Tuning tłumików SSV
Tuning tłumików SSV
Tak sie zastanawiam czy można tłumiki SSV przerobić na SSVF albo na HSCV. Wiem ze HSCV maja 4 dziurki na dole, a SSV tylko 2.Chce cos zrobic, zeby moj drop off z dwoma SSV był bardziej czuły na małych nierownosciach. CO myslicie o tym?. Moze już ktoś próbował zrobic cos takiego. Pomysł wydaję sie ciekawy raczej.
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 09.04.2005 22:02:29
- Kontakt:
nawiercajac nastepne dziury oslabisz tloczek...chtba ze zrobisz je gdzies po srodku..ale twoje ryzyko...ja k chcesz by amor byl bardzo czyly to masz 3 mozliwosci:
1 zmienic sprezyny na bardziej miekie
2 upuscic troszke oleju z amora
3 zrobic suche tlumienie(czyli wypuscic caly olej z amora i nasmarowac go tylko specjalnym smarem do amorów)
1 zmienic sprezyny na bardziej miekie
2 upuscic troszke oleju z amora
3 zrobic suche tlumienie(czyli wypuscic caly olej z amora i nasmarowac go tylko specjalnym smarem do amorów)
czesci(nawet-70%)
http://pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=469969
http://pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=469969
hmm a sie podlacze ktos moze przerabial psylo ? bo mnie korci zeby cos zrobic :P...zastanawialem sie czy nie dalo by rady wyciagnac nieco golenie czyli przedluzyc sprezyne ( trzeba by wtedy skrocic pret w lewej goleni ) ale nie wycigalem tlumiak i nie wiem czy jedgo nie trzeba by tez nieco przerobic a moze nie...jakies sugestie pomysly ?
www.mm-foto.pl
http://www.bikeboard.pl/index.php?d=sprzet&g=10&art=121
Tu masz opisaną budowę wszystkich tłumików Marcoka.
Tu masz opisaną budowę wszystkich tłumików Marcoka.
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 09.04.2005 22:02:29
- Kontakt:
lukasz_9to normalne ze amor nie wyrabia z odbijaniem...to normalne...dlatego amorki do dh gdzie pedzisz z ogromna predkoscia i masz mase kamieni, kozeni i ninnych bubli maja duzo skoku...zawsze zostaje ta rezerwa przy duzym skoku by nie dobic amora i masz miekko.
a dobicie nie zalezy do tych otworow na dole tylko od tego jednego otworku na gorze tuz przy samej koncowce tloczka...to on odpowiada za odbijanie...w pozycji spoczynku jest on zamkniety(nie doslownie zamkniety bo ma tam luz) przez zaworek ale gdy amor sie ugina i olej zaczyna byc pompowany to on sie otwiera bo wychodzi z zawiorka...i teraz tu jest jego mozolna praca...musi spuscic caly olej z komory lub czesc zanim napotkasz nastepna nierownosc(to logiczne.np.masz 130skoku,i jedziesz po kamieniach.wpadasz na 1 kamien i amor sie howa troszke i zaluzmy ze showal sie na tyle ze masz teraz 80mm skoku i jezeli nieruwnosci sa w krutkich odstepach czasu to ten zaworek nie wyrabia z upuszczaniem oleju i zaczyna sie skok zmniejszac coraz bardziej az dochodzi do punktu 0)
jak chcesz poprawic szybkosc jego odbicai to mozesz wymienic olej na zadki,albo zamiast oleju wlac wode(zarcik.ale jak bys wlal szybko by odbijal bo woda jest mniej gesta)
albo jak juz chcesz robic jakies dziurki to zrub 2 dziurke przy zaworku ale to oslabi konstrukcje...
pozdro 4 all
a dobicie nie zalezy do tych otworow na dole tylko od tego jednego otworku na gorze tuz przy samej koncowce tloczka...to on odpowiada za odbijanie...w pozycji spoczynku jest on zamkniety(nie doslownie zamkniety bo ma tam luz) przez zaworek ale gdy amor sie ugina i olej zaczyna byc pompowany to on sie otwiera bo wychodzi z zawiorka...i teraz tu jest jego mozolna praca...musi spuscic caly olej z komory lub czesc zanim napotkasz nastepna nierownosc(to logiczne.np.masz 130skoku,i jedziesz po kamieniach.wpadasz na 1 kamien i amor sie howa troszke i zaluzmy ze showal sie na tyle ze masz teraz 80mm skoku i jezeli nieruwnosci sa w krutkich odstepach czasu to ten zaworek nie wyrabia z upuszczaniem oleju i zaczyna sie skok zmniejszac coraz bardziej az dochodzi do punktu 0)
jak chcesz poprawic szybkosc jego odbicai to mozesz wymienic olej na zadki,albo zamiast oleju wlac wode(zarcik.ale jak bys wlal szybko by odbijal bo woda jest mniej gesta)
albo jak juz chcesz robic jakies dziurki to zrub 2 dziurke przy zaworku ale to oslabi konstrukcje...
pozdro 4 all
czesci(nawet-70%)
http://pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=469969
http://pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=469969
"Na hscv to raczej nie da rady, ale na SSVF to moze się udac, tak myślę.Też stuningowałbym sobie tłumiki:DDD. Wie ktoś czym rożni sie SSVF od SSV ????"
pff takie gadanie zeby gadac. skoro nie wiesz nawet jak wyglada budowa ssv i ssvf to po co piszesz? na jakies podstawie wnioskujesz ze na hcsv bankowo nie a na ssv mzoe tak?
pff takie gadanie zeby gadac. skoro nie wiesz nawet jak wyglada budowa ssv i ssvf to po co piszesz? na jakies podstawie wnioskujesz ze na hcsv bankowo nie a na ssv mzoe tak?
www.bikeaction.pl
'moja glowa granice mi wytycza' /hurt
'moja glowa granice mi wytycza' /hurt
Cszyvy dobrze gada. Wogule przerabianie tlumików na inny system to chyba jakis zart. Ja wiem ze marcoch stosuje chwyty marketingowe, ale watpie zeby ssv roznil sie jedynie iloscia otworkow od hscv :P
Jesli amor niewyrabia na tarce (szybkie ale niezbyt wielkie) to poprostu zalewasz mniej lepki olej (pewien typ lepkosci a nie gestosc decyduje o krzywej tlumienia) i bedzie po sprawie.
I tak BTW czy ktokolwiek przestrzega tego co marcoch pisze w manualach na temat czestotliwosci wymiany oleju uszczelek i czyszczenia ? Oni wiedza ze olej traci parametry i moze troche przesadzaja z tymi czasami ale jak ktos katuje 7dni w tygodniu i po pol roku bez serwisu mowi ze mu molowato chodzi to chyba wiadomo gdzie szukac przyczyny ;)
Jesli amor niewyrabia na tarce (szybkie ale niezbyt wielkie) to poprostu zalewasz mniej lepki olej (pewien typ lepkosci a nie gestosc decyduje o krzywej tlumienia) i bedzie po sprawie.
I tak BTW czy ktokolwiek przestrzega tego co marcoch pisze w manualach na temat czestotliwosci wymiany oleju uszczelek i czyszczenia ? Oni wiedza ze olej traci parametry i moze troche przesadzaja z tymi czasami ale jak ktos katuje 7dni w tygodniu i po pol roku bez serwisu mowi ze mu molowato chodzi to chyba wiadomo gdzie szukac przyczyny ;)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości