GIANT ATX DH - TUNING - SZUKAM POMOCY :)
GIANT ATX DH - TUNING - SZUKAM POMOCY :)
Zdrastwujtie :)
Mam taki problem :)
Mam ja sobie ramke ATX 2 DH :) Bałdzo fajna rama i woogole, ale ma tylko 150 skoku z tyłu. Póki trzymam z przody Duro to jest okej. Ale przymierzam sie do zmiany amora na cos 170-200. Chciałby mieć z tyłu 200 skoku zeby zawieszenie było pikne i bardziej płynne :)
Sęk w tym, że nie da sie tego zrobić wkąłdajć dłuższy damper. Można natomiast kupic dłuższe babany na tył. (dla nieuświadomionych cześci wachacza). I tu powstej kłopot - przeszukuje zagraniczne fora, ebaya, zagranincze sklepy i nic nie moge na ten temat znaleć. Próbowałem tez pisac do ludzi z pinkbike'a - bez skutku.
Tutaj prośba do was:
Gdyby ktoś wiedział cos na ten temat - wiedział gdzie je kupić - znał cene - mógł pomóc przy ściagnieciu z zagranicy - bardzo prosze o kontakt.
Dla wyjesnienie dodjae jescze 2 zdjęcia.
1 to rama przed tuningiem a 2 to rama po tuningu.
1) http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=444425
2) http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=349543
Mam taki problem :)
Mam ja sobie ramke ATX 2 DH :) Bałdzo fajna rama i woogole, ale ma tylko 150 skoku z tyłu. Póki trzymam z przody Duro to jest okej. Ale przymierzam sie do zmiany amora na cos 170-200. Chciałby mieć z tyłu 200 skoku zeby zawieszenie było pikne i bardziej płynne :)
Sęk w tym, że nie da sie tego zrobić wkąłdajć dłuższy damper. Można natomiast kupic dłuższe babany na tył. (dla nieuświadomionych cześci wachacza). I tu powstej kłopot - przeszukuje zagraniczne fora, ebaya, zagranincze sklepy i nic nie moge na ten temat znaleć. Próbowałem tez pisac do ludzi z pinkbike'a - bez skutku.
Tutaj prośba do was:
Gdyby ktoś wiedział cos na ten temat - wiedział gdzie je kupić - znał cene - mógł pomóc przy ściagnieciu z zagranicy - bardzo prosze o kontakt.
Dla wyjesnienie dodjae jescze 2 zdjęcia.
1 to rama przed tuningiem a 2 to rama po tuningu.
1) http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=444425
2) http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=349543
napis zdo mnei na GG to poradzimy cos na twoja bolaczke..takie "banany" bardzo latwo jest sobie samemu dorobic i to neizbyt duzym kosztem a na pewno taniej niz mialbys to sprowadzac z zagranicy. Ja osobisce sobie do kony cos takiego dorobilem.
http://www.pinkbike.com/photo/10864670/
http://www.pinkbike.com/photo/10864692/
http://www.pinkbike.com/photo/10864692/
Re: GIANT ATX DH - TUNING - SZUKAM POMOCY :)
tu jest cos takiego ale nie wiem czy Ci sie opłaca bo cena wysoka
https://www.betd.co.uk/product_list.asp?CategoryID=49
pozdrawiam
arek
www.dh-expert.com
https://www.betd.co.uk/product_list.asp?CategoryID=49
pozdrawiam
arek
www.dh-expert.com
dokładnie, ale moze ci to posluzyc za pewien wzor. Mialem taka rame i da sie tam wlozyc wiekszy damper i zwieksza to skok o jakies 3cm. Na stronie www.joy-ride.pl widzialem dyskusje na temat materiałów do wykonywania różnych pierduł do rowerów i gość wykonywał sobie coś takiego do roweru z aluminium w technoliogii CNC. Poszukaj tam na forum.
-
- Posty: 79
- Rejestracja: 11.10.2004 14:17:00
- Kontakt:
hmmm zastanaiwam sie wiec jak to zrobiłes.
Miałem burnera 210 mm długośći i skoku 70mm. Za fuja pana nie byłem w stanie upchac tam tego dampera. Zrobiłem to tylko raz w taki sposób ze popuściłem sprężyne. Wcisnołem damper o ok 1,5-2 cm wszystkio skręciłem i dokręciłem sprezyne. Kłopot w tym ze damper miał wtedy ogromna chęc do "wyciagnięcia się" i wogole to nie działao ;/
Miałem burnera 210 mm długośći i skoku 70mm. Za fuja pana nie byłem w stanie upchac tam tego dampera. Zrobiłem to tylko raz w taki sposób ze popuściłem sprężyne. Wcisnołem damper o ok 1,5-2 cm wszystkio skręciłem i dokręciłem sprezyne. Kłopot w tym ze damper miał wtedy ogromna chęc do "wyciagnięcia się" i wogole to nie działao ;/
w dolnej (stałej ) częsci ramy masz mocowanie dampera skracasz je aby wszedl dluszy i nawiercasz nowa dziurke.Tylko nie pamietam ile obcina ale chyba tak aby wszedl damper 10-15 mm dluzszy. Jak bys mial problem to pisz
pozdrawiam
ar
www.dh-expert.com
pozdrawiam
ar
www.dh-expert.com
Hmmmmm ciąć rame ... brrrrr mojego ATXa który kosztował mnie tyle wyrzeczeń :P
Pokombinuje nadal .. poszukam ... popróbuje... 1 sumie gdyby wszedł damper o skoku 60 a nie 50 mm ... to przy przełożeniu tej ramy równym 3:1 miałbym 180 a nie 150 ... to juz by było coś ... lepszego ...
Zaraz mi tu ktos wyjedzie ze sie pluje o 3 cm :P
Dzieki za rady :)
Pozdrower
Pokombinuje nadal .. poszukam ... popróbuje... 1 sumie gdyby wszedł damper o skoku 60 a nie 50 mm ... to przy przełożeniu tej ramy równym 3:1 miałbym 180 a nie 150 ... to juz by było coś ... lepszego ...
Zaraz mi tu ktos wyjedzie ze sie pluje o 3 cm :P
Dzieki za rady :)
Pozdrower
Hmmm jescze jedno pytanie w takim razie:
http://www.dh-zone.com/testy/d_giantdh4.jpg
gośc pisze ze ten damper ma 210 mm długośći. Widac ze mocowanie u dołu jest przerobione. Ale z tego co obserwuje to nie wygląda to tak aby obnizyło sie aż o 2 cm. Tam wg mnie poprstu nie ma az tyle miejsca. Gdy ja wkąłdałem do siebie damper 210mm to ona tam sie fizycznie nie mieścił ... praktycznie nie było w ramie miejsca zeby go upchać.
Czy to mozliwe ze ja mam rame 16,5 a on 18,5 i stąd ta róznica ??
Albo czy może jest jakas róznica pomiedzy ATX ONE DH a ATX TWO DH ???
dla pewnosci byle jakie foto mojej ramki:
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=437780
oczywiście spróbuje pomierzyć jutro to mocowanie czy może uda się tam to mocowanie jednak przerobic
http://www.dh-zone.com/testy/d_giantdh4.jpg
gośc pisze ze ten damper ma 210 mm długośći. Widac ze mocowanie u dołu jest przerobione. Ale z tego co obserwuje to nie wygląda to tak aby obnizyło sie aż o 2 cm. Tam wg mnie poprstu nie ma az tyle miejsca. Gdy ja wkąłdałem do siebie damper 210mm to ona tam sie fizycznie nie mieścił ... praktycznie nie było w ramie miejsca zeby go upchać.
Czy to mozliwe ze ja mam rame 16,5 a on 18,5 i stąd ta róznica ??
Albo czy może jest jakas róznica pomiedzy ATX ONE DH a ATX TWO DH ???
dla pewnosci byle jakie foto mojej ramki:
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=437780
oczywiście spróbuje pomierzyć jutro to mocowanie czy może uda się tam to mocowanie jednak przerobic
podaj mejla do siebie to ci wysle fotke z zaznaczona przerobka i wiedze ze masz mocowanie tylnego hamulca na hopa, to byly pierwsze atx-y ,tez takie mialem, ale adaper miale zrobiony:)wiec pisz
pozdrawiam
ar
www.dh-expert.com
pozdrawiam
ar
www.dh-expert.com
yyy ja bym dorabiał te banany (ale to tylko moja skromna opinia)
generalnie robisz tak: ściągasz te banany, merzysz wszystkie otwory i miarę kąta, który jest wyznaczony przez odcinki między otworami (mam nadzieję, że nie namotałem aż tak bardzo :)
kupujesz blachę z alu ba6 (lub innego "duraluminium") o grubości takiej jak banany i zaznaczasz dwa otwory (oś obrotu i mocowania dampera). od osi obrotu pod zmierzonym wcześniej kątem rysujesz półprostą. liczysz sobie przełożenie ramki jakie chcesz mieć (wymażony skok ramy/skok dampera). mając przełożenie wiesz w jakiej odległości od osi obrotu nawiercić otwór na wahacz (tzn dł odcinka od mocowania dampera do osi obrotu mnożysz x przełożenie skoku). zaznaczasz miejsce do nawiertu na wcześniej narysowanej półprostej. pozostaje tylko odpowiednio powiercić i gotowe.
AHA, WAŻNE!!! jeżeli na oryginalnych bananach długość od otworu na wahacz do osi obrotu nie wynosi 3x dł od osi obrotu do dampera, to musisz pobawić się w liczenie proporcji.
Ważne dlatego, że nawet niewielkie zmiany przełożenia znacząco wpływają na twardość ramy i wiercąc w nieodpowiednim miejscu możesz się skazać na konieczność zakupu twardszej sprężyny.
generalnie robisz tak: ściągasz te banany, merzysz wszystkie otwory i miarę kąta, który jest wyznaczony przez odcinki między otworami (mam nadzieję, że nie namotałem aż tak bardzo :)
kupujesz blachę z alu ba6 (lub innego "duraluminium") o grubości takiej jak banany i zaznaczasz dwa otwory (oś obrotu i mocowania dampera). od osi obrotu pod zmierzonym wcześniej kątem rysujesz półprostą. liczysz sobie przełożenie ramki jakie chcesz mieć (wymażony skok ramy/skok dampera). mając przełożenie wiesz w jakiej odległości od osi obrotu nawiercić otwór na wahacz (tzn dł odcinka od mocowania dampera do osi obrotu mnożysz x przełożenie skoku). zaznaczasz miejsce do nawiertu na wcześniej narysowanej półprostej. pozostaje tylko odpowiednio powiercić i gotowe.
AHA, WAŻNE!!! jeżeli na oryginalnych bananach długość od otworu na wahacz do osi obrotu nie wynosi 3x dł od osi obrotu do dampera, to musisz pobawić się w liczenie proporcji.
Ważne dlatego, że nawet niewielkie zmiany przełożenia znacząco wpływają na twardość ramy i wiercąc w nieodpowiednim miejscu możesz się skazać na konieczność zakupu twardszej sprężyny.
hmm stary .... jezeli bede dorabiał banany to najpierw zrobie to np w autocadzie.. ale dam komus kto zrobi to lepiej i profesjonalny projekt pojdzie do maszyny :) nie bede sobei sam strugał pilnikiem mostów :)
Tak mozownaie mam na hope'a .. alu juz wyszukałem w necie zdjęcie bika z naruchanym adapterem i jestem juz umówiony ze Skura - jak bede miał kase tomi narucha :)
Mejla dam Ci na priva :)
Tak mozownaie mam na hope'a .. alu juz wyszukałem w necie zdjęcie bika z naruchanym adapterem i jestem juz umówiony ze Skura - jak bede miał kase tomi narucha :)
Mejla dam Ci na priva :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości