[MattPaturej] Specialized Big Hit FSR 06' + 66RC 05' #V2

MattPaturej
Posty: 39
Rejestracja: 23.07.2015 02:18:28
Lokalizacja: Cambridgeshire, UK
Kontakt:

[MattPaturej] Specialized Big Hit FSR 06' + 66RC 05' #V2

Post autor: MattPaturej »

Rama: Specialized Big Hit FSR I, 2006, rozmiar M
Widelec: Marzocchi 66RC 2005, 170mm (sciagniete naklejki, zostawiona tylko "66RC na lewej goleni)
Damper: Fox Vanilla R 2006, 222x63mm (co daje 190 [7.5"] skoku)

Kierownica: Funn Full-On 750mm, wznios 15mm, 25.4mm :arrow: Funn Full-On 770mm (fabrycznie 810mm), wznios 7mm
Mostek: Kore Rivera, dlugosc 40mm, 31.8mm (z redukcja)
Gripy: ODI Vans Lock-On (130mm)
Barendy: ODI Ruffian plastic
Stery: FSA, model nieznany ; podkladki pod mostek Brand-X 5mm alu x3

Siodło: DMR, model nieznany :arrow: Selle Italia Q-Bik
Sztyca: Specialized (ogryzek) :arrow: Brand-X 6061 Layback 350 >ciachciach> 250mm :wink:
Zacisk: Specialized Quick Release, 34.9mm

Korba: Shimano Saint M800, dl. ramion 170mm
Support: Shimano Deore BB52 :arrow: Shimano XT BB70
Zębatka: Shimano 34z
Łańcuch: SRAM 9rz., model nieznany :arrow: KMC X9-73
Pedały: Brand-X plastic :arrow: Wellgo V8 Copy

Napinacz: *brak danych* :arrow: Zrob To Sam, gorna klatka lancucha przelozona i przerobiona ze starego napinacza + rolka Blackspire Chainguide Standard Roller na 2 maszynach (sponsorowany przez Adam Slodowy & szlifierka katowa :wink: )
Przerzutka: SRAM X-9, 9 speed
Manetka: SRAM X-9 trigger
Kaseta: SRAM, model nieznany, 9rz.

Koło przód:
Obręcz: Halo SAS 26"
Szprychy: Halo Black ED 36h
Piasta: Halo Spin Doctor 20mm, 36h
Opona: Maxxis High Roller 2.35 42a :arrow: Schwalbe Table Top Sport 2.25 :arrow: Continental Race King 2.2 (drut)
Dętka: Maxxis MTB

Koło tył:
Obręcz: Halo SAS 26"
Szprychy: Halo Black ED 48h
Piasta: Halo Spin Doctor 6 Drive 48h, 10x135mm, sztywna os 10mm Halo
Opona: Maxxis Minion DHF 2.5 42a / Schwalbe Table Top Sport 2.25 :arrow: Continental Race King 2.2 (drut)
Dętka: Intense DH :arrow: Continental MTB 26x2.1-2.5

Hamulec przód, klamka: Shimano Alivio BR-447 203mm, klamka BL-445 :arrow: klamka BL-506
Hamulec tył, klamka: Shimano Alivio BR-447 203mm, klamka BL-445
Geometria: [ustawienie "SLACK" (dolne oczko), damper 222x63mm, widelec 595mm]
Kat glowki: ~65.5' (mierzone w GIMPie)
Wysokosc suportu: 388mm
Baza kol: 1210mm

Waga: AKTUALNIE NIEZNANA, gdyby wazyl mniej niz 19kg bylbym zachwycony. *uzupelnie niebawem, jak tylko dorwe kogos z waga*

Modyfikacje planowane: (sortowane wg. priorytetu wymiany)
- dalsza kuracja udchudzajaca napinacza, dolozenie bash guard'a (mam sporo wytrzymalego nylonu, wiec cos da sie wyrzezbic :) )
- przerzutka tylna, bo obecna zajechala sie jak nowa Dacia po 30.000km i tlucze sie jak cygan z tobolkiem
- damper 216mm (!), docelowo cos z Foxa - DHX 5, DHX RC4, od biedy Van RC. Aktualnie jedyny jaki znalazlem 8.5", to uzywany DVO za 450GBP :roll:
- korba na cos lzejszego (budzetowo SLX/Zee, jak bedzie wiecej $ to moze cos mniej komercyjnego)
- kola, na jakies cywilizowane, bo obecne zabijaja moja dusze
- zmiana ramy oraz widelca na cos bardziej "na czasie"


Licze na opinie dotyczace upgrade'ow i konstruktywna krytyke. :wink:


Obrazek
:arrow:
Obrazek
Zalas
Posty: 1594
Rejestracja: 22.01.2015 22:25:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zalas »

Fajna miejscówka :D
Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
grubazjusz
Posty: 131
Rejestracja: 22.05.2015 08:57:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: grubazjusz »

Fajny rowerek i tak jak Zalas twierdzę, że fajna trasa :)
Pierwszy full Dangerous Mike. Szukam BYDGOSKIEJ ekipy. jak coś walta PEWU
MattPaturej
Posty: 39
Rejestracja: 23.07.2015 02:18:28
Lokalizacja: Cambridgeshire, UK
Kontakt:

Post autor: MattPaturej »

:arrow:
Update V1:
- opony na Table Topy
- sruby przedniej tarczy
- podkladki pod mostek
- sztyca i siodlo
- sciagniete naklejki z 66

Na zalozenie czeka sruba do korby NC-17 i rolka napinacza Blackspire, ponadto napinacz przejdzie proces odchudzania, o ile tylko czas pozwoli w tym tygodniu. :wink:

Poza tym: masa pierdolek (odrdzewienie albo wymiana srubek od zawieszenia, wymiana albo wyprostowanie tylnej tarczy, zmiana osi tylnej piasty na sztywna), nie liczac tego, ze cos lata w lewej goleni od 66 i doprowadza mnie do szalu :?

Edit: zdjecia dodane do postu nr1
MattPaturej
Posty: 39
Rejestracja: 23.07.2015 02:18:28
Lokalizacja: Cambridgeshire, UK
Kontakt:

Post autor: MattPaturej »

:arrow:
Update V2 (alpha :wink: ) - bardziej techniczny, niz wizualny
- serwis 66
- wymiana tylnej oski na sztywna 10mm + kompletny serwis, kasowanie luzu na bebenku
- zrobiony porzadek z kablami
- pedaly na Wellgo V8 Copy

W najblizszej przyszlosci:
- zmiana sterow na Octane Warp
- sciaganie lakieru
- uporanie sie z napinaczem ( zabieram sie do tego od 2 miesiecy ... )
Zalas
Posty: 1594
Rejestracja: 22.01.2015 22:25:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zalas »

Dobry wybór sterów.
A jaki chcesz kolorek planujesz? Że chcesz ładnego Big Hita ze skóry obdzierać :P
Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
MattPaturej
Posty: 39
Rejestracja: 23.07.2015 02:18:28
Lokalizacja: Cambridgeshire, UK
Kontakt:

Post autor: MattPaturej »

Prawdopodobnie zostanie surowe alu zabezpieczone kilkoma warstwami bezbarwnego matu, chyba, ze nie spodoba mi sie efekt koncowy to bedzie polerka. :)

By the way - skoncilem cos przy montowaniu piasty i zablokowala mi sie kaseta :?
Wynik : 7km w 1h 5min i gleboka nadzieja ze bebenek piasty nie polecial do Krainy Wiecznego Terkotania.
Zalas
Posty: 1594
Rejestracja: 22.01.2015 22:25:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zalas »

czyli masz teraz ostre koło w big hicie? xd
Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
MattPaturej
Posty: 39
Rejestracja: 23.07.2015 02:18:28
Lokalizacja: Cambridgeshire, UK
Kontakt:

Post autor: MattPaturej »

Jo mozna to tak nazwac. :D

Wlasnie ide robic sekcje zwlok Spin Doctora, jak sie nie uda to z Armstronga stane sie Korzeniowskim. :wink:

Edit:
Piasta zrobiona, zapomnialem wsadzic dystans pomiedzy bebenek, a srube kontrujaca. Tak sie konczy dlubanie w rowerze w godzinach nocnych.

#janusze_inzynierii :o
Zalas
Posty: 1594
Rejestracja: 22.01.2015 22:25:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zalas »

Właśnie w nocy wszystko wychodzi najlepiej :D A najgorzej rano :P
Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
MattPaturej
Posty: 39
Rejestracja: 23.07.2015 02:18:28
Lokalizacja: Cambridgeshire, UK
Kontakt:

Post autor: MattPaturej »

:arrow: maly update:
- wreszcie ogarniete bledy w opisie :wink:
- rozpoczalem odchudzanie napinacza, z braku czasu pogladowo niezlozony. Dodatkowo robiony na szybko, patrzac na oko, stracil polowe materialu, wiec pewnie i polowe pierwotnej wagi :wink:
Obrazek

- wrocil Minion DHF 2.5 na tyl, po dwoch detkach przebitych w jeden wieczor wole sie pomeczyc na 2x ciezszej oponie )

W przyszlym tygodniu wpada nowa kierownica, wybor padl na Funn Full On 810x7mm w niebieskosci. Miala byc 785, 7mm wzniosu, ale lepiej miec za dluga i przyciac, niz za krotka i plakac. Chociaz, przy moim wzroscie i dlugosci rak moze obedzie sie bez ukochanego flexa. :)

Za dwa tygodnie:
- sciaganie lakieru z calej ramy, mostka, i korony 66
- zmiana sterow na Octane One Warp 1, bo luz na biezni w obecnych doprowadza mnie do szalu.
- zrobic cos z 66, pomysl juz mam, ale nie podziele sie :wink:
- dalsze odchudzanie napinacza, a ze mam sporo grubego nylonu, to zaplanowalem dorobienie bash'a

Po tych zmianach zamierzam na spokojnie, bez specjalnych rowerowych wydatkow, przezyc okres jesienno - zimowy.


Obrazek
MattPaturej
Posty: 39
Rejestracja: 23.07.2015 02:18:28
Lokalizacja: Cambridgeshire, UK
Kontakt:

Post autor: MattPaturej »

Male zmiany:
:arrow: kierownica na Funn Full On 810mm, wznios 7mm, docieta na 790mm
:arrow: stery na Octane One Warp 1
:arrow: umarla klamka od przedniego hamulca [*]
Miotam sie miedzy zmiana samej klamki, a kupnem calego hamulca, na razie wszystko przemawia za kupnem SLXa M675.

Obrazek

Ponadto zaczalem sciagac lakier, z braku czasu na razie jest sciagniety tylko w okolicach sterow. Swoja droga, nie spodziewalem sie, ze prawie 10cio letni lakier bedzie stawial taki opor. :wink:
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Będziesz rame malował czy zostawiasz w RAWie?
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
MattPaturej
Posty: 39
Rejestracja: 23.07.2015 02:18:28
Lokalizacja: Cambridgeshire, UK
Kontakt:

Post autor: MattPaturej »

Zostawie RAW, ew. jesli efekt mnie rozczaruje - polerka.
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

RAW Cię rozczaruje, nie będzie to fajnie wyglądało a brud lepi się jak głupi :D

Zastanawia mnie fakt, że mufe masz 73mm a korby Sainta. Kombinowałeś tam?
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Vinrael
Posty: 686
Rejestracja: 21.04.2013 15:14:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Vinrael »

Ej, Dacie się tak szybko nie zajeżdżają! :D
Rower fajny - jeśli chodzi o kolor ramy, albo bym wpakował do anody (co będzie drogie) albo polakierował na wiśniowy metalik, i przycieniował praawie na czarno. Efekt jest świetny, i powinien fajnie się zgrać z niebieskimi elementami ;) Przy 'okazji' polakierować jeszcze dół szóstek na taki sam kolor... I chyba sam się zakochałem w tym pomyśle. Składam chyba tak rower do 4X :3
MattPaturej
Posty: 39
Rejestracja: 23.07.2015 02:18:28
Lokalizacja: Cambridgeshire, UK
Kontakt:

Re:

Post autor: MattPaturej »

Puncu pisze:RAW Cię rozczaruje, nie będzie to fajnie wyglądało a brud lepi się jak głupi :D

Zastanawia mnie fakt, że mufe masz 73mm a korby Sainta. Kombinowałeś tam?
Wszystko wyglada normalnie, napinacz jest mocowany pod suport i tyle.
Saint jest tylko na 83mm?
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Z tego co wiem tak, nie spotkałem innych.
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
MattPaturej
Posty: 39
Rejestracja: 23.07.2015 02:18:28
Lokalizacja: Cambridgeshire, UK
Kontakt:

Post autor: MattPaturej »

Jest jakis tam progress po dlugiej przerwie. Czeka mnie jeszcze sporo machania welna stalowa i wymiana lozysk w tym sezonie. :s

Obrazek
Wkroczyly nowe gumki Conti Race King 2.2 drut, obie detki samolatajace firmy Colgate w rozsadnej wadze, sciagniety napinacz (planuje przerobic go na ISCG, bo roz.. Linia lancucha mnie nie satysfakcjonowala ;) )

Dodatkowo rozwazam opuszczenie 66 do 150mm (tymczasowo).
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość