Vademecum geometrii hardtaili
-
- Posty: 651
- Rejestracja: 19.04.2004 14:23:55
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Vademecum geometrii hardtaili
Mam pomysl, aby stworzyc temat, w ktorym bedzie wszystko o geometrii sztywniakow, bo co jakis czas sa pytania o to, a i tak odpowiedzi nie sa wystarczajace. Ludzie kupuja sobie ramy niepasujace do ich mozliwosci, upodoban czy tez stylu jazdy.
Jak na rysunku ( http://j-obuchowski.w.interia.pl ), tak bedziemy rozpatrywac rozne rozniste geometrie i rozmiary (bo jak sie okazuje, nie u kazdego kgr jest w tym samym miejscu vide destroyer). Brakuje wysokosci supportu i rozmiaru ramy ale jedno mi sie nie zmiescilo a drugie kazdy wie (pierwsze pewnie tez). Co powinno byc dluzsze, a co krotsze, ktory kat wiekszy, a ktory mniejszy do roznych celow (4x, dirt, street, polski zjazd ;-P), w jakiej konfiguracji poczuja sie lepiej ci co umieja ostro skrecac, a w jakiej ci, co pewniej czuja sie na zjazdach. Zwracam sie z opisaniem jak to jest i wogole przedewszystkim do testerow, czy tez do tych, co jezdzili juz na wielu roznych ramach i testowali je w roznych warunkach.
Po co rura podsiodlowa w porn kingu 3 ma 57 stopni??????? Jakos to wplywa na cos czy to tylko bajer?
Jak na rysunku ( http://j-obuchowski.w.interia.pl ), tak bedziemy rozpatrywac rozne rozniste geometrie i rozmiary (bo jak sie okazuje, nie u kazdego kgr jest w tym samym miejscu vide destroyer). Brakuje wysokosci supportu i rozmiaru ramy ale jedno mi sie nie zmiescilo a drugie kazdy wie (pierwsze pewnie tez). Co powinno byc dluzsze, a co krotsze, ktory kat wiekszy, a ktory mniejszy do roznych celow (4x, dirt, street, polski zjazd ;-P), w jakiej konfiguracji poczuja sie lepiej ci co umieja ostro skrecac, a w jakiej ci, co pewniej czuja sie na zjazdach. Zwracam sie z opisaniem jak to jest i wogole przedewszystkim do testerow, czy tez do tych, co jezdzili juz na wielu roznych ramach i testowali je w roznych warunkach.
Po co rura podsiodlowa w porn kingu 3 ma 57 stopni??????? Jakos to wplywa na cos czy to tylko bajer?
Z matki obcej; krew jego dawne bohatery,
A imię jego będzie czterdzieści i cztery.
A imię jego będzie czterdzieści i cztery.
-
- Posty: 651
- Rejestracja: 19.04.2004 14:23:55
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
No bo widzicie, nie zmienilem adersu, jak to pisalem to rownolegle w paincie rysowalem wlasnie to http://j-obuchowski.w.interia.pl/rama.jpg
A do reszty: No niby sie przyzwyczaisz, jak w pingponga nie bedziesz wiedzial co kupujesz i sobie kupisz rakietke defensywna zamiast ofensywnej albo allroundowej (a grasz ofensywnie) do nie wykorzystasz do konca swoich mozliwosci, beda tlumione przez sprzet ktorym dysponujesz, a mozliwosci tego sprzetu nie ebdziesz albo umial wykorzystac albo beda ci one poprostu zbedne. Analogicznie jest przeciez w naszym sporcie.
A do reszty: No niby sie przyzwyczaisz, jak w pingponga nie bedziesz wiedzial co kupujesz i sobie kupisz rakietke defensywna zamiast ofensywnej albo allroundowej (a grasz ofensywnie) do nie wykorzystasz do konca swoich mozliwosci, beda tlumione przez sprzet ktorym dysponujesz, a mozliwosci tego sprzetu nie ebdziesz albo umial wykorzystac albo beda ci one poprostu zbedne. Analogicznie jest przeciez w naszym sporcie.
Z matki obcej; krew jego dawne bohatery,
A imię jego będzie czterdzieści i cztery.
A imię jego będzie czterdzieści i cztery.
-
- Posty: 651
- Rejestracja: 19.04.2004 14:23:55
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
up
Moze skonkretyzuje swoje pytania:
1) Jak sie spawa glowke ramy. Prostopadle do rury gornej, dolnej, dwusiecznej kata miedzy nimi czy wg uznania.
2) Dla jakiej jazdy jest poziomy tylni trojkat, dla jakiej obnizony a dla jakiej podwyzszony
Moze skonkretyzuje swoje pytania:
1) Jak sie spawa glowke ramy. Prostopadle do rury gornej, dolnej, dwusiecznej kata miedzy nimi czy wg uznania.
2) Dla jakiej jazdy jest poziomy tylni trojkat, dla jakiej obnizony a dla jakiej podwyzszony
Z matki obcej; krew jego dawne bohatery,
A imię jego będzie czterdzieści i cztery.
A imię jego będzie czterdzieści i cztery.
1) główkę ramy spawasz tak, żeby po założeniu amora i kół miała określony kąt
2) położenie dolnej rurki tylnego trójkąta względem ziemii jest zależne od wysokości amora i wielkości kół
poziomo chyba najbardziej optymalnie, suport poniżej osi kół - niżej środek ciężkości, rower bardziej stabilny przy wyższej prędkości i w zakrętach, suport powyżej osi kół - stosuje się m.in. w trialu po to, żeby nie chaczyć korbą o przeszkidy
2) położenie dolnej rurki tylnego trójkąta względem ziemii jest zależne od wysokości amora i wielkości kół
poziomo chyba najbardziej optymalnie, suport poniżej osi kół - niżej środek ciężkości, rower bardziej stabilny przy wyższej prędkości i w zakrętach, suport powyżej osi kół - stosuje się m.in. w trialu po to, żeby nie chaczyć korbą o przeszkidy
fura: http://tiny.pl/hrc2
www.dirtjump.prv.pl ;) tam masz akurat o sztywnej ramie do dirtu. jak dla mnie powinno sie rozpatrywac ramy razem z widelcem. bo bez tego ani rusz. juz nie mowiac o kolach 24/26 (nowa moda) ustawienie kiery juz mozna pominac. ale sadze ze sama rama bez podania dlugosci widelca to zamalo. dodatkowe wartosci na rysunku : pozorna dlugosc gornej rury zaleznie od amora :) i mzoe kolorowy rys zrob.
hmm sadze ze jako ze zainicjowales to to mzoesz pozbierac odpowiedzi w tym temacie, i potem zrobic "kompendium wiedzy" i zalozyc nowy post w ktorym nie bedzie setek odp ze "rysunek nie dziala" i bedzie przejrzyscie ;)
hmm sadze ze jako ze zainicjowales to to mzoesz pozbierac odpowiedzi w tym temacie, i potem zrobic "kompendium wiedzy" i zalozyc nowy post w ktorym nie bedzie setek odp ze "rysunek nie dziala" i bedzie przejrzyscie ;)
www.bikeaction.pl
'moja glowa granice mi wytycza' /hurt
'moja glowa granice mi wytycza' /hurt
-
- Posty: 651
- Rejestracja: 19.04.2004 14:23:55
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
No wlasnie odkrylem, ze nie tylko dl. widelca stanowi o kacie glowki. Z roznymi dlugosciami widelcow mozna miec te same katy glowki, podsiodlowej i dlugosc widelca. Nie chodzi tutaj o kola 24/26 tylko o kat miedzy podsiodlowa a dolna rura (czyli dlugosc gornej rury). I podajcie dlugosci widelcow jakie tam macie przyda sie w rysowaniu w jakims programie CAD.
Z matki obcej; krew jego dawne bohatery,
A imię jego będzie czterdzieści i cztery.
A imię jego będzie czterdzieści i cztery.
-
- Posty: 651
- Rejestracja: 19.04.2004 14:23:55
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
teoretyzujmy dalej : dlugosc tylniego trojkata. im mniej tym latwiej spod dupy ucieka, im wiecej tym stabilniej i mniej zwroteniej jest (?) jak jest okolo 425 to jest troche duzo, zwlaszcza na male kolo z tylu. jak jest 415 to chyba optymalnie pod 26 w takim rowerze "for fun". a na 24 cale kolo koshmary sa robione pod 390, w streetlegalu wsadza sie normlanie 405 (chociaz w 05 maja miec 390)
moze ktos madry sie wypowie? mi im krocej sie lepiej jezdzi. ale to moje zdanie. no i sadze ze cos to w sobie ma ;) w sumie pod 24 cale (tak popularne ostatnio) to chyba lepszy krotszy. tak kolo 400 bedzie ok. wap pod 26 ma kolo 410 (chyba troche ponad) ale glowy nie dam.
moze ktos madry sie wypowie? mi im krocej sie lepiej jezdzi. ale to moje zdanie. no i sadze ze cos to w sobie ma ;) w sumie pod 24 cale (tak popularne ostatnio) to chyba lepszy krotszy. tak kolo 400 bedzie ok. wap pod 26 ma kolo 410 (chyba troche ponad) ale glowy nie dam.
www.bikeaction.pl
'moja glowa granice mi wytycza' /hurt
'moja glowa granice mi wytycza' /hurt
wasp pod 26 ma okolo 410* mialo byc. zglaszac swoje za i przeciw prosze
dlugosc donej rury + dlugosc mostka jeszcze mozna analizowac. wysokosc i szerokosc kiery. kat glowki. jak z podsiodlowa jest to nie mam zielonego pojecia. jeszcze wysokosc suportu - im nizej tym stabilniej, im wyzej tym trudniej o przeszkody zachaczyc. rozstaw osi kol (a tutaj to nie wiem) ogolnie juz wpoldo pierwszej jest i mnie glowa boli pisze tyle co mi do glowy przychodzi. ale ktos musi zaczac
dobra mozgi!! dopisywajta sie :D:D
dlugosc donej rury + dlugosc mostka jeszcze mozna analizowac. wysokosc i szerokosc kiery. kat glowki. jak z podsiodlowa jest to nie mam zielonego pojecia. jeszcze wysokosc suportu - im nizej tym stabilniej, im wyzej tym trudniej o przeszkody zachaczyc. rozstaw osi kol (a tutaj to nie wiem) ogolnie juz wpoldo pierwszej jest i mnie glowa boli pisze tyle co mi do glowy przychodzi. ale ktos musi zaczac
dobra mozgi!! dopisywajta sie :D:D
www.bikeaction.pl
'moja glowa granice mi wytycza' /hurt
'moja glowa granice mi wytycza' /hurt
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości