Witam, jestem posiadaczem Gianta stance 27,5 rozmiar L,
od jakiegos czasu inwestuje w rower wymieniam podzespoły tak aby były mocniejsze niz te fabryczne "Scierwa"...
kierownica dartmoor 720, mostek truvativ 30mm, korba zee, przezutka deore klamka deore, hamulce shim. slx., gripy dartmoor, opony schwalbe
Jako ze rower wizualnie i technicznie bardzo przypadł mi do gustu niechciał bym go narazie zmieniać zwłaszcza ze jezdze na nim dopiero od roku.
wiec w czym rzecz?
Wymiana widelca tak aby nie zniczczyc ramy w terene aby nie odjechał widelec aby przy ostrzejszej jezdzie ne powstawaly pęknięcia. tak aby wszystko grało..
w tym momecie dysonuje tym widelcem "ROCKSHOX 30 Gold TK Solo Air 27.5", skok 120mm, rura sterowa OverDrive, lockout" - żródło strona giant-bicycles.com.
Chciałbym uzyskac 150 mm czy to w ogóle mozliwe, w internecie napotkałem na 2 osoby które to zrobiły i były zadowolne z efektów, lecz wasze zdanie (doswiadczonych riderów) jest bardziej zadowalajaca niz janusza z youtube...
dzieki za odpowiedz.
Wymiana widelca Giant Stace 27,5
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 12.02.2015 16:20:12
- Kontakt:
Na początku może określ co chcesz z tego roweru stworzyć i do czego jest Ci on potrzebny.
Rama ma 120mm skoku, nie jestem pewien jak to zagra z 150mm skoku z przodu - ewentualnie jeszcze by uszło gdybyś szukał widelców z bardzo małym a2c - axle-to-crown - czyli odległością od środka osi do miejsca osadzenia bieżni sterów.
Bazowo Twój seryjny widelec ma 510mm a2c.
Jeśli znajdziesz widelec o analogicznym a2c ale skoku 150mm geometria zmieni się mniej więcej w ten sposób:

Czyli kąt główki zmniejszy się na całkiem przyzwoite 66,6 stopnia. Kąt podsiodłówki będzie bardziej old-schoolowy, powiększy się baza kół, i suport pójdzie o jakiś centymetr w górę. Rower stanie się trochę bardziej kozą niż zwinnym rowerem którym zapewne jest teraz.
Sam musisz w takim razie ocenić do czego Ci ten rower potrzebny i co chcesz z tym uczynić
Rama ma 120mm skoku, nie jestem pewien jak to zagra z 150mm skoku z przodu - ewentualnie jeszcze by uszło gdybyś szukał widelców z bardzo małym a2c - axle-to-crown - czyli odległością od środka osi do miejsca osadzenia bieżni sterów.
Bazowo Twój seryjny widelec ma 510mm a2c.
Jeśli znajdziesz widelec o analogicznym a2c ale skoku 150mm geometria zmieni się mniej więcej w ten sposób:

Czyli kąt główki zmniejszy się na całkiem przyzwoite 66,6 stopnia. Kąt podsiodłówki będzie bardziej old-schoolowy, powiększy się baza kół, i suport pójdzie o jakiś centymetr w górę. Rower stanie się trochę bardziej kozą niż zwinnym rowerem którym zapewne jest teraz.
Sam musisz w takim razie ocenić do czego Ci ten rower potrzebny i co chcesz z tym uczynić

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość