wlasna ramka
tez myslalem zeby cos wyrzezbic, z tym ze ja mam
dostep do sprzetu: profesjonalne spawarki (migomagi), profesjonalni spawacze, rurki o roznych przekrojach, grubosciac ze stali o wysokiej jakosci, sprzet do wyginania rurek na zimno, szlifierki, frezarki, tokarki itp. i to wszystko praktycznie za darmo. i teraz pytanie czy oplaca mi sie pospawac jakas ramke, albo powiedzmy widelec (ten sprzet sprawia i taka mozliwosc)????
dostep do sprzetu: profesjonalne spawarki (migomagi), profesjonalni spawacze, rurki o roznych przekrojach, grubosciac ze stali o wysokiej jakosci, sprzet do wyginania rurek na zimno, szlifierki, frezarki, tokarki itp. i to wszystko praktycznie za darmo. i teraz pytanie czy oplaca mi sie pospawac jakas ramke, albo powiedzmy widelec (ten sprzet sprawia i taka mozliwosc)????
tak bedzie jasniej, zby nie bylo ze to ja nazwalem migomat "migomagiem"makos pisze:tez myslalem zeby cos wyrzezbic, z tym ze ja mam
dostep do sprzetu: profesjonalne spawarki (migomagi), profesjonalni spawacze, rurki o roznych przekrojach, grubosciac ze stali o wysokiej jakosci, sprzet do wyginania rurek na zimno, szlifierki, frezarki, tokarki itp. i to wszystko praktycznie za darmo. i teraz pytanie czy oplaca mi sie pospawac jakas ramke, albo powiedzmy widelec (ten sprzet sprawia i taka mozliwosc)????
www.birol.prv.pl
www.hcfr.pl
www.hcfr.pl
jejku dziekuje za wypowiedzi wasze...ale to juz musztarda po obiedzie, miech temu napisalem tego posta i nie dostalem zadnej koncepcji na wykonanie ani sam nie wymyslilem..a w tym czasie zebralem tyle hajsu ze od kilku dni ciesze sie DM dirt street z promocji za 500zl... ale moze komus sie te info przydadza..
ten koleś pode mną to ***** :D:D
M I C H A Ł pisze:migomat nie jest profesjonalna spawarka... jest to zwykla spawarka ktora w dodatku nie nadaje sie do spawania ram... bo do tego uzywa sie Tiga i spawa sie w oslonie argonu :D
ps na moim migu misze migomag a nie migomat (...)
Migomat i TIG to dwie zupełnie inne rzeczy i ni można ich ze sobą porównywać bo są do czego innego.
TIG owszem, nadaje siędo spawania ram ale alu, migomat tylko do stali (są w sumie jakieś tam różne przystawki wygibasy do alu).
Czy ktoś tym spawał ramę, nie słyszałam, ale maszynka w obsłudze łątwiejsza niż palnik czy elektroda (tym ostatnim raczej sami nie próbujcie :P ).
A na Twoim sprzęcie pisze Migomag bo to jest nazwa firmy, która go zrobiła.
Pozdro
Hmmm, ja sobie właściwie sam wyspawałem hardtaila, przyczym koszty były bardzo znikome dlatego mi się opłacało. Wszystko oczywiście robione migomatem, niepowiem żeby to była jakaś super wytrzymała rama bo pare (parenście) razy musiałem już spawać pęknięcia które wychodzą mniej więcej co 3 miesiące każde...
a o to fotka:
http://photo.pinkbike.com/photo/506/pbpic506163.jpg
w sumie to mi nie pasuje ta ramka ale jakos trza jexdzic ;)
a o to fotka:
http://photo.pinkbike.com/photo/506/pbpic506163.jpg
w sumie to mi nie pasuje ta ramka ale jakos trza jexdzic ;)
zalezy co to takiego ma byc... musisz sobie zdac sprawe z tego jak poszczegolne zmiany w geometrii wplywaja na dzialanie ramy... gdzies juz o tym niedawno pisalem:
-wznios suportu - wyrywanie do bunnyhopa
-dlugosc przedniej rury - im krotsza tym latwiej wyrwac, tym nizej sie wskoczy
-dlugosc tylnego trojkata - latwosc wyrywania, z kolei jak jest za latwo (np tyl 380mm - z doswiadczenia po agangu 24:00 wiem, ze wyrwac jest tak latwo, ze nie ma tego zapasu na wybicie sie i wyzej niz na innej ramie sie nie wszkoczy).
-kat glowki - wplywa na dzialanie widelca, baze, wysokosc kierownicy i na obciazenia (zaleznie od kata glowki odciazasz badz to widelec badz to rame) osobiscie preferuje ostry kat glowki, wtedy widelec lepiej dziala ale dostaje bardziej w dupe. dodatkowo jak wybierasz ostry kat glowki i krotka rame, nalezy zwrocic uwage na dlugosc korb (do wyboru masz od 158mm do okolo 180mm). czesto ludzie marudza na to ze hacza nogami o przednie kolo podczas pedalowania i skrecania.
-ogolna baza - wplywa na zachowanie roweru szczegolnie jesli chcesz bawic sie w dh, baza powinna byc jak najdluzsza (bardo czesto w dh stosuje sie ponad 1200mm), natomiast w streecie ludzie preferuja jak najkrotsza, choc osobiscie sklaniam sie ku 1080mm (i full i sztywniak). rower moze nie jest tak zwrotny, ale za to daje wieksze mozliwosci wskokow wjazdow i pivotow, na dropach zachowuje sie lepiej, podobnie jak na zjazdach
sorry jesli to wszystko nie ma sensu, troche jestem wstawiony i siedze na informatyce wiec musze podzielic swa uwage... pozdro...
-wznios suportu - wyrywanie do bunnyhopa
-dlugosc przedniej rury - im krotsza tym latwiej wyrwac, tym nizej sie wskoczy
-dlugosc tylnego trojkata - latwosc wyrywania, z kolei jak jest za latwo (np tyl 380mm - z doswiadczenia po agangu 24:00 wiem, ze wyrwac jest tak latwo, ze nie ma tego zapasu na wybicie sie i wyzej niz na innej ramie sie nie wszkoczy).
-kat glowki - wplywa na dzialanie widelca, baze, wysokosc kierownicy i na obciazenia (zaleznie od kata glowki odciazasz badz to widelec badz to rame) osobiscie preferuje ostry kat glowki, wtedy widelec lepiej dziala ale dostaje bardziej w dupe. dodatkowo jak wybierasz ostry kat glowki i krotka rame, nalezy zwrocic uwage na dlugosc korb (do wyboru masz od 158mm do okolo 180mm). czesto ludzie marudza na to ze hacza nogami o przednie kolo podczas pedalowania i skrecania.
-ogolna baza - wplywa na zachowanie roweru szczegolnie jesli chcesz bawic sie w dh, baza powinna byc jak najdluzsza (bardo czesto w dh stosuje sie ponad 1200mm), natomiast w streecie ludzie preferuja jak najkrotsza, choc osobiscie sklaniam sie ku 1080mm (i full i sztywniak). rower moze nie jest tak zwrotny, ale za to daje wieksze mozliwosci wskokow wjazdow i pivotow, na dropach zachowuje sie lepiej, podobnie jak na zjazdach
sorry jesli to wszystko nie ma sensu, troche jestem wstawiony i siedze na informatyce wiec musze podzielic swa uwage... pozdro...
www.trialshop.pl
-
- Posty: 2075
- Rejestracja: 09.06.2004 22:51:01
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość