Komfort jazdy przy zmianie ramy

konrad1115
Posty: 64
Rejestracja: 26.08.2011 22:06:26
Kontakt:

Komfort jazdy przy zmianie ramy

Post autor: konrad1115 »

Witam planuję zmienić ramę w moim signie fr2. Rower nie jest doinwestowany damper kind shock 501, widelec manitou slate, hample jakieś hydrauliki. Ogólnie rzecz biorąc nic specjalnego. Chce zainwestować w rower i postanowiłem wymienić ramę na big hit III 2008r. a potem jeszcze jakiegoś boxxera dokupić. Chciałem się dopytać czy są duże różnice w skakaniu, podczas jazdy w bandach i w terenie? Czy jest lepszy komfort jazdy po wprowadzeniu takich zmian w rowerze.
Zalas
Posty: 1594
Rejestracja: 22.01.2015 22:25:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zalas »

Na pewno na + bo BH ma lepsze kąty i przede wszystkim komfort jazdy też się poprawi bo nie jest to jednozawias jak FR2. Ale damper też by się przydało wymienić :)
Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
konrad1115
Posty: 64
Rejestracja: 26.08.2011 22:06:26
Kontakt:

Post autor: konrad1115 »

Do ramy gość dorzuca FOX DHX 4.0
http://olx.pl/oferta/rama-specialized-b ... fb5113863a
Boję się że rama może by za mała rozmiar M a ja mam 180 cm wzrostu
Zalas
Posty: 1594
Rejestracja: 22.01.2015 22:25:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zalas »

powinna byc oki Ja mam 181cm i z reguły na M-ki się mieszczę. Lecz pamiętaj, że rozmiar rozmiarowi nie jest równy. Wyszukaj sobie w necie albo nawet w manualu speca dokładne wymiary ramy i porównaj z obecnymi.
Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

M'ka będzie dobra ;)
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
konrad1115
Posty: 64
Rejestracja: 26.08.2011 22:06:26
Kontakt:

Post autor: konrad1115 »

Dzięki za pomoc jadę po ramkę :)
konrad1115
Posty: 64
Rejestracja: 26.08.2011 22:06:26
Kontakt:

Post autor: konrad1115 »

Mam problem zacząłem wymieniać ramę wszystko było ok do momentu w którym założyłem koło tylne nie wiem czemu po założeniu koła na górnej części trójkąta koło jest nie na środku tylko bardziej z prawej strony z kolei w dolnej części trójkąta koło tak ucieka w prawą stronę że opona ociera o ramę dlaczego tak jest i co z tym zrobić ?
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Dlatego że w Big Hicie jest wahacz asymetryczny. Jeżeli jest taka możliwość to trzeba "przeciągnąć" obręcz tak by znajdowała się idealnie między kołnierzami piasty lub zapleść koło od początku.

Edit: Jeżeli szprychy są na tyle długie to dwa obroty każdym nyplem w zupełności wystarczą.
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
sznib
Posty: 343
Rejestracja: 25.07.2009 12:49:45
Kontakt:

Post autor: sznib »

Tylko pamiętać trzeba że najpierw jedną stronę luzujemy, potem druga dociągamy!
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości