Początek, zielony(Pomoc w wyborze roweru lub części).

Avoss
Posty: 15
Rejestracja: 11.02.2016 23:31:40
Kontakt:

Początek, zielony(Pomoc w wyborze roweru lub części).

Post autor: Avoss »

Witam, jestem kompletnie zielony jesli chodzi o teorie związaną z tą zabawą. Na rowerze wyjeździłem sporo(pół życia, mam 18), po lasach i innych perypetiach (górki nie górki etc etc). Chciałbym zacząć jeździć coś więcej.
Dlatego prosiłbym was o rady, możliwe, że nawet "typowe" złożenie roweru, czy też po prostu przestrogi etc.

Budżet mój coś czuję 3-4 tysiące, z tego co dotychczas czytałem, że dobrego "fulla"(full suspension - tak?) nie dostanę w życiu za taką cenę. Mi bardziej chodzi o rower na początek, na którym się na serio pobawię, a nie tylko zakatuje, bo będzie oporny jak dzik i nic nie będzie można nim zrobić.

Jedni pisali na forach, że da się na sztywniakach zacząć, chciałbym zapytać was, czemu, dlaczego, jak tak to jaki wybrać, czemu sztywniak a nie full(pseudo-full) na początek, możliwy przykład.

Drudzy, że lepiej zacząć na fullu, bo przyzwyczajenie, przyjemność, lepsze wyczucie potem, etc. (Jeśli znacie jakieś "fulle" (w cudzysłowie ze względu na, ceną tych realnych rowerów, wątpię, żeby serio był mega dobry za 3-4 klocki).

Nie chciałbym kupić czegoś czego będę żałować, na temat rowerów wiem tyle co przeczytałem, dlatego pytam Was.

Co na początek, czemu ten a nie inny, jakiś przykład, zestaw części(prosiłbym o pisanie pełnymi nazwami a nie skrótami których nie zrozumiem, oraz nie pisanie rzeczy w stylu "doczytaj", po to jestem na tym forum aby właśnie "doczytac" od ludzi ktorzy się znają).


Przepraszam za "zielone" pytanie, Dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam. :)
Avoss
Posty: 15
Rejestracja: 11.02.2016 23:31:40
Kontakt:

Post autor: Avoss »

Tak mi się nawinęło, czy Santa Cruz Bullit, byłby dobrym wyjściem?
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Początek, zielony(Pomoc w wyborze roweru lub części).

Post autor: Puncu »

Na początek regulamin ;)
Mamy taką fajną opcje edytuj by nie pisać posta pod postem.

Co do roweru to da się i złożyć i kupić fulla (tak, full suspension) do 4000zl.
Trzeba też wziąć pod uwage że w tej cenie sztywniak będzie na lepszych częściach.

Co do pierwszych kroków. Opinie są różne i sam zaczynałem na sztywniaku ale tylko i wyłącznie dlatego ponieważ nie byłem do końca przekonany czy ten sport mnie przekona do siebie ;)



Wysłane z Commodore 64
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Avoss
Posty: 15
Rejestracja: 11.02.2016 23:31:40
Kontakt:

Post autor: Avoss »

Wybacz. Czy moglbys ppkazac, zlozyc taki rower?
Pozdrawiam.
Zalas
Posty: 1594
Rejestracja: 22.01.2015 22:25:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zalas »

Mógł byś to zrobić sam :P to nie jest trudne a się więcej nauczysz. Do tego w necie jest tyle pomocy plus fora, że nie jest to specjalnie dużym problemem.
A ja polecam zaczynać od sztywniaka bo z racji takiej, że sztywniak nie ma amortyzacji z tył to po prostu czujesz wszystko po czym jedziesz więc nauczysz się dobrze panować nad tyłem. Ja jestem świeżo po przesiadce na fulla i śmiało mogę powiedzieć, że full bardzo lubi kłamać odnośnie terenu :P
Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
Avoss
Posty: 15
Rejestracja: 11.02.2016 23:31:40
Kontakt:

Post autor: Avoss »

Jakis przykład, od czego zaczac, na co zwraca uwagę, czego sie wystrzegac, o to mi glownie chodzi.

Pozdrawiam.
Avoss
Posty: 15
Rejestracja: 11.02.2016 23:31:40
Kontakt:

Post autor: Avoss »

http://olx.pl/oferta/specialized-big-hi ... 40a5c3f549

Czy ten by sie nadawal? Co jest z nim nie tak? :)

Pozdrawiam.
MAGUS
Posty: 6
Rejestracja: 27.04.2011 18:15:11
Kontakt:

Re: Początek, zielony(Pomoc w wyborze roweru lub części).

Post autor: MAGUS »

No tego big hita można rozważać albo można szukać coś innego,
Ogólnie fajnie złożony na dobrych częściach a nie byle czym.
Poczytaj opinie o tej ramce jak się zachowuje itp
Jedynie wymienił bym hamulce.

Sent from my D5503 using Tapatalk
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Początek, zielony(Pomoc w wyborze roweru lub części).

Post autor: Puncu »

Przykład sztywniaka :)
Jest to Hornet 2011r. z amortyzatorem Marzocchi 66
Obrazek

A przykład fulla sam podałeś ;)

Wysłane z Commodore 64
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Specker
Posty: 176
Rejestracja: 06.04.2013 15:03:30
Kontakt:

Re: Początek, zielony(Pomoc w wyborze roweru lub części).

Post autor: Specker »

MAGUS pisze:No tego big hita można rozważać albo można szukać coś innego,
Ogólnie fajnie złożony na dobrych częściach a nie byle czym.
Poczytaj opinie o tej ramce jak się zachowuje itp
Jedynie wymienił bym hamulce.

Sent from my D5503 using Tapatalk

To samo chciałem napisać, do zmiany hamulce i opony xD ;) A po za tym to big hit ok :)
Gość

Post autor: Gość »

Po co chcecie mu wymieniać hamulce skoro zjazdowcy ich nie używają ? :)
Specker
Posty: 176
Rejestracja: 06.04.2013 15:03:30
Kontakt:

Re:

Post autor: Specker »

Gość pisze:Po co chcecie mu wymieniać hamulce skoro zjazdowcy ich nie używają ? :)
Oczywiście że używają a na początku nawet bardzo dużo :)
Cord44
Posty: 13
Rejestracja: 20.09.2015 19:19:26
Kontakt:

Post autor: Cord44 »

sam zaczynałem z DH stosunkowo nie dawno, udało mi się praktycznie dostać rower podobny do big hita3 500zł+ flaszka za słabą ramę na mocnych częściach to jak za darmo. (kół używam do dziś) Miałem akurat to szczęście, że mogłem trenować pod okiem doświadczonego kolegi. On podobnie jak tu kolega ci radzi, polecał zacząć od sztywniaka, ale... jest to jednak zupełnie inna jazda. Sztywniaki są dość szybkie na prostych, równych terenach. Trasy DH raczej nie słyną z prostoty i równych nawierzchni, i przejechanie po trudniejszych elementach wymaga sporych umiejętności i jednak siły w nogach. Ale sam musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, jesteś początkującym, będziesz się uczył. Jakiego terenu mam najwięcej, do jakich tras mam blisko i będę tam najczęściej? skoro masz traski typowo aline czy FR do tego małe przechyły to typowa zjazdówka będzie dosłownie spała podczas twoich wypocin, a sam nie wiele pojmiesz. Z drugiej jednak strony jeśli masz wysokie góry, strome zjazdy, kamienie, korzenie, i sporo elementów typu "drop" to na sztywniaku będziesz codziennie "skatowany" i raczej nie zadowolony z jazdy. obecnie posiadam Santa Cruz V10 i trasy tupu łatwe FR rower po prostu połyka jedzie, bo jedzie, bo mu się kółka kręcą. Takę trasę jadę zawsze jako pierwszy zjazd, żeby obudzić ciało zachowanie w bandach i w sumie tyle hopki małe i większe nie robią jakiegoś szczególnego wrażenia teren jest prosty i równy, pierwszy lepszy laik na sztywniaku lub enduro odstawia mnie jak chce. Sytuacja się zmienia kiedy dostosowanym rowerem jedziesz konkretną trasę. Trasy DH nie są uczęszczane przez znajomych jeżdżących na sztywniakach bo żaden z tego jakiś szczególny fun. W okolicy mam 6 tras i każda inna, dwie DH jeden aline i trzy FR na moje realia najbardziej kompromisowym rowerem jest enduro. ale po wyjeździe w góry enduro klękają na trasach DH, z kolei ja nawet nie wybieram się na miejscówki typu "Smerk" Na koniec moja porada:
- zorientuj się w swoim terenie, trening to podstawa
- poszukaj jakiegoś roweru albo ramy z zawieszeniem z tyłu, nawet małym ale nich coś będzie
- amorek na przód jakiś mazoch ze starszych, albo rock shox z nowszych modeli
- jeździłem na rowerach (ponad 10km po trasach) canyon strive, kellys swag 10, kona stinky, demo 8 2012, CMP supermotto, santa cruz V10, każdy z nich jest inny na początek w twoim budżecie jakas ciekawa ona może być całkiem całkiem. Przed falą hejtu na konę zaznaczę na początek.
- dużo czytaj, odwiedzaj miejscówki nawet bez roweru, żeby zaciągnąć info, oraz puszczaj często heble;p


powodzenia:)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość