Manitou Revox Pro - Regulacje

BiałyMadball
Posty: 350
Rejestracja: 17.01.2010 21:57:55
Lokalizacja: Rzeszów / Bieszczady
Kontakt:

Manitou Revox Pro - Regulacje

Post autor: BiałyMadball »

Do tej pory nie byłem wymagający co do dampera, bo do szczęścia wystarczyła mi dopasowana sprężyna i regulacja tłumienia. Niedawno pokusiłem się o Revoxa Pro i w manualach nie mogę znaleźć info o tym czemu dokładnie służy regulacja poziomu progresji. Do regulacji służy pokrętło na zbiorniczku. Ma zakres regulacji 1-2-3-4...

Mógłby mi ktoś rozkminić mniej więcej czemu to służy i jak to się ma do ciśnienia wewnątrz dampera ?

EDIT. Chyba udało mi się to znaleźć. Ale jak to się przekłada mniej więcej na jazdę ? 1 odpowiada temu, że potrzeba większej siły by ugiąć damper ? Dobrze to rozumiem ?
"Ustawienie poziomu powietrza kontroluje pozycję czułości tłumienia kompresji. Beznarzędziowy regulator poziomu znajduje się na końcu mniejszego zbiorniczka. Regulator poziomu powietrza kontroluje opór dobijania amortyzatora, podnosząc siłę kompresji podczas pozostałych 50% skoku amortyzatora. Regulator beznarzędziowy ma 4 numerowane wydrążenia odpowiadające różnym poziomom. 1# to pozycja największego poziomu a zarazem najmniejszej progresywności ze wszystkich ustawień. 4# ta pozycja odpowiada najbardziej progresywnej charakterystyce"
2015 set - Intense Socom FRO + Manitou Revox PRO + Boxxer RC 2012
Vinrael
Posty: 686
Rejestracja: 21.04.2013 15:14:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Vinrael »

Najwyżej mnie ktoś poprawi.
To pokrętło zmienia objętość komory IFP. Im mniejsza objętość komory IFP tym większa progresja końcówki skoku - czytaj ostatnie kilka centymetrów skoku koła będziesz miał coraz twardsze i nie będziesz dobijał. Taki skok awaryjny gdybyś nie trafił w lądowanie ;p
BiałyMadball
Posty: 350
Rejestracja: 17.01.2010 21:57:55
Lokalizacja: Rzeszów / Bieszczady
Kontakt:

Post autor: BiałyMadball »

Upraszczając to do jednego zdania to muszę skoczyć kilka hop/dropów by odczuć różnicę w regulacji ? :)
2015 set - Intense Socom FRO + Manitou Revox PRO + Boxxer RC 2012
Vinrael
Posty: 686
Rejestracja: 21.04.2013 15:14:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Vinrael »

Ogólnie to wystarczy powędrować na końcówkę skoku ;) Ogólnie IFP ma za zadanie kompensować objętość tłoczyska wchodzącego wraz ze skokiem do tłumika. Olej przekazuje moment na IFP, który kompresuje powietrze znajdujące się za nim. Teraz - im mniejsza objętość powietrza za tłoczyskiem, tym więcej progresji uzyskasz na końcu skoku.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość