[serwis] Manitou Swinger 6-way
-
- Posty: 470
- Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
- Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
- Kontakt:
[serwis] Manitou Swinger 6-way
Elo, własnie zabieram się za serwis ww dampera, potrzebuje informacji jak głęboko powinien się znaleźć IFP (tłoczek w komorze powietrznej)
Jaka długość dampera bo to od niej zależy?
dł. dampera / platforma
240 - 45 mm
222,230 - 43,5 mm
200 - 40 mm
190,200 - 39 mm
a tak nawiasem 2s szukania: http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=54648
dł. dampera / platforma
240 - 45 mm
222,230 - 43,5 mm
200 - 40 mm
190,200 - 39 mm
a tak nawiasem 2s szukania: http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=54648
.
-
- Posty: 470
- Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
- Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
- Kontakt:
http://roweryokey.pl/pokretlo-regulacji ... revox.html
napisz do nich może jakie są wymiary ale powinno pasować. Zalej go 5w. Mam nadzieję że wiesz o tym bo sam przez porady teoretyków zalałem 2,5w i nie można tego polecić.
napisz do nich może jakie są wymiary ale powinno pasować. Zalej go 5w. Mam nadzieję że wiesz o tym bo sam przez porady teoretyków zalałem 2,5w i nie można tego polecić.
.
-
- Posty: 470
- Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
- Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
- Kontakt:
nie mają tego pokrętła, moje pękło dosłownie nad o-ringiem, wystraszyłem się ze zacznie rzygać olejem, ale przecież pokrętło od odbicia nie pracuje w oleju, ani pod ciśnieniem. więc zostane przy pęknietym, da się je regulować, bo pęknięcie wygląda jak nacięcie na płaski śrubokręt.
Co do oleju, poprzedni właściciel podobno zalał go motulem 7,5W, innym razem pisał że jest tam oryginalny olej. tak czy siak na pewno nie motulem bo motul nie jest czerwony.
Zaleje go motulem 5W
Co do oleju, poprzedni właściciel podobno zalał go motulem 7,5W, innym razem pisał że jest tam oryginalny olej. tak czy siak na pewno nie motulem bo motul nie jest czerwony.
Zaleje go motulem 5W
-
- Posty: 470
- Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
- Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
- Kontakt:
Mam kolejne pytanie zagadę:
Jak już mam wlany olej i trzymam damper w poz pionowej, i wsadzam kapselek IFP (ma on takie 2 wklęśnięcia), to pod nim zrobi mi się pęcherzyk powietrza, ma ktoś jakiś sposób żeby wymienić olej, bez użycia miski i kilku L oleju, tak żeby nie było w ogóle powietrza w układzie olejowym?
Myślałem nawet o wypełnieniu czymś zagłębienia w IFP

Wczoraj wystrugałem wszystkie narzędzia do przeprowadzenia serwisu
IFP removal tool i 1/2" soft jaws z mosiądzu
Jak już mam wlany olej i trzymam damper w poz pionowej, i wsadzam kapselek IFP (ma on takie 2 wklęśnięcia), to pod nim zrobi mi się pęcherzyk powietrza, ma ktoś jakiś sposób żeby wymienić olej, bez użycia miski i kilku L oleju, tak żeby nie było w ogóle powietrza w układzie olejowym?
Myślałem nawet o wypełnieniu czymś zagłębienia w IFP

Wczoraj wystrugałem wszystkie narzędzia do przeprowadzenia serwisu
IFP removal tool i 1/2" soft jaws z mosiądzu

Zalewasz cały rezerwuar i komorę główną tak żeby poziomy oleju były równe. IFP wkładasz lekko pod kontem tak żeby powietrze wyleciało. Wyleje się też trochę oleju i powietrza pewnie nie pozbędziesz się w 100% ale nie będzie tego czuć. Mówisz że masz różne "strugaczki" więc może wywierć dziurę, nagwintuj i wkręć śrubę tak żeby robiła za odpowietrznik.
.
-
- Posty: 470
- Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
- Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
- Kontakt:
myślałem o tym, wystarczyło by wiertło i mały gwintownik, nie mierzyłem jaką grubość ma ten kapselek na środku, żeby też było tam trochę gwintu, wtedy wystarczył by mały o-ring do uszczelnienia. zastanawiam się też nad tym, czy śrubka umieszczona na IFP nie miała by kolizji z innymi elementami, więc chyba odpuszczę zrobienie odpowietrznika.
Właśnie wpadł mi nowy pomysł jak się pozbyć powietrza podczas wsadzania IFP, ale muszę sprawdzić tą teorie :p
Byłem, zmierzyłem i odpowietrznik odpada, 1mm ścianki w IFP to trochę za mało nawet na drobny gwint, poza tym śrubka w odpowietrzniku uderzyła by SPV Air Preload
Właśnie wpadł mi nowy pomysł jak się pozbyć powietrza podczas wsadzania IFP, ale muszę sprawdzić tą teorie :p
Byłem, zmierzyłem i odpowietrznik odpada, 1mm ścianki w IFP to trochę za mało nawet na drobny gwint, poza tym śrubka w odpowietrzniku uderzyła by SPV Air Preload
dokładnie tak mają DHXy, sporo upraszcza.rafal.zwdh pisze:myślałem o tym, wystarczyło by wiertło i mały gwintownik, nie mierzyłem jaką grubość ma ten kapselek na środku, żeby też było tam trochę gwintu, wtedy wystarczył by mały o-ring do uszczelnienia. zastanawiam się też nad tym, czy śrubka umieszczona na IFP nie miała by kolizji z innymi elementami, więc chyba odpuszczę zrobienie odpowietrznika.
Zalewałem Manitou, proponuje popróbować
+ zlanie zbiornika tak, by był jak największy menisk zewnętrzny + wkładanie IFP całego mokrego w oleju. Na pewno Ci sie uda.tomek059 pisze:IFP wkładasz lekko pod kontem tak żeby powietrze wyleciało
-
- Posty: 470
- Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
- Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
- Kontakt:
-
- Posty: 470
- Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
- Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
- Kontakt:
Z ifp już sobie ogarnąłem, ale jeszcze mam wątpliwość co do wsadzania tłoczyska.
Korzystam z tego manuala
http://www.birota.ru/manuals/manitou/sw ... ger-sm.pdf
Chodzi mi o podpunkt 13, na str 21 i pod.19/20 ze str 23.
Czy przykręcając tłoczysko, ma być ono całkiem zamknięte, czy ma być widoczny otwór do odpowietrzania z podpunktu 13?
Jeżeli przykręcę tłoczysko zamknięte to potem będę musiał trochę "ugiąć" damper (wcisnąć tłoczysko) ok 1cm tak żeby mógł się odpowietrzyć?
Na logikę biorąc to jak jest on zbudowany, trzeba go odpowietrzyć jak w punkcie 20
Korzystam z tego manuala
http://www.birota.ru/manuals/manitou/sw ... ger-sm.pdf
Chodzi mi o podpunkt 13, na str 21 i pod.19/20 ze str 23.
Czy przykręcając tłoczysko, ma być ono całkiem zamknięte, czy ma być widoczny otwór do odpowietrzania z podpunktu 13?
Jeżeli przykręcę tłoczysko zamknięte to potem będę musiał trochę "ugiąć" damper (wcisnąć tłoczysko) ok 1cm tak żeby mógł się odpowietrzyć?
Na logikę biorąc to jak jest on zbudowany, trzeba go odpowietrzyć jak w punkcie 20
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 04.05.2013 00:35:32
- Kontakt:
rafal.zwdh otwór ma być widoczny, ponieważ jest on do odpowietrzania. Żeby to zadziałało to musisz jeszcze mieć wykręcone oczko z trzpienia tłoka i wyjętą igłę od regulacji powrotu (przeczytaj do końca swoją procedurę) podsyłam też nowszą z lepszymi zdjęciami:
http://www.manitoumtb.com/assets/Servic ... v%20NC.pdf
Grzesiek88 rozkręć i pomierz sobie. Możesz też zabrać potrzebne oringi do sklepu i tam ci to pomierzą.
Ja mam pytanie według czego mierzy się głębokość wkładania kapsla ifp? Według środka czy zewnętrznej krawędzi?
http://www.manitoumtb.com/assets/Servic ... v%20NC.pdf
Grzesiek88 rozkręć i pomierz sobie. Możesz też zabrać potrzebne oringi do sklepu i tam ci to pomierzą.
Ja mam pytanie według czego mierzy się głębokość wkładania kapsla ifp? Według środka czy zewnętrznej krawędzi?
-
- Posty: 470
- Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
- Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
- Kontakt:
tomko, dzięki tak myślałem, oczko i tak odkręciłem wcześniej bo chciałem się dostać do pokrętła od tłumienia powrotu.
Damper zalany już wczoraj (bez air buble
) , pracuje idealnie, nie chciało mi się czekać na odp, a że padał wczoraj deszcz i nie miałem nic innego do roboty to zdałem się na siebie i złożyłem.
Tłoczek wsadzałem tak aby było widać otwór i podczas przykręcania dolewałem olej przez otwór po iglicy, jednocześnie wyciągając tłoczek do góry.
Grzesiek88 ja mierzyłem tylko o-ring o reg. tłumienia kompresji: 2szt. 3x1,5mm
Damper zalany już wczoraj (bez air buble

Tłoczek wsadzałem tak aby było widać otwór i podczas przykręcania dolewałem olej przez otwór po iglicy, jednocześnie wyciągając tłoczek do góry.
Grzesiek88 ja mierzyłem tylko o-ring o reg. tłumienia kompresji: 2szt. 3x1,5mm
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 04.05.2013 00:35:32
- Kontakt:
-
- Posty: 222
- Rejestracja: 24.07.2008 18:13:35
- Lokalizacja: Kęty
- Kontakt:
-
- Posty: 470
- Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
- Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
- Kontakt:
Do zalewania olejem użyłem dwóch zaślepek plastikowych,
http://www.astel.net.pl/oferta/produkt/ ... -seria-Dzo.
Jeden o śr 25mm i drugi 43mm
Najpierw tego większego obciąłem tak żeby została mi tylko tulejka, ją nałożyłem na rezerwuar tak żeby był na równo z ta większa komorą, bardzo ułatwiło to włożenie IFP bez pęcherzyków powietrza.
mniejsza zaślepka idealnie pasowała żeby ją wrzucić pomiędzy IFP a korek z wentylkiem, wyszło idealnie 43,5mm.
Po zalaniu olejem zaślepkę wyjąłem
Takie zaślepki można kupić w castoramie czy obi
http://www.astel.net.pl/oferta/produkt/ ... -seria-Dzo.
Jeden o śr 25mm i drugi 43mm
Najpierw tego większego obciąłem tak żeby została mi tylko tulejka, ją nałożyłem na rezerwuar tak żeby był na równo z ta większa komorą, bardzo ułatwiło to włożenie IFP bez pęcherzyków powietrza.
mniejsza zaślepka idealnie pasowała żeby ją wrzucić pomiędzy IFP a korek z wentylkiem, wyszło idealnie 43,5mm.
Po zalaniu olejem zaślepkę wyjąłem
Takie zaślepki można kupić w castoramie czy obi
Witam
Chciałbym się podłączyć do tematu i prosić o pomoc. Kupiłem niedawno ramę Giant DH Comp z damperem swinger 6 way. Rozebrałem damper w celu sprawdznia w jakim jest stanie itd. Generalnie, budowa jest dosyć prosta i nie mam problemu z większością elementów po za samym tłumikiem SPV. Nie wiem czy poprzednik coś grzebał i złożył porpawnie. Jak składam całość to cały czas coś nie gra. Po przykręceniu śruby mocującej całość blokuje się i SPV nie działa. Czy mógłby ktoś opisać w kolejności, co po kolei i którą srtoną do przodu (w stronę śruby) powinno zostać założone? Generalnie mam następujące elementy:
1. Śruba na czubku której znajduje się mała zawleczka blokująca dwie podkładki zasłaniające dziurki
2. Mała podkładka (po wewnętrznej skośna)
3. Dwie podkładki płaskie
4. Duży pierścień z białą uszczelką ślizgową (z jednej strony płaski, z grugiej z zagłębieniem)
5. Wentyl SPV (Dwa elementy złożone ze sobą, uszczelnione dwoma oringami)
6. Pierścień perforowany tej samej średnicy co SPV (strony również nie są takie same)
Z góry dziękuję dobrym ludziom za pomoc
Pozdrawiam
W
Chciałbym się podłączyć do tematu i prosić o pomoc. Kupiłem niedawno ramę Giant DH Comp z damperem swinger 6 way. Rozebrałem damper w celu sprawdznia w jakim jest stanie itd. Generalnie, budowa jest dosyć prosta i nie mam problemu z większością elementów po za samym tłumikiem SPV. Nie wiem czy poprzednik coś grzebał i złożył porpawnie. Jak składam całość to cały czas coś nie gra. Po przykręceniu śruby mocującej całość blokuje się i SPV nie działa. Czy mógłby ktoś opisać w kolejności, co po kolei i którą srtoną do przodu (w stronę śruby) powinno zostać założone? Generalnie mam następujące elementy:
1. Śruba na czubku której znajduje się mała zawleczka blokująca dwie podkładki zasłaniające dziurki
2. Mała podkładka (po wewnętrznej skośna)
3. Dwie podkładki płaskie
4. Duży pierścień z białą uszczelką ślizgową (z jednej strony płaski, z grugiej z zagłębieniem)
5. Wentyl SPV (Dwa elementy złożone ze sobą, uszczelnione dwoma oringami)
6. Pierścień perforowany tej samej średnicy co SPV (strony również nie są takie same)
Z góry dziękuję dobrym ludziom za pomoc
Pozdrawiam
W
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości