NSX 2005 - pierwsza odslona
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 07.01.2005 13:46:04
- Kontakt:
Hej!
Mozemy pomodz w wyjasnieniu niektorych kwestii ktore byly poruszane w tym watku:
1. PRZESUWANIE KOLA W HAKACH (single contra tarcza)
W ramach NS nie ma z tym zadnego problemu; ucha do tarczy sa tak zaprojektowane, ze niezaleznie od polozenia kola ZAWSZE mozna ustawic zacisk optymalnie. Ta opcja niestety nie jest stosowana u wielu innych producentow, stad obawy. Malo tego pivoty pod V-brejki tez maja wiele ustawien, w zwiazku z tym obsluguja wszystkie ustawienia kola (krotkie widly, dlugie widly, 24", 26")
Wiec krotko mowiac: nie ma zadnego problemu
2. SUROWE WYKONCZENIE: nie chodzi o to ze rama jest zardzewiala, uwalona w smarach itd :) To jest specjalne wykonczenie polegajace na oczyszczeniu i polerowaniu rur (min ultradzwiekami) w celu uzyskania koloru surowej stali. Na ta rame nakladane sa naklejki, a potem calosc jest lakierowana lakierem bezbarwnym
3. KAT GLOWKI BITCH Z 180mm AMOREM
Przy widelcu 180mm kat Bitcha bedzie ok 67 stopni, wcale nie jest to chopper tylko normalny kat zjazdowej ramy; Gdyby - zalozmy - kat z 180mm widelcem byl 69, to pod ciezarem ridera widelec siada, glowka obniza sie dajac kat ok 70stopni, a przy hamowaniu na zjezdzie daje prawie pion :)
4. UCHA DO ROTORA
Producent stwierdzil ze zbyt malo osob korzysta z tego aby mialo to sens. Prawie wszysty po prostu zakladaja dlugie linki, z rotorem sa czesto klopoty
5. BRAK PEGBOSSA
J.w. Patent jest dobry ale wymaga wielu kombinacji ze specjalnymi napinaczami itd. A jak ktos chce zalozyc pegi to i tak moze bo droputy sa do do tego przystosowane, tylko trzeba pega zalozyc na os piasty BMX.
6. MIEJSCE NA OPONE: We wszystkich ramach 2005 jest wiecej miejsca na opone niz w ramach 2004; Najistotniejesze nie jest to czy do ramy mozna wlozyc opone 2.8 czy 3.0, tylko to jak bardzo mozna opone przesunac do przodu. Widelki w ramach 2005 maja taki ksztalt, ze mozna stosunkowo szeroka opone podsunac wyjatkowo blisko do przodu (jedyna rama na rynku ktora ma taka takie mozliwosci to EVIL DOC).
Przy odsunieciu kola do tylu do ramy Bitch wchodzi 3.0
Pozdrawiamy
Ride-Zone
Mozemy pomodz w wyjasnieniu niektorych kwestii ktore byly poruszane w tym watku:
1. PRZESUWANIE KOLA W HAKACH (single contra tarcza)
W ramach NS nie ma z tym zadnego problemu; ucha do tarczy sa tak zaprojektowane, ze niezaleznie od polozenia kola ZAWSZE mozna ustawic zacisk optymalnie. Ta opcja niestety nie jest stosowana u wielu innych producentow, stad obawy. Malo tego pivoty pod V-brejki tez maja wiele ustawien, w zwiazku z tym obsluguja wszystkie ustawienia kola (krotkie widly, dlugie widly, 24", 26")
Wiec krotko mowiac: nie ma zadnego problemu
2. SUROWE WYKONCZENIE: nie chodzi o to ze rama jest zardzewiala, uwalona w smarach itd :) To jest specjalne wykonczenie polegajace na oczyszczeniu i polerowaniu rur (min ultradzwiekami) w celu uzyskania koloru surowej stali. Na ta rame nakladane sa naklejki, a potem calosc jest lakierowana lakierem bezbarwnym
3. KAT GLOWKI BITCH Z 180mm AMOREM
Przy widelcu 180mm kat Bitcha bedzie ok 67 stopni, wcale nie jest to chopper tylko normalny kat zjazdowej ramy; Gdyby - zalozmy - kat z 180mm widelcem byl 69, to pod ciezarem ridera widelec siada, glowka obniza sie dajac kat ok 70stopni, a przy hamowaniu na zjezdzie daje prawie pion :)
4. UCHA DO ROTORA
Producent stwierdzil ze zbyt malo osob korzysta z tego aby mialo to sens. Prawie wszysty po prostu zakladaja dlugie linki, z rotorem sa czesto klopoty
5. BRAK PEGBOSSA
J.w. Patent jest dobry ale wymaga wielu kombinacji ze specjalnymi napinaczami itd. A jak ktos chce zalozyc pegi to i tak moze bo droputy sa do do tego przystosowane, tylko trzeba pega zalozyc na os piasty BMX.
6. MIEJSCE NA OPONE: We wszystkich ramach 2005 jest wiecej miejsca na opone niz w ramach 2004; Najistotniejesze nie jest to czy do ramy mozna wlozyc opone 2.8 czy 3.0, tylko to jak bardzo mozna opone przesunac do przodu. Widelki w ramach 2005 maja taki ksztalt, ze mozna stosunkowo szeroka opone podsunac wyjatkowo blisko do przodu (jedyna rama na rynku ktora ma taka takie mozliwosci to EVIL DOC).
Przy odsunieciu kola do tylu do ramy Bitch wchodzi 3.0
Pozdrawiamy
Ride-Zone
www.ride-zone.com
=ride for your life==
=ride for your life==
-
- Posty: 699
- Rejestracja: 23.06.2004 16:28:23
- Lokalizacja: gocław
- Kontakt:
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 07.01.2005 13:46:04
- Kontakt:
Tzn co jest lipa? Jakbys do V10 wstawil 130 to tez by miala 69 stopni. Czyli to jest lipa? Zle zaprojektowana rama?
Rama przystosowana do duzego amortyzatora to nie sprawa jakiegos dziwnego kata glowki tylko wysokosci suportu i wytrzymalosci. W wielu ramach przy takim amorze suport jest na wysokosci pol metra; w tym rzecz zeby suport byl na normalnej wysokosci i zeby rama wytrzymala sily od takiego amora.
Rama przystosowana do duzego amortyzatora to nie sprawa jakiegos dziwnego kata glowki tylko wysokosci suportu i wytrzymalosci. W wielu ramach przy takim amorze suport jest na wysokosci pol metra; w tym rzecz zeby suport byl na normalnej wysokosci i zeby rama wytrzymala sily od takiego amora.
www.ride-zone.com
=ride for your life==
=ride for your life==
-
- Posty: 699
- Rejestracja: 23.06.2004 16:28:23
- Lokalizacja: gocław
- Kontakt:
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 07.01.2005 13:46:04
- Kontakt:
W poprzednim mailu napisalem wlasnie ze ma:
Ale wiekszosc firm podaje kat glowki ramy nie podajac przy jakim amortyatorze jest to mierzone, czyli informacja ta jest bezuzyteczna.
W przyblizeniu wyglada to tak ze 1cal skoku (2,5cm) zmniejsza kat glowki o 1 stopien.
Czyli np jak masz 69stopni przy 125, to przy 100 bedziesz mial ok 70stopni, a przy 150 ok 68 itd;
Ale wiekszosc firm podaje kat glowki ramy nie podajac przy jakim amortyatorze jest to mierzone, czyli informacja ta jest bezuzyteczna.
W przyblizeniu wyglada to tak ze 1cal skoku (2,5cm) zmniejsza kat glowki o 1 stopien.
Czyli np jak masz 69stopni przy 125, to przy 100 bedziesz mial ok 70stopni, a przy 150 ok 68 itd;
www.ride-zone.com
=ride for your life==
=ride for your life==
-
- Posty: 699
- Rejestracja: 23.06.2004 16:28:23
- Lokalizacja: gocław
- Kontakt:
to wkoncu wplywa na głowke czy nie?? no bez kitu jak drag ma 69,5 przy 130mm to prawie tyle ile suka to jak wsadze monstera 200mm to bede mial 67 stopni niezaleznie czy w dragu czy w suce, czyli prawdopodobienstwo urwania głowki jest takie samo..
a czy wysokosc supportu ma roznice w wytrzymalosci glowki?
a czy wysokosc supportu ma roznice w wytrzymalosci glowki?
hueheuheue
prawdopodobienstwo urwania glowgi nie zalezy od kata, ale od solidnosci tejze glowki, nie sadzisz? gdyby tak bylo glowki lecialyby w V10, RB Banditach FR i calej gamie zjazdowych ramek..
inna sprawa, ze drag jest dosc solidna rama i ludzie jezdza ze 170mm na dragach.. sprawa supportu jest drugorzedna, gdyz znajduje sie on troche dalej niz w polowie dlugosci (wheelbase) czyli wiekszy wplyw na BB ma kolko 24" z tylu niz amor, ale liczac, ze jest w polowie, to przy 18mm podniesie sie o ok 2cm w stosunku do 130mm czyli bedzie to ok 35cm (przy kole 24" ok 34cm) czyli nie tak strasznie(pomiaty dla draga, bo taka rame mam)
inna sprawa, ze drag jest dosc solidna rama i ludzie jezdza ze 170mm na dragach.. sprawa supportu jest drugorzedna, gdyz znajduje sie on troche dalej niz w polowie dlugosci (wheelbase) czyli wiekszy wplyw na BB ma kolko 24" z tylu niz amor, ale liczac, ze jest w polowie, to przy 18mm podniesie sie o ok 2cm w stosunku do 130mm czyli bedzie to ok 35cm (przy kole 24" ok 34cm) czyli nie tak strasznie(pomiaty dla draga, bo taka rame mam)
S> Tioga Factory DH 2.1 Pro (przod i tyl) <- 90zl/sztuka
heh, ramki napewno beda dobrze stestowane:D i lipy nie bedzie
a swoja droga to na www.bikeaction.pl jest info i fotki nowych kier
a swoja droga to na www.bikeaction.pl jest info i fotki nowych kier
Ja zawsze tu byłem nie myśl że tylko ty sie w to bawiłes
http://www.astercity.net/~erenes/7/trek24/trek24.html
2 ostatnie fotki. Robiłem to ale wycinałem pod katem tego by wszedł peg i zarazem jak najmniej tracic wytrzymałosci. Przymierz sobie pega stalowego streetowego pod 14mm tak by opierął sie jak największa powierzchnią o dropout (prawie cały sie miesci, ale nie cały- w najlepszym ustawieniu). Póxniej przyuważ jak w tej pozycji w którą stonę powiekszać otwór 14mm.
Nie martw sie tym, że od srodka dookoła osi 10mm jest takiw wtłoczenie wcisniete od zewnątrz a wystajace od środka. I tak bedzie ok, po opytmalnym wycięciu nie jest równo, ale konus piasty 14mm sie opiera ok.
Wyciałem tylko z zewnątrz ten "ząbek" czyli od zewnątrz wyrównałem na płask dropout.
2 ostatnie fotki. Robiłem to ale wycinałem pod katem tego by wszedł peg i zarazem jak najmniej tracic wytrzymałosci. Przymierz sobie pega stalowego streetowego pod 14mm tak by opierął sie jak największa powierzchnią o dropout (prawie cały sie miesci, ale nie cały- w najlepszym ustawieniu). Póxniej przyuważ jak w tej pozycji w którą stonę powiekszać otwór 14mm.
Nie martw sie tym, że od srodka dookoła osi 10mm jest takiw wtłoczenie wcisniete od zewnątrz a wystajace od środka. I tak bedzie ok, po opytmalnym wycięciu nie jest równo, ale konus piasty 14mm sie opiera ok.
Wyciałem tylko z zewnątrz ten "ząbek" czyli od zewnątrz wyrównałem na płask dropout.
dupa.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości