rozmiar kół w dh...

Chrabał
Posty: 2053
Rejestracja: 19.04.2004 15:33:24
Kontakt:

Post autor: Chrabał »

http://img134.imageshack.us/img134/3203/1ffbb5e0ac.jpg
lukaskozak
Posty: 10
Rejestracja: 17.09.2004 07:46:31
Kontakt:

Post autor: lukaskozak »

witam
tak jak przedmowcy-mniejsze kolko to lepsze pokonywanie duzych przeszkod i lepsza zwrotnosc! jesli rama jest konstruowana specjalnie dla mniejszego kolka z tylu (np spec big hit) mozna bez wysilku zastosowac wiekszy skok, a przy tym dodatkowo zastosowac krotsze widelki!
np przy ramach nicolai w wielu wypadkach mozesz wybrac 24' lub 26' tylnie kolko. przy wersji 24' skok jest o 2-4cm wiekszy niz w wersji na 26'

no ale jesli do zwyklej ramki wstawisz 24' kolo (kumpel wstawil ostatni do ramki dmr sidekick wiec mowie o moich odczuciach) to:
-zmiana geometrii-nizej tyl
-wieksza zwrotnosc
-lepsze pokonywanie duzych nierownosci(np sekcja z muldami)

z oponami faktycznie jest ciezko! podobno borodajko(author z tylu 24') jezdzi na debicy... kumpel tez wstawil jakos padake!
pozdro
Maciejunio
Posty: 150
Rejestracja: 19.04.2004 03:03:36
Lokalizacja: Toronto
Kontakt:

Post autor: Maciejunio »

Ja aktualnie mam podobny dylemacik... Jak wsadze do tylu oponke 2,5 (WTB Weirwolf) to mi trze... Wsadzilem wiec najwieksza jaka luzno wchodzi - 2,35 (Kenda Kineticks) i musze powiedziec ze straszniie poczulem roznice w trakcjii. Rower juz tak pewnie nie jedzie, bardziej miacha na wszystkie strony... Trzeba zwalniac! Wiec obmyslilem plan ze wrzuce na tyl male kolko i pownna teoretycznie wejsc opona 2,5-2,6... I to jest glowny powod dla ktorego sie zdecydowalem na ten ruch. Jakie beda efekty jeszcze nie wiem... czekam az snieg sie stopi.
A tak na margnesie to na chlopski rozum wysokosc BB za duzo sie nie zmieni bo przeciez wysokosc opony 2,6 jest wieksza niz 2,35... Czyli nie bedzie to raczej ten jeden inch.... Moze z pol.... Dobrze mowie czy gadam bzdury?
Pozdrawiam
M
budka
Posty: 1150
Rejestracja: 09.05.2004 20:36:02
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: budka »

no i 28 cali to troche Ci zjamie zanim ruszysz:P ja tam mam 24-26 co fakt pierwszy dzien ale jestem happy:D
Breeder
Posty: 1130
Rejestracja: 03.07.2004 18:04:44
Kontakt:

Post autor: Breeder »

|| www.villagerevolution.com || aka. kujon || dupa!
pieniekziom
Posty: 699
Rejestracja: 23.06.2004 16:28:23
Lokalizacja: gocław
Kontakt:

Post autor: pieniekziom »

[b]Chrabał[/b] ten rysunekjest zły... poczekaj to zaraz narysuje swoj:p
hueheuheue
pieniekziom
Posty: 699
Rejestracja: 23.06.2004 16:28:23
Lokalizacja: gocław
Kontakt:

Post autor: pieniekziom »

www.pieniekzone.republika.pl/koloo.JPG

;] tylko sie nie smiejcie:P
hueheuheue
SKibi
Posty: 145
Rejestracja: 30.09.2004 21:55:53
Kontakt:

Post autor: SKibi »

Montowanie 24 calowego koła do tyłu i zostawianie 26 z przodu jest bez sensu w DH ( przynajmniej w zawodach ) bo .....





...... grozi dyskfalifikacją. Odsyłąm do przepisów UCI. Zresztą wogóle polecam fajna lektur.
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=340174
-Przemooo-
Posty: 3577
Rejestracja: 19.04.2004 13:31:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: -Przemooo- »

Wojtazx15 nie da sie tego tak latwo wyliczycbo ty sie wybijasz nie rzucasz czegos musialbys poprostu jechac na ten transfer . Chrabal zauwaz ze na perzyklad mozna dostac jeszcze tioge factory dh na 24 cale i to glownie streetowcy i freerideowcy sobie wsadzaja kola mniejsze i im wystarcza nokiany 2,6 badz kendy k-rad tak jak mi ta opona starcza :D
http://przemooo.pinkbike.com/album/photos/
blind
Posty: 227
Rejestracja: 02.05.2004 08:54:52
Lokalizacja: miasto stołeczne
Kontakt:

Post autor: blind »

rower jest szybszy bo kolo jest wieksze: )
tak jest np. z garym supercaliber 29 inch!
zajebiscie szybki rower,ale trudniej napendzic..no i pozatym łatwiej pokonuje nierównosci..
dodam ze supercaliber to full xc -zawodniczy sprzet..tak wiec ciezki nie jest..
wienc moze 28-29 inch-y w dh zrobi kiedys kariere :)
live fast
die young
Chrabał
Posty: 2053
Rejestracja: 19.04.2004 15:33:24
Kontakt:

Post autor: Chrabał »

pieniekziom:
wychodzi dokładnie na to samo, na swoim rysunku chciałem po prostu pokazać jak przemieści się oś tylnego po zmniejszeniu koła. Jak na swoim rysunku puścisz prostą poziomą przechodzącą przez oś przedniego to właśnie uzyskasz trójkąt z którego się wyliczy wszystko.

Przemooo:
Wiem że streetowcy, dirtowcy i freeriderzy używają kół 24", ale temat dotyczy DH :))))
http://img134.imageshack.us/img134/3203/1ffbb5e0ac.jpg
Chrabał
Posty: 2053
Rejestracja: 19.04.2004 15:33:24
Kontakt:

Post autor: Chrabał »

Sorry......prostą przechodzącą przez oś tylnego koła....
http://img134.imageshack.us/img134/3203/1ffbb5e0ac.jpg
pieniekziom
Posty: 699
Rejestracja: 23.06.2004 16:28:23
Lokalizacja: gocław
Kontakt:

Post autor: pieniekziom »

hmm chodzi ci o prosta odchodzaca od osi tylnego koła ktota jest rownolegla do podloza?
hueheuheue
Kuba z Wrocka
Posty: 651
Rejestracja: 19.04.2004 14:23:55
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Kuba z Wrocka »

Autor topiku wychodzi z blednego zalozenia. 28" kolo wcale nie daje wiekszej stabilnosci (jest tylko wyzej srodek ciezkosci a to wplywa negatywnie na stabilnosc), a blind jeszcze dowalil ze wieksze kolo => wieksza predkosc. Z calym szacunkiem ale gowno prawda. Przy duzym kole masz przy tej samej kadencji wieksza predkosc, czyli gdy dwoch jezdzcow jedzie z ta sama predkoscia, to ten z wiekszymi kolami wolniej kreci i mniej sie meczy. +/- do tego samego sluzy takze podniesienie siodla w gore. A w dh czy 4x nie ma takich dlugich tras zeby sie bawic w takie patenty. W wyzej wymienionych dyscyplinach obniza sie siodlo zeby moc szybciej wystartowac i dla mozliwosci uzycia wiekszej sily. Jest to analogiczne do klucza i sroby. Wiadomo, im dluzszy klucz tym mozna mniejsza sila zadzialac aby efekt byl ten sam co przy krotszym kluczu i wiekszej sile. No ale w tej pierwszej opcji musisz pokonac swoja reka wieksza odleglosc, krecac o ten sam kat, niz w drugiej opcji. Na tym wlasnie polega to wszystko.
No a czy latwiej pokonuje nierownosci? W biegach o dlugosci wymuszajacej bieganie po zakretach, wszystkie tory maja te sama dlugosc, lecz jednak tor zewnetrzny jest najlepszy bo mniej musisz skrecac, a przy skrecie traci sie sile tez na skrecenie. Jeszcze nie wykombinowali biegow ze zmienianiem torow, bo roznice sa bardzo niewielkie, a niektorzy osiagaja lepsze wyniki gdy kogos gonia a nie uciekaja. Tam roznica promieni wynosi kilka metrow, no a w kolach tylko 2-3". Poza tym nawet kolo szosowe na idealnie plaskim terenie przylega kilkoma centymetrami do podloza, a co dopiero przy naszych polsflaczalych kolach. Wiec wcale mniejsze kolo o 2-3" wcale nie wpada bardziej w nierownosci, a jak juz tak samo pompujemy kola to roznica jest baaaaaardzo niewielka, wcale niewyczuwalna.
Co do tego ( http://www.pieniekzone.republika.pl/koloo.JPG ) rysunku to takie male info na przyszlosc, w paincie mozna rysowac linie idealnie ukosne lub pionowe albo poziome trzymajac [Shift] przy rysowaniu. Ot tyle, bo widze ze promien wiekszego kola nie jest zbyt pod katem prostym.
Z matki obcej; krew jego dawne bohatery,
A imię jego będzie czterdzieści i cztery.
pieniekziom
Posty: 699
Rejestracja: 23.06.2004 16:28:23
Lokalizacja: gocław
Kontakt:

Post autor: pieniekziom »

dobra to w takim razie roznica miedzy 24-26 a 26-26 jest zadna...czyli to mit jest...
hueheuheue
GoomiŚ
Posty: 134
Rejestracja: 30.06.2004 02:32:44
Lokalizacja: Z górki na pazurki - Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: GoomiŚ »

ja ostatnio zacząłem na 24'' jeździć i z deczka dziwnie.
Na 24" masz więsze przyspieszenie, ale za to jak chcesz szybciej jechać to musisz się więcej napedałolwać niż na 26", wytrzymalsze są 24", ale dobre obręcze 26" dorównują, a co do tego że koła 24" łatwiej wpadają w nierówności to może i trochę prawda, ale jak jedziesz szybko to i tak różnicy nie czujesz...no i 24" dają zwrotność i trochę mnie j ważą. Na 24" rower jest niższy i czasem można nieźle przeszlifować mufe i zębatke...aha i 26" lepiej amortyzująprzy lądowaniu:>
...a na zimę zaczynam łamanie makrokesza:D Będzie ślisko :D
blind
Posty: 227
Rejestracja: 02.05.2004 08:54:52
Lokalizacja: miasto stołeczne
Kontakt:

Post autor: blind »

phi :)
jezdizłem na 29 cali na na 26 i mówie w morde ze 29 jest szybszy!!
i nie wmawiaj mi czegos innego ;/
poza tym wieksze koło jak jest to nie wpada w mniejsze dziurska,tylko w te wieksze ...tłumaczyc mi sie tego nie chce..po prostu geniuszu przejedz sie na rowerz z 26 a potem na 26........i poczauje w morde te róznice......
niby czemu jeepy-big footy majom wielkie koła?zeby tyh nierównosci czuc jak najmniej..
przykład taki sobie ale niemam lepszegfo na teraz:)
live fast
die young
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość