Do tej pory nie byłem wymagający co do dampera, bo do szczęścia wystarczyła mi dopasowana sprężyna i regulacja tłumienia. Niedawno pokusiłem się o Revoxa Pro i w manualach nie mogę znaleźć info o tym czemu dokładnie służy regulacja poziomu progresji. Do regulacji służy pokrętło na zbiorniczku. Ma zakres regulacji 1-2-3-4...
Mógłby mi ktoś rozkminić mniej więcej czemu to służy i jak to się ma do ciśnienia wewnątrz dampera ?
EDIT. Chyba udało mi się to znaleźć. Ale jak to się przekłada mniej więcej na jazdę ? 1 odpowiada temu, że potrzeba większej siły by ugiąć damper ? Dobrze to rozumiem ?
"Ustawienie poziomu powietrza kontroluje pozycję czułości tłumienia kompresji. Beznarzędziowy regulator poziomu znajduje się na końcu mniejszego zbiorniczka. Regulator poziomu powietrza kontroluje opór dobijania amortyzatora, podnosząc siłę kompresji podczas pozostałych 50% skoku amortyzatora. Regulator beznarzędziowy ma 4 numerowane wydrążenia odpowiadające różnym poziomom. 1# to pozycja największego poziomu a zarazem najmniejszej progresywności ze wszystkich ustawień. 4# ta pozycja odpowiada najbardziej progresywnej charakterystyce"
Manitou Revox Pro - Regulacje
-
- Posty: 350
- Rejestracja: 17.01.2010 21:57:55
- Lokalizacja: Rzeszów / Bieszczady
- Kontakt:
Manitou Revox Pro - Regulacje
2015 set - Intense Socom FRO + Manitou Revox PRO + Boxxer RC 2012
-
- Posty: 350
- Rejestracja: 17.01.2010 21:57:55
- Lokalizacja: Rzeszów / Bieszczady
- Kontakt:
Ogólnie to wystarczy powędrować na końcówkę skoku
Ogólnie IFP ma za zadanie kompensować objętość tłoczyska wchodzącego wraz ze skokiem do tłumika. Olej przekazuje moment na IFP, który kompresuje powietrze znajdujące się za nim. Teraz - im mniejsza objętość powietrza za tłoczyskiem, tym więcej progresji uzyskasz na końcu skoku.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość