Regulacja tlumienia Z1 Wedge

svantevith
Posty: 107
Rejestracja: 07.05.2005 17:06:10
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Regulacja tlumienia Z1 Wedge

Post autor: svantevith »

Czy ktos sie orientuje jakim imbusem sie reguluje tlumienie odbicia ??
http://tnij.org/xwl
xXBIKEXx
Posty: 527
Rejestracja: 13.01.2005 22:47:12
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: xXBIKEXx »

W modelu Z1 wedge z tego co wiem jest tłumik SSV bez regulacji. Jak chcesz zmienic jego prace to pozostaje Ci wymiana oleju.
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=3808556
svantevith
Posty: 107
Rejestracja: 07.05.2005 17:06:10
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: svantevith »

jest regulacja ale wewnetrzna.. trzeba odkrecic korki i wsadzic dlugiego imbusa tylko nie wiem jaki rozmiar wlasnie:)
http://tnij.org/xwl
Kat
Posty: 299
Rejestracja: 16.10.2004 08:29:53
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Kat »

U gory w korku masz regulacje naprezenia wstepnego.
Jak wyciagniesz tlumiki to u gory masz tez miejsce na imbus i mozna cos tam pokrecic :D. Nie wiem do czego to wogole sluzy, ale jest takie cus :).
Pozdrawiam
freeride123
Posty: 830
Rejestracja: 03.07.2005 20:21:35
Lokalizacja: poznan
Kontakt:

Post autor: freeride123 »

imbus 5mm z tego co wiem
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=132498620
sprzedam stratos s8
svantevith
Posty: 107
Rejestracja: 07.05.2005 17:06:10
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: svantevith »

freeride123 i o to mi chodzilo :D dziekuje
http://tnij.org/xwl
Kat
Posty: 299
Rejestracja: 16.10.2004 08:29:53
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Kat »

No chyba jednak nie - mniejszy wlazi :P. Sprawdze jutro...
svantevith
Posty: 107
Rejestracja: 07.05.2005 17:06:10
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: svantevith »

hehe dobrze by bylo jakby to byla 5 lub 4 bo w innym przypadku musze zalatwic sobie dany rozmiar imbusa dluzszy bo zwyklym tam nie siegnie sie .. chyba ze wyleje olej i wyjme tlumiki
btw jakiego oleju uzywacie?? orginal marcocha czy motorex da rade tez?
http://tnij.org/xwl
Kat
Posty: 299
Rejestracja: 16.10.2004 08:29:53
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Kat »

Yy, zamierzasz dotrzec dlugim imbusem do regulacji w tlumiku?
Myslalem, ze do tej ktora jest pod ta plastikowa zawleczka u gory korka :D.
Musisz wyjac tlumiki, inaczej nie da rady. Z tym jest maly problem, bo trzeba miec szczypce do wyciagania takiej uszczelki na dole. Ja sobie poradzilem z tym za pomoca dwoch cyrkli [chyba z 15 min. na jeden mi zlecialo ;/]. Pokombinuj :P ...
Ja leje olej do podnosnikow hydraulicznych ;) ...
Pewnie, ze motorex da rade. Nie wydawaj kasy bez sensu na olej marzoka.
Pozdrawiam
svantevith
Posty: 107
Rejestracja: 07.05.2005 17:06:10
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: svantevith »

nie no w manualu marcocha jest wyraznie napisane i narysowane nawet zeby mienic ustawienie tlumienia trzeba odkrecic korki wyjac sprezyny wcisnac golenie gorne maxymalnie do dolnych i wtedy imbusem dostaniesz do regulacji ktora jest na klucz imbusowy ...ale nie napisali jaki klucz i ze tlumiki sa troche glebiej niz zwykly klucz ma zasieg;p i z tego wnioskuje ze da sie bez wyciagania tlumikow
http://tnij.org/xwl
Kat
Posty: 299
Rejestracja: 16.10.2004 08:29:53
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Kat »

Mozna i tak, tylko nie pamietam na ile te tlumiki wychodza ...
Nie chce wprowadzac w blad, bo dawno amora nie rozbieralem ;).
W ktora strone sie kreci zeby tlumienie bylo wieksze? :D ..
Ja przeczytalem manuala, ale nic w nim nie znalazlem :/. Za duzo w nim zbednych informacji.
Pozdrawiam
lukasz_olawa
Posty: 405
Rejestracja: 29.07.2004 21:58:00
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: lukasz_olawa »

Ja specjalnie rozbierałem juniora żeby sprawdzić jaki tam jest imbus. Okazało się że tam nie jest tak jak wszyscy twierdzą 4 albo 5 tylko 10!!<lol> Załatwiłem to tak że przyspawałem kawałek takiego imbusa do pręta i mam klucz :)
Moja fura: http://www.pinkbike.com/photo/1059373/
FULL RULEZZZZ :)
xXBIKEXx
Posty: 527
Rejestracja: 13.01.2005 22:47:12
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: xXBIKEXx »

Napisze tak. kumpel Ma Z1 Wedgr 2003 i kiedys chcialismy wyregulowac w nim tłumienie(miałem Drop Off-a i miałem do tego klucz) Reguluje sie je długim imbusem 3mm(dł około 40cm) Trzeba odkrecic górne korki wyjac spreżyny i wcisnać amora(tak jak napisał svantevith ) Jednak w Wedge nie ma miejsca na ten klucz. Tam sa tłumiki bez regulacji.
http://www.bikeboard.pl/index.php?d=sprzet&art=121
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=3808556
Kat
Posty: 299
Rejestracja: 16.10.2004 08:29:53
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Kat »

No ja mam tlumiki z regulacja - Wedge 'o1 :).
Dzieki za link :).
Wie ktos co moze byc przyczyna uderzenia [stuku] przy odbiciu?
Sprezyna negatywna raczej luzno nie lata, wiec nie wiem o co chodzi.
Pozdrawiam
svantevith
Posty: 107
Rejestracja: 07.05.2005 17:06:10
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: svantevith »

ja juz nic nie rozumiem... w instrukcji do wedge'a wyraznie jest napisane ze ma regulacje ale wewnetrzna w linku jtory podal xXBIKEXx jest napisane ze tlumiki bez regulacji ma tylko junior i DJ wiec ja dalej nie wiem jaki w wedge'u jest potrzebny imbus zeby je wyregulowac...chjyba bede go musial rozlozyc i sam sie przekonam :) gdzie w krk mozna motorexa kupic? i jaka gestosc potrzebuje do wedge'a? waze jakies 75 kg 10 w bedzie ok?
http://tnij.org/xwl
xXBIKEXx
Posty: 527
Rejestracja: 13.01.2005 22:47:12
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: xXBIKEXx »

svantevith Powiem tak ze do kazdego z marzocchi(regulowanego kluczem) potrzebny jest imbus 3mm(wiem bo mialem drop off a kumpel MX coil) U kumpla w wedge 2003 nie ma regulacji. Co do oleju to seryjnie jest chyba 7,5w. Mysle ze albo 10w albo nowy 7,5w(nowy olej tez inaczej dziala bo ma wieksza gestosc od zuzytego) A to ze na stronie napisali ze tylko DJ i junior nie ma regulacji to nic dziwnoego bo wedge robili do 2003 i nie uwzglednili go(tak mi sie wydaje) A najlepiej napisz do gregorio tam dadza Ci dokładna odpowiedz.
PozdROWER
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=3808556
svantevith
Posty: 107
Rejestracja: 07.05.2005 17:06:10
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: svantevith »

ok poszedl mail do gregorio... z tym wedgem '03 jest dziwna sprawa bo jak szukalem pdf'a na stronie marcocha to byl tylko do wedge'a '02 a w roczniku '02 wedge'a juz nie bylo wiec nie lapie o co chodzi;p zobaczymy co z gregorio odpisza
http://tnij.org/xwl
svantevith
Posty: 107
Rejestracja: 07.05.2005 17:06:10
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: svantevith »

ok juz wszystko jasne oto odp jaka dostalem z gregorio "Model Z.1 Wedge z rocznika 2002 i 2003 jest taki sam. Model ten produkowany
byl do roku 2004 (koncowa seria nie miala juz regulacji tlumienia - inne
tlumiki). Dlugi imbus kosztuje 35zl - rozmiar bodaj 3mm."
http://tnij.org/xwl
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość