Propozycja.."uwaga do dhzone"
Propozycja.."uwaga do dhzone"
Sorry że skopiowałem drugi raz topic ale w uwagach jakos nikt nie czytał a warto się zastanowić.
Żeby trochę odciążyc forum oraz nasze nerwy od nowicjuszy wyskakującymi z pytaniami pt co to dual, dh i freeride oraz jaki rower do tego wziąść do 1500zł lub jak zrobić bunny hopa. Proponuje pchnąć trochę stronę główną Dhzone. Są tam 2 działy - Rower i artykuły które nie były aktualizowane od kąd pamiętam tzn od poprzedniej wiosny :/ Jest tam tylko wciąż nie działający link do "jazdy na tylnym kole" itp. Sam jeszcze jako nowicjusz chciałem sięgnąć w to miejsce w celu dowiedzenia się czegoś, jednak czekało mnie ogromne rozczarowanie. A potem dziwic się tylu tematom o tym samym. Więc proponuję:
- W dziale rower dać podkategorie: dual, dirt, street, dh, freeride, 4x (połączyć z dual)
- do każdej podkategorii dodać opis -jaki bike, na czym polega dyscyplina ile na bike trzeba wydać
DZIAŁ ARTYKUŁY
- kategoria tricki i tak podstawy czyli: manual, wheelie, bunny,
- napisać jakże popularny artykuł pt: jaki rower kupić (mogę się tego podjąć)
Co do opisów rowerów itp. były by napisane przez forumowiczów na forum, albo wysłane jako text do admina, ten sobie wybierze najlepszy txt i zamieści tam gdzie trzeba. Na końcu zamieściło by się nick autora i koniec.
Ja moge coś napisać jak sie Nikom zgodzisz na takie rozwiązanie.
KTO ZA??
Żeby trochę odciążyc forum oraz nasze nerwy od nowicjuszy wyskakującymi z pytaniami pt co to dual, dh i freeride oraz jaki rower do tego wziąść do 1500zł lub jak zrobić bunny hopa. Proponuje pchnąć trochę stronę główną Dhzone. Są tam 2 działy - Rower i artykuły które nie były aktualizowane od kąd pamiętam tzn od poprzedniej wiosny :/ Jest tam tylko wciąż nie działający link do "jazdy na tylnym kole" itp. Sam jeszcze jako nowicjusz chciałem sięgnąć w to miejsce w celu dowiedzenia się czegoś, jednak czekało mnie ogromne rozczarowanie. A potem dziwic się tylu tematom o tym samym. Więc proponuję:
- W dziale rower dać podkategorie: dual, dirt, street, dh, freeride, 4x (połączyć z dual)
- do każdej podkategorii dodać opis -jaki bike, na czym polega dyscyplina ile na bike trzeba wydać
DZIAŁ ARTYKUŁY
- kategoria tricki i tak podstawy czyli: manual, wheelie, bunny,
- napisać jakże popularny artykuł pt: jaki rower kupić (mogę się tego podjąć)
Co do opisów rowerów itp. były by napisane przez forumowiczów na forum, albo wysłane jako text do admina, ten sobie wybierze najlepszy txt i zamieści tam gdzie trzeba. Na końcu zamieściło by się nick autora i koniec.
Ja moge coś napisać jak sie Nikom zgodzisz na takie rozwiązanie.
KTO ZA??
-
- Posty: 830
- Rejestracja: 14.11.2004 18:06:44
- Lokalizacja: Fr|Paris<->KRK|Pol
- Kontakt:
hejjjjj
no paul_ems widze ze masz duzy zapal do pracy ;) hehe
spoko czytam wszystkie uwagi, nie zawsze mam czas odpisac, czowyscie beda pewne zmiany na stronie glownej i dojdzie nowy dzial...
jesli chodzi o twoj pomysl to spoko, proponuje zeby ktos podrzucil mi opisy do poszczegolnych dyscyplin... kto chetny niech wali do mnie gg 5433326
no paul_ems widze ze masz duzy zapal do pracy ;) hehe
spoko czytam wszystkie uwagi, nie zawsze mam czas odpisac, czowyscie beda pewne zmiany na stronie glownej i dojdzie nowy dzial...
jesli chodzi o twoj pomysl to spoko, proponuje zeby ktos podrzucil mi opisy do poszczegolnych dyscyplin... kto chetny niech wali do mnie gg 5433326
-
- Posty: 288
- Rejestracja: 02.04.2005 21:13:04
- Lokalizacja: Chęciny
- Kontakt:
aa i najlepiej się trzymać tego schematu tak jakos bo wdedy całość stanie sie przejrzysta nawet po przeczytaniu kiolku po kolei.
-krótki opis dyscypliny
-jaki rower za ile i jakieś propozycje
-gdzie kupić
-dodatkowe info (kask ochraniacze i inne)
Dodatkowo jeszcze prponuje coś takiego jak SŁOWNICZEK czyli każy pisze jakąś nazwę ja to pozbieram do kupy wyśle Nikomowi i zapodamy na stronę. I nie będzie problemów typu co to Dh albo FR
-krótki opis dyscypliny
-jaki rower za ile i jakieś propozycje
-gdzie kupić
-dodatkowe info (kask ochraniacze i inne)
Dodatkowo jeszcze prponuje coś takiego jak SŁOWNICZEK czyli każy pisze jakąś nazwę ja to pozbieram do kupy wyśle Nikomowi i zapodamy na stronę. I nie będzie problemów typu co to Dh albo FR
-
- Posty: 288
- Rejestracja: 02.04.2005 21:13:04
- Lokalizacja: Chęciny
- Kontakt:
FREERIDE
Freeride jest dość specyficzną dyscypliną, ponieważ nie ma żadnych ograniczeń jeśli chodzi o zdrowy rozsądek. Freeride to synonim rowerowej wolności. Niekiedy ogranicza się tylko do wprowadzenia roweru na wielka górę i skok 3-metrowego najazdu kilka metrów w doł, po czym powrót na szczyt i tak w kółko.
Polskich tras freeridowych jest bardzo niewiele. Rodzimi freeriderzy trenują głównie na samodzielnie zbudowanych miejscówkach. Zawody odbywają się rzadko, w kraju dopiero zaczyna się je organizować. Najsłynniejsze zagraniczne obywają się w USA w stanie Utah pod nazwą Red Bull Rampage. Czysty freeride z racji dużych wysokości jest dość niebezpieczny, dodatkowo nie jest to sport tak komercyjny jak Downhill dlatego, grono tego typu bikerów jest dużo węższe od np. dualowców.
Rower:
Typowy rower freeridowy jest dość specyficzny.Jego geometria jest bardzo agresywna, przód roweru stoi dużo wyżej niż reszta co umożliwia pokonanie stromych zjazdów, w przeciwieństwie do roweru DH jest wyposarzony w przednią przerzutkę, która pozwala dojechać do ukrytch miejscówek np. w lecie. Przykładem takiej maszyny może być Kona Stinky. Rower powinien być wyposarzony w dwa amortyzatory o dość dużym skoku który waha się miedzy ok 130-200mm (oczywiście są odstępstwa od normy). Skok przedniego i tylnego koła powinien być w miarę wyrównany. Przedni amortyzator wcale nie musi mieć dwóch półek. Trochę słabsze jednopółkowce oferują już skoki rzędu 150-178mm co powinno wystarczyć na dość duże dropy. Dodatkowo nie są ograniczone druga półką która poważnie ogranicza skręt przedniego koła skutecznie uniemożliwiając X-up'y czy inne triki. Freeride jest bardzij agresywny i mniej płynny od Downhillu dlatego raszta komponentów również musi wytrzymaywać ogromne przeciążenia podczas uderzeń. Bardzo mocne muszą być także: kierownica, korby, pedały oraz koła. Te części poza ramą najbardziej odzuwają nasze błędy i często wymagają wymiany.
Oczywiście ten opis pokazuje tylko modelowy sprzęt stworzony głównie do pokonywania dropów. Taki sprzęt do wydatek rzędu 6000-20000zł co na polskie realia jest gigantyczną sumą. Jednak także za mniejsze pieniądze możemy pobawić się we freeride. Jednak już nie na taka skalę. Niestety w tym sporcie to sprzęt daje możliwości. Lekki freeride można uprawiać nawet na rowerze dualowym. Dodatkową szansą dla tych których nie stać na taki wydatek jest poszerzająca się oferta lekkich freeridówek, których cena nie przekracza 5000zł Tu na wyróżnienie zasługuje Specialized Big Hit który jest dotychczas najlepszym rowerem w swojej kategorii cenowej.
Propozycje:
Kona Stinky 7999zł
Specialized Big Hit 4999zł
Banshee Chaparral 4100zł (cena ramy)
Dangerous Mike 2499zł (cena ramy)
Specialized Demo ok. 16 000zł
Oczywiście do freeride'u niezbędne są ochraniacze ciała dzięki którym można po ciężkim upadku kontynuować jazdę:
Kask - typu fullface, ochraniający całą głowę (661 Full Bravo 2, Bell Bellistic, Giro Mad Max)
Ochraniacze piszczeli i kolan - praktycznie niezbędne przy każdym rodzaju skoków na rowerze. Pomagają zapobiec bardzo powszechnym urazom kolan które ciężko się goją i nierzadko wymagaja rehabilitacji. (661 Race Lite, Fox, Dainese)
Rękawiczki - chronią dlonie i zewnętrzną jej część. Często wzmacniane carbonem na kostkach.
Zbroja - ochrania całą górną część ciała, czyli barki, klatkę piersiową, ręce oraz najważniejsze - kręgosłup. (Ultica, 661 Pressure Suit)
__________________________________________________________
cos jeszcze ?? ;] Nikom jak się podoba??
Freeride jest dość specyficzną dyscypliną, ponieważ nie ma żadnych ograniczeń jeśli chodzi o zdrowy rozsądek. Freeride to synonim rowerowej wolności. Niekiedy ogranicza się tylko do wprowadzenia roweru na wielka górę i skok 3-metrowego najazdu kilka metrów w doł, po czym powrót na szczyt i tak w kółko.
Polskich tras freeridowych jest bardzo niewiele. Rodzimi freeriderzy trenują głównie na samodzielnie zbudowanych miejscówkach. Zawody odbywają się rzadko, w kraju dopiero zaczyna się je organizować. Najsłynniejsze zagraniczne obywają się w USA w stanie Utah pod nazwą Red Bull Rampage. Czysty freeride z racji dużych wysokości jest dość niebezpieczny, dodatkowo nie jest to sport tak komercyjny jak Downhill dlatego, grono tego typu bikerów jest dużo węższe od np. dualowców.
Rower:
Typowy rower freeridowy jest dość specyficzny.Jego geometria jest bardzo agresywna, przód roweru stoi dużo wyżej niż reszta co umożliwia pokonanie stromych zjazdów, w przeciwieństwie do roweru DH jest wyposarzony w przednią przerzutkę, która pozwala dojechać do ukrytch miejscówek np. w lecie. Przykładem takiej maszyny może być Kona Stinky. Rower powinien być wyposarzony w dwa amortyzatory o dość dużym skoku który waha się miedzy ok 130-200mm (oczywiście są odstępstwa od normy). Skok przedniego i tylnego koła powinien być w miarę wyrównany. Przedni amortyzator wcale nie musi mieć dwóch półek. Trochę słabsze jednopółkowce oferują już skoki rzędu 150-178mm co powinno wystarczyć na dość duże dropy. Dodatkowo nie są ograniczone druga półką która poważnie ogranicza skręt przedniego koła skutecznie uniemożliwiając X-up'y czy inne triki. Freeride jest bardzij agresywny i mniej płynny od Downhillu dlatego raszta komponentów również musi wytrzymaywać ogromne przeciążenia podczas uderzeń. Bardzo mocne muszą być także: kierownica, korby, pedały oraz koła. Te części poza ramą najbardziej odzuwają nasze błędy i często wymagają wymiany.
Oczywiście ten opis pokazuje tylko modelowy sprzęt stworzony głównie do pokonywania dropów. Taki sprzęt do wydatek rzędu 6000-20000zł co na polskie realia jest gigantyczną sumą. Jednak także za mniejsze pieniądze możemy pobawić się we freeride. Jednak już nie na taka skalę. Niestety w tym sporcie to sprzęt daje możliwości. Lekki freeride można uprawiać nawet na rowerze dualowym. Dodatkową szansą dla tych których nie stać na taki wydatek jest poszerzająca się oferta lekkich freeridówek, których cena nie przekracza 5000zł Tu na wyróżnienie zasługuje Specialized Big Hit który jest dotychczas najlepszym rowerem w swojej kategorii cenowej.
Propozycje:
Kona Stinky 7999zł
Specialized Big Hit 4999zł
Banshee Chaparral 4100zł (cena ramy)
Dangerous Mike 2499zł (cena ramy)
Specialized Demo ok. 16 000zł
Oczywiście do freeride'u niezbędne są ochraniacze ciała dzięki którym można po ciężkim upadku kontynuować jazdę:
Kask - typu fullface, ochraniający całą głowę (661 Full Bravo 2, Bell Bellistic, Giro Mad Max)
Ochraniacze piszczeli i kolan - praktycznie niezbędne przy każdym rodzaju skoków na rowerze. Pomagają zapobiec bardzo powszechnym urazom kolan które ciężko się goją i nierzadko wymagaja rehabilitacji. (661 Race Lite, Fox, Dainese)
Rękawiczki - chronią dlonie i zewnętrzną jej część. Często wzmacniane carbonem na kostkach.
Zbroja - ochrania całą górną część ciała, czyli barki, klatkę piersiową, ręce oraz najważniejsze - kręgosłup. (Ultica, 661 Pressure Suit)
__________________________________________________________
cos jeszcze ?? ;] Nikom jak się podoba??
-
- Posty: 288
- Rejestracja: 02.04.2005 21:13:04
- Lokalizacja: Chęciny
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość