Zaplatanie kola - problem

nic
Posty: 5
Rejestracja: 30.12.2004 13:42:59
Kontakt:

Zaplatanie kola - problem

Post autor: nic »

Zmienilem piaste shimano m475 na dabomba 20mm i zaplotlem na tych samych szprychach ale po kazdej stronie mam po 9 szprych luznych (z jednej strony te z wewnetrznej strony kolnieza a z drugiej z zewnetrznej) ZCym to moze byc spowodowane? Zla dlugosci szprych? Kolo zaplecione na 3 krzyze? Da sie jakos zrobic zeby nie trzeba bylo kupowac nowych, bo niechce teraz wydawac kasy na sprzychcy bo itak mam zamiear zmienic obrecz pozniej.
olisko
Posty: 922
Rejestracja: 10.09.2004 20:20:24
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: olisko »

no to nie lepiej zostawic na tej piaście m 475? i poczekać az bedziesz miał nowa obręcz?? a jak kupisz nowa obrecz to sprzedasz całe stare koło....i spokojnie Ci starczy na szprychy do nowego kółka...i bedziesz miał nowa piaste - da bomba...obrecz nie wiem jaka i szprychy Dt swiss alpine III??

może troche nie po polskiemu napisałem ale chyba rozumiesz ??;/

pZdR
kupie opony - slicki 3.0 na 24
kenda K-rad 26 cali
BikerBo
Posty: 1345
Rejestracja: 12.06.2004 04:52:57
Kontakt:

Post autor: BikerBo »

tak jak napisal olisko zostaw piaste i dopiero jak kupisz obrecz to odp dlugosc szprych :)
Xprot

Post autor: Xprot »

1. zle skrzyzowales
2. za dlugie szprychy
3. prawa szprych w lewy otwor obreczy
takie mozesz miec problemy
bzp
Posty: 1514
Rejestracja: 19.04.2004 13:02:02
Lokalizacja: Warszwszawa
Kontakt:

Post autor: bzp »

Może masz dwa rodzaje długości szprych, 18 luźnych, to by sie zgadzało, weź te wszystkie luźne i daj od strony mocowania tarczy.

Ale najpierw zrób tak:

Zmierz czy kołnieże są w równej odległości od brzegów piasty =|==|=

Czyli zmierz od zewnetrznego '=' do '|' i od '|' do zewnetrznego '=' : D
I zmierz czy te luźne szprychy mają taką samą długość jak te napiete.

Trudno określić co żeś zjebał, musiałbym to zobaczyć.
bzp
Posty: 1514
Rejestracja: 19.04.2004 13:02:02
Lokalizacja: Warszwszawa
Kontakt:

Post autor: bzp »

Kumpel jak dał do zaplecenia koło przednie pod tarcze na grimece to mu zrobili z przesó/uwem (tak jak w tylnym) czyli lewe szprychy krótsze od prawych.

Sprawdź jeszcze jaką średnice ma kolnież w tym deore, a jaką w da bombie.
nic
Posty: 5
Rejestracja: 30.12.2004 13:42:59
Kontakt:

Post autor: nic »

Kolo chce zaplesc bo piaste am rozwalona a pozatym amor na oske 20mm. Odlegolosc od koncow piasy do kolniezy nie jest taka sama,. Szprychy wszytskie sa rowne. Najbardziej dziwi mnie to dalczego z kazdej strony jedna grupa szprych jest luzna a druga nie.
nic
Posty: 5
Rejestracja: 30.12.2004 13:42:59
Kontakt:

Post autor: nic »

Moze na 4 krzyze
bzp
Posty: 1514
Rejestracja: 19.04.2004 13:02:02
Lokalizacja: Warszwszawa
Kontakt:

Post autor: bzp »

No to przez forum Ci nic nie pomoge, musiałbym w realu zobaczyć.

Weź sobie jakieś inne koło i zrób tak samo, wszystkie szprychy wkręć w nyple tak aby koniec szprychy stykał sie ze srubokrętem, którym przykręcasz nyple, czyli koniec szprychy na jednym poziomie z tym miejscem na śrubokręt. A potem wszystkie po kolei co jeden obrót. I tak aż bedzie dobrze.
nic
Posty: 5
Rejestracja: 30.12.2004 13:42:59
Kontakt:

Post autor: nic »

Zrobilem to kolo (rozplotlem i na nowo), moim bledem bylo chyba to szprychy od wewnetrznej strony kolniezy zaplatalem chyba w przeciwnych kierunkach a moze cos innego wkazdym razie kolo gotowe.
Inur
Posty: 1985
Rejestracja: 25.04.2004 11:49:41
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Post autor: Inur »

piasty 20mm maja to do siebie ze srednica kolnierzy jest wieksza. na ogol jesli jest to piasta pod tarcze, to plecie sie ja na cztery krzyze. poza tym pamietaj o tym ze skrzyzowanie najblizej obreczy pownno byc spiete tak, ze szprychy nawzajem dociskaja sie do siebie.
jesli wczesniej nie miales piasty pod tarcze a teraz masz, to jest to jedna z przyczyn. a jesli miales, to przyczyna jest srednica kolnierzy w 20mm
www.trialshop.pl
Burning
Posty: 751
Rejestracja: 29.08.2004 14:43:17
Lokalizacja: Wszawa (Stara-Milosn
Kontakt:

Post autor: Burning »

dlaczego pod tarcze na 4 krzyze?
bede zmienial kolka i hample niedlugo - stad pytanie..
S> Tioga Factory DH 2.1 Pro (przod i tyl) <- 90zl/sztuka
Inur
Posty: 1985
Rejestracja: 25.04.2004 11:49:41
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Post autor: Inur »

poniewaz mocowanie pod tarcze sprawia, ze ciezko byloby przeplesc szprychy przez oczka gdyby srednica kolnierza pozostala taka sama. dlatego po lewej stronie piasty srednica kolnierza jest wieksza, a po drugiej dlatego, by nie trzeba bylo dobierac roznych dlugosci szprych. gdyby plesc na 3 krzyze, trzebaby uzywac krotszych szprych. a tak, rozmair jest dopasowany do tego by moc uzywac tych samych szprych ale z poczwornym krzyzem

w piastach crossowych np Hugi240 kolnierze po przeciwnej stronie maja zwykla srednice ale to tylko dlatego ze na wadze oszczedzaja
www.trialshop.pl
nic
Posty: 5
Rejestracja: 30.12.2004 13:42:59
Kontakt:

Post autor: nic »

Ja zmienialem piaste pod tarcze na piaste 20mm tak jak juz napisalem. Zaplotlem na 3 krzyze tak jak mialem zaplecione wczesniej, zawsze mam na 3krzyze zapolecione. Szprychy sa tak samo mocno dociagniete jak w poprzedniej piascie . Z moich obliczen wyszlo ze tamta piasta miala wieksze kolnieze.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości