Manitou Swinger x4 - jak rozebrac ?

MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Obrazek

przykładowe skutki kawitacji. Co prawda na śrubie motorówki, ale pokazuje jakie uszkodzenia powoduje owe zjawisko.
talaskus
Posty: 25
Rejestracja: 01.11.2007 12:44:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: talaskus »

Po napompowaniu nawet powyzej 75 psi nadal stuka, martwy skok przy szybkich malych ugieciach, zastanawiam sie czy nie zapowietrzony
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

jak tak puka i jest martwy skok to zapowietrzony na pewno
talaskus
Posty: 25
Rejestracja: 01.11.2007 12:44:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: talaskus »

no i nie moge poradzić sobie z tym zapowietrzeniem, staram sie robić to tak jak wyczytalem z wiekszosci postów ale ciagle mam te stukanie, moze sprobowac z zanurzonym damperem w oleju?
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

najważniejszy jest moment wkładania całego tłoka (korek ma być przy odbojniku), no i nie wyciągaj go potem a pozwól by sam wyszedł dopiero przy pompowaniu. Włożyć ifp by nie było powietrza nie jest jakoś trudno, ale olej musi być na max w zbiorniku i tworzyć menisk
talaskus
Posty: 25
Rejestracja: 01.11.2007 12:44:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: talaskus »

Napisze może jak postępowałem w kolejności:
1.damper rozkrecony ( wyciągnięty tłok oraz rozkręcony ten z powietrzem i wyciągniety pływak)
obie komory puste i pozbawione oleju
2.Nalałem olej tam gdzie pływak dopóki sie nie napełnił bo brzegi i wtedy wcisnąłem pływak na określoną głębokość. ( 4,3cm przy 200mm damperze bodajze )
3.Następnie napełniłem główną komore po brzeg olejem i wcinąłem powoli tłok
4.Teraz pytanie, jak wkładać ten cały tłok, tak żeby wepchnąć, ugiąć tłok w damprzerze co spowoduje podniesienie się pływaka, czy korek do skręcania dampera ma być zaraz przy tych pierscieniach na dole tłoka podczas wkładania?
rafal.zwdh
Posty: 470
Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
Kontakt:

Post autor: rafal.zwdh »

ej chłopaki... a wy nie wyciągacie iglicy podczas serwisu?

Chodzi mi o to czy podczas wkładania całego tłoka do zalanego olejem korpusu iglice macie nie wyciągniętą?
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

rafal.zwdh pisze:ej chłopaki... a wy nie wyciągacie iglicy podczas serwisu?

Chodzi mi o to czy podczas wkładania całego tłoka do zalanego olejem korpusu iglice macie nie wyciągniętą?
w teorii powinna być wyjęta i odkręcone ucho montażowe. W praktyce wystarczy przed wkładaniem zalać cały tłok w oleju i napięcie powierzchniowe zrobi swoje
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości