Opony

Roman_Maxx
Posty: 1499
Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
Lokalizacja: Somerwill
Kontakt:

Post autor: Roman_Maxx »

Dokładnie mówiąc TPI to "Threads per Inch" ilość oplotu na cal opony ale jest to u większości producentów parametr związany z twardością gumy z której się wykonuje oponę. Czyli tzw. "Durometer" jest u większości powiażany z TPI, tak łatwiej się w tym połapać. Zasada jest jedna, niska liczba czyli 40/42 to miękka guma na mokre kamienenie/korzenie, duża liczba 60/65 to twarde podłoże typu, suche kamienie, skałą, szuter, itp.

A dla jasności opony do ładowarek/maszyn rolniczych mają TPI =120.
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
Virus
Posty: 1110
Rejestracja: 27.08.2004 10:22:08
Lokalizacja: z domu
Kontakt:

Post autor: Virus »

hehehe roman co za porownanie :D do szkoly rolniczej chodzisz ? :>
ej no ludzie wescie mi w koncu cos doradzcie bo juz niewiem co mam brac :/ jesli high roller 60a szybko schodzi na betonie to niewiem a holyrollera nie chce wescie to sobie do serca :) ninjii nie chce bo to shit "plastikowa opona " wolno schodzi i nigdzie sie nie trzyma :/ qmpel ostatnio zjezdzal ze schodow a bylo po deszczy i wywalil ( schody drewniane ) wiec w koncu highroller 2.5 60a czy nokian gazzaloddi 2.3 ? czy co innego ? moze continental diesel 2.5 ?
http://www.ebike.pl/
Roman_Maxx
Posty: 1499
Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
Lokalizacja: Somerwill
Kontakt:

Post autor: Roman_Maxx »

Eh Virus poczytaj bo chyba troche pokręciłeś.
Twarde opony te z wysoka liczbą np 60- wolniej się ścieraja na betonie, czy kamieniach ale nie daja przyczepności na mokrym wilgotnym podłożu
Miękkie czyli te 42 są na mokre śliskie trasy.
Analogicznie jest u większości producentów, mówię dlatego u większości bo niektóre firmy robią dany model tylko w jednej twardości (SIC).

A tak w ogóle to opony Maxxisa typu High Roller to opony do downhilu a nie street'u. Jak chcesz dobra oponkę do takiej zabawy to postaraj sie o Holi Roller'a: http://www.maxxis.com/products/bicycle/ ... asp?id=301

To samo dotyczy się Nokiana, który przeznaczony jest do DG/FR.
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
Swistak1989
Posty: 1744
Rejestracja: 21.04.2004 14:42:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Swistak1989 »

Virus- wlasnie te, ktore maja duza liczbe to sa twarde opony, a najmieksze oponki to high rollery 40a i nokiany gazzalodi g. Pozdrawiam
http://www.pinkbike.com/photo/1101108/
http://www.pinkbike.com/photo/971071/
Virus
Posty: 1110
Rejestracja: 27.08.2004 10:22:08
Lokalizacja: z domu
Kontakt:

Post autor: Virus »

ej ale ja holyroller'a nie chce bo jak mam kupowac holy rollera to wole kende krad :) a continental diesel ? maa/mial ktos ? bo opona bedzie do przodu a chce zeby nie byla cieniutka ale zeby sie dobre trzymala na betonie/asfalcie i w terenie :) i w koncu dawny larsen tt :) dobry bedzie czy szybko zedrze sie ?
http://www.ebike.pl/
Swistak1989
Posty: 1744
Rejestracja: 21.04.2004 14:42:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Swistak1989 »

ja w takim razie polecam larsena tt bo na prawde fajna oponka, nie zdziera sie szybko, male opory toczenia i fajny bieznik. Pozdrawiam
http://www.pinkbike.com/photo/1101108/
http://www.pinkbike.com/photo/971071/
Virus
Posty: 1110
Rejestracja: 27.08.2004 10:22:08
Lokalizacja: z domu
Kontakt:

Post autor: Virus »

no ludzie piszcie pliss :)
http://www.ebike.pl/
Roman_Maxx
Posty: 1499
Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
Lokalizacja: Somerwill
Kontakt:

Post autor: Roman_Maxx »

Faktycznie Larsen TT to jedna z najlepszych opon ostatnich lat, tylko że to nie opona do jazdy po betonie i asfalcie, gdzie szybko ją szlag trafi.
Larsena wymyślony został na ubite trasy ziemne i stąd te małe ząbki zapewniające super przyczepność i małe opory toczenia. Z definicji, to była opona dla "dual riders" ze względu na jej popularność zrobiono cienszą czyli 1,9" wersja dla XC (obok rozmiarów 2.0, 2.35").
Co do Konedy to protektor jest prawie analogiczny jak w Maxxisie, przy czym nie mam dobrego zdania o Kendze w wersjach opon do DH,
moim zdaniem to opony robione dla prosów z team'ów którzy nie przemują się twałością opon, bo za wszystko płaci sponsor. W mojch Kendach kamienie wyrywały knoby i podobne przypadki widziałem ostatnio w Szpindlu u fracuzów.
Zobacz opisy producentów co jest do czego:
http://www.maxxis.com/products/bicycle/ ... asp?id=301
http://www.kendausa.com/bicycle/downhill.cfm
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
Virus
Posty: 1110
Rejestracja: 27.08.2004 10:22:08
Lokalizacja: z domu
Kontakt:

Post autor: Virus »

noten maxxis jest do fr :/ lekko mnie to zdziwilo :/ a co myslicie o continental diesel 2.5 ? kilka osob odemnie je ma i sprawuja sie dobrze a tego maxxisa to bym puzniej kupil na tyl :) a continentala diesla na przod co o tym myslicie ? :)
http://www.ebike.pl/
Pedro 47
Posty: 1533
Rejestracja: 15.10.2004 16:25:34
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Pedro 47 »

Diesel... Niezła... Nawet wolno sie sciera... A Kenda K-Rad raczej nie trzyma lepiej od HollyRollera ;)
http://tablica.pl/oferta/rama-specialized-big-hit-fsr-1-rozmiar-m-stan-bdb-ID2AUgz.html#60bfe7734a;r:;s:
gutek281
Posty: 292
Rejestracja: 25.06.2004 13:10:46
Lokalizacja: Chełm
Kontakt:

Post autor: gutek281 »

no ja bym ci polecał wazisc tioge blue dragon mam ja juz od roku zima nie zima błoto i fajnei sie trzyma duzo ostatnio po miescie jedziłem a bieznika jeszcze jest smiało 60% :D...na tyle mam Tioga DH PRo 2.1 super oponka ja juz mam slicka :P:P:P ale jak jade na trase to wystarzcy ze spuszcze troszke cisnienei i truma sie zajemiscie a jak jade na miasto to podpompuje i jest gites :D:D:D
swist
Posty: 5
Rejestracja: 18.07.2005 18:05:40
Lokalizacja: ło daleko
Kontakt:

Post autor: swist »

a ja bym sie nad continentalem zastanowiłmjest kilka fajnych propozycji
Niema co pisać rower i tyle
Virus
Posty: 1110
Rejestracja: 27.08.2004 10:22:08
Lokalizacja: z domu
Kontakt:

Post autor: Virus »

to dupsko biore continentala diesla :) wolno sie sciera a goscie odemnie z miasta maja i mowia ze dobrze sie trzyma :)
http://www.ebike.pl/
ziom_gdynia
Posty: 59
Rejestracja: 28.07.2005 00:23:33
Kontakt:

Post autor: ziom_gdynia »

a jak najlepiej napompować tioge blue gragon? (ile bar lub psi) pozdro
sucharem jestem....
GÓRNIK
Posty: 4327
Rejestracja: 07.06.2004 22:38:47
Lokalizacja: WuWuA
Kontakt:

Post autor: GÓRNIK »

Ja teraz zamówiłem oponki Marzocchi :)
www.cykloza.pl

ave na przetrwanie | amen

http://www.pinkbike.com/photo/2300621/
DooMO^^
Posty: 43
Rejestracja: 19.08.2005 18:27:50
Lokalizacja: Italy/ Ancona
Kontakt:

Post autor: DooMO^^ »

Mnie właśnie doszły dwie nowe opony: Maxxis Mobster 2.5 i Maxxis Minion 2.35. Myśle o założeniu Mobstera na przód, co wy na to?
http://www.pinkbike.com/photo/736048/
tomekkkp
Posty: 14
Rejestracja: 05.06.2004 04:28:08
Kontakt:

Post autor: tomekkkp »

Ja mam z przodu high rollera 2.5 i jest naprawdę zajebisty, z tyłu hr 2.35 też nie jest zły tylko, że schodzi w oczach :(
czajnik dh
Posty: 458
Rejestracja: 12.10.2004 18:05:36
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: czajnik dh »

High roller naprawde super sie trzyma !!Mam wersje 2,35 i miekka gume na tyl miekkiego nie polecam ale z przodu miodzio:]
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości