masz rację, też o tym myślałem, ale jest to ostateczność, bo takie wytoczone tuleje trzeba jakoś osadzić w ramie. Spawanie raczej odpada, a jeśli chodzi o wklejanie, to średnio widzi mi sie trwałość takiego rozwiązania, bo przecież tam działają dosyć duże siły. Więc zanim zdecyduję się na ingerencję, wolałbym poszukać gotowych rozwiązań.wookie85 pisze:temat stary to sie nie wczytywalem hmm wiesz co ja bym zrobil na twoim miejscu , dorobil poprostu tuleje pod stery 1 i 1/8 " , wiekszy klopotow z tym by nie bylo pewnie , jedynie w miare sprawny tokarz :)
rama univega 970
jak dobrze spasujesz tuleje ( doslownie zeby ja wbic i zrobc kolnierz od gory ! ) to nawet na klej reke sobie dam uciac ze nic sie nie bedzie ruszac ( w koncy skrecone stery tez troche trzymaja calosc ). No chyba ze dostaniesz dobre stery redukcyjne i beda pasowac.
Aha tak ogolnie jak ta ramka sie spisuje ? pewnie jeszcze nie jezdziles ;]
Aha tak ogolnie jak ta ramka sie spisuje ? pewnie jeszcze nie jezdziles ;]
www.mm-foto.pl
Tuleja z kołnierzem, to pewnie "wyższa szkoła jazdy" dla większości tokarzy ;) i podejrzewam, że koszt wytoczenia takiego elementu oscylowałby w przedziale ceny orginalnej tuleji redukcyjnej (o ile uda mi sie takową znaleźć) :Dwookie85 pisze:jak dobrze spasujesz tuleje ( doslownie zeby ja wbic i zrobc kolnierz od gory ! ) to nawet na klej reke sobie dam uciac ze nic sie nie bedzie ruszac
A co do wrażeń z jazdy, to niestety jest tak jak mówisz, jeszcze nie miałem okazji :| Czytałem tylko recenzje bike'a złożonego na tej ramce i oceny są piorunujące (na plus) ;) Oto jak wygląda (druga od dołu): http://www.mtb-biking.de/archiv/bikes/bike.htm
Tak wiem jak wyglada sa na allegro nawet bym lyknal gdyby nie brak kasy :/.
To nie jest wyzsza szkola jazdy , ostatnio kupowalm prety alu ale rury tez powinni miec kwestia tylko rozmiarowki i ile trzeba by stoczyc. Nie wiem nawet jaki jest koszt w sklepie tuleji redukcyjne bo nigdy nie sprawdzalem. A kolnierz mam namyli to zeby nie stoczyc zew rowno pod srednice wew. glowki tylko zostawic normalnej grubosci i wbijajac w glowke ramy tuleja oprze sie natym kolnierzu przeso gora dol na pewno nie bedzie sie ruszac.
To nie jest wyzsza szkola jazdy , ostatnio kupowalm prety alu ale rury tez powinni miec kwestia tylko rozmiarowki i ile trzeba by stoczyc. Nie wiem nawet jaki jest koszt w sklepie tuleji redukcyjne bo nigdy nie sprawdzalem. A kolnierz mam namyli to zeby nie stoczyc zew rowno pod srednice wew. glowki tylko zostawic normalnej grubosci i wbijajac w glowke ramy tuleja oprze sie natym kolnierzu przeso gora dol na pewno nie bedzie sie ruszac.
www.mm-foto.pl
tak, ja też myślałem w ten sposób i jeśli nie znajdę tych tuleji, to w ten sposób będę właśnie kombinował. Dzieki piękne za pomoc i sugestie, pozdrawiam ;)wookie85 pisze:A kolnierz mam namyli to zeby nie stoczyc zew rowno pod srednice wew. glowki tylko zostawic normalnej grubosci i wbijajac w glowke ramy tuleja oprze sie natym kolnierzu przeso gora dol na pewno nie bedzie sie ruszac.
bardzo dawno niezagladalem na 4um ale wyslao mi maila o odpowiedzi w posce to powiem to co wiem.Osobisci rame wkoncu sprzedalem a co do glowki to ja widze 2 rozwiazania.
1:tokarz jak kazdy mowi i rozne cuda niewidy
2:Dystrybutor Marzocchi powiedzial mi ze sa specjalne "tuleje" i ma ten produk w katalogu i moze to sprowadzic, ale niewie jak bedzie cena sprowadzenia i ile to kosztuje wiec to na wlasne ryzyko bo moze sie okazac ze za 2 podkladki troche bys wybulil.
1:tokarz jak kazdy mowi i rozne cuda niewidy
2:Dystrybutor Marzocchi powiedzial mi ze sa specjalne "tuleje" i ma ten produk w katalogu i moze to sprowadzic, ale niewie jak bedzie cena sprowadzenia i ile to kosztuje wiec to na wlasne ryzyko bo moze sie okazac ze za 2 podkladki troche bys wybulil.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości