Zaplatanie kola - problem
Zaplatanie kola - problem
Zmienilem piaste shimano m475 na dabomba 20mm i zaplotlem na tych samych szprychach ale po kazdej stronie mam po 9 szprych luznych (z jednej strony te z wewnetrznej strony kolnieza a z drugiej z zewnetrznej) ZCym to moze byc spowodowane? Zla dlugosci szprych? Kolo zaplecione na 3 krzyze? Da sie jakos zrobic zeby nie trzeba bylo kupowac nowych, bo niechce teraz wydawac kasy na sprzychcy bo itak mam zamiear zmienic obrecz pozniej.
no to nie lepiej zostawic na tej piaście m 475? i poczekać az bedziesz miał nowa obręcz?? a jak kupisz nowa obrecz to sprzedasz całe stare koło....i spokojnie Ci starczy na szprychy do nowego kółka...i bedziesz miał nowa piaste - da bomba...obrecz nie wiem jaka i szprychy Dt swiss alpine III??
może troche nie po polskiemu napisałem ale chyba rozumiesz ??;/
pZdR
może troche nie po polskiemu napisałem ale chyba rozumiesz ??;/
pZdR
kupie opony - slicki 3.0 na 24
kenda K-rad 26 cali
kenda K-rad 26 cali
Może masz dwa rodzaje długości szprych, 18 luźnych, to by sie zgadzało, weź te wszystkie luźne i daj od strony mocowania tarczy.
Ale najpierw zrób tak:
Zmierz czy kołnieże są w równej odległości od brzegów piasty =|==|=
Czyli zmierz od zewnetrznego '=' do '|' i od '|' do zewnetrznego '=' : D
I zmierz czy te luźne szprychy mają taką samą długość jak te napiete.
Trudno określić co żeś zjebał, musiałbym to zobaczyć.
Ale najpierw zrób tak:
Zmierz czy kołnieże są w równej odległości od brzegów piasty =|==|=
Czyli zmierz od zewnetrznego '=' do '|' i od '|' do zewnetrznego '=' : D
I zmierz czy te luźne szprychy mają taką samą długość jak te napiete.
Trudno określić co żeś zjebał, musiałbym to zobaczyć.
No to przez forum Ci nic nie pomoge, musiałbym w realu zobaczyć.
Weź sobie jakieś inne koło i zrób tak samo, wszystkie szprychy wkręć w nyple tak aby koniec szprychy stykał sie ze srubokrętem, którym przykręcasz nyple, czyli koniec szprychy na jednym poziomie z tym miejscem na śrubokręt. A potem wszystkie po kolei co jeden obrót. I tak aż bedzie dobrze.
Weź sobie jakieś inne koło i zrób tak samo, wszystkie szprychy wkręć w nyple tak aby koniec szprychy stykał sie ze srubokrętem, którym przykręcasz nyple, czyli koniec szprychy na jednym poziomie z tym miejscem na śrubokręt. A potem wszystkie po kolei co jeden obrót. I tak aż bedzie dobrze.
piasty 20mm maja to do siebie ze srednica kolnierzy jest wieksza. na ogol jesli jest to piasta pod tarcze, to plecie sie ja na cztery krzyze. poza tym pamietaj o tym ze skrzyzowanie najblizej obreczy pownno byc spiete tak, ze szprychy nawzajem dociskaja sie do siebie.
jesli wczesniej nie miales piasty pod tarcze a teraz masz, to jest to jedna z przyczyn. a jesli miales, to przyczyna jest srednica kolnierzy w 20mm
jesli wczesniej nie miales piasty pod tarcze a teraz masz, to jest to jedna z przyczyn. a jesli miales, to przyczyna jest srednica kolnierzy w 20mm
www.trialshop.pl
poniewaz mocowanie pod tarcze sprawia, ze ciezko byloby przeplesc szprychy przez oczka gdyby srednica kolnierza pozostala taka sama. dlatego po lewej stronie piasty srednica kolnierza jest wieksza, a po drugiej dlatego, by nie trzeba bylo dobierac roznych dlugosci szprych. gdyby plesc na 3 krzyze, trzebaby uzywac krotszych szprych. a tak, rozmair jest dopasowany do tego by moc uzywac tych samych szprych ale z poczwornym krzyzem
w piastach crossowych np Hugi240 kolnierze po przeciwnej stronie maja zwykla srednice ale to tylko dlatego ze na wadze oszczedzaja
w piastach crossowych np Hugi240 kolnierze po przeciwnej stronie maja zwykla srednice ale to tylko dlatego ze na wadze oszczedzaja
www.trialshop.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości