Damper - stukanie - film
Damper - stukanie - film
Postanowiłem nagrać coś co mi spokoju nie daje, czy owe stuki przy małych i szybkich ugięciach to zapowietrzenie amora ?
https://youtu.be/bEUvv4lo4Gs
https://youtu.be/bEUvv4lo4Gs
mam coś podobnego ze swoim swingerem, przy lekkich ugięciach stuka, tak jakby sprężyna była luźna, i czasami mam wrażenie że traci tłumienie przy takowym lekkim ugięciu, ale przykładałem palce w okolicach tulei i nic sie tam nie rusza przy tym dźwięku, tzn rusza się ale przy innej czynności.
co masz na myśli mówiąc "kopie"? bo chyba coś takiego występuje w moim przypadkuPuncu pisze:nie kopie przy końcu powrotu
Re: Damper - stukanie - film
Gdy damper sie prostuje to w ostatnich milimetrach skoku zachowuje sie jakby nie mial tlumienia. Czuc to przy dokreconym powrocie, wraca powoli i na koncu nagle przyspiesza.
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Wszystko zależy od rozmieszczenia podkładek na tym tłoku z otworkami.
Podkładki są po to aby tłumienie nie przeszkadzało podczas wciskania dampera.
Gdy wciskamy damper olej naciska na podkładki i odgina je, dzięki czemu może przepływać nie tylko przez środkowy otwór ale też przez otwory w tłoku.
Gdy damper odbija to olej naciska na podkładki dociskając je do tłoka, zaślepiając otworki.
I właśnie stamtąd bierze się charakterystyczny stukot.
W zależności od tego jak ustawi się podkładki stukot będzie większy lub mniejszy.
Gdy lekko wciśniemy damper i szybko wrócimy możemy przemieścić tłok ale podkładki nie zdążą domknąć się do otworków i cały olej wróci na drugą stronę.
I to jest przyczyna braku tłumienia przy niewielkich ugięciach.
Mówiąc prościej leciutko uginając damper falujemy wyginamy podkładki góra dół a olej nie przelewa się nad nie aby je domknąć.
Dlatego trzeba ogarnąć jak w jakiej kolejności pookładać te podkładki.
Podkładki są po to aby tłumienie nie przeszkadzało podczas wciskania dampera.
Gdy wciskamy damper olej naciska na podkładki i odgina je, dzięki czemu może przepływać nie tylko przez środkowy otwór ale też przez otwory w tłoku.
Gdy damper odbija to olej naciska na podkładki dociskając je do tłoka, zaślepiając otworki.
I właśnie stamtąd bierze się charakterystyczny stukot.
W zależności od tego jak ustawi się podkładki stukot będzie większy lub mniejszy.
Gdy lekko wciśniemy damper i szybko wrócimy możemy przemieścić tłok ale podkładki nie zdążą domknąć się do otworków i cały olej wróci na drugą stronę.
I to jest przyczyna braku tłumienia przy niewielkich ugięciach.
Mówiąc prościej leciutko uginając damper falujemy wyginamy podkładki góra dół a olej nie przelewa się nad nie aby je domknąć.
Dlatego trzeba ogarnąć jak w jakiej kolejności pookładać te podkładki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość