[TexonBikes ] Mondraker Summum Pro Team+Rock Shox Boxxer RC

TexonBikes
Posty: 119
Rejestracja: 22.11.2014 22:30:03
Kontakt:

[TexonBikes ] Mondraker Summum Pro Team+Rock Shox Boxxer RC

Post autor: TexonBikes »

Cześć ;)
W końcu złożyłem swoją pierwszą zjazdówkę. Mam zamiar skatować ją ile się da, ale po pierwsze obniżyć masę.

Rama: Iron Horse 7 Point 5 2008 rozm. S :arrow: Mondraker Summum Pro Team 2014 rozm. M
Widelec: Rock Shox Boxxer RC 2014
Damper: 5th Element RC 222x70mm :arrow: Rock Shox Vivid Air R2C 222x70mm

Kierownica: OnOff 720mm :arrow: Answer Protaper Szer. 780mm Wznios 13mm :arrow: Funn FullOn Szer. 785mm Wznios 30mm
Mostek: Truvativ Hussefelt 40mm :arrow: Wake Stem 45mm :arrow: Syncros DH 1.5 :arrow: OnOff Stoic DH 10mm
Gripy: BBB Lock-on :arrow: Mortop Lock-On
Barendy: Mortop :arrow: Zgubiły się :mrgreen:
Stery: Cane Creek :arrow: FSA

Siodło: Velo Prox VL 1200 :arrow: IXS Race Titanium
Sztyca: Race Face Ride DH 400mm :arrow: Accent SP-408 31,6
Zacisk: Iron Horse :arrow: Mondraker

Korby: Truvativ Hussefelt 170mm :arrow: Shimano Zee 165mm :arrow: Shimano XT M770 170mm
Support: Truvativ Howitzer XR :arrow: Shimano Zee :arrow: Shimano Deore
Zębatka: Truvativ 36T :arrow: Shimano Zee 36T :arrow: Decks NarrowWide 34T
Łańcuch: Shimano 8s :arrow: Sram PC-830 8s
Pedały: GT :arrow: Crank Brothers Mallet II

Napinacz: Truvativ :arrow: MRP G3 Mini :arrow: Mozzart Presto Steel
Przerzutka: Shimano Sora 8s :arrow: Shimano Zee DH + Prototypowy Wózek
Manetka: Shimano Alivio 8s :arrow: Sram X4 8s
Kaseta: Shimano Alivio 8s

Koło przód:
Obręcz: AlexRims DM 24 36h
Szprychy: Noname
Piasta: Novatec DH12SB
Opona: Maxxis Minion DHF 2.35 MaxxPro :arrow: WTB Dissent 2.5
Dętka: Kenda AV 26" :arrow: Bontrager Standard 2.0-2.5 26"

Koło tył:
Obręcz: AlexRims DM24 36h
Szprychy: Noname
Piasta: Novatec DH41SB
Opona:Maxxis Minion DHF 2.35 Super tracky :arrow: WTB Dissent 2.5 :arrow: Maxxis Minion DHF 2.35 42A ST 2-PLY BUTYL
Dętka: Kenda 26” :arrow: Bontrager Standard 2.0-2.5 26"”

Hamulec przód, klamka: Shimano Deore XT BL-M785 + Tarcza 203mm
Hamulec tył, klamka: Shimano Deore XT BL-M785 + Tarcza 203mm

Waga: 17,90kg :arrow: 17,19 kg

Iron Horse
Obrazek

Mondraker
Obrazek
Obrazek

Modyfikacje:
1. Gripy Odi Rouge
2. Obręcze Rodi Excalibur DH i szprychy Sapim Laser/Leader
3.Oponki Maxxis Minion DHR II 26x2.4 Przód/Tył
4. Kierownica Ns Monogram
5. Hamulce Sram Guide
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

Ja tam bym zaczął od zmiany ramy zamiast usilnego dziergania w konstrukcji, która nie jest do tego stworzona. Patrzyłeś w linkage co Twoje zmiany wprowadzają w zawieszenie?
Jeśli chodzi o obniżanie masy, to zacząłbym od korby, a nie karbonowego napinacza. Na zdjęciach wygląda, jakbyś miał za krótki łańcuch.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

ooj tak, korbami dużo masy zbijesz, choćby zmieniając na SLXy ;) ramka trochę mała ale może coś ciekawego z tego wyjdzie ;)
TexonBikes
Posty: 119
Rejestracja: 22.11.2014 22:30:03
Kontakt:

Post autor: TexonBikes »

Ramka mała bo ja też mały jestem :wink:
SLX-y są też na mufę 83mm? Jakie polecalibyście korby? Mi się strasznie podobają carbonowe X01- co sądzicie o używkach tych korb ?
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

aaa... 83... to sory, ni da rady. Karbon fajny, tylko drogi i delikatny jak masz tendencję do rycia o kamienie (w innych przypadkach jest ok)
MLYNoBIKER
moderator
Posty: 2872
Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
Lokalizacja: Canada
Kontakt:

Post autor: MLYNoBIKER »

Kolega też ostatnio szukał lekkich korb, wkleję to co mu znalazłem, są to wagi samych 2 ramion BEZ suportu/zębatek

757g saint
750g zee
667g race face atlas fr
653g deore
600g slx
597g xt
527g xtr
460g X0 DH

Najlżej i najdrożej X0 DH, ciężej i taniej XTR którego nie ma pod 83mm, potem popularny XT, następnie SLX. Wydaje mi się że najlepszym kompromisem między ceną a wagą wydaje się być SLX.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

MLYNoBIKER pisze:Kolega też ostatnio szukał lekkich korb, wkleję to co mu znalazłem, są to wagi samych 2 ramion BEZ suportu/zębatek

757g saint
750g zee
667g race face atlas fr
653g deore
600g slx
597g xt
527g xtr
460g X0 DH

Najlżej i najdrożej X0 DH, ciężej i taniej XTR którego nie ma pod 83mm, potem popularny XT, następnie SLX. Wydaje mi się że najlepszym kompromisem między ceną a wagą wydaje się być SLX.
Mlyno, a jak chcesz SLXa do 83 włożyć? ;)
TexonBikes
Posty: 119
Rejestracja: 22.11.2014 22:30:03
Kontakt:

Post autor: TexonBikes »

A wiecie jak to jest z X01? Bo nigdzie nie ma szerokości supportu napisanych, a w manualu od srama jest pokazane, że można podkładkami dopasować sobie korby do mufy jaką mamy. Support to GXP.
No i jeszcze czy jest jakaś różnica między Sramem X01 a Truvativ X01?
TexonBikes
Posty: 119
Rejestracja: 22.11.2014 22:30:03
Kontakt:

Post autor: TexonBikes »

Cześć wszystkim ;)
v 0.5
Wpadły nowe części, szersza i niższa kiera, nowe korby, które nie będą się odkręcać podczas jazdy i napinacz z rolką.
refellooss
Posty: 1
Rejestracja: 30.07.2015 08:25:04
Kontakt:

Post autor: refellooss »

Witam mam pytanie czy słyszał ktoś może o takim czymś jak solidne rowery ridley ? Nie znam firmy a wydaje się być wszystko pięknie i nei wiem teraz czy się zastanawiać nad kupnem czy nie.
Zalas
Posty: 1594
Rejestracja: 22.01.2015 22:25:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zalas »

refellooss może zadaj pytanie we właściwym dziale albo stwórz nowy temat a nie wpierdzielasz gdzie popadnie?
Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
TexonBikes
Posty: 119
Rejestracja: 22.11.2014 22:30:03
Kontakt:

Post autor: TexonBikes »

Refellooss ,,ić stont" :wink:
Zalas
Posty: 1594
Rejestracja: 22.01.2015 22:25:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zalas »

a kysz xd
Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
TexonBikes
Posty: 119
Rejestracja: 22.11.2014 22:30:03
Kontakt:

Post autor: TexonBikes »

Cześć ;)
v 1.0
Zmieniłem damperek na Vivida Air R2C, hample na XT i mostek na Wake 45mm. Zamontowałem też nowy link dolny- było trochę kombinowania bo musiałem dorobić tuleję mosiężną do niego ale teraz jest już wszystko ok.

Waga nie zmieniła się za bardzo, powietrze i lżejszy mostek odchudziło rowerek ale nowy link, mosiężna tuleja i minionek na podwójnym oplocie sprawiły że waga praktycznie się nie zmieniła.

Za to zmiana dampera sprawiła, że to całkiem inny rower. Na 5th elemencie jeździło się jak na klocu, kompletny brak czułości. Ta ramka na Vividzie w końcu zaczęła pracować, jeżdżę na na Sagu 20% i wybiera wszystko, nie dobija, zapewnia nieporównywalnie lepszą trakcję.
Do tego fajnie się zestroił z Marcokiem, obydwa chodzą płynnie choć ósemki mogłyby być ciut twardsze.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

ja tu widzę jakiegoś Lyrika 170 Solo Air ;)

będe miał niedługo swojego na sell (taper, nie wiem jaką masz główkę) ale to tak nawiasem.

Tych opon używasz na lokalnych miejscówkach czy w górach często bywasz? Bo jak to 1 to nie ma sensu męczyć się na 2playach, spokojnie można kupić exo i masz dobre pół kg na oponach mniej, a to czuć.

Tak zapytam jeszcze, nie dało rady zrobić tej tulejki z alu? Jak nie to szkoda, bo cholerstwo z mosiądzu ciężkie pewnie :/
TexonBikes
Posty: 119
Rejestracja: 22.11.2014 22:30:03
Kontakt:

Post autor: TexonBikes »

Muszel ja chce z tego Irona zrobić taką typową zjazdówkę ;) Myślę żeby kupić albo 40 albo 36.

Oponki typowo w góry bo jutro jedziemy do Wisły. Na lokale mam dwa minionki 2.35 1PLY w twardej mieszance. Chcę też jeszcze ustrzelić fajne kółko na tył to wtedy będę miał dwa komplety kół, w góry i na lokale.

Tulejka zrobiona tak by nie dało jej się zajechać z dużym zapasem wytrzymałości. W ogóle chciałem zrobić ją na łożyskach ale na razie jest taka. Potem pomyślę nad czymś lżejszy właśnie z łożyskowaniem
Vinrael
Posty: 686
Rejestracja: 21.04.2013 15:14:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Vinrael »

Lyrik RC2DH a Fox 36 RC2 to bardzo podobne przeznaczeniem amortyzatory. Takie same regulacje, tu i tu oś 20mm, skoku praktycznie tyle samo.
Jeśli miałbym wybierać między tymi dwoma to wybrałbym RC2DH (ponownie, raz już wybrałem ;p) chyba że miałbym jakieś zbędne 2,5 tysiąca aby kupić tego nowego Foxa wtedy bym zapewne wybrał Foxa... Albo kupił Lyrika, wstawił uszczelki SKF i ewentualnie jakieś może nowe lagi (Fast Black od RS albo czarne lagi od Fast Suspension), upgrade tłumika na Avalanche/Charger/Fast Suspension.

Ogólnie to ramka 180mm skoku zaprojektowana pod widelce jednopółkowe. Totem/Lyrik, Fox 36 albo jakieś 66 180mm. Dwupółka będzie mocno na przestrzał.
Do dwupółek jest bardziej Sunday ;)


Swoją drogą - bardzo ładne malowanie ramy i fajnie zgrane kolory, ładny rowerek ogólnie :)
TexonBikes
Posty: 119
Rejestracja: 22.11.2014 22:30:03
Kontakt:

Post autor: TexonBikes »

Cześć ;)
V.2
Plany trochę się zmieniły, zamiast Foxa na razie siedzi sobie Boxxer RC 2014. Do tego postanowiłem przerzucić się na SPD- wpadły Mallety 2. Do napędu wpadła przerzutka Zee z prototypowym wózkiem, łańcuch Srama i manetka X4. Obniżyłem kokpit jeszcze bardziej zmieniając mostek na Syncros-a DH 1.5. Zmieniłem też gripy na Mortop Lock-On- są genialne, bardzo polecam, powierzchnia jest jak papier ścierny. W ramie musiałem dorobić link mostów bo poprzedni się wygiął, do tego przy okazji wpadła tulejka Off-Set Proshoxa. Pod tyłkiem mam teraz IXS Race Titanium ( okazja życia, siodło na tytanowych prętach ważące 200g za 55zł :D)
No to chyba wszystkie zmiany na 2016 rok. Ewentualnie jeszcze wymienię oponki w góry i tyle.
Vinrael
Posty: 686
Rejestracja: 21.04.2013 15:14:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Vinrael »

Kocur :D
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości