hamulec Hayes HFX HD za 409 zeta
hamulec Hayes HFX HD za 409 zeta
znalazlem dzisiaj na allegro hamulce http://www.allegro.pl/show_item.php?item=65958423
czy to dobra cena czy to sa dobre hamulce ?
czy to dobra cena czy to sa dobre hamulce ?
-
- Posty: 2075
- Rejestracja: 09.06.2004 22:51:01
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
-
- Posty: 2075
- Rejestracja: 09.06.2004 22:51:01
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
widziałeś że sprzedają za 409pln ale bez adaptera- za adapter chcą około 50pln.ja znalazłem HFX 9 HD 2005 z adapterem za 420pln:http://bike-center.home.pl/product_info ... ucts_id=87
powiem tak, ten kto uwarza ze to syf ma nie po kolei! ten hampel w tym przedziale cenowym ma niewielu konkurentow. za ta cene dostajesz duza sile hamowania i naprawde solidna modulacje. ja na nim robie stoppie od niechcenia na niezlych odleglosciach. polecam go!PawianBiker pisze: ktoś powie żę to syf ale mi osobiście sie podobało jego działanie
pozdr.
"Words of wisdom - Full Face helmet"
-
- Posty: 762
- Rejestracja: 30.12.2004 01:09:42
- Lokalizacja: dolnyslask
- Kontakt:
hamulec jest niemalo przereklamowany, nie jest taki swietny jak widza go niektorzy.
1. do zjazdu sie kompletnie nie nadaje
2. bardzo szybko ise nagrzewa
3. ma nieergonomiczna klamke
4. problemy z przewodem (jest twardy i sztywny)
5. drogie czesci i serwis
6. gietka tarcza
7. srubki klamki i te do przewodu sa zrobione z miekkiego materialu, przez co trzeba uwazac przy montazu
8. nei wiem jak w tej nowej tarczy, ale w tych z 2004 roku klocki sie szybko brudzily, a w srodku powierzchnia nie jest gladka tylko postrzepiona
9. "miekka klamka"
10. trudno sie go przelewa
11* trudno sprzedac ;P
zalezy do czego bedziesz ich uzywal, w tym przedziale cenowym nie ma duzego wyboru ale jesli zamierzasz troche pozjezdzac to proponuje dozbierac kase na s12, sam prawdopodobnie w przyszlosci zamienie hayesa na grimece
ps. rok temu tez pytalem na tym forum o hayesa ;)
1. do zjazdu sie kompletnie nie nadaje
2. bardzo szybko ise nagrzewa
3. ma nieergonomiczna klamke
4. problemy z przewodem (jest twardy i sztywny)
5. drogie czesci i serwis
6. gietka tarcza
7. srubki klamki i te do przewodu sa zrobione z miekkiego materialu, przez co trzeba uwazac przy montazu
8. nei wiem jak w tej nowej tarczy, ale w tych z 2004 roku klocki sie szybko brudzily, a w srodku powierzchnia nie jest gladka tylko postrzepiona
9. "miekka klamka"
10. trudno sie go przelewa
11* trudno sprzedac ;P
zalezy do czego bedziesz ich uzywal, w tym przedziale cenowym nie ma duzego wyboru ale jesli zamierzasz troche pozjezdzac to proponuje dozbierac kase na s12, sam prawdopodobnie w przyszlosci zamienie hayesa na grimece
ps. rok temu tez pytalem na tym forum o hayesa ;)
-
- Posty: 357
- Rejestracja: 07.05.2004 22:01:39
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
nie zebym kogos martwil ale jak szukal tego hebla jak najtaniej to w mkbiku byl tanio ale nie daja chyba adaptera do niego :/ A co do hampla mi w zuplnosci styka. Ostatnio jak bylem w Myslenicach to otb przez niego zrobilem :) wiec nie jest znowu taki slaby a poza tym ma spoko modulacje :) Ogolnie mowiac do ht spoko moze przy 30 kg fullu bylo by gorzej :D
http://allegro.pl/show_item.php?item=90325507 dj I 2005 qr20 new za 950 zeta
strah I w wiekszosci punktów sie z toba nie zgodze. Mam HFX-9 HD(2004) ponad rok a teraz Mag-a(2005) od 4 miesiecy.
1.Czemu nie nadaje sie do zjazdu?? Jak dla mnie nadaje sie do zjazdu jakos ludzie w kanadzie jeżdza w wiekszosci na Magach(mam brata w kanadzie)
2.Co do nagrzewania to moze Ci sie nagrzać Deore 525 z tarcza 160mm <hahaha>
3.Klamka jest bardzo wygodna do hamowania jednym jak i dwoma palcami i mozna ja zamontować z przodu jak i z tyłu
4.W HFX moze jest i twardy ale w Magu juz nie bo jest stosunkowo miekki.
5.Nie wiem o jakie Ci czesci chodzi bo klocki i przewody z koncówkami kosztuja tyle co do innych hamulców.
6.Co do gietkiej tarczy to fakt ale tylko na boki a kto jest na tyle madry aby giać tarcze??
7.Co do wytrzymałosci srubek to sie zgodze. Ale jak kupujesz nowy hamulec to najczejsciej masz juz zalany i gotowy do jazdy a jak komus sie nudzi i musi czyms pokrecic bez sensu to potem ma problem. Lecz jak wymienisz przewód to nie zakładasz tych samych srub tylko nowe a nieorginalne sa duzo mocniejsze wiec problemu nie ma.
8.Jeździłem z obiema tarczami w błocie po osie kół i HFX(z tarcza v6 2004) hamował gorzej od Maga ale trzeba zauważyc ze Mag ma klocki Metaliczne a nie półmetaliczne.
9. Jak jeździłes na zapowietrzonym hamulcu to moze i była miekka u mnie sa bardzo twarde wiec jeździłes na zapowietrzonym hamulcu.
10. Jak masz zestaw do odpowietrzania i "UMIESZ CZYTAC INSTRUKCJE" to zalewanie zajmuje Ci okolo 10 min i jest dziecinie proste.
11. Co do tego to nie wiem ale jak ktos chce sprzedać za tyle za ile kupił to niedziwne.
Jeździłem na kilku hamulcach np. HOPE HDB SPORT(gorszy od HFX i Maga) Grimeca S-8(tez gorzej hamowała nie miała takie siły mimo ze klamka lapała twardo) Magura Gustav(też mi sie nie podobał brak modulacji a zeby cos z niego wykrzesać to trzeba było mocno w klamke depnać a poza tym awaryjnosć) Magura Luise FR(brak modulacji a siła nawet spoko) Saint( albo były zwalone albo totalny brak siły...beznadziejne hamulce)
Jeśli masz kase to kupuj HFX-9 HD najlepiej z 2005 z tarcza V8
1.Czemu nie nadaje sie do zjazdu?? Jak dla mnie nadaje sie do zjazdu jakos ludzie w kanadzie jeżdza w wiekszosci na Magach(mam brata w kanadzie)
2.Co do nagrzewania to moze Ci sie nagrzać Deore 525 z tarcza 160mm <hahaha>
3.Klamka jest bardzo wygodna do hamowania jednym jak i dwoma palcami i mozna ja zamontować z przodu jak i z tyłu
4.W HFX moze jest i twardy ale w Magu juz nie bo jest stosunkowo miekki.
5.Nie wiem o jakie Ci czesci chodzi bo klocki i przewody z koncówkami kosztuja tyle co do innych hamulców.
6.Co do gietkiej tarczy to fakt ale tylko na boki a kto jest na tyle madry aby giać tarcze??
7.Co do wytrzymałosci srubek to sie zgodze. Ale jak kupujesz nowy hamulec to najczejsciej masz juz zalany i gotowy do jazdy a jak komus sie nudzi i musi czyms pokrecic bez sensu to potem ma problem. Lecz jak wymienisz przewód to nie zakładasz tych samych srub tylko nowe a nieorginalne sa duzo mocniejsze wiec problemu nie ma.
8.Jeździłem z obiema tarczami w błocie po osie kół i HFX(z tarcza v6 2004) hamował gorzej od Maga ale trzeba zauważyc ze Mag ma klocki Metaliczne a nie półmetaliczne.
9. Jak jeździłes na zapowietrzonym hamulcu to moze i była miekka u mnie sa bardzo twarde wiec jeździłes na zapowietrzonym hamulcu.
10. Jak masz zestaw do odpowietrzania i "UMIESZ CZYTAC INSTRUKCJE" to zalewanie zajmuje Ci okolo 10 min i jest dziecinie proste.
11. Co do tego to nie wiem ale jak ktos chce sprzedać za tyle za ile kupił to niedziwne.
Jeździłem na kilku hamulcach np. HOPE HDB SPORT(gorszy od HFX i Maga) Grimeca S-8(tez gorzej hamowała nie miała takie siły mimo ze klamka lapała twardo) Magura Gustav(też mi sie nie podobał brak modulacji a zeby cos z niego wykrzesać to trzeba było mocno w klamke depnać a poza tym awaryjnosć) Magura Luise FR(brak modulacji a siła nawet spoko) Saint( albo były zwalone albo totalny brak siły...beznadziejne hamulce)
Jeśli masz kase to kupuj HFX-9 HD najlepiej z 2005 z tarcza V8
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=3808556
nie zmartwiles mam ten hamulec i dostalem z adapterem, na allegro nie maja opisu ze ten adapter jest ale zamawialem od nich ze strony i jest tam w zestawiekubawaldek pisze:nie zebym kogos martwil ale jak szukal tego hebla jak najtaniej to w mkbiku byl tanio ale nie daja chyba adaptera do niego :/ A co do hampla mi w zuplnosci styka.
xXBIKEXx
1. przypominam ze mowimy o hfxach nie o magach.
nie mam pojecia ile wazysz ani ile wazy twoj rower, ja nei jestem ciezki i wg mnie hamulec nei daje do konca rady przy zjazdach. dobrze dziala gdy nie potrzebujemu hamowac z duza sila (zgodze sie ze ma dobra modulacje), ale gdy potrzebujemy wiekszej sily to jakos nei mozna z niego jej wydusic. mam ciezkie opony 2.5 i uwierz mi ze pomimo moich staran nie udalo mi sie zblokowac kola na suchej nawierzchni (z jednej strony to dobrze). gdy mialem lzejsze opony moznaby powiedziec ze bylo znosnie.
2. deore jest do xc ;) a od hamulca o jakim mowimy wymaga sie troche wiecej. nei mow ze sie nie przegrzewaja, bo to nei prawda. po dluzszym hamowaniu wyraznie traca na skutecznosci.
3. to kwestja upodoban, mi np. ta klamka zle lezy
4. pamietaj ze on pyta o hfxa nei o maga
5.adapter do grimeci kupisz juz za niecale 30pln za odapter do hayesa zaplacisz ponad 60pln, ewentualny defekt klamki, zestawy serwisowe, masz racje co do przewodow Jag Wire, teraz wymiana nie jest juz tak kosztowna a ceny sa podobne
6.tarcza jest miekka, na boki bo jak inaczej moglaby byc? a ten brak sztywnosci moze spowodowac faldowanie sie tarczy na co jak slyszalem ludzie czesto narzekaja.
7.nie kazdy, chcac tylko skrocic przewod zmienia go calego, zeby dostac nowe srobki
8. w tym punkcie chodzilo mi o wzor na tarczy ktory odpowiada rowniez za czyszczenie
9. hamulec na pewno nie byl zapowietrzony, zaraz po zakupie uzywalem go przez chwile i mial miekka klamke (tez myslalem ze byl zapowietrzony), a pozniej po skroceniu przewodu i przelaniu hamulca bylo tak samo.
mozliwe ze wine ponosi orginalny plyn ktory dostalem w zestawie
10. w tym punkcie troche przesadzilem, ale wg. mnie latwiej bedzie przelac hamulec ktory nie ma zbiorniczkow zintegrowanych w klamce.
11. kupujac nowy hamulec za ok. 400pln nie latwo bedzie go pozniej sprzedac za rozsadne pieniadze
ps. hamulec jest uzywany na przodzie, nie moge nic powiedziec o tylnym oprocz tego ze napewno bedzie sie tam duzo lepiej spisywal.
moze wymagam zbyt wiele od tego hamulca ale slyszac tyle pozytywnych opini i biorac pod uwage renome firmy oczekuje czegos wiecej
nie twierdze ze inne hamulce sa pozbawione wad, ktore ja wymienilem, po prostu napisalem to co mi w nim sie nie odpowiada
1. przypominam ze mowimy o hfxach nie o magach.
nie mam pojecia ile wazysz ani ile wazy twoj rower, ja nei jestem ciezki i wg mnie hamulec nei daje do konca rady przy zjazdach. dobrze dziala gdy nie potrzebujemu hamowac z duza sila (zgodze sie ze ma dobra modulacje), ale gdy potrzebujemy wiekszej sily to jakos nei mozna z niego jej wydusic. mam ciezkie opony 2.5 i uwierz mi ze pomimo moich staran nie udalo mi sie zblokowac kola na suchej nawierzchni (z jednej strony to dobrze). gdy mialem lzejsze opony moznaby powiedziec ze bylo znosnie.
2. deore jest do xc ;) a od hamulca o jakim mowimy wymaga sie troche wiecej. nei mow ze sie nie przegrzewaja, bo to nei prawda. po dluzszym hamowaniu wyraznie traca na skutecznosci.
3. to kwestja upodoban, mi np. ta klamka zle lezy
4. pamietaj ze on pyta o hfxa nei o maga
5.adapter do grimeci kupisz juz za niecale 30pln za odapter do hayesa zaplacisz ponad 60pln, ewentualny defekt klamki, zestawy serwisowe, masz racje co do przewodow Jag Wire, teraz wymiana nie jest juz tak kosztowna a ceny sa podobne
6.tarcza jest miekka, na boki bo jak inaczej moglaby byc? a ten brak sztywnosci moze spowodowac faldowanie sie tarczy na co jak slyszalem ludzie czesto narzekaja.
7.nie kazdy, chcac tylko skrocic przewod zmienia go calego, zeby dostac nowe srobki
8. w tym punkcie chodzilo mi o wzor na tarczy ktory odpowiada rowniez za czyszczenie
9. hamulec na pewno nie byl zapowietrzony, zaraz po zakupie uzywalem go przez chwile i mial miekka klamke (tez myslalem ze byl zapowietrzony), a pozniej po skroceniu przewodu i przelaniu hamulca bylo tak samo.
mozliwe ze wine ponosi orginalny plyn ktory dostalem w zestawie
10. w tym punkcie troche przesadzilem, ale wg. mnie latwiej bedzie przelac hamulec ktory nie ma zbiorniczkow zintegrowanych w klamce.
11. kupujac nowy hamulec za ok. 400pln nie latwo bedzie go pozniej sprzedac za rozsadne pieniadze
ps. hamulec jest uzywany na przodzie, nie moge nic powiedziec o tylnym oprocz tego ze napewno bedzie sie tam duzo lepiej spisywal.
moze wymagam zbyt wiele od tego hamulca ale slyszac tyle pozytywnych opini i biorac pod uwage renome firmy oczekuje czegos wiecej
nie twierdze ze inne hamulce sa pozbawione wad, ktore ja wymienilem, po prostu napisalem to co mi w nim sie nie odpowiada
:) STRAH a powiedz jaka jest alternatywa za te pieniadze???
i oczywiscie hayes ma minusy, ale jaki hamulec ich nie ma ???
jeszcze w tamtym roku to byl najpopularniejszy hamulec, na min wiekszosc zawodnikow w polsce jezdzilo, w miare tani a kosztowal wtedy 700 zeta, czesci zapasowe ogolnie odstepne itd.
mozna zaczac analizowac po kolei czemu eni grimeka czemu nei hope, czemu nie magura i w koncu doszlo by sie do wniosku ze najlepiej nic nei zalozyc hamowac podeszwami albo jezdzic bez zahamowan, ja uwazam ze za te pieniadze warto go kupic i na pewno bedzie dobrze sluzyl
i oczywiscie hayes ma minusy, ale jaki hamulec ich nie ma ???
jeszcze w tamtym roku to byl najpopularniejszy hamulec, na min wiekszosc zawodnikow w polsce jezdzilo, w miare tani a kosztowal wtedy 700 zeta, czesci zapasowe ogolnie odstepne itd.
mozna zaczac analizowac po kolei czemu eni grimeka czemu nei hope, czemu nie magura i w koncu doszlo by sie do wniosku ze najlepiej nic nei zalozyc hamowac podeszwami albo jezdzic bez zahamowan, ja uwazam ze za te pieniadze warto go kupic i na pewno bedzie dobrze sluzyl
http://www.dobrerowery.com/ => kupuję i polecam
-
- Posty: 357
- Rejestracja: 07.05.2004 22:01:39
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość