Co lepsze Dorado dc, czy shiver dc ??
nie ma co się kłucić który amor lepiej chodzi, bo oba łykają wszystko i różnić moga sie jedynie progresją z tym, że w shiverze łatwo można wszystko poustawiać (poziom oleju, sprężyny), z dorado się nie bawiłem. tutaj mamy remis.
jeżeli chodzi o wytrzymałość, shiver robiony jest od 2001 roku i jak do tej pory na pinku będzie może 5 zdjęć przedstawiającysz coś złamanego. z tego co widziałem są to egzemplarze starsze. dorado ma golenie typowo z dupy, 30, a nawet 32 mm to za mało, przez co same golenie są mniej sztywne, więc prędzej, czy później pójdą w cholerę. tutaj jest przewaga shivera.
co do potrzeb konserwacji - dorado trzeba smarować, a skoro smarować, to rozbierać i wyczyścić, bo stary smar nie za bardzo może sobie siedzieć w amorku i go psuć. w przypadku shivera, wystarczy wymienić olej raz na rok, nawet rzadziej, jeżeli jeździło się w warunkach, w których amor był czysty. Tu znowu plus dla shivera.
sztywność - co jak co, ale oba amorki nią nie grzeszą, wiec tu remis
ostatnia sprawa - waga, tu dorado ma przewagę tych kilkuset gram.
podsumowując:
-shiver:+/-;+;+;+/-:- 0,5+1+1+0,5+0=3
-dorado:+/-:-:-:+/-:+ 0,5+0+0+0,5+1=2
tak więc nieznacznie wygrał shiver.
to jest moja opinia, więc nie traktuj jej jako wyznacznika jakości, ale wiedz, że starałem się być obiektywny.
a tak swoją drogą, nie *******, bierz monstera i po sprawie na kilka lat :]
jeżeli chodzi o wytrzymałość, shiver robiony jest od 2001 roku i jak do tej pory na pinku będzie może 5 zdjęć przedstawiającysz coś złamanego. z tego co widziałem są to egzemplarze starsze. dorado ma golenie typowo z dupy, 30, a nawet 32 mm to za mało, przez co same golenie są mniej sztywne, więc prędzej, czy później pójdą w cholerę. tutaj jest przewaga shivera.
co do potrzeb konserwacji - dorado trzeba smarować, a skoro smarować, to rozbierać i wyczyścić, bo stary smar nie za bardzo może sobie siedzieć w amorku i go psuć. w przypadku shivera, wystarczy wymienić olej raz na rok, nawet rzadziej, jeżeli jeździło się w warunkach, w których amor był czysty. Tu znowu plus dla shivera.
sztywność - co jak co, ale oba amorki nią nie grzeszą, wiec tu remis
ostatnia sprawa - waga, tu dorado ma przewagę tych kilkuset gram.
podsumowując:
-shiver:+/-;+;+;+/-:- 0,5+1+1+0,5+0=3
-dorado:+/-:-:-:+/-:+ 0,5+0+0+0,5+1=2
tak więc nieznacznie wygrał shiver.
to jest moja opinia, więc nie traktuj jej jako wyznacznika jakości, ale wiedz, że starałem się być obiektywny.
a tak swoją drogą, nie *******, bierz monstera i po sprawie na kilka lat :]
hmm Jaca
jako że miałem w rękach dwa amorki i jedziłem na dorado i na shiverku
na dorado długotrwale a na shiverku czesto w biku kumpla
wytrzymałosc shivera i dorado jest bardzo podobna
30 mm golenie są bardzo ok, ja widziałem 1 złamane dorado w życiu
shiverków było wiecej ale tylko w necie na live nie widziałem
potrzeby konserwacji
dorado jest bardzo proste w obsłudze
kupując amorek nowy dostajesz 4 sprezyny o roznych twardosciach wiec problemu niema, adaptery tesh dostajesz, wymiana oleju idzie z zamknietymi oczami, a mozliwosci tuningu sa nieprawdopodobne
jest duzo firm zajmujacych sie np stendec czy tf tuned,
wiec dopasowanie amora do potrzeb i wagi uzytkownika sa duze.
smarowac wystarczy raz na 3 mc smarem , olej raz na 4-6 mc wystarczy wymienic.
Jak dla mnie shiver ma mniejsze mozliwosciu tuningu i niedostaje sie tyle przy kupnie amorka. Lecz shiver niepotrzebuje az takiej opieki
I w shiverku jest troche gorzej wymieniac wszystko a w szczegolnosci sprezyny, nietakie łatwe
sztywnosc tu daje po rowno bo ohba sie troche gna
waga dorado jest lzejsze i ma dalsze mozliwosciu tuningu (tytanowe sprezyny)
podsumowujac:
shiver:
wytrzymałosc 1pkt
konserwacja 1 pkt
tuning i mozliwosci tuningu 0.5 pkt
sztywnosc 0.5 pkt
waga 0.5 pkt
praca 0.5 pkt
zawartosc pudełka 0.5 pkt
Dorado:
wytrzymałosc 1 pkt
konserwacja 1 pkt
tuning i mozliwosci tuningu 1 pkt
sztywnosc 0.5 pkt
waga 1 pkt
praca 1 pkt
Zawartos pudełka 1 pkt
wiec
Shiver-4.5 pkt.
Dorado- 6.5 pkt
dla mnie dorado wygrywa
a wiec mamy 1:1
rownierz starałem sie byc obiektywny
a co do pudełka
to do dorado dostałem
4 sprezyny
7 adapterów do tarczówki
2x os 20 mm
korone wysoką ze zintegrowanym mostkiem
korone niska za 10 euro !!! ze zintegrowanym mostkiem
4x uszczelki
2x tuleje slizgowe
tyle ze doado w podełku swoje kosztuje
jako że miałem w rękach dwa amorki i jedziłem na dorado i na shiverku
na dorado długotrwale a na shiverku czesto w biku kumpla
wytrzymałosc shivera i dorado jest bardzo podobna
30 mm golenie są bardzo ok, ja widziałem 1 złamane dorado w życiu
shiverków było wiecej ale tylko w necie na live nie widziałem
potrzeby konserwacji
dorado jest bardzo proste w obsłudze
kupując amorek nowy dostajesz 4 sprezyny o roznych twardosciach wiec problemu niema, adaptery tesh dostajesz, wymiana oleju idzie z zamknietymi oczami, a mozliwosci tuningu sa nieprawdopodobne
jest duzo firm zajmujacych sie np stendec czy tf tuned,
wiec dopasowanie amora do potrzeb i wagi uzytkownika sa duze.
smarowac wystarczy raz na 3 mc smarem , olej raz na 4-6 mc wystarczy wymienic.
Jak dla mnie shiver ma mniejsze mozliwosciu tuningu i niedostaje sie tyle przy kupnie amorka. Lecz shiver niepotrzebuje az takiej opieki
I w shiverku jest troche gorzej wymieniac wszystko a w szczegolnosci sprezyny, nietakie łatwe
sztywnosc tu daje po rowno bo ohba sie troche gna
waga dorado jest lzejsze i ma dalsze mozliwosciu tuningu (tytanowe sprezyny)
podsumowujac:
shiver:
wytrzymałosc 1pkt
konserwacja 1 pkt
tuning i mozliwosci tuningu 0.5 pkt
sztywnosc 0.5 pkt
waga 0.5 pkt
praca 0.5 pkt
zawartosc pudełka 0.5 pkt
Dorado:
wytrzymałosc 1 pkt
konserwacja 1 pkt
tuning i mozliwosci tuningu 1 pkt
sztywnosc 0.5 pkt
waga 1 pkt
praca 1 pkt
Zawartos pudełka 1 pkt
wiec
Shiver-4.5 pkt.
Dorado- 6.5 pkt
dla mnie dorado wygrywa
a wiec mamy 1:1
rownierz starałem sie byc obiektywny
a co do pudełka
to do dorado dostałem
4 sprezyny
7 adapterów do tarczówki
2x os 20 mm
korone wysoką ze zintegrowanym mostkiem
korone niska za 10 euro !!! ze zintegrowanym mostkiem
4x uszczelki
2x tuleje slizgowe
tyle ze doado w podełku swoje kosztuje
A tam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości