Drobne pytania rowerowe
-
- Posty: 758
- Rejestracja: 08.05.2014 13:31:08
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
1090g przy 170mm. A diabousa bie znalazłem dla porównania.
Są jakieś lepsze oferty w tej cenie? Lżejsze?
np. ta:
http://rowerowy.com/sklep/czesci/korby/ ... lzfeller11
tylko cennik jest dziwny.
Są jakieś lepsze oferty w tej cenie? Lżejsze?
np. ta:
http://rowerowy.com/sklep/czesci/korby/ ... lzfeller11
tylko cennik jest dziwny.
UMF Duncan d2 Merida+ rs boxxer rc 2011.+ Fox Dhx 5.0
Re: Drobne pytania rowerowe
Do diabolusów 2006r. dodaj tak z 500g [emoji14]
Lepsze oferty? Shimano SLX moim zdaniem.
Wysłane z Commodore 64
Lepsze oferty? Shimano SLX moim zdaniem.
Wysłane z Commodore 64
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
-
- Posty: 758
- Rejestracja: 08.05.2014 13:31:08
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
znalazłem takiego dartmóra
http://rowerowy.com/sklep/czesci/korby/ ... /dart-rock
http://rowerowy.com/sklep/czesci/korby/ ... /dart-rock
UMF Duncan d2 Merida+ rs boxxer rc 2011.+ Fox Dhx 5.0
-
- Posty: 758
- Rejestracja: 08.05.2014 13:31:08
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
950g dla chesterów (według producenta)
815g + 90g suport BB52 dla Zee (905g)
719g + 60g zębatka 36t dla SLX (779g)
577g + 69g zębatka mrp wave 34t dla Sram X0 z suportem (646g)
646g dla RF SixC z suportem (646g)
915g dla Dartmoora Rock bez suportu... (pewnie z kilo)
Wagi rzeczywiste, z zębatkami 36t i suportami (chyba że pisze inaczej).
Nie wiem jakim cudem Chester jest Ci najlżejszy...
Najlżejszy wychodzi dalej X0 ex aequo z SixC, ale są cholernie drogie (odpowiednio 1070 i 1300 złotych) i względnie słabo dostępne.
Chester ciężki, i stosunkowo drogi (520 złotych...?!), widziałem je tylko w jednym sklepie.
Dartmoor ciężki, nie wiadomo jak z wytrzymałością ale tylko 370 złotych wraz z suportem, łatwo dostępny.
Zee ciężkawy, sprawdzony, łatwo dostępny i względnie tani (459 albo 375 na allegro).
SLX lekki, sprawdzony, łatwo dostępny ale ciut droższy od Zee (545).
815g + 90g suport BB52 dla Zee (905g)
719g + 60g zębatka 36t dla SLX (779g)
577g + 69g zębatka mrp wave 34t dla Sram X0 z suportem (646g)
646g dla RF SixC z suportem (646g)
915g dla Dartmoora Rock bez suportu... (pewnie z kilo)
Wagi rzeczywiste, z zębatkami 36t i suportami (chyba że pisze inaczej).
Nie wiem jakim cudem Chester jest Ci najlżejszy...
Najlżejszy wychodzi dalej X0 ex aequo z SixC, ale są cholernie drogie (odpowiednio 1070 i 1300 złotych) i względnie słabo dostępne.
Chester ciężki, i stosunkowo drogi (520 złotych...?!), widziałem je tylko w jednym sklepie.
Dartmoor ciężki, nie wiadomo jak z wytrzymałością ale tylko 370 złotych wraz z suportem, łatwo dostępny.
Zee ciężkawy, sprawdzony, łatwo dostępny i względnie tani (459 albo 375 na allegro).
SLX lekki, sprawdzony, łatwo dostępny ale ciut droższy od Zee (545).
-
- Posty: 758
- Rejestracja: 08.05.2014 13:31:08
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Jakoś nie umiałem znaleźć katalogu z chesterem to popatrzyłem się na ogłoszenie na allegro.
edit: : znalazłem zee w bardzo dobrej cenie w porównaniu do rowerowy.com
https://ctbike.pl/shimano-fc-m640-36t-1 ... kat-1.html
edit: : znalazłem zee w bardzo dobrej cenie w porównaniu do rowerowy.com
https://ctbike.pl/shimano-fc-m640-36t-1 ... kat-1.html
UMF Duncan d2 Merida+ rs boxxer rc 2011.+ Fox Dhx 5.0
Powiem tak. Realnie, jeśli poszukujesz koniecznie nowych korb tylko i wyłącznie po taniości (aby były) i jednocześnie wytrzymały normalną jazdę w DH na fullu jednocześnie nie ważąc tony a tylko trzy czwarte tony - albo Zee, albo SLX, albo może jakieś nowe tanie korby od SRAMa.
Jeśli chodzi o korby od SRAM - dawno mnie nie interesowały z faktu dziwnych standardów osi, po drugie SRAM jest droższy od Shimano - a w wypadku korb które nie cechują się jakąś wybitną pracą mechaniczną (jak na przykład przerzutki) nie da się zbytnio mieć jakichś preferencji nt. pracy - więc nie widziało mi się dopłacać do nich z faktu pracy odpowiadającej mi pracy (tak jak kupiłem hamulce Avida - wiem że od Shimano dostałbym lepsze hamulce niż moje Elixiry 7, ale pasuje mi w nich kształt klamki i feel/modulacja. Bądź tak samo niektórzy ludzie wolą pracę manetek SRAM od tych od Shimano). Mają być sztywne, lekkie i wytrzymałe.
Jeśli chcesz więc kupić korby aby były i służyły - masz kandydatów.
Jeśli natomiast chcesz jakieś lepsze korby - od razu celuj w high end, tutaj nie widzę zbytnio sensu iść na kompromisy. Update na korby z wyższych grup ma na celu w sumie tylko zbicie wagi, a jak już chcesz zbijać wagę to od razu przygotuj tyle hajsu aby Ci starczył na najbardziej radykalne rozwiązanie.
Jeśli chodzi o korby od SRAM - dawno mnie nie interesowały z faktu dziwnych standardów osi, po drugie SRAM jest droższy od Shimano - a w wypadku korb które nie cechują się jakąś wybitną pracą mechaniczną (jak na przykład przerzutki) nie da się zbytnio mieć jakichś preferencji nt. pracy - więc nie widziało mi się dopłacać do nich z faktu pracy odpowiadającej mi pracy (tak jak kupiłem hamulce Avida - wiem że od Shimano dostałbym lepsze hamulce niż moje Elixiry 7, ale pasuje mi w nich kształt klamki i feel/modulacja. Bądź tak samo niektórzy ludzie wolą pracę manetek SRAM od tych od Shimano). Mają być sztywne, lekkie i wytrzymałe.
Jeśli chcesz więc kupić korby aby były i służyły - masz kandydatów.
Jeśli natomiast chcesz jakieś lepsze korby - od razu celuj w high end, tutaj nie widzę zbytnio sensu iść na kompromisy. Update na korby z wyższych grup ma na celu w sumie tylko zbicie wagi, a jak już chcesz zbijać wagę to od razu przygotuj tyle hajsu aby Ci starczył na najbardziej radykalne rozwiązanie.
Jest sens zmiany zbiorniczka z foxa van rc 2013 na dhx 5.0? Jeżeli się nie mylę to zostanie mi propedal, kompresja z rc, a dojdzie mi bottom out + możliwość regulacji ciśnienia pompką. Poza tym oczywistym, że będę mógł zmienić twardość zarówno sprężyną jak i ciśnieniem i ustawić moment dużej progresji na końcu skoku (bottom out) to na coś jeszcze to się przełoży? Różnica będzie mocno wyczuwalna w czasie jazdy?
Ja i wheele i manuala katuje od paru lat i tak nie wychodzi xd Raz wyjdzie raz nie wyjdzie, to zależy jak wyjdzie :p
Dupa do tył kiera do siebie ale na prostych łapkach, plecy proste i nogami lekko pchnij pedały do przodu. To tyle co ci można doradzić, reszta na czuja
Dupa do tył kiera do siebie ale na prostych łapkach, plecy proste i nogami lekko pchnij pedały do przodu. To tyle co ci można doradzić, reszta na czuja

Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości