Propozycja.."uwaga do dhzone"
-
- Posty: 1553
- Rejestracja: 18.02.2005 18:33:12
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
To ja moge napisać coś o streecie :D Zaraz coś wrzuce :D
-----------------------------------------------
Street
Street to specyficzne połączenie dwóch bardzo popularnych ostatnio dyscyplin - trialu oraz BMX. Choć jest to odmiana MTB nie ma nic wspólnego z górami gdyż wykorzystujmey wszystkie dostępne przeszkody architektoniczne napotkane w mieście. Murki, poręcze, donice, schody to nasz żywioł :] Ostatnio zaczęły się w naszym kraju pojawiać skateparki w którym znajdziemy specjalnie przygotowane przeszkody. Street jest także bardzo często określany jako Jibbing ( określenie to wywodzi się ze snowboardingu ). Jest do bardzo widowiskowa dyscyplina w której możemy zobaczyć skoki przez poręcze przy schodach, skoki przez schody czy też znane chyba wszystkim z BMX grindy ( czyli ślizgi rowerem po murkach przy wykorzystniu pegów lub rockringów ). Do zabawy potrzebujemy duzo zapału, chęci i dobrze przygotowanego roweru gdyż musi wytrzymac duze obciązenia.
Oto kilka porad dotyczących składania idelanego :) roweru do streetu:
1. Rama - najlepiej jeżeli będzie to stal Cr-Mo. Jej największą zaleta do wytrzymałość ale wadą jest niestety waga. Jeżeli kiedyś nam pęknie to za śmieszne pieniądze możemy ja dobrze zespawać i cieszyć się nią dalej. W ramie do streetu konieczne są poziome haki - dlaczego ? Odpowiedz jest prosta. Jeżeli założymy napęd single speed to TYLKO wtedy będzie możliwe idealne ustawienie kola i napięcie łańcucha. Im krótszy tylni trójkąt w ramie tym lepiej ponieważ wtedy wszelkie tricki z manualem będą nam łatwiej i lepiej wychodziły. Bardzo dużym udogodnieniem jest mufa BMX która pozwoli nam założyć korbę BMX. Trzeba także wspomnieć iż rama musi posiadać mocowanie pegów ( jak street to i grindy :D ). Rozmiar kół jakie zmieszczą się do naszej ramy oraz kąt główki to już czysto indywidualna sprawa. Jedne woli 24" drugi 26", jeszcze inny sztywny widelec a kolejny amortyzator. To już kwestia gustu a o gustach się nie dyskutuje :D
2.Widelec - jak kto woli sztywny lub amortyzator. Jeżeli chcemy mieć duużego BMXa to wtedy wybierzemy sztywny widelec natomiast jeśli stawiamy na większą wygodę oraz wszechstronność rowera to lepszym wyborem będzie amortyzator. Jeszcze rok temu na rynku były tylko 2 lub 3 pozycje amortyzatorów do streetu, jednak teraz jest ich zdecydowanie więcej. Osobiście używam Marzocchi Dirt Jumper III 110 mm. Używam go od 2 lat i jestem z niego zadowolony. Bardzo plynnie chodzi jest sztywny i wytrzymały. Na rynku jednak są inne amorki :D np. Manitou Stance Static, Manitou Sherman Jumper, Marzocchi Dirt Jumper Street lub kilka z oferty MOZO.
3.Koła - mamy do wybory 26" lub 24". Ja wybrałem to drugie gdyż według mnie wygodniej się jeździ ( jeździłem na rowerze 24" i 26" ). ktoś inny może uważać inaczej ale rozmiar koła to wybór indywidualny. Piasty - wytrzymałe najlepiej z tyłu na oś bmxową i z wolnobiegiem ( np. Quando TX 14mm lub NSX Roller SS 10mm ). Piasty powinny być wytzrmałe i mieć duże kołnierze by zapewnić sztywność. Szprychy - hmm....najlepiej DT bo są wytrzymałe...zresztą nie ważna jest firma tylko duża wytrzymałość. Obręcze - zależy czy będziemy używali V-breaków czy też może hamulców tarczowych, czy będą to obręcze 24" czy tez 26". Najważniejsze by były mocne, w miarę szerokie. Opony - najlepiej slicki lub semiclicki czy tzw. opony dirtowe. Mają dużą przyczepność a charakteryzują się brakiem widocznego bieżnika.
4.Napęd - ideał to korba BMX 3pcs + dobre pedały platformowe + lancuch BMX + dobry wolnobieg np. 14z. Ważny jest wolnobieg ( jeżeli wybieramy piaste z nakręcanym wolnogiebiem ) - musi mieć dużo punktów zaczepu oraz pancerne zapadki. Bardzo dobrze bedą się sprawowały wolnobiegi używane w trailu czyli ACS, White Indrusties czy też tańsze Shimano lub DICTA. I od tego ideału można robić pewne odstępy np. korba na mufe MTB. Najczęściej w streecie wykorzystuje się single speeda - charakteryzuje się on brakiem przerzutki oraz tylko jedna zębatką z przodu i z tylu. Jest to sztywne przełożenie a główna zaleta to niezawodność napędu i cisza :)
5.Hamulce - wedle gustu V-Brake lub Tarczówki....mogą być też Magury HS-33 jednak najpopularniejsze i według mnie najlepsze są V-Brake lub Disc Brake mechaniczne gdyż można rotor założyć...
6.Kierownica i mostek - Najlepiej Cr-Mo może być krótka by łatwiej się robiło barspiny. Ważne są tez gripy wygodne miękkie i dobrze trzymające się kierownicy.
7.Siedzenie - długa mocna sztyca z pancernym jażemkiem oraz siodło które dobrze trzyma się kolanami to podstawa. Najlepiej zaopatrzyć się w siedzenie BMXowe. Ich zaletą jest pancerność oraz wygoda. Miekkie ściany boczne pozwolą odetchnąc naszym kolanom podczas nauki barspinów.
Bardzo ważne jest nasze bezpieczeństwo dlatego MUSIMY się zaopatrzyć w kask , ochraniacze na kolana, piszczele oraz łokcie i rękawiczki z palcami ( BETON, ASFLAT, KOSTKA BRUKOWA itd. NIE WYBACZA BŁĘDÓW DLATEGO -> SAFETY FIRST :D ).
1. Kask - najlepiej tzw. orzech lub garnek. Jest niemal identyczny jak ten którego używaja skatebordzisci. Nie posiada szczęki, ale musi być zaopatrzony w długą cześć chroniącą naszą potylicę oraz tylnią czesc czaszki. ( np. 661 Mullet, 661 Dirt Ltd. )
2. Ochraniacze - muszą posiadać duża płaszczyznę ktora będzie chroniła nasze ciało przed uszkodzeniami ( np. Dainese, 661, KRK Masochist )
3. Rękawice - muszą być pełne czyli zakrywaja całą rękę. ( np. FOX, 661 itp. )
-----------------------------------------------
Trzeba sprawdzić czy nie ma tam literówek i błędów ortograficznym bo mam z tym czasem problem. Poza tym myśle ze jest w miare OK i przyda się jak nie cały to fragmenty. :))
-----------------------------------------------
Street
Street to specyficzne połączenie dwóch bardzo popularnych ostatnio dyscyplin - trialu oraz BMX. Choć jest to odmiana MTB nie ma nic wspólnego z górami gdyż wykorzystujmey wszystkie dostępne przeszkody architektoniczne napotkane w mieście. Murki, poręcze, donice, schody to nasz żywioł :] Ostatnio zaczęły się w naszym kraju pojawiać skateparki w którym znajdziemy specjalnie przygotowane przeszkody. Street jest także bardzo często określany jako Jibbing ( określenie to wywodzi się ze snowboardingu ). Jest do bardzo widowiskowa dyscyplina w której możemy zobaczyć skoki przez poręcze przy schodach, skoki przez schody czy też znane chyba wszystkim z BMX grindy ( czyli ślizgi rowerem po murkach przy wykorzystniu pegów lub rockringów ). Do zabawy potrzebujemy duzo zapału, chęci i dobrze przygotowanego roweru gdyż musi wytrzymac duze obciązenia.
Oto kilka porad dotyczących składania idelanego :) roweru do streetu:
1. Rama - najlepiej jeżeli będzie to stal Cr-Mo. Jej największą zaleta do wytrzymałość ale wadą jest niestety waga. Jeżeli kiedyś nam pęknie to za śmieszne pieniądze możemy ja dobrze zespawać i cieszyć się nią dalej. W ramie do streetu konieczne są poziome haki - dlaczego ? Odpowiedz jest prosta. Jeżeli założymy napęd single speed to TYLKO wtedy będzie możliwe idealne ustawienie kola i napięcie łańcucha. Im krótszy tylni trójkąt w ramie tym lepiej ponieważ wtedy wszelkie tricki z manualem będą nam łatwiej i lepiej wychodziły. Bardzo dużym udogodnieniem jest mufa BMX która pozwoli nam założyć korbę BMX. Trzeba także wspomnieć iż rama musi posiadać mocowanie pegów ( jak street to i grindy :D ). Rozmiar kół jakie zmieszczą się do naszej ramy oraz kąt główki to już czysto indywidualna sprawa. Jedne woli 24" drugi 26", jeszcze inny sztywny widelec a kolejny amortyzator. To już kwestia gustu a o gustach się nie dyskutuje :D
2.Widelec - jak kto woli sztywny lub amortyzator. Jeżeli chcemy mieć duużego BMXa to wtedy wybierzemy sztywny widelec natomiast jeśli stawiamy na większą wygodę oraz wszechstronność rowera to lepszym wyborem będzie amortyzator. Jeszcze rok temu na rynku były tylko 2 lub 3 pozycje amortyzatorów do streetu, jednak teraz jest ich zdecydowanie więcej. Osobiście używam Marzocchi Dirt Jumper III 110 mm. Używam go od 2 lat i jestem z niego zadowolony. Bardzo plynnie chodzi jest sztywny i wytrzymały. Na rynku jednak są inne amorki :D np. Manitou Stance Static, Manitou Sherman Jumper, Marzocchi Dirt Jumper Street lub kilka z oferty MOZO.
3.Koła - mamy do wybory 26" lub 24". Ja wybrałem to drugie gdyż według mnie wygodniej się jeździ ( jeździłem na rowerze 24" i 26" ). ktoś inny może uważać inaczej ale rozmiar koła to wybór indywidualny. Piasty - wytrzymałe najlepiej z tyłu na oś bmxową i z wolnobiegiem ( np. Quando TX 14mm lub NSX Roller SS 10mm ). Piasty powinny być wytzrmałe i mieć duże kołnierze by zapewnić sztywność. Szprychy - hmm....najlepiej DT bo są wytrzymałe...zresztą nie ważna jest firma tylko duża wytrzymałość. Obręcze - zależy czy będziemy używali V-breaków czy też może hamulców tarczowych, czy będą to obręcze 24" czy tez 26". Najważniejsze by były mocne, w miarę szerokie. Opony - najlepiej slicki lub semiclicki czy tzw. opony dirtowe. Mają dużą przyczepność a charakteryzują się brakiem widocznego bieżnika.
4.Napęd - ideał to korba BMX 3pcs + dobre pedały platformowe + lancuch BMX + dobry wolnobieg np. 14z. Ważny jest wolnobieg ( jeżeli wybieramy piaste z nakręcanym wolnogiebiem ) - musi mieć dużo punktów zaczepu oraz pancerne zapadki. Bardzo dobrze bedą się sprawowały wolnobiegi używane w trailu czyli ACS, White Indrusties czy też tańsze Shimano lub DICTA. I od tego ideału można robić pewne odstępy np. korba na mufe MTB. Najczęściej w streecie wykorzystuje się single speeda - charakteryzuje się on brakiem przerzutki oraz tylko jedna zębatką z przodu i z tylu. Jest to sztywne przełożenie a główna zaleta to niezawodność napędu i cisza :)
5.Hamulce - wedle gustu V-Brake lub Tarczówki....mogą być też Magury HS-33 jednak najpopularniejsze i według mnie najlepsze są V-Brake lub Disc Brake mechaniczne gdyż można rotor założyć...
6.Kierownica i mostek - Najlepiej Cr-Mo może być krótka by łatwiej się robiło barspiny. Ważne są tez gripy wygodne miękkie i dobrze trzymające się kierownicy.
7.Siedzenie - długa mocna sztyca z pancernym jażemkiem oraz siodło które dobrze trzyma się kolanami to podstawa. Najlepiej zaopatrzyć się w siedzenie BMXowe. Ich zaletą jest pancerność oraz wygoda. Miekkie ściany boczne pozwolą odetchnąc naszym kolanom podczas nauki barspinów.
Bardzo ważne jest nasze bezpieczeństwo dlatego MUSIMY się zaopatrzyć w kask , ochraniacze na kolana, piszczele oraz łokcie i rękawiczki z palcami ( BETON, ASFLAT, KOSTKA BRUKOWA itd. NIE WYBACZA BŁĘDÓW DLATEGO -> SAFETY FIRST :D ).
1. Kask - najlepiej tzw. orzech lub garnek. Jest niemal identyczny jak ten którego używaja skatebordzisci. Nie posiada szczęki, ale musi być zaopatrzony w długą cześć chroniącą naszą potylicę oraz tylnią czesc czaszki. ( np. 661 Mullet, 661 Dirt Ltd. )
2. Ochraniacze - muszą posiadać duża płaszczyznę ktora będzie chroniła nasze ciało przed uszkodzeniami ( np. Dainese, 661, KRK Masochist )
3. Rękawice - muszą być pełne czyli zakrywaja całą rękę. ( np. FOX, 661 itp. )
-----------------------------------------------
Trzeba sprawdzić czy nie ma tam literówek i błędów ortograficznym bo mam z tym czasem problem. Poza tym myśle ze jest w miare OK i przyda się jak nie cały to fragmenty. :))
Does your ability match this stunt ?
www.bts.xt.pl | GG: 3690229 | http://tiny.pl/m4m8
www.bts.xt.pl | GG: 3690229 | http://tiny.pl/m4m8
Jak dla mnie moze byc. Ja juz napisalem jak pewnie czytales :D o dirciePaul_ems o fr a ty streecie. Teraz tylko trzea czekac na decyzje Nikoma co z tym zrobic i przedewszytskim co z tym zrobic. Nikom powiedz pare slow o kazdym napisanym artykule to bedziemy wiedzieli co mozna jeszcze poprawic. pozdROWER
'Wszystko zaczyna sie w glowie' - Arnold Schwarzenegger.
UWAGA ACHTUNG WARNING bla bla bla....!!!!!!!!!!!!!
Ponieważ Nikom się nie odzywa udaje że go nie ma na GeGe, nie odpowiada na mejle i sie tu nie pojawia. Wdrażamy do życia PLAN bE. Czyli każdy swój artykuł wysyła do mnei ja to sklejam pisze kto co robił (obok) i wysyłam Nikomowi.
Jak Pan Admin sie nie odezwie to dostanie tego mejla znów, jak sie nie odezwie to znów i znów. I tak w kółko. :P Pozdro NIKOM
Ponieważ Nikom się nie odzywa udaje że go nie ma na GeGe, nie odpowiada na mejle i sie tu nie pojawia. Wdrażamy do życia PLAN bE. Czyli każdy swój artykuł wysyła do mnei ja to sklejam pisze kto co robił (obok) i wysyłam Nikomowi.
Jak Pan Admin sie nie odezwie to dostanie tego mejla znów, jak sie nie odezwie to znów i znów. I tak w kółko. :P Pozdro NIKOM
-
- Posty: 288
- Rejestracja: 02.04.2005 21:13:04
- Lokalizacja: Chęciny
- Kontakt:
Enzo to nie przejdzie..
Po 1 trzeba znać nie HTML a PHP (tak mi sie wydaje)
2 NIe ma możliwości żeby Nikom dal np mi admina bo tym samym miał bym wszystkie uprawnienia i mógłbym nawet skasować stronę. A Nikom nie zna mnie osobiście dlatego nie może mieć do mnie zaufania, no bo jak? Taka opcja wogóle nie ma szans przejścia.
A co do uprwanień to ktos powinien dostać moda bo dotyhczasowi baaardzo rzadko się pojawiają (przynajmniej niektórzy, ale mimo wszystko ich nie widać)
Więc jedyne co moge zrobic to skleić to i słac Nikomowi aż mu się znudzi i w koncu to zamieści....
Pozdro 4all :)
Po 1 trzeba znać nie HTML a PHP (tak mi sie wydaje)
2 NIe ma możliwości żeby Nikom dal np mi admina bo tym samym miał bym wszystkie uprawnienia i mógłbym nawet skasować stronę. A Nikom nie zna mnie osobiście dlatego nie może mieć do mnie zaufania, no bo jak? Taka opcja wogóle nie ma szans przejścia.
A co do uprwanień to ktos powinien dostać moda bo dotyhczasowi baaardzo rzadko się pojawiają (przynajmniej niektórzy, ale mimo wszystko ich nie widać)
Więc jedyne co moge zrobic to skleić to i słac Nikomowi aż mu się znudzi i w koncu to zamieści....
Pozdro 4all :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości