Posty: 195
Rejestracja: 26.01.2015 10:39:27
Lokalizacja: NRW
Kontakt:

Post autor: pdmobil »

Chce trochę odzchudzić rower ;)
Tu specyfikacja roweru :) Do zmiany idzie kaseta ;) I myślę nad powietrznym damperze :)
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=96677
MLYNoBIKER
moderator
Posty: 2872
Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
Lokalizacja: Canada
Kontakt:

Post autor: MLYNoBIKER »

Jak dla mnie to skup się na innych rzeczach żeby odchodzić rower a nie na korbie, mój rower waży 14,8 i jest na saincie, jasne, mógłby ważyć 250g lżej za 4tyś więcej gdybym wsadził cały napęd X0 DH. Masz koła które ważą 2300+g, zbieraj na lżejsze, a korbę kup sobie zee czy sainta :)
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

No to rzeczywiście niewiele tam jest do schodzenia w rozsądnej kasie :D

Shimano saint, kaseta jakaś szosa rozbieralna i wywalić największe zębatki i CCDB Air :D W tysiaku zmieścisz się w kasecie i korbie, potem damper i masz 16kg. Miałem kiedyś rower 16kg i wystarcza taka waga w zupełności, jakby szaleć to aira z przodku dowalić - to w kwestii już raczej ekstremalnego odchudzania ;)
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Przy takiej maszynie faktycznie nie ma co ładować karbonowych korb.
Zmień damper, koła i trochę napęd, ale nie przesadnie (nie karbon).

Komplet Hussefelta waży ~1020g
suport --> http://ep2.pinkbike.org/p3pb4248532/p3pb4248532.jpg
ramiona --> http://www.sicklines.com/weightpictures ... cranks.jpg
jeszcze 2 stalowe śruby trzeba naliczyć...

Korba Sainta jak na swoją "ligę" waży bardzo dużo
korby + suport 850g --> http://www.sicklines.com/gallery/data/5 ... mmarms.jpg
Zee waży około 5-10g mniej od Sainta --> http://www.sicklines.com/gallery/data/5 ... m-2012.jpg

Masz mufę 73mm... jak nie ważysz 120kg to brałbym XT, który jest spoooro tańszy od Sainta, 160g mniej ważący i podobnie wytrzymały. Dużo osób jeździ na XT a połamanych jak SLXów nie widziałem. Wybierając XT względem Hussefelta masz spokojnie 420-440g mniej
XT 770 --> http://www.sicklines.com/gallery/data/5 ... et_175.jpg
XT 780 waży +/- 3g tyle samo.

Rozważ te opcję. Zębatki wiadomo też ważą swoje, ale pokazywałem części bez zębatek, by wagi były porównywalne. XT kupisz na allegro same ramiona lub całość używana przez gości XC. Nawet jak kupisz nówkę to komplet zębatek spokojnie sprzedasz za 150zł.

Na damperze sporo zejdziesz, ale się nie znam tak bardzo na nowych wynalazkach, mi tam starcza RP23 od Foxa (który waży 300g +/-5g, czyli mniej niż sama sprężyna w coilach - cały coil waży średnio około 800g)

Kółka tanie i lekkie złożysz na komponentach Dartmoora, trochę lepsze i droższe (przy okazji Tybless Ready) złożysz na obręczach WTB Frequency i23 lub i25, na piastach Darta i szprychach Sapim Race lub CN Spoke db454 (oba zestawy cieniowane 2-1.8-2).

No i można by pomyśleć nad oponami Exo a nie 2ply, chyba że katujesz cały czas góry. Na lokalne miejscówki spokojnie nawet 1ply Ci starczy (Exo jest czymś pomiędzy). Maxxis 2ply 2,5 waży około 1,3kg, a na lokalne miejscówki możesz mieć opony spokojnie poniżej 700g.
pdmobil
Posty: 195
Rejestracja: 26.01.2015 10:39:27
Lokalizacja: NRW
Kontakt:

Post autor: pdmobil »

Kasete będę zmieniał na Shimano 105 CS 5700, co do kół, hmm aż takie cięzkie są ? :) Myslałem na początku o Deemax ale czytałem że nie cieszą sie super recenzjami. Damper, hmm myślałem tez o Vividzie powietrznym :) Jest troche kasy i trzeba powymieniac czesci :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości