66 RC problem z regulacjami

pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Masz tylko jedną iglicę tak?

Generalnie dałoby się coś z tego wykrzesać prawdopodobnie szczególnie jeśli jeden tłumik jest kompletny. Ten z ułamanym gwintem raczej już nie będzie pracował o ile nie znajdziesz nowej iglicy.

Jeśli uda ci się poskładać tłumik odpowiedzialny za odbicie(ten bez dziurek w środkowej części) to w sumie odzyskasz 90% amortyzatora.

Tłumik kompresji odżyje jeśli wsadzisz do niego iglicę albo coś co będzie ją emulowało(z końcówką podobną do oryginalnej. Wałek alu/stal o średnicy tak jak iglica w najszerszym punkcie + pilnik.

Chociaż nie jestem 100% pewny czy tak prosto bo iglica chyba ma gwint tak jakby na zewnątrz(wystaje ponad największą niegwintowaną średnicę) więc trzeba by obrobić całość poza gwintem.

Generalnie da się to zrobić posiadając odrobinę wiedzy i pomysłu. No i gwintownik do gwintu w popychaczu, narzynkę do gwintu na popychaczu oraz narzynkę do gwintu na iglicy.

Gregorio na pewno ci nie zaproponuje takiej zabawy bo szkoda im czasu.
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

Iglice między tłumikami kompresji i odbicia różnią się długościami (ok. 0,5 cm).

I jak? Gregorio się odezwali?
Frcol
Posty: 155
Rejestracja: 31.10.2011 13:07:36
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: 66 RC problem z regulacjami

Post autor: Frcol »

Gregorio wywiązało się z zadania w 100 %. Amor oddany w pon po południu a odebraliśmy go we wtorek po południu.
- skok zmieniony na 170mm
- Wymieniony nowy tłumik
- olej
- wszystkie uszczelki
- wentyl
- kulki od regulacji
Koszt 500 zł
Ogólnie cały serwis
Amor chodzi super - jak nowy. Myślę, że bardziej się to opłacało niż zakup nowego amorka.
Dzięki wszystkim za pomoc.
http://tnij.org/frcol Giant Glory FR Zapraszam !
http://frcol.pinkbike.com/ Pink Bike
Tadziuu
Posty: 677
Rejestracja: 12.05.2009 18:39:25
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: Tadziuu »

No za 500zł, licząc, że sam tłumik kosztuje w okolicach 400zł, to nieźle.
http://tadziu-.pinkbike.com/album/2k12-Riding/
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

No nieźle. Teraz tlok śmigać ;) .
Tak profilaktycznie radzę oglądnąć mocowanie hamulca, bo podobno w tych modelach lubi pękać.
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Raczej jest to jedno z najmcniejszych mocowań IS, jakie istnieje ;)
Całkiem spoko cena, zakładaj i jeździj! :D
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

No ja się spotkałem z kilkoma osobami, że te mocowanie lubi pękać. Nie mam na myśli, że całkowicie odpada, ale lubi się rysa pojawiać. Coś jak korony w Marcochach z ubiegłych lat.
Tadziuu
Posty: 677
Rejestracja: 12.05.2009 18:39:25
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: Tadziuu »

To chyba działo się w starych juniorach. Chyba.
http://tadziu-.pinkbike.com/album/2k12-Riding/
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

Nie. Słyszałem opinie o 66 z 2005 roku.
Dlatego jest kilka ogłoszeń, że ktoś kupi 66 z 2006 wzwyż, bo od tego rocznika było post mount.
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

U nas lata agent na 66 rc z całkowicie urwanym mocowaniem hamulca. Jak ułomnym trzeba być, żeby nie potrafić poskładać tak prostych regulatorów to nie wiem...
Back in black
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

LestatBiker pisze:Jak ułomnym trzeba być, żeby nie potrafić poskładać tak prostych regulatorów to nie wiem...
O jakie regulatory Ci chodzi?
MattPaturej
Posty: 39
Rejestracja: 23.07.2015 02:18:28
Lokalizacja: Cambridgeshire, UK
Kontakt:

Post autor: MattPaturej »

Z gory przepraszam za archeologie.

Mam ten sam problem z 66RC, luzny tlumik kompresji. Czym skontrowac ten pret (ten w ktory wchodzi iglica od regulacji) zeby skrecic czerwona nakretke na sam dol? Proby dokrecenia koncza sie obracaniem calego tlumika.
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

A na gwint w ogóle nachodzić? Jak tak to dokręcasz tyle ile wejdzie bez oporu, nakręcasz regulator i odkręcasz tą czerwoną nakrętkę tak aby skontrować z regulatorem, nic na silę, wszystko palcami. Z kontrą też nie przesadź bo zniszczysz gwint.
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
MattPaturej
Posty: 39
Rejestracja: 23.07.2015 02:18:28
Lokalizacja: Cambridgeshire, UK
Kontakt:

Post autor: MattPaturej »

Generalnie zrobilem tak jak piszesz, ale przy zeskoczeniu nawet z kraweznika czasami slychac pukniecie.

Chyba, ze to sprezyna obijajaca sie o wnetrze lag?
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 66 RC problem z regulacjami

Post autor: Puncu »

Tak, to stuknięcie to sprężyna ;)

Tapnięte z mojej Nokii 3310
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości