Zniszczone paczki

valuee
Posty: 2
Rejestracja: 06.04.2016 12:56:48
Kontakt:

Zniszczone paczki

Post autor: valuee »

Ostatnio zamówiłem przez kuriera paczki, dosyć spore, po odbiorze okazało się ze sprzęt był uszkodzony. Nie wiem kogo mam teraz obwodnic za to bo taką sytuacje mam pierwszy raz . Czy kuriera czy sprzedawce? Chciałbym dostać zwrot kasy, albo jakąś rekompensatę chciałem tutaj skorzystać z usług https://www.tuodszkodowania.pl/. Czy ktoś się orientuje co można zrobić w takiej sytuacji?
kris_w
Posty: 174
Rejestracja: 12.02.2014 10:39:59
Kontakt:

Post autor: kris_w »

Kupione od firmy czy osoby prywatnej?
Slizeer
Posty: 105
Rejestracja: 30.04.2007 12:59:56
Lokalizacja: Limanowa
Kontakt:

Post autor: Slizeer »

Podstawową rzeczą jest sprawdzenie przesyłki w obecności kuriera - zanim podpiszesz jej odbiór. Jeśli pokwitujesz, to znaczy, że zgadzasz się ze stanem paczki i jej zawartości i wtedy nie masz opcji domagania się rekompensaty od firmy kurierskiej. Zresztą to nadawca paczki (sprzedawca) zazwyczaj rozpoczyna procedurę postępowania reklamacyjnego.

Natomiast zanim podpiszesz odbiór i wcześniej sprawdzisz, czy wszystko z towarem jest ok, a np. będzie on uszkodzony, możesz wtedy spisać w obecności kuriera protokół szkody. Wtedy firma kurierska zobowiązana jest wypłacić odszkodowanie.
piotrex
Posty: 6157
Rejestracja: 19.04.2004 16:24:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re:

Post autor: piotrex »

kris_w pisze:Kupione od firmy czy osoby prywatnej?
a jakie to ma znaczenie?
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
kris_w
Posty: 174
Rejestracja: 12.02.2014 10:39:59
Kontakt:

Post autor: kris_w »

Hmm...wydawało mi się, że jak kupujesz od firmy, to masz prawo zwrotu bez podania przyczyny przy zawieraniu "umów" na odległość.
piotrex
Posty: 6157
Rejestracja: 19.04.2004 16:24:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: piotrex »

dobrze Ci sie wydawalo,tylko ze poruszony problem tyczy sie zniszczen w transporcie - a proba zwrotu takiego towaru nie dosc ze jest nieuczciwa to naraza konsumenta na zbedne koszty, bo takiego towaru sklep przyjmowac nie musi
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
Slizeer
Posty: 105
Rejestracja: 30.04.2007 12:59:56
Lokalizacja: Limanowa
Kontakt:

Re: Re:

Post autor: Slizeer »

piotrex pisze:
kris_w pisze:Kupione od firmy czy osoby prywatnej?
a jakie to ma znaczenie?
Dodatkowo chyba takie, że można określić prawdopodobieństwo, czy ktoś czasem nie wysłał uszkodzonego uprzednio towaru. Tylko z takim określaniem prawdopodobieństwa to wygląda na zasadzie "mniejsze / większe", tzn.:
- towar kupiony od firmy - mniejsze prawdopodobieństwo, że wysłany towar był już wcześniej uszkodzony,
- towar kupiony od osoby prywatnej - większe prawdopodobieństwo.
A i tak stoimy w punkcie wyjścia...

Szczerze powiedziawszy to bardzo ciekawią mnie procedury jakie mają miejsce w przypadku, gdy np. kupujemy coś na portalu aukcyjnym od prywatnej osoby (rzecz używana), wysyłka odbywa się kurierem, sprawdzamy paczkę przy kurierze, rama okazuje się pęknięta w widoczny sposób, sporządzamy protokół szkody i...? Firma kurierska zwraca nam pięniądze? (zakładam, że paczka była ubezpieczona) Tożto przecież możnaby robić takie wałki, że zepsuty sprzęt wysyłać do kogoś znajomego, ten nie przyjmuje paczki lecz domaga się odszkodowania, firma kurierska płaci i mamy zysk jak nic. Skąd zatem firmy kurierskie wiedzą, że to, co jest w paczce nie jest aby już uszkodzone i że klient (nadawca przesyłki) nie będzie się z tego tytułu domagał rekompensaty?
piotrex
Posty: 6157
Rejestracja: 19.04.2004 16:24:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: piotrex »

punkt jest w rozdzieleniu tych dwoch kwestii - uszkodzenie towaru w trakcie transportu, a wysylka uszkodzonego towaru. w tym temacie rozpatrujemy tylko ten pierwszy przypadek i z tego tez powodu nie ma znaczenia czy kupujemy towar od osoby prywatnej czy od sklepu,bo w obu przypadkach prawo okresla moment przejscia ryzyka na nowego wlasciciela w momencie doreczenia mu towaru, czyli to co dzieje sie przed doreczeniem to ryzyko sprzedajacego. jesli towar ulegnie uszkodzeniu w transporcie to sprzedajacy powinien odebrac towar, zwrocic pieniadze i dochodzic odszkodowania na firmie transportowej. oczywiscie nic nie stoi na przeszkodzie, zeby dogadal sie z kupujacym,obnizyl cene i znowu - reszty kwoty dochodzil na firmie przewozowej.
ale prawo do zwrotu bez podania przyczyny,czyli przepisy ustawy o sprzedazy konsumenckiej, nie ma z tym nic wspolnego.
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
dabrol
Posty: 2
Rejestracja: 16.02.2016 17:15:18
Kontakt:

Post autor: dabrol »

No na twoim miejscu napisałbym do sprzedawcy ze coś takiego zaistniało, jeśli potwierdzi on że paczka została wysłana cała to zadzwoniłbym do firmy kurierskiej i zapytał co zrobić w takie sytuacji. Możesz też sobie zadzwonić to jakieś firmy która się zajmuje jakimiś poradami np https://www.i-kancelaria.pl/ albo coś no nie wiem, w necie jest tego pełno i zapytać jakie masz prawa itp.
Tsali
Posty: 3
Rejestracja: 16.04.2016 12:24:14
Kontakt:

Post autor: Tsali »

Teraz to jest problem i nie wiem jak udowodnisz, że uszkodzenie paczki miało miejsce podczas transportu lub ewentualnie, że sprzedawca wysłał Ci paczkę uszkodzoną. Jak kurier przywozi coś, to trzeba zajrzeć do środka przy kurierze, a przynajmniej obejrzeć pudełko czy nie ma jakichś zagnieceń.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 9 gości