otwarta/zamknięta kąpiel olejowa- rs boxxer rc 2011

Nieznajomy1596
Posty: 758
Rejestracja: 08.05.2014 13:31:08
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

otwarta/zamknięta kąpiel olejowa- rs boxxer rc 2011

Post autor: Nieznajomy1596 »

Cześć. Chciałbym w boxxerze (jeżeli w ogóle idzie) zrobić otwartą kąpiel olejową. Na czym ona polega i jak ją zrobić? Prosiłbym o opisanie tej czynności krok po kroku za co był bym wdzięczny :wink:
Druga sprawa to czym różni się otwarta kąpiel od zamkniętej i czym się one charakteryzują oraz na czym one polegają?
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi :D
UMF Duncan d2 Merida+ rs boxxer rc 2011.+ Fox Dhx 5.0
Gość

Post autor: Gość »

Polega na tym że olej pracujący w tłumiku nie jest w nim szczelnie zamknięty tylko swobodnie wypełnia całą goleń, jak chcesz otwartą kąpiel do Boxxera to musisz zmienić cały tłumik.
http://www.avalanchedownhillracing.com/ ... 2035mm.htm
Nieznajomy1596
Posty: 758
Rejestracja: 08.05.2014 13:31:08
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Nieznajomy1596 »

Czyli bez dużych wydatków się nie obejdzie. W takim razie temat do zamknięcia :)
UMF Duncan d2 Merida+ rs boxxer rc 2011.+ Fox Dhx 5.0
Zalas
Posty: 1594
Rejestracja: 22.01.2015 22:25:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zalas »

Obejdzie sie. Jak chcesz otwartą kąpiel to kup stare 888 :)
Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
Nieznajomy1596
Posty: 758
Rejestracja: 08.05.2014 13:31:08
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Nieznajomy1596 »

No ale to też ok.800zł :D
W takim razie temat zamieniam na to pytanie :wink:
Mam problem. Pomimo tego, że jak wyląduję na lądowaniu to koło dobija do siodełka (a mam je wysoko i bottom-out na + na maxa). Jeżdżę na ciśnieniu ok.6-7 barów i sprężynie 350 lbs. Jak dawałem 10 barów to miałem za twardo. I czy gdybym dał sprężynę 300 lbs i ciśnienie 10 barów to czy coś by się zmieniło? Może bottom-out potrzebuje większego ciśnienia, żeby działał?
UMF Duncan d2 Merida+ rs boxxer rc 2011.+ Fox Dhx 5.0
Zalas
Posty: 1594
Rejestracja: 22.01.2015 22:25:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zalas »

Jak dasz 300 ibs i 10 barów to po prostu szybciej zamkniesz zawieszenie a na końcu poczujesz mocniejsze pier*****ęcie. Może twardsza sprężyna skoro za szybko zamykasz zawieszke? albo pokręć kompresją. A jak to Puncu napisał ostatnio jeżeli koło styka się z siodełkiem to najprawdopodobniej nie zamykasz zawieszenia bo owe siodełko staje twojej zawieszce na drodze...
Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
Nieznajomy1596
Posty: 758
Rejestracja: 08.05.2014 13:31:08
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Nieznajomy1596 »

450 lbs też domykałem. A 500 nie będę tam wciskał. Bottom-out również mam dokręcony na max.
UMF Duncan d2 Merida+ rs boxxer rc 2011.+ Fox Dhx 5.0
Zalas
Posty: 1594
Rejestracja: 22.01.2015 22:25:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zalas »

A regulacje tłumienia kompresji masz?
jak tak to dokręć.
Jeśli nadal dobijasz to albo masz za miękką sprężynę albo latasz jak cegła
Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
Nieznajomy1596
Posty: 758
Rejestracja: 08.05.2014 13:31:08
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Nieznajomy1596 »

Damper to fox dhx 5-tłumienie powrotu, pro pedal i bottom-out. Bottom out to, że tak powiem regulacja anty dobiciowa i zwiększa się też nią twardość dampera. Mam ją na + na max. O twardszej nie ma mowy, bo 450 już mi nie za bardzo wybiera.
"albo latasz jak cegła"- co Masz na myśli? Nie doloty, świeczki, dziobaki? Bo nawet jak ładnie dolecę to zazwyczaj dobija.
UMF Duncan d2 Merida+ rs boxxer rc 2011.+ Fox Dhx 5.0
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Rama wykorzystuje swój skok, to normalne. Jak masz odpowiedni sag to znaczy ze wszystko jest ok. Możesz ewentualnie dać więcej ciśnienia. A jak kolo ociera o siodlo to znaczy ze jest za nisko i juz. Ewentualnie możesz ćwiczyć technikę lądowania. Sag najważniejszy, pamiętaj.
Zalas
Posty: 1594
Rejestracja: 22.01.2015 22:25:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zalas »

Dokładnie.
Więc patrz na sag.
A latać jak cegła znaczy latać jak cegła.
Dziobak to dziobak
świeczka to świeczka
Nie dolot to nie dolot
A cegła to cegła
Tak jak Muszel pisał rama ma wykorzystywać swój skok co nie zwalnia cie z obowiązku pracy ciałem. Dla tego uczy się latać na sztywniaku, bo tam nie ma dampera tylko amortyzujesz nogami, jak latasz fulem musisz robić dokładnie tak samo, damper nie odwali za ciebie całej roboty on cię tylko wspomaga. Ja dalej jak się ugnę czasem to przytrę dupsko o tylne koło a damper wykorzysta połowe skoku :v
Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
komarek
Posty: 427
Rejestracja: 29.07.2012 09:45:24
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: komarek »

Jeżeli sądzisz, że otarcie opony o siodło = dobicie to wyjmij sztycę, skocz coś, na czym przeważnie dobijasz i jak poczujesz, że dobijasz damper i czujesz w nogach mocne uderzenie to masz pewność, że dobijasz. Jak nie poczujesz uderzenia w nogach to po prostu masz źle ustawione siodło/sztycę.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości