24'' czy 26''
24'' czy 26''
siema, koncze nowy rowerek skladac i nie wiem, czy wziasc 24'' czy 26'' obrecze. Rame mam, amora mam reszte wiem, ale obreczy nie. Co doradzacie?? wiadomo do czego ma byc rower, 4X, dual i takie tam...
24 bez gadania. Co to za różnica czy masz 24 czy 26. Co jak w aucie zamontujesz 23 calowe felgi to jedziesz szybciej?? Chodzi o oponę a nie o rozmiar obręczy. Ja bym się nie zastanawiał między 24 a 26. A jak dorwiesz coś na 48 szprych o ile cos takiego cudnego istnieje to SZACUKEN dla Ciebie:)
PoZdRoOfko
PoZdRoOfko
eeeeee.....rower...
[quote="8!k3r"]znow pierdolenie ja mam 24 cale i nie ma zadnej roznicy w predkosciach wystarczy wziosc wysoka felge i opone nokiana i kolko jest prawie jak 26 a manual miodzio biez 24[/quote]
ta? ja mam 26" 24" i 20" i ***
ta? ja mam 26" 24" i 20" i ***
TwoFourPlayer
OBRECZ BFR 24"x48h-90zl,Kolo tyl 24" piasta dmr revolver -260zl
OBRECZ BFR 24"x48h-90zl,Kolo tyl 24" piasta dmr revolver -260zl
sorry, za pomylenie dzialow, moj blad. A co do kol, to 48 szprzych nie wchodziw gre bo mam juz piaste na tyl na 36 szprych. Podobno na 24 lepiej czuc rower i takie tam, ale pytam sie bo jak wyjdzie, ze bez roznicy to wezme 24 bo musze miec wiecej miejsca miedzy pedalem a opona, zeby mi sie noga zmiescila;p
calkowicie musze sie zgodzic z hofkiem ze do scigania 26" lepsze.
Biker: wsadzenie wiekszej opony troche wyrownuje srednice kola 24" w strone 26" ale strasznie muli rower. jazda na wielkim kapciu tylko utrudnia z uwagi na opory toczenia, a w sciganiu chyba nie o to chodzi. nie mowiac juz o wadze opony.. (ciezkie kolo lipnie przyspiesza itd)
zalety 24" mozna odkryc, ale bardziej w funbike'owym rowerze. ma to w 100% sens jedynie gdy rama jest faktycznie zrobiona pod 24", wtedy mozna znacznie skrocic tylny trojkat i rower swietnie sie prowadzi. oczywista zaleta jest tez to ze takie kolo jest mocniejsze. jezeli wsadzamy kolko 24" do zwyklej ramy to uzykujemy na dobra sprawe jedynie inny kat glowki i odrobine nizej srodek ciezkosci, reszta parametrow sie nie zmienia. (no, ale z drugiej strony wtedy mamy taki bajerka rofer ze lojezu)
zeby nie byc goloslownym jezdzilem na identycznych ramach pod 24 i 26". 26 z widelkami 420mm i moja 24 z widlami 380mm i roznica jest naprawde odczuwalna
Biker: wsadzenie wiekszej opony troche wyrownuje srednice kola 24" w strone 26" ale strasznie muli rower. jazda na wielkim kapciu tylko utrudnia z uwagi na opory toczenia, a w sciganiu chyba nie o to chodzi. nie mowiac juz o wadze opony.. (ciezkie kolo lipnie przyspiesza itd)
zalety 24" mozna odkryc, ale bardziej w funbike'owym rowerze. ma to w 100% sens jedynie gdy rama jest faktycznie zrobiona pod 24", wtedy mozna znacznie skrocic tylny trojkat i rower swietnie sie prowadzi. oczywista zaleta jest tez to ze takie kolo jest mocniejsze. jezeli wsadzamy kolko 24" do zwyklej ramy to uzykujemy na dobra sprawe jedynie inny kat glowki i odrobine nizej srodek ciezkosci, reszta parametrow sie nie zmienia. (no, ale z drugiej strony wtedy mamy taki bajerka rofer ze lojezu)
zeby nie byc goloslownym jezdzilem na identycznych ramach pod 24 i 26". 26 z widelkami 420mm i moja 24 z widlami 380mm i roznica jest naprawde odczuwalna
chcialem jednak zauwazyc ze majac kolo 24 z tylu lepiej sie przyspiesza w stosunku do 26... fakt trzeba wiecej krecic zeby utrzymac predkosc ale do scigania typu 4x to mimo wszystko troszke lepsze... bo przyspieszenie=start w fourcrossie to wiecej niz polowa sukcesu...tylko z dobrymi oponami kicha... no w zjezdzie pozwala troche obnizyc tyl i zrobic tzw "szybsza" geometrie" dzieki ktorej przy wiekszych predkosciach rower jest stabilniejszy...
http://cosmos.pinkbike.com/
nona 20 postow tylko Cosmos powiedzial cos sensownego.
24 cale - lepsze przyspieszenie, nizsza predkosc
26 cali - gorsze przyspieszenie, wyzsza predkosc
24 cale do dualu i 4x nadaja sie doskonale, szybko ruszasz i odjezdzasz, co z tego ze nie utrzymujesz mega wysokiej predkosci jak i tak juz jestes pierwszy...
26 w dh sprawdza sie doskonale na dlugich, szybkich trasach, a na trasy krete, ostre skomplikowane, gdzie po ostrym luku trzeba zaczac po maksie przyspieszac wykorzystuje sie kolo 24 cale.
24 cale - lepsze przyspieszenie, nizsza predkosc
26 cali - gorsze przyspieszenie, wyzsza predkosc
24 cale do dualu i 4x nadaja sie doskonale, szybko ruszasz i odjezdzasz, co z tego ze nie utrzymujesz mega wysokiej predkosci jak i tak juz jestes pierwszy...
26 w dh sprawdza sie doskonale na dlugich, szybkich trasach, a na trasy krete, ostre skomplikowane, gdzie po ostrym luku trzeba zaczac po maksie przyspieszac wykorzystuje sie kolo 24 cale.
www.hcfr.pl !!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości