[Muszel] NS Soda FR 2013 + RS Lyrik RC2DH SA 2013

Zalas
Posty: 1594
Rejestracja: 22.01.2015 22:25:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zalas »

Nie przymilaj się tak z tym wstępem :P
A i i i to nie temat "drobne pytania rowerowe"
Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
ToKo
Posty: 76
Rejestracja: 20.03.2015 20:54:28
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: ToKo »

Dzięki Ci o Panie za przywrócenie mnie do porządku ;-) co by nie być pseudo spamerem sam sobie odpowiem na zadane pytanie:

Gdyby się komuś kiedyś niechcący złamała/połamała/uszkodziła manetka zwalniająca blokadę regulacji ów sztycy.. oto rozwiązanie:

http://activia.sgl.pl/cena/czesci-zamie ... -xc-pro/60

Aaa i nie za ma co :)
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Sorki ToKo za brak odpowiedzi, ale liczyłem, że dostanę maila jak ktoś napisze w temacie, a widzę, że jednak maile znów nie przychodzą... i wszystko zależy od sztycy ;)
szwajg
Posty: 47
Rejestracja: 04.06.2012 18:21:23
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: szwajg »

cześć, czy mógłbyś napisać jak się jeździ z większym skokiem z tyłu (170 vs 178mm)?
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Hej. Nigdy nie czułem potrzeby jazdy na większym skoku, jeżdżę na mniejszym czyli 152 mm.
szwajg
Posty: 47
Rejestracja: 04.06.2012 18:21:23
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re:

Post autor: szwajg »

MUSZEL pisze:Hej. Nigdy nie czułem potrzeby jazdy na większym skoku, jeżdżę na mniejszym czyli 152 mm.
Rozumiem, dzięki za odpowiedź.
ToKo
Posty: 76
Rejestracja: 20.03.2015 20:54:28
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: ToKo »

Muszel - może będziesz wiedział,

Zastanawiam się, czemu propozycje ustawień przez producenta są takie:
- krótszy skok (przy krótkim i długim rozstawie osi)
- długi skok (tylko przy dłuższym rozstawie osi)

dlaczego nikt nie wspomina o długim skoku przy krótszym rozstawie osi ? Może Ty mnie oświecisz... (zakładam, że koło nie trzepie o rurę podsiodłową - no chyba, że jest inaczej?)

Zapytałem - bo mnie najszło...

dzięki za info.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

ToKo pisze:Muszel - może będziesz wiedział,

Zastanawiam się, czemu propozycje ustawień przez producenta są takie:
- krótszy skok (przy krótkim i długim rozstawie osi)
- długi skok (tylko przy dłuższym rozstawie osi)

dlaczego nikt nie wspomina o długim skoku przy krótszym rozstawie osi ? Może Ty mnie oświecisz... (zakładam, że koło nie trzepie o rurę podsiodłową - no chyba, że jest inaczej?)

Zapytałem - bo mnie najszło...

dzięki za info.
no właśnie w tym rzecz... ;) długość wahacza na krótszym ustawieniu jest mniejsza niż w większości sztywniaków do podobnego przeznaczenia. Średnia długość w sztywniakach to 420 mm, w Sodzie 417 mm. Przy większym skoku koło po prostu wali w rurę i nie ma się co dziwić. 432 mm (długi wahacz) to i tak stosunkowo krótko jak na prawie 180 mm skoku, Przykładowo stary Big Hit przy długości wahacza również 432 mm mieścił koło tylko 24". Żadna rama na te chwilę nie zejdzie poniżej 430 mm, ale to też dlatego, że dłuższy wahacz ułatwia podjeżdżanie (ale rower jest mniej zwinny w zjeździe). Jedynie NS daje taką możliwość co mi się podoba. Np Snabb T na 27,5" przy 142 mm skoku ma bodajże 419 mm a przy 162 mm ma 432 ;)
Suma sumarum... 432 to całkiem przeciętna długość wahacza i chwała za to, że NS umożliwił skrócenie dla mniejszego skoku (bo bardzo lubie te długość).


Tak apropo mojej Sody... Przymierzam się do kasety XT 8000 11-42, przerzutki i manetki Shimano XTR 9000 i RS Pike RCT3 160 SA 27,5 :) także małe zmiany zajdą.
ToKo
Posty: 76
Rejestracja: 20.03.2015 20:54:28
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: ToKo »

ja mam 11-26t 11x, a z przodu 22t.

W przełożenie bardzie Ęduro celujesz widzę ?
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

ToKo pisze:ja mam 11-26t 11x, a z przodu 22t.

W przełożenie bardzie Ęduro celujesz widzę ?
raczej tak, mocno uniwersalnie. Teraz najmniej ma 34 x 34 i w górach przy parugodzinnym podjeździe (żeby potem zjechać ;) ) myślałem że się pos*am ;)
ToKo
Posty: 76
Rejestracja: 20.03.2015 20:54:28
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: ToKo »

No ja niestety o podjazdach mogę zapomnieć, - mam jeszcze blat bop'a 32T na przód.. ale nie wiem czy to coś zmieni :(
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Ehh, dawno mnie nie było na tym forum, ostatnio tylko sporadycznie ;)

Co nowego... Na nowy sezon drobne tylko zmiany. Przycisnęły finanse i nowa zimowa pasja :D miał być jeszcze Pike, ale widocznie nie było mi dane, będzie dopiero razem z ramą i kolami 27,5"... kiedyś. Może za rok. A tymczasem doszły Shimano XTR M9000 GS przerzutka tył, XTR M9000 manetka, XT M8000 11-42 kaseta, XT/Ultegra HG700 łańcuch, zębatka HCC 34 -> 32 i zacisk sztycy Hope bolt.

Obrazek
Obrazek

Ogólne wrażenia? Raczej pozytywne. Zdziwił mnie stosunkowo duży luz na niektórych połączeniach w XTR, w Zee po roku używania były znacznie mniejsze, ale ponoć to norma, kumpel w XT ma tak samo. Jestem tylko niemiło zniesmaczony łańcuchem... jest przepaskudny :P miał być niklowany na zewnętrznych ogniwach, ale w porównaniu do rocznego Connexa 10s8 jest okropny, na zdjęciach ładnie błyszczy, a tu takie coś :P no ale chyba łańcuchy Sh tak po prostu mają.
Bejker
Posty: 72
Rejestracja: 13.11.2014 17:31:12
Kontakt:

Re: [Muszel] NS Soda FR 2013 + RS Lyrik RC2DH SA 2013

Post autor: Bejker »

Na bogato :D? Waga na ralphach?

Wysłane z mojego G7-L01 przy użyciu Tapatalka
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

taak, waga na RR ;)
Vinrael
Posty: 686
Rejestracja: 21.04.2013 15:14:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Vinrael »

Przednia zębatka taka biżuteria a łańcuch taki trochę... marketowy ;p Muszel - ze względów na walory estetyczne bym wrócił na connexa ;)
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

Vinrael pisze:Przednia zębatka taka biżuteria a łańcuch taki trochę... marketowy ;p Muszel - ze względów na walory estetyczne bym wrócił na connexa ;)
Są 2 powody - od dawna jestem niezadowolony z pracy napędu, przez zabawę z leczeniem Srama i Sh. Chce zobaczyć jak to wszystko powinno działać ;) po drugie, connex na 11 jest po prostu niewspółmiernie drogi w porównaniu do 9 i 10, tylko dla tego, bo jest "nowy". Nie lubię czegoś takiego ;)
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

fotki doszły :) przez weekend rower miał kurację i w końcu go złożyłem do kupy, dziś pierwsze testy. Co prawda gór tu nie ma, ale ładowałem się na dość wysokie górki i napęd daje rade. Co najważniejsze, to nigdy nie jeździłem na tak lekko działającym i precyzyjnym napędzie. Po przesiadce z X0+Zee mam problem, bo używając tyle samo siły na redukcje redukuje 2 lub 3 biegi zamiast jednego :D ogólnie zadowolony ze zmiany napędu na ten sezon i myślę, że więcej nie potrzebuje. Następne plany, moooże na przyszły sezon, to Snabb T + Pike + 27,5, reszta może być bez zmian (może nawet koła 27,5 na tych samych obręczach, ewentualnie DT).
Zalas
Posty: 1594
Rejestracja: 22.01.2015 22:25:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zalas »

A jak oceniasz pracę Zee w wersji FR?
A w Snabbie T odstrasza mnie strasznie na podsiodłowa :P
Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Sama Zee była w porządku, ale mi połączenie ze Sramem nie pasowało. No i manetka Zee nie chodzi tak gładko i lekko jak XTR ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] i 1 gość