suburban czy streetlegal
-
- Posty: 766
- Rejestracja: 14.09.2004 12:10:52
- Lokalizacja: Wa-Wa (***Gocław***)
- Kontakt:
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 27.12.2004 17:30:40
- Lokalizacja: w Polsce
- Kontakt:
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 22.11.2004 15:43:11
- Lokalizacja: Bacza
- Kontakt:
Foghorn: calkowicie zgadzam sie z twoim zdaniem co do tego ze rower streetowy nie powinien byc ciezki.
ALE: zwroc uwage ze roznica wagi pomiedzy np. rama DM alu a twoim Suburbanem to raptem 0.3 - 0.4 kg (mocne ramy alu do skakania musza wazyc ok 2.0 - 2.2 kg).
No i zobacz - zaoszczedzisz 0.3kg na NAJWAZNIEJSZYM i NAJDROZSZYM elementem twojego roweru! Na lekkiej, slabszej ramie ryzykujesz zdrowie i portfel.
A tymczasem moze warto pomyslec o taki sprawach jak:
1. zmiana opon na lzejsze (np. zamiast np. Hookwormow po 1.4kg kazda - jakies lzejsze np kenda Rad wazaca ok 1.1kg) = oszczedzasz 600g
2. zamiast detek mega dh po 300g kazda lekka detka (przynajmniej do przodu) wazaca 120g a z tylu 150g = oszczedzasz ok 250g
3. zamiast 2 obreczy ultra madafaka jeb twoja mac - obrecz lekka do przodu np. singletrack (600g) i z tylu cos mocniejszego ale w miare lekkiego = oszczedzasz 300g (taki jest trend teraz np. w BMX)
4. Zamiast kiery stalowej dobra kierke alu = oszczedzasz 400g
I juz masz rower lzejszy az o 1.5kg (!!) bez zadnego kompromisu - rower jest nadal tak samo mocny i wcale nie wzrasta cena.
Mozna isc dalej i zrzucic kolejne kilogramy ale to juz kosztuje - siodlo z tytanowymi pretami, dobre korby (np raceface), cieniowane szprychy, magnezowe pedaly itd.
Zobaczcie co sie dzieje w BMX-ach, czyli tam gdzie nikty by sie nie spodziewal ze waga jest istotna - standardem sa tytanowe oski, mega odchudzone kola, cieniowane kierownice itd itd...
Ale ramy zostaly prawie bez zmian (oprocz malych szczegolow jak ciensze dropouty itd, ale grubosc rur jest taka sama)
ALE: zwroc uwage ze roznica wagi pomiedzy np. rama DM alu a twoim Suburbanem to raptem 0.3 - 0.4 kg (mocne ramy alu do skakania musza wazyc ok 2.0 - 2.2 kg).
No i zobacz - zaoszczedzisz 0.3kg na NAJWAZNIEJSZYM i NAJDROZSZYM elementem twojego roweru! Na lekkiej, slabszej ramie ryzykujesz zdrowie i portfel.
A tymczasem moze warto pomyslec o taki sprawach jak:
1. zmiana opon na lzejsze (np. zamiast np. Hookwormow po 1.4kg kazda - jakies lzejsze np kenda Rad wazaca ok 1.1kg) = oszczedzasz 600g
2. zamiast detek mega dh po 300g kazda lekka detka (przynajmniej do przodu) wazaca 120g a z tylu 150g = oszczedzasz ok 250g
3. zamiast 2 obreczy ultra madafaka jeb twoja mac - obrecz lekka do przodu np. singletrack (600g) i z tylu cos mocniejszego ale w miare lekkiego = oszczedzasz 300g (taki jest trend teraz np. w BMX)
4. Zamiast kiery stalowej dobra kierke alu = oszczedzasz 400g
I juz masz rower lzejszy az o 1.5kg (!!) bez zadnego kompromisu - rower jest nadal tak samo mocny i wcale nie wzrasta cena.
Mozna isc dalej i zrzucic kolejne kilogramy ale to juz kosztuje - siodlo z tytanowymi pretami, dobre korby (np raceface), cieniowane szprychy, magnezowe pedaly itd.
Zobaczcie co sie dzieje w BMX-ach, czyli tam gdzie nikty by sie nie spodziewal ze waga jest istotna - standardem sa tytanowe oski, mega odchudzone kola, cieniowane kierownice itd itd...
Ale ramy zostaly prawie bez zmian (oprocz malych szczegolow jak ciensze dropouty itd, ale grubosc rur jest taka sama)
-
- Posty: 1079
- Rejestracja: 19.10.2004 13:39:28
- Lokalizacja: cZarnoByl...
- Kontakt:
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 27.12.2004 17:30:40
- Lokalizacja: w Polsce
- Kontakt:
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 27.12.2004 17:30:40
- Lokalizacja: w Polsce
- Kontakt:
-
- Posty: 1290
- Rejestracja: 02.01.2005 18:54:58
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość