Drobne pytania rowerowe

bear77

Post autor: bear77 »

http://imgur.com/fronbKR
lekko przetarta laga, poważny problem?
fox 40 rc2
Vinrael
Posty: 686
Rejestracja: 21.04.2013 15:14:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Vinrael »

Boję się pytać co jest w środku skoro ktoś tak o niego dbał że aż zatarł lagę ;)
Maverick1
Posty: 2
Rejestracja: 13.03.2016 18:54:51
Kontakt:

Post autor: Maverick1 »

Mam rower kross krosser panic i chcę wymienić amor xcr na inny mam upatrzony tylko nwm czy będzie mi pasowała rura sterowa czy co tam ma pasować mam mostek truvativ hussefelt nwm a amor jaki chcę kupić to rock shock tora 318.Średnio się znam na tym więc pomóżcie mi trochę Za odpowiedzi z góry dziękuje
Hubertof
Posty: 29
Rejestracja: 17.11.2013 12:11:40
Kontakt:

Post autor: Hubertof »

Musisz wiedzieć jaką średnicę i długość ma rura sterowna. Średnica pasuje, jedynie co musisz wiedzieć jaką minimalną długość powinien mieć nowy amortyzator(wystarczy zmierzyć).

Tak na przyszłość: na forum nie pisz skrótami i jednym ciągiem. To nie SMS.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

Hubertof pisze: Tak na przyszłość: na forum nie pisz skrótami i jednym ciągiem. To nie SMS.
Przede wszystkim. Jak widzę post na 5 linijek bez kropki i ze skrótami typu nwm bd itp to aż mnie nosi jak to czytam. Dlatego nie czytam.
Maverick1
Posty: 2
Rejestracja: 13.03.2016 18:54:51
Kontakt:

Post autor: Maverick1 »

Okej dziękuje za odpowiedz i dostosuję się następnym razem do sposobu pisania
PatrykDownhill
Posty: 30
Rejestracja: 15.03.2016 14:24:08
Kontakt:

Post autor: PatrykDownhill »

Witam wszystkich ;)
Pytanie:
Jesli umyje rower wężem ogrodowym, ale prawdopodobnie nie posiada nierdzewnych części, to coś się może stać nawet jak w miarę szybko go wysuszę?
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

W praktyce często nic się nie dzieje, pierwsze co "obrywa" to łożyska ramy i łańcuch. Jak zadbasz, by te miejsca szybko wysuszyć / nasmarowac i nie będziesz walił podciśnieniem po piastach itp to powinno być ok :)
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Drobne pytania rowerowe

Post autor: Puncu »

Mokry łańcuch rdzewieje w pierwszej kolejności jak go nie wysuszysz i nie nasmarujesz.

Wysłane z Commodore 64
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
PatrykDownhill
Posty: 30
Rejestracja: 15.03.2016 14:24:08
Kontakt:

Post autor: PatrykDownhill »

Dobra, dzieki za odpowiedzi. Bo denerwowalo mnie mycie roweru po kazdej jezdzie. :) teraz sobie jakos ogarne ;)
Nieznajomy1596
Posty: 758
Rejestracja: 08.05.2014 13:31:08
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Nieznajomy1596 »

Podczas hartowania sworznie by się powyginały/odkształciły. Tylko, czy jest to na tyle duża różnica, aby nie pasowały do rowera? W tokarni mogli by zrobić to z nadmiarem, a potem je szlifować, ale powiedzieli, że mi tego nie zrobią, bo szlifowanie jest czasochłonne. (mowa o staliC45)
UMF Duncan d2 Merida+ rs boxxer rc 2011.+ Fox Dhx 5.0
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

dokładnie tak to się robi w przemyśle. Tj. zostawia się naddatek na szlifowanie zgrubne i wykańczające, bo hartowanie zawsze daje małe odkształcenia. Choć w przypadku elementów typu tuleja da się nad tym troche panować, ale zazwyczaj proces technologiczny wygląda właśnie w ten sposób.
Nieznajomy1596
Posty: 758
Rejestracja: 08.05.2014 13:31:08
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Nieznajomy1596 »

To wiem, ale mi chodzi o to czy sworznie pasowały by po hartowaniu, bez zostawiania tego naddatku i szlifowania. Czy odkształcenia nie byłyby na tyle duże, że by nie pasowało w łożysko.
UMF Duncan d2 Merida+ rs boxxer rc 2011.+ Fox Dhx 5.0
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

a to ciężko mi ocenić...
Nieznajomy1596
Posty: 758
Rejestracja: 08.05.2014 13:31:08
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Nieznajomy1596 »

Teraz nie wiem, czy mi się pogieły, bo jak je hartowałem to je mogłem osłabić czy nic nie robić i czy surowe wytrzymają.
UMF Duncan d2 Merida+ rs boxxer rc 2011.+ Fox Dhx 5.0
Vinrael
Posty: 686
Rejestracja: 21.04.2013 15:14:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Vinrael »

Nie możesz zrobić jak Bóg przykazał?
Serio, ziomek. To nie jest tak że hartowanie i odpuszczanie to sztuka dla sztuki czy robienie na wyrost. To jest naprawdę potrzebne :)
Albo ewentualnie szukaj kto Ci to zrobi z tytanu. Tylko licz się z kosztem... No, dużym kosztem :)
jaklak
Posty: 6
Rejestracja: 16.03.2016 14:18:13
Kontakt:

Post autor: jaklak »

Czym smarujecie łańcuch? Macie jakiś środek, który możecie polecić? Często myję rower i praktycznie za każdym razem nakładam smar, bo jednak po czyszczeniu z błota szybko znika.
Blady214_2
Posty: 11
Rejestracja: 16.10.2015 10:29:39
Kontakt:

Post autor: Blady214_2 »

Od siebie mogę polecić olej ceramiczny od Finish Line'a: https://www.centrumrowerowe.pl/narzedzi ... 42361.html
Nieznajomy1596
Posty: 758
Rejestracja: 08.05.2014 13:31:08
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Drobne pytania rowerowe

Post autor: Nieznajomy1596 »

Moge dać to do hartowania, ale bez tej obróbki. Nie wiem czy ryzykować. Ale hyba zaryzykuję
UMF Duncan d2 Merida+ rs boxxer rc 2011.+ Fox Dhx 5.0
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości