Za miękkie zawieszenie ? Rock Shox.
Za miękkie zawieszenie ? Rock Shox.
Dziś byłem na rowerze w bike parku, dużo hop, dropów i zaniepokoiłem się dziś gdyż. Mam Boxxera R2C2 i Kage RC i dziś podczas dropów zauważyłem że damper mi dobija do końca a i przy Boxxerze czerwona opaska na goleni zatrzymuje się 2cm od pólki dolnej. W boxxerze mam czerwona sprezynę a w Kage spręzyne 400. Waże 74kg. Mam wrażenie że całe zawieszenie jest za miękkie. Ktoś ciś może mi polecić ? Damper będę tak czy siak zmieniał na CCDB ale martwi mnie Boxxer czy tak powinien wchodzić czy dać do niego twardą spręzyne czy zainwestowac w spręzyne powietrzna do Boxxera ?
zawsze mozesz go rozebrac i pokombinowac z tuningiem bottom out. raczej watpie, ze nic sie nie da zrobic, poza wymiana sprezyny. waze tyle co ty, mam mieksze sprezyny, mam co prawda 40stke, nie mam takich problemow, ale kiedy mialem rc, to wlasnie pomoglem sobie, dobierajac sie do bebechow i ustawieniu pod siebie...
Eeee, nie dobijasz przodu, masz sag w rozsadnych granicach i chcesz zmienic sprezyne na twardsza? WTF
Skad pewnosc, ze dobijasz tyl? Odbojniki w damperach daja duzy zapas przed dobiciem, czesto jest to prawie niemozliwe przez konstrukcje odbojnika.
Sprawdz sag z tylu. Jesli chcesz "twardszy" rower to zejdz z sagiem do 20% z przodu i 25% z tylu.
Skad pewnosc, ze dobijasz tyl? Odbojniki w damperach daja duzy zapas przed dobiciem, czesto jest to prawie niemozliwe przez konstrukcje odbojnika.
Sprawdz sag z tylu. Jesli chcesz "twardszy" rower to zejdz z sagiem do 20% z przodu i 25% z tylu.
troyo nawet jak nie dobija to może mieć zawiechę na tyle czułą i miękką że zjada mu każdą hopke na przykład i nie jest w stanie nic skakać a przy byle korbieniu wykorzystuje sporą część skoku...
Pdmobil będzie odczuwalne ale nie będzie specjalnej tragedii duża różnica by była gdybyś wpakował 500. Więc 450 wydaje się być opcją okey. A jak by było za twardo w co wątpię to zawsze możesz poszukać sprężyny połówkowej np 425
Pdmobil będzie odczuwalne ale nie będzie specjalnej tragedii duża różnica by była gdybyś wpakował 500. Więc 450 wydaje się być opcją okey. A jak by było za twardo w co wątpię to zawsze możesz poszukać sprężyny połówkowej np 425

Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
Jeżeli faktycznie czujesz że 400 jest za miękka i chcesz mieć twardziej to bierz 450. Przy 425 możesz nie poczuć różnicy
Zmieniłem ostatnio sprężynę właśnie na ćwiartkę i nie jestem do końca pewien czy to był dobry wybór. Poprzednia sprężyna gdy była skręcona o jeden obrót zachowuje się bardzo podobnie jak obecna nie skręcona. Myślę że nie tego oczekujesz 


Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Re:
pdmobil, skoro masz takie potrzeby i mozliwosci, to moze oddaj sprzet do serwisu na przezaworowanie i wymiane oleju, pod siebie
Puncu, dzis zobacze jeszcze dokladnie sag w damperze i tak jak mowisz, 450 bedzie lnajlepsza. Jezeli teraz na 2m drpach odbojnik sie zatrzymywal na koncu to co to bedzie na 4m... Co do boxxera rozwaze wymiane oleju,jaki jest najlepszy ? I pytam ponownie jezdzil ktos na boxxerze z powietrzem ? Duza jest roznica w pracy pomiedzy coil a air ?warto zrobic sobie wordl cup czy zostaac przy obecnym ustawieniu ?
Re:
Wszystko zależy od lądowania. :P Ja znacznie twardziej lądowałem średniego dropa (z tych 3 co są do wyboru) w Kluszkowcach, niż trochę więszkego u siebie w mieście, gdzie prawie nie czuć lądowania. Dobrze zrobione 4m można wylądować gładziej niż źle zrobione 2m.pdmobil pisze: Jezeli teraz na 2m dropach odbojnik sie zatrzymywal na koncu to co to bedzie na 4m...
Re:
Po to jest tlumienie wolnej kompresji...Zalas pisze:troyo nawet jak nie dobija to może mieć zawiechę na tyle czułą i miękką że zjada mu każdą hopke na przykład i nie jest w stanie nic skakać a przy byle korbieniu wykorzystuje sporą część skoku...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość