24'' czy 26''

budka
Posty: 1150
Rejestracja: 09.05.2004 20:36:02
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

24'' czy 26''

Post autor: budka »

siema, koncze nowy rowerek skladac i nie wiem, czy wziasc 24'' czy 26'' obrecze. Rame mam, amora mam reszte wiem, ale obreczy nie. Co doradzacie?? wiadomo do czego ma byc rower, 4X, dual i takie tam...
chrosciel
Posty: 1411
Rejestracja: 19.04.2004 13:18:24
Lokalizacja: gdzie kosciół i kleryka znajdziesz na kazdym rogu...(Kielce)
Kontakt:

Post autor: chrosciel »

Hmmm...ja doradze popatrzec w jakim dziale piszesz:D
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=446257 Moj SC v10 !!!
bzp
Posty: 1514
Rejestracja: 19.04.2004 13:02:02
Lokalizacja: Warszwszawa
Kontakt:

Post autor: bzp »

Na 24 z tyłu manual = miodzio.
hofmen
Posty: 500
Rejestracja: 19.04.2004 08:38:05
Lokalizacja: Toulouse represent
Kontakt:

Post autor: hofmen »

24" do sciganek -bardzo glupi pomysl , slabo trzyma predkosc
TwoFourPlayer
OBRECZ BFR 24"x48h-90zl,Kolo tyl 24" piasta dmr revolver -260zl
EmBond
Posty: 1015
Rejestracja: 19.04.2004 15:32:20
Lokalizacja: Warszawa > Bielany
Kontakt:

Post autor: EmBond »

Pomyliłeś chyba działy ;) ale mniejsza z tym zdarza się. Jak do 4X, dual to bym brał 26 szybciej będziesz mógł jechać niż na 24 może to tylko 2 cale ale zawsze coś daje
The Power Is On Your Side !!!
chainn
Posty: 45
Rejestracja: 07.06.2004 15:47:07
Lokalizacja: leszno
Kontakt:

Post autor: chainn »

do 4x i dualu 24 to chyba nie najlepszy pomysl wiec lepiej 26" chociaz osobiscie zawsze podobaly mi sie 24" :P
pamietajcie!!!!! : płynność ruchwów, płynność ruchów :)
Cesiu
Posty: 1393
Rejestracja: 19.04.2004 17:51:19
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Cesiu »

ja mam od pół roku 24 cale z tyłu i jeździ mi sie zajebiście.polecam takie kółko!!!!

pozdro
8!k3r
Posty: 2117
Rejestracja: 18.04.2004 23:08:33
Lokalizacja: Warszawa -> Bemowo
Kontakt:

Post autor: 8!k3r »

znow pierdolenie ja mam 24 cale i nie ma zadnej roznicy w predkosciach wystarczy wziosc wysoka felge i opone nokiana i kolko jest prawie jak 26 a manual miodzio biez 24
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=359651
DubinRB
Posty: 379
Rejestracja: 09.06.2004 02:32:14
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: DubinRB »

24 bez gadania. Co to za różnica czy masz 24 czy 26. Co jak w aucie zamontujesz 23 calowe felgi to jedziesz szybciej?? Chodzi o oponę a nie o rozmiar obręczy. Ja bym się nie zastanawiał między 24 a 26. A jak dorwiesz coś na 48 szprych o ile cos takiego cudnego istnieje to SZACUKEN dla Ciebie:)


PoZdRoOfko
eeeeee.....rower...
hofmen
Posty: 500
Rejestracja: 19.04.2004 08:38:05
Lokalizacja: Toulouse represent
Kontakt:

Post autor: hofmen »

[quote="8!k3r"]znow pierdolenie ja mam 24 cale i nie ma zadnej roznicy w predkosciach wystarczy wziosc wysoka felge i opone nokiana i kolko jest prawie jak 26 a manual miodzio biez 24[/quote]


ta? ja mam 26" 24" i 20" i ***
TwoFourPlayer
OBRECZ BFR 24"x48h-90zl,Kolo tyl 24" piasta dmr revolver -260zl
8!k3r
Posty: 2117
Rejestracja: 18.04.2004 23:08:33
Lokalizacja: Warszawa -> Bemowo
Kontakt:

Post autor: 8!k3r »

niby troche takie kolko sie szybciej obraca i trzeba szybciej pedalowac ale od czego sa przezutki dzieki 24 cale wykozystuje cala tylnia kasete
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=359651
budka
Posty: 1150
Rejestracja: 09.05.2004 20:36:02
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: budka »

sorry, za pomylenie dzialow, moj blad. A co do kol, to 48 szprzych nie wchodziw gre bo mam juz piaste na tyl na 36 szprych. Podobno na 24 lepiej czuc rower i takie tam, ale pytam sie bo jak wyjdzie, ze bez roznicy to wezme 24 bo musze miec wiecej miejsca miedzy pedalem a opona, zeby mi sie noga zmiescila;p
Lucid
Posty: 886
Rejestracja: 30.04.2004 08:27:56
Kontakt:

Post autor: Lucid »

przy okazji tego tematu mam pytanie- jak jest z dostąpnością szprych do kólek 24 calowych??
8!k3r
Posty: 2117
Rejestracja: 18.04.2004 23:08:33
Lokalizacja: Warszawa -> Bemowo
Kontakt:

Post autor: 8!k3r »

w sumie to dziadowo ja skladalem kolko w zime takze byly problemy ale teraz bedzie pewnie latwo no i jeszcze z oponami mialem problem ale kupilem przez neta
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=359651
Koshal
Posty: 319
Rejestracja: 18.04.2004 23:46:29
Lokalizacja: babilon
Kontakt:

Post autor: Koshal »

calkowicie musze sie zgodzic z hofkiem ze do scigania 26" lepsze.

Biker: wsadzenie wiekszej opony troche wyrownuje srednice kola 24" w strone 26" ale strasznie muli rower. jazda na wielkim kapciu tylko utrudnia z uwagi na opory toczenia, a w sciganiu chyba nie o to chodzi. nie mowiac juz o wadze opony.. (ciezkie kolo lipnie przyspiesza itd)

zalety 24" mozna odkryc, ale bardziej w funbike'owym rowerze. ma to w 100% sens jedynie gdy rama jest faktycznie zrobiona pod 24", wtedy mozna znacznie skrocic tylny trojkat i rower swietnie sie prowadzi. oczywista zaleta jest tez to ze takie kolo jest mocniejsze. jezeli wsadzamy kolko 24" do zwyklej ramy to uzykujemy na dobra sprawe jedynie inny kat glowki i odrobine nizej srodek ciezkosci, reszta parametrow sie nie zmienia. (no, ale z drugiej strony wtedy mamy taki bajerka rofer ze lojezu)
zeby nie byc goloslownym jezdzilem na identycznych ramach pod 24 i 26". 26 z widelkami 420mm i moja 24 z widlami 380mm i roznica jest naprawde odczuwalna
Lucid
Posty: 886
Rejestracja: 30.04.2004 08:27:56
Kontakt:

Post autor: Lucid »

mam teraz dragstara 16' z deltą hl, mysle nad zmianą kólek na 24', wiecie może czy ktos jezdzi z forum na takiej konfiguracji??bardzo odczuje róznice??
Cosmos
Posty: 811
Rejestracja: 26.04.2004 10:53:25
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Cosmos »

chcialem jednak zauwazyc ze majac kolo 24 z tylu lepiej sie przyspiesza w stosunku do 26... fakt trzeba wiecej krecic zeby utrzymac predkosc ale do scigania typu 4x to mimo wszystko troszke lepsze... bo przyspieszenie=start w fourcrossie to wiecej niz polowa sukcesu...tylko z dobrymi oponami kicha... no w zjezdzie pozwala troche obnizyc tyl i zrobic tzw "szybsza" geometrie" dzieki ktorej przy wiekszych predkosciach rower jest stabilniejszy...
http://cosmos.pinkbike.com/
Bkillah
Posty: 981
Rejestracja: 06.05.2004 17:39:52
Lokalizacja: Stolica/ Mokotow
Kontakt:

Post autor: Bkillah »

nona 20 postow tylko Cosmos powiedzial cos sensownego.

24 cale - lepsze przyspieszenie, nizsza predkosc
26 cali - gorsze przyspieszenie, wyzsza predkosc

24 cale do dualu i 4x nadaja sie doskonale, szybko ruszasz i odjezdzasz, co z tego ze nie utrzymujesz mega wysokiej predkosci jak i tak juz jestes pierwszy...
26 w dh sprawdza sie doskonale na dlugich, szybkich trasach, a na trasy krete, ostre skomplikowane, gdzie po ostrym luku trzeba zaczac po maksie przyspieszac wykorzystuje sie kolo 24 cale.
www.hcfr.pl !!
lukas
Posty: 129
Rejestracja: 01.05.2004 12:17:35
Kontakt:

Post autor: lukas »

zajebiście głupio napisze ale cóż:
jedyna alternaywa to 25"
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości