Jak zrobić Backpivot'a ?
Jak zrobić Backpivot'a ?
Witam !
Mam problem ze zrobieniem backpivot'a.
Umiem tylko zrobić 90* na maxa :( Niewiem czemu.
PLZ, podajcie jakieś wskazówki, jak prawidłowo to wykonać:D
PZD FOR ALL :>
Mam problem ze zrobieniem backpivot'a.
Umiem tylko zrobić 90* na maxa :( Niewiem czemu.
PLZ, podajcie jakieś wskazówki, jak prawidłowo to wykonać:D
PZD FOR ALL :>
hmmm... mi tez niestety wiecej niz 90stopni jakos nie chce wyjsc, ale jak go zrobic moge ci napisać:
Kolejnym niezbędnym do nauczenia trikiem jest Back Pivot 180°. Do jego nauki znajdź płaską nawierzchnię umożliwiającą uzyskanie pewnego poślizgu. Zamiast asfaltu lepsze będą np. "kafelki", które znajdziesz m.in. na placach z pomnikami. Dzięki temu tylne koło będzie się łatwiej obracać. Najważniejszymi elementami tego triku są dynamika, wyczucie czasu potrzebnego do przeniesienia ciężaru ciała ponad tylne koło oraz poderwanie przedniego koła, po którym następuje obrót. Ci, którzy rozpoczynają jazdę prawą nogą powinni najpierw nauczyć się obrotu w prawo mając z przodu prawy pedał (i na odwrót).
Przyjmij pozycję jak do stójki (pedały trzymaj poziomo), zablokuj tylny hamulec i skręć przednie koło o 45° w kierunku odwrotnym, do którego chcesz się obracać. Dzięki temu uzyskasz więcej miejsca na odpowiedni ruch ciałem, który jest niezbędny by nabrać odpowiedniej dynamiki. W momencie, w którym energicznie podrywasz kierownicę do góry podnosząc przednie koło musisz również przenieść ciężar ciała do tyłu uginając kolana.
Wraz z postępem obrotu przednie koło nabiera wysokości i osiąga maksimum (ok. 30-40 cm nad ziemią) po pokonaniu pierwszych 90°. Ramiona są w tym momencie zgięte w łokciach. W drugiej fazie obrotu przednie koło opada siłą bezwładności przy prostujących się ramionach. Gdy opanujesz obrót w kierunku, który Ci bardziej odpowiada zacznij trenować Back Pivot w drugą stronę.
Kolejnym niezbędnym do nauczenia trikiem jest Back Pivot 180°. Do jego nauki znajdź płaską nawierzchnię umożliwiającą uzyskanie pewnego poślizgu. Zamiast asfaltu lepsze będą np. "kafelki", które znajdziesz m.in. na placach z pomnikami. Dzięki temu tylne koło będzie się łatwiej obracać. Najważniejszymi elementami tego triku są dynamika, wyczucie czasu potrzebnego do przeniesienia ciężaru ciała ponad tylne koło oraz poderwanie przedniego koła, po którym następuje obrót. Ci, którzy rozpoczynają jazdę prawą nogą powinni najpierw nauczyć się obrotu w prawo mając z przodu prawy pedał (i na odwrót).
Przyjmij pozycję jak do stójki (pedały trzymaj poziomo), zablokuj tylny hamulec i skręć przednie koło o 45° w kierunku odwrotnym, do którego chcesz się obracać. Dzięki temu uzyskasz więcej miejsca na odpowiedni ruch ciałem, który jest niezbędny by nabrać odpowiedniej dynamiki. W momencie, w którym energicznie podrywasz kierownicę do góry podnosząc przednie koło musisz również przenieść ciężar ciała do tyłu uginając kolana.
Wraz z postępem obrotu przednie koło nabiera wysokości i osiąga maksimum (ok. 30-40 cm nad ziemią) po pokonaniu pierwszych 90°. Ramiona są w tym momencie zgięte w łokciach. W drugiej fazie obrotu przednie koło opada siłą bezwładności przy prostujących się ramionach. Gdy opanujesz obrót w kierunku, który Ci bardziej odpowiada zacznij trenować Back Pivot w drugą stronę.
dwa skarby razem http://img105.imageshack.us/my.php?image=dsc00032qu9.jpg
najlepiej napierw ćwiczyc combo - front pivot 180 z wolnej jazdy i backpivot. Wtedy masz pęd który pomoże Ci w rotacji. Sam backpivot nie jest taki łatwy i ja może max. 130 stopni się obrócę, trzeba idealnie wyczuć złoty środek między wyciągnięciem roweru w górę a prawo/lewo. Ale wszystko to kwestia treningu którego nie chce mi się poświęcać na raczej nie przydatny trick.
Z miejsca jest troche cięzko, trzeba sobie stójke poćwiczyć. A ogólnie to tak jak ci mówią naucz sie najpierw fronta 180 i doklejać drugie 180 na tylnym czyli backpivota, potem popróbój (ja tak robiłem) tak że podjeżdzasz powoli stajesz na przednim kole i leciutko zarzucasz tył (tak jak do fronta ale mało np. ze 30-40stopni) i jak już wyladujesz na tylnym kole szybko z wyczuciem ciągniesz przód, chodzi mi o to że robisz jakby kołyske tyle że troche na początku zarzucasz tył jak do front pivota, z czasem zrobisz to tak że nie bedziesz musiał zarzucac tyłu tylko odrazu szrpniesz i obrócisz sie o 180 na tylnym ale najpierw pocwicz tak. Wazne jest żeby szrpnać jakby to powiedziec łapami i głowe obrócić w tył jak do 180tki potem rower sam idzie za cialem. Nie zaczynaj ćwiczyć z miejsca bo tak jest trudno sie nauczyć, z czasem do tego dojdziesz. Jeszcze jedna sprawa, nie wiem czy w dobra strone go robisz, tzn. ja np. jezdze na lewj nodze z przodu czyli robie w prawo, sprawdz to bo jak robisz w przeciwna strone co powinbienes to nie predko ci wyjdzie chociaż z tym ustawieniem nóg to tez rózni ludzie róznie mają, ja robie tak jak napisalem i jest ok
Powodzenia
Powodzenia
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 29.03.2005 04:23:45
- Lokalizacja: Ruda Śląska-Wirek
- Kontakt:
a ja mam coś dla was :) choć sam tego niepraktykuje to znalazłęm to gdzieś na necie kiedyś i teraz moge wam pomuc :) polecam strone: http://www.velo.com.pl/szkola.htm tam znajdziecie podstawy do trialu :) powodzenia :) aa wersja polska :D
http://kubuspunxdh.pinkbike.com/
www.ncb.com.pl
Authorized Marzocchi Mechanics
www.ncb.com.pl
Authorized Marzocchi Mechanics
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości