Vademecum geometrii hardtaili

Kuba z Wrocka
Posty: 651
Rejestracja: 19.04.2004 14:23:55
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Kuba z Wrocka »

Skracajac tylni trojkat przenosisz ciezar 'zestawu' rower+ty do tylu, dzieki czemu... no wlasnie, czy szybszy start zalezy tylko od (tutaj pomijam sprawe miesni czy tez przelozenia) srodka ciezkosci czy tez od 'punktu zaczepienia' napedu??? Bo wiadomo, mozna sobie tym manewrowac dowolnie i wg. uznania.
A widzial ktos takie brooklyn'owe przeniesienie napedu w sztywniakach?
Z matki obcej; krew jego dawne bohatery,
A imię jego będzie czterdzieści i cztery.
foghorn
Posty: 955
Rejestracja: 18.04.2004 23:39:42
Lokalizacja: Honolulu ,gg:493155
Kontakt:

Post autor: foghorn »

wheller wasp ma 400mm , bardzo latwy manual ale rower jest BARDZO nie stabilny w locie, przynajmnije ja mialem przyjemnosc testowac ta ramke przez pol roku i po pol roku jak skakalem gapy czy uskoki to rower uciekal do tylu.

teraz jezdze na 420mm i jest o niebo lepiej.

tylni trojkat daje bardzo szybkie przyspioeszanie ale zarazem niestabilnosc roweru podczas zjazdu i skakania i latania.

co do geometri.....ja od zawsze mowie ze nie kumam ludzi ktorzy kupuja rame w ciemno,nawet super firm.Geometria to jedna z najwazniejszyh rzeczy, rama moze byc piekna,modna,droga,dobrej firmy ale nie podpasuje riderowi w geometri.Ja osobiscie zwracam uwage na tylni trojkat,kat glowki i wysokosc suportu.

obecnie jezdze na ramie suburbana, geometria jest swietna ale kat glowki beznadziejny - jak dla mnie!jest to jeden z powodow dla ktorych chce sie pozbyc tej ramki :)
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=443970
enjoy
Posty: 768
Rejestracja: 18.04.2004 23:03:56
Kontakt:

Post autor: enjoy »

"ale kat glowki beznadziejny"

true, to samo w streetlegalu.
czoper kurwa
Krzywy
Posty: 6655
Rejestracja: 19.04.2004 15:58:45
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Krzywy »

co do streetlegala to wstawienie amora 100mm powinno zalatwic sprawe hujowego kata glowki ? przy kolach 24 ofcoz :] ?? bo mniej wiecej taki docelowy plan mam. narazie zrobie pointa 26/24 na sztywniaku i ten setup sprawdze.

hmm czy foghorn nie czytalem kiedys ze suburban ma 415 ? kurde zonk :|
www.bikeaction.pl
'moja glowa granice mi wytycza' /hurt
wd40
Posty: 1738
Rejestracja: 19.04.2004 14:34:49
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: wd40 »

*rozstaw kol- duzy, lepsza kontrola nad predkoscia, maly- rower jest zwrotny
*Kat glowki- ciezej przeleciec przez kiere, rower bardziej stabilny przy duzych predkosciach, maly- skoczniejszy
*tylnie widelki- patrz foghorn+ krotkie daja szybszy start (cos z fizyki)
*wysokosc supotru nad ziemia- mala- rower stabilniejszy, duza- skoczniejszy
dlugosc gornej rury- mala bardziej lecisz do tylu (srodek ciezkosci)- tez mostek duuuuzo zmienia sytuacje
*duzy amor zmniejsza kat glowki, skraca realna dlugosc gornej rury.

To sa moje odczucia dot. geometrii ht, no i tez troche fulli.
Wiedzmin
Posty: 1108
Rejestracja: 19.04.2004 13:10:29
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Post autor: Wiedzmin »

sprobuje odnalesc moje pseudo projekty fun bika 24" bardzo krotkiego zreszta chyba nie udanego bo przednie kolo zachaczalo o nogi jak pamietam
teh_pwnerer
Burning
Posty: 751
Rejestracja: 29.08.2004 14:43:17
Lokalizacja: Wszawa (Stara-Milosn
Kontakt:

Post autor: Burning »

wd40: maly kat glowki, to bardziej plaski amor (czyli ciezej przeleciec przez kielnie).
dlugi mostek jest fajny do smigania po drogach, ale do ostrej jazdy lepszy krotki (wieksza skretnosc)
generalnie im dluzsza rama tym stabilniejsza, ale mniej zwrotna i skoczna - jednoczesnie mniej sie 'wygina' przy zmianie amora (mniejsza zmiana katow, bo wiekszy tzw. wheelbase)
szeroka kiera to mega stabilnosc i rownowaga (musze szybko zmienic z mojej 600mm :D )
S> Tioga Factory DH 2.1 Pro (przod i tyl) <- 90zl/sztuka
wd40
Posty: 1738
Rejestracja: 19.04.2004 14:34:49
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: wd40 »

ups, blad popelnilem z katem glowki ale wiadomo o co chodzi- np 63 ciezej przelecie a przy 69 juz nawet latwo. Mostek tez wplywa na pozycje na rowerze (sporo wplywa) i im dluzszy tym pozycja bardziej pochylona- srodek ciezkosci blizej przodu. A propos kielni to z tym rzonie bywa- zrobic baniaka bylo latwiej przy 50mm szerszej kielni i jak sie jezdzi to juz indiwidualna sprawa.
BikerBo
Posty: 1345
Rejestracja: 12.06.2004 04:52:57
Kontakt:

Post autor: BikerBo »

jak masz dluzszy skok w amorze i mniejszy kat klowki to latwiej ja urwac
Prezes
Posty: 617
Rejestracja: 29.04.2004 14:57:27
Lokalizacja: SŁUPSK / 3miasto
Kontakt:

Post autor: Prezes »

jeszcze zalezy co do geometri to też ważne jest pod jakiego amora jest ta rama projektowana np: moja poprzednia rama RB Bandit DS (starszy model) projektowana pod 100 z amorem 130 troche długo reaguje rower na reakcje - jest aż za stabilny, natomiast ta sama rama przy amorze 100 odrazu inaczej sie prowadzi,

jak przełozyłem części z RB do Speca P3 to wyszło że: amor ustawiony na miekko w RB nie sprawdza sie w P3 gdyż jest inny kąt gółwki i amor zrobił sie jeszcze miekszy i musiałem go utwardzić na maxa zeby miał podobna charaktrystyke bo na mieko był za miękki

co do krótkich ram to krótsze ramy jakoś łatwiej sie podrywa - potwierdzą to trialowcy no i rzeczywiście na szybkim zjezdzie mogą być bardziej nerwowe
gg 2566246

my ride - http://www.tinyurl.pl?YVxi0Awr
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości