RS Kage R jaki olej wlewaja w fabryce

Phill
Posty: 118
Rejestracja: 05.04.2012 16:17:11
Kontakt:

RS Kage R jaki olej wlewaja w fabryce

Post autor: Phill »

Siema.
Mam damper rs kage r i przy max skreconym powrocie damper wciaz wraca za szybko jak dla mnie. Chce wlać gestszy olej od fabrycznego (damper jeszcze nie byl serwisowany) lecz nwm jaki olej jest w nim oryginalnie. Wie ktos moze jaki olej leja do niego w fabryce ewentualnie jakim olejem zalac aby go troszke zmulić?
Pozdro
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

zacznijmy od tego - dlaczego chcesz wlać gęstszy olej od fabrycznego? Co chcesz tym "poprawić"?
Zalas
Posty: 1594
Rejestracja: 22.01.2015 22:25:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: RS Kage R jaki olej wlewaja w fabryce

Post autor: Zalas »

Phill pisze:Siema.
przy max skreconym powrocie damper wciaz wraca za szybko jak dla mnie.



jakim olejem zalac aby go troszke zmulić?
Pozdro
Chyba chce więcej/mocniej tłumienia. Tak wnioskuje
Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

cholera wie co chce. A może myśli, że damper będzie "twardszy" (co jest oczywiście niemożliwe, ale to powszechny mit). Najpierw niech napisze czego oczekuje, a może problem leży gdzie indziej.
adikowale
Posty: 9
Rejestracja: 09.10.2014 18:03:21
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: RS Kage R jaki olej wlewaja w fabryce

Post autor: adikowale »

Przeciez pisze ze rebound na maxa na plus i dalej szybko wraca, na hopach i dropach to przeszkadza... jak dla mnie to jakies uszczelnienie puscilo, i za szybki przeplyw oleju na zaworze... nie cieknie ci nigdzie przy pokretle?

Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka
FR Life!
Zalas
Posty: 1594
Rejestracja: 22.01.2015 22:25:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re:

Post autor: Zalas »

może uszczelnienie, może coś innego zajechane, może faktycznie olej.
MUSZEL pisze:cholera wie co chce. A może myśli, że damper będzie "twardszy" (co jest oczywiście niemożliwe, ale to powszechny mit). Najpierw niech napisze czego oczekuje, a może problem leży gdzie indziej.
Problem jest też w tym, że nie którzy wiedzą czego chcą ale nie do końca potrafią to określić :/
Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

kurcze. Sory, nie wiem jak czytałem post, że umknęło mi, że autorowi brakuje tłumienia.

W takim razie olej na pewno znajdziesz w manualu na stronie Srama, RS zwykle w manualach chwali się olejami. Potem poszukaj właściwości oleju i dobierz bardziej lepki. Ale faktycznie dziwne, że brak Ci tłumienia. Zwykle sprężynowce mają przepotężny zakres tłumienia powrotu.
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: RS Kage R jaki olej wlewaja w fabryce

Post autor: Puncu »

Albo jest zapowietrzony skoro dawno nie widział serwisu.

Wysłane z Commodore 64
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Phill
Posty: 118
Rejestracja: 05.04.2012 16:17:11
Kontakt:

Post autor: Phill »

Siema,
dzięki za szybkie odpowiedzi. Dokładnie jak adikowale pisze, przy max skręconym reboundzie damper wciąż wraca zbyt szybko. Twardość jest jak najbardziej okej. Damper ma przelatane około 10 wypadów od nowości, możliwe że coś się zapowietrzyło, wcześniej miałem vana RC i zakres regulacji był tak szeroki że bez problemu dało sie ustawić tak aby wracał pół godziny lub aby tłumienia nie było praktycznie wcale więc sam nie wiem czy winą jest zapowietrzenie (w damperze nic nie puka/syczy-mój były van gdy był zapowietrzony pukał i syczał znacznie głośniej niż normalnie) czy po prostu Kage ma tak wąski zakres tej regulacji. Wycieków nigdzie nie ma.

EDIT: MUSZEL faktycznie najciemniej pod latarnią ;) znalazłem w manualu RSa, olej to RockShox (Maxima) 3wt a na zagranicznym forum wyczytałem że właściwościami zbliżony jest motorex 2,5W

Teraz dylemat, zalewać 5tką czy 7,5 (w vanie śmigałem na 7,5)
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

ja bym oddał damper na serwis ;) jak przy rozbieraniu serwisant zobaczy, że damper jest zapowietrzony (a to widać przy spuszczaniu oleju jak wylatuje również z powietrzem pod ciśnieniem), to po prostu zrobi dobry serwis. Jak będzie wszystko ok, poprosisz o zalanie bardziej lepkim olejem bądź drobnej zmiany shimowania na hsr (high speed rebound)
Phill
Posty: 118
Rejestracja: 05.04.2012 16:17:11
Kontakt:

Post autor: Phill »

tak właśnie zrobię bo tak czy tak miałem dawać damper do serwisu przed sezonem :) Zdziwił mnie ten wąski zakres regulacji ale pomyślałem że po prostu "ten typ tak ma"

EDIT: jak uginam damper i wsłucham sie w jego pracę to faktycznie da sie słyszeć minimalny stuk (gdy zapowietrzył mi się van stuk był znacznie większy, miałem wrażenie jakby coś w nim luźno latało nawet a regulacje nie działały wcale :D ) tak , że podejrzewam, że damper faktycznie może być zapowietrzony przez co regulacja działa w małym zakresie.
Swoją drogą mam pytanie- co powoduje zapowietrzanie się dampera ?
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: RS Kage R jaki olej wlewaja w fabryce

Post autor: Puncu »

Powietrze xD
Można by długo wymieniać. Od niewłaścuwego ciśnienia w zbiorniczku wyrównawczy, złym oleju, kiepskim serwisie, zużyciu materiału lub po prostu jakiejś awarii.

Wysłane z Commodore 64
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

lub widzimisie fabryki ;)
Phill
Posty: 118
Rejestracja: 05.04.2012 16:17:11
Kontakt:

Post autor: Phill »

OK. Dzięki za pomoc czyli damper jak najszybciej leci do serwisu ;)
Pozdro!
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości