[Szymon331] Dartmoor wish 2012 + Marzocchi 55 cr 2014

Szymon_331
Posty: 201
Rejestracja: 15.10.2009 17:53:47
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

[Szymon331] Dartmoor wish 2012 + Marzocchi 55 cr 2014

Post autor: Szymon_331 »

Rower do ogólnej zabawy. Trochę Downhillu, trochę trailu, jakieś wycieczki enduro lub bardziej turystyczne. Czasami wozi mnie do pracy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Rama: Dartmoor wish 2012 (160mm)
Widelec: Marzocchi 55 cr 2014
Damper: Fox DHX 3.0 spring 350x2.75
Kierownica: Kore Torsion 800mm (770mm)
Mostek: Wake 45mm
Siodło: Bontrager Montrose Elite
Sztyca: Accent 350mm
Korby: Octane One
Łańcuch: Shimano
Pedały: Dartmoor platformowe
Przerzutka: tył SLX RD-M670 SGS 9x
Blat: Shimano ZEE 36T
Napinacz:Trail One 2014

Koło przód:
-Obręcz: 26' MTX 33
-szprychy: nieładne bo srebrne
-Opona: Maxxis Minion DHF 2.3 2PLY
-Dętka: Bontrager

Koło tył:
-Obręcz: 26' MTX 33
-Piasta: Novatec
-Szprychy: ładne bo czarne
-Opona: Maxxis High roller II 2,4 2PLY
-Dętka: Bontrager

Hamulec przód: Shimano Deore BL-M615-L, Tarcza 180mm
Hamulec tył:: Shimano Deore BL-M615-R, Tarcza 160mm

Waga: jak jest czysty to około 17,1 kg (na oponach 2PLY)


Plany:
-Skrócić przewody hamulców.
-Napęd na Hollowteh II (Deore lub SLX lub Zee) Obecny support złapał luzy
-Tarcze na lekkie i "pływające"na zielonym pałąku
-Zielony pancerz przerzutki
-Zejść z wagą do wymarzonych 16kg


Poprzednia maszyna (http://www.dh-zone.com/pl/bikes/giant-d ... r-ammo-178)
Załączniki
1 rwr.jpg
maczejson
Posty: 66
Rejestracja: 06.03.2013 21:16:11
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: maczejson »

Póki nie ma jednopółki, to trudno mówić o uniwersalności :P

Nie wiem, czy to tylko mnie, ale zdjęcia coś się nie wczytują :/
Szpej: Romet Mosquito + Marzocchi 55 RS

[ Ja nie latam, ja się staczam... :/ ]
hydron
Posty: 65
Rejestracja: 22.08.2013 10:25:40
Kontakt:

Post autor: hydron »

Zdjęcia normalnie się wczytują
Fajnie ci ten Wish wyszedł. I ta zielona linka. Tylko czerwony zacisk strasznie psuje efekt
I zmień siodło
Yard
Posty: 341
Rejestracja: 23.02.2014 16:22:22
Kontakt:

Post autor: Yard »

Amorek na Totka SA, oraz pozbądź się naklejek z obręczy i miód, przy okazji zmieniając zacisk sztycy na zielony ;)
Szymon_331
Posty: 201
Rejestracja: 15.10.2009 17:53:47
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re:

Post autor: Szymon_331 »

Yard pisze:Amorek na Totka SA, oraz pozbądź się naklejek z obręczy i miód, przy okazji zmieniając zacisk sztycy na zielony ;)
Nie wiem czy Totem by mi tu pasował. To jest potężny, masywny widelec niekoniecznie by się zgrał z tą ramą. Docelowo myślę o Lyrik RC2 DH solo Air 170mm lub podobnym wynalazku. W dodatku wyszłoby to około 1 kg mniej na samym widelcu w porównaniu do obecnego Boxxera, a myślę że praca byłaby zbliżona.

A zacisk sztycy w rzeczywistości ma teksturę czerwonawego drewna.Tak bardzo nie pasuje do tego roweru że chyba taki zostawię ; )


hydron Dlaczego zmienić siodło? Dzielnie znosi katusze w wszystkich moich rowerach jakoś od 2006roku.
hydron
Posty: 65
Rejestracja: 22.08.2013 10:25:40
Kontakt:

Post autor: hydron »

Na telefonie wydawało się strasznie wielkie ale jest ok
Jak jak spisuje się rama na tym damperze?
Szymon_331
Posty: 201
Rejestracja: 15.10.2009 17:53:47
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Szymon_331 »

Rama spisuje się przyzwoicie aczkolwiek właśnie przez damper trudno mi jeszcze ją ocenić. Na tą chwilę mam tam załadowaną sprężynkę o twardości 450 a pod moją wagę 61 kg bardziej by pasowało coś w okolicach 350-400.

Przez zbyt dużą twardość sprężyny rama słabo wybiera drobne nierówności. (kamienie, korzenie) Natomiast różne lądowania, także te na płasko, wybiera naprawdę zacnie. Praktycznie nie mogę jej dobić, a odpowiednio ustawione tłumienie odbicia naprawdę wiele pomaga.

Jakby ktoś miał do sprzedania springa 350-400 2.8 do FOX DHX 3.0 to chętnie przygarnę ; )
Szymon_331
Posty: 201
Rejestracja: 15.10.2009 17:53:47
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Szymon_331 »

Małe zmiany:

-Zmiana springa z fox 450x2.8 na rock shock 350x2.75
-Zmiana korb FSA na Octane One
-Lekko podniesiony na boxxerze +1cm względem poprzedniego ustawienia ale nadal ponizej standardu.
-Zmiana ciężkich dętek na tanie, względnie lekkie marketowe.

Oczywiście nowe zdjęcia.
Szymon_331
Posty: 201
Rejestracja: 15.10.2009 17:53:47
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Szymon_331 »

Trochę zmian na 2016 rok.

Na obecny rok wziąłem się solidnie za rower i zacząłem go modyfikować. Na dzień dobry wywaliłem ciężkiego Boxxera RC 2011 i zamieniłem na Marzocchi 55 CR 2014. Nareszcie można ustawić twardość pod siebie i pod trasę (Jakieś -400gr)

Obrazek

Oczywiście trzeba było zmienić mostek. Poprzedni NS Direct Mount [2015] był ultra lekki więc musiałem poszukać czegoś co nie będzie ciężkie oraz złapie za moje 2,5cm rury sterowej. Padło na Mostek Wake.

Obrazek

Następnie mój własnoręczne robiony napinacz wyemigrował do innej maszyny, w jego miejsce wpadł Napinacz Dartmoora Trail One2014 (W miarę mocny, tani no i pasuje do ramy ;) (zdjęcia przed montażem nie zrobiłem)

Chcąc odchudzić rower wskoczyło nowe siodełko zastępując stare już próchno. Wybór padł na estetyczne Bontrager Montrose Elite (jakieś -120gr)

Obrazek

Rower zaczął przyjemnie działać ale Kluszkowce 2016 (a raczej Kluszkowskie błotko) zmasakrowało mi moje dotychczasowe hamulce BB5 od Avida. Już dawno chciałem małą, wygodną klamkę shimano. Z odstępem dwóch tygodni wpadły hamulce Shimano Deore BR-M615.

Obrazek

Na koniec Kendę Nevegal 2,3 oraz Maxxisa Ardent 2.25 zastąpiły gumy 2PLY. Odpowiednio Maxxis Minion DHF 2.3 oraz Maxxis High roller II 2.4.

To nie wszystkie zmiany w tym sezonie bo sporo jest jeszcze do zrobienia ;)
Vinrael
Posty: 686
Rejestracja: 21.04.2013 15:14:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Vinrael »

Ja pytanie z innej beczki - skąd takie malowanie Darta? I skąd czarny link!? Ja go chcę :(
Poza tym - wymień korby na coś na hollowtechu i już będziesz zdecydowanie do przodu z wagą.
Ogólnie nie wiem czemu Ci rower tak ciężko wyszedł, mi waga na zwijce + Ikon pokazuje 14,36, na Minionach 2ply około piętnastki - i choć biorę pod uwagę że mam damper powietrzny i lekki widelec, to dalej waga Twojego roweru jest dziwnie wysoka.
Zalas
Posty: 1594
Rejestracja: 22.01.2015 22:25:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re:

Post autor: Zalas »

Vinrael pisze: Ogólnie nie wiem czemu Ci rower tak ciężko wyszedł, mi waga na zwijce + Ikon pokazuje 14,36, na Minionach 2ply około piętnastki - i choć biorę pod uwagę że mam damper powietrzny i lekki widelec, to dalej waga Twojego roweru jest dziwnie wysoka.
Myślę, że to może być wina tych MTX33 + parę pierdół typu kilometr sztycy, szeroka kiera :P
A rowerek ładny :)
Możesz coś więcej powiedzieć o tym napinaczu?
Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
Szymon_331
Posty: 201
Rejestracja: 15.10.2009 17:53:47
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Szymon_331 »

Vinrael
Dartmoor malowany pistoletem ma czarno, cały, łącznie z linkiem. Na to poszły naklejki w oryginalnym stylu, nawet z adresem strony darta.

Tak jak pisałem, zamierzam zarzucić tu Hollowtech Zee albo Deore. Myślę że jakieś 300gr urwę.
Twój rower faktycznie wyszedł mega lekko.

Zalas
Tak, koła mam ciężkie jak nieszczęście ale też mocne i chyba niezniszczalne. Jeśli chodzi o kierownicę to przeskoczyłem z 750 na 800 i czułem się średnio ale krojąc później już przy 750 miałem wrażenie jakbym siedział na rowerze kurierskim ;)

Co do napinacza to od kiedy go zamontowałem (kilkadziesiąt wypadów na lokalne trasy plus Kluszkowce, plus Wisła) nie spadł mi łańcuch an razu, napinacz jest też cichy co też ma duże znaczenie. No i jest taco fabryczne, już parę razy się przydało


A to z dzisiejszego warzenia:
Obrazek
Zalas
Posty: 1594
Rejestracja: 22.01.2015 22:25:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zalas »

Dzięki za opinie :D Ja używam innej wersji Traila i też trzyma zajefajnie ale dziadostwo tak hałasuje , że czasem mam ochotę to zatłuc młotkiem :P A jak zmienię ramę to mi mocowanie mojego nie będzie pasować i szukam alternatywy :P
Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
Phill
Posty: 118
Rejestracja: 05.04.2012 16:17:11
Kontakt:

Post autor: Phill »

ładna maszyna :D Szymon_331 sprawdź pw :)
Vinrael
Posty: 686
Rejestracja: 21.04.2013 15:14:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Vinrael »

Żeby ktoś pomylił mój nick w ten sposób to się jeszcze nie spotkałem ;)
Zobaczymy jeszcze ile u mnie waga spadnie - wysłużona kierownica dostała podpisy od największych wariatów ze Sportivalu, teraz planuję prawdopodobnie karbon od NSa - zależy od ceny.
Jeśli chodzi o korby - nie jestem w tym momencie przekonany że Zee to najlepszy wybór. W tym momencie prawdopodobnie skłaniałbym się ku SLX. Nie zrozum mnie źle, korby Zee są bardzo dobre - wytrzymałe i sztywne - ale wagą nie grzeszą.
Na kołach też sporo możesz zyskać - same obręcze są dość ciężkie, nie wiem też jakie masz piasty konkretnie ale może akurat znajdzie się coś lżejszego ;)
Zalas
Posty: 1594
Rejestracja: 22.01.2015 22:25:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re:

Post autor: Zalas »

Vinrael pisze:Żeby ktoś pomylił mój nick w ten sposób to się jeszcze nie spotkałem ;)
Zobaczymy jeszcze ile u mnie waga spadnie - wysłużona kierownica dostała podpisy od największych wariatów ze Sportivalu, teraz planuję prawdopodobnie karbon od NSa - zależy od ceny.
Jeśli chodzi o korby - nie jestem w tym momencie przekonany że Zee to najlepszy wybór. W tym momencie prawdopodobnie skłaniałbym się ku SLX. Nie zrozum mnie źle, korby Zee są bardzo dobre - wytrzymałe i sztywne - ale wagą nie grzeszą.
Na kołach też sporo możesz zyskać - same obręcze są dość ciężkie, nie wiem też jakie masz piasty konkretnie ale może akurat znajdzie się coś lżejszego ;)
Hahaha Szymon331 to pojechał już po bandzie :P Masz farta z tym nickiem jak nie wiem :P

A korby zamiast SLX czy ZEE równie dobrze może brać X0 tylko kwestia budżetu :)
Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
Vinrael
Posty: 686
Rejestracja: 21.04.2013 15:14:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Vinrael »

X0 to było i moje marzenie. Tylko sprawdź sobie np. na pinkbike jak wielu ludziom te korby się połamały czy inserty wyskoczyły. Już prędzej bym się zastanawiał nad RF sixc czy innym tego typu wytworem. To tak w kwestii marzeń w kategorii 'po co mi dwie nerki'.

Lżejszy set kół myślę z resztą że więcej by dał niż korby, ale trzeba się zastanowić co się bardziej opłaca ;)
Szymon_331
Posty: 201
Rejestracja: 15.10.2009 17:53:47
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Szymon_331 »

Sorry Vinrael za błąd, już poprawiłem.

Co do korb to i tak muszę zmienić. Obecny suport jest wyrobiony a szkoda kupować nowy zostając przy starym standardzie jak można wskoczyć w nowy od razu. Przeglądam katalogi i dochodzę do wniosku że korba Shimano deore jest lżejsza od Zee i to z dwoma blatami (mniejszy bym i tak usunął) Pytanie tylko czy Deorki nie rozniosę zbyt szybko... SLX, XT to tylko redukcja wagi bez zwiększenia wytrzymałości więc średnio opłacalne.

Co do kół to z chęcią bym zmienił całe. MTXy33 przetrwały okres bolesnej nauki, myślę że na luzie powinienem 1kg zejść na kołach nie wydając fortuny, jednak w tym momencie nie mam pomysłów na koła.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

ja polecam od siebie set WTB Frequency i25 ;) jak taniej i ciut ciężej, to seria ST i25. Lekkie i porządne obręcze. Nie wiem jaki masz budżet i czy warto wariować ze szprychami, ale jak już, to Sapim Race 2-1.8-2 (około 40 g mniej względem zwykłych 2.0 typu DT Champion, ale sporo drożej). Piasty dobre i lekkie - Dart. Opony - zależnie od terenu ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości