Stinky i damper.
Stinky i damper.
Witam.
W Stinky, tam gdzie jest zamocowany dampera do ramy czyli zaraz nad pakietem jest takze druga :D "Dziurka" gdzie mozna zmienic położenie dampera czy cus?po co to jest? zmieni sie cos jak przełoże tam dampera? Mozecie zobaczyc na moja fotke w podpisie i zauwazycie ze tam jest druga :D "dziurka" hehe. Pozdrawiam
W Stinky, tam gdzie jest zamocowany dampera do ramy czyli zaraz nad pakietem jest takze druga :D "Dziurka" gdzie mozna zmienic położenie dampera czy cus?po co to jest? zmieni sie cos jak przełoże tam dampera? Mozecie zobaczyc na moja fotke w podpisie i zauwazycie ze tam jest druga :D "dziurka" hehe. Pozdrawiam
http://www.pinkbike.com/photo/674223/ moze jeszcze kiedys wsiade na ciebie...
-
- Posty: 458
- Rejestracja: 12.10.2004 18:05:36
- Lokalizacja: Świdnica
- Kontakt:
-
- Posty: 6082
- Rejestracja: 19.04.2004 08:21:44
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Ponizej przyklad dla kony z 04 ( 148 skoku na fox r - mierzone ) , dziala tak samo dla 05, liczby sie zmieniaja tylko.
Normalnie masz damper prawie plasko wzgledem calego ukladu ( tak jakbys jednozawiasa kopnal o 90stopni ), co znaczy ze chodzi liniowo. Przelozenie jest stale przez cala dlugosc skoku, czyli z 10mm na damperze masz powiedzmy 30 skoku, z 20 - 60 , z 30 - 90 itd. Co za tym idzie zawieszenie jest ciagle tak samo twarde ( im wieksza dzwignia tym miekcej, im mniejsza twardziej )
5x30 = 150
Z kolei jak przelozysz ta dziurke zawieszenie zmienia sie w progresywne, poniewaz damper jest pod katem i dazy do wyprostowania ( optymalnie ) , dzwignia na poczatku jest wieksza a na koncu mniejsza niz te powiedzmy 3. Znaczy to ze na poczatku masz powiedzmy 4:1 wiec jest mieciutko, z 10 na damperze masz 40 na wachaczu , z nastepnego 10 juz 3.5:1 czyli 35 z nastepnego 3:1 - 30 , z nastepnego 2,5:1 25 i z nastepnego 2:1 20
40+35+30+25+20 = 150
Nio i daje to tyle ze poczatek masz mieciutki, potem masz normalnie, a na koniec twardo :) Oczywiscie sprezyna sama w sobie powoduje utwardzenie zawiechy, ale jest ono liniowe.
Normalnie masz damper prawie plasko wzgledem calego ukladu ( tak jakbys jednozawiasa kopnal o 90stopni ), co znaczy ze chodzi liniowo. Przelozenie jest stale przez cala dlugosc skoku, czyli z 10mm na damperze masz powiedzmy 30 skoku, z 20 - 60 , z 30 - 90 itd. Co za tym idzie zawieszenie jest ciagle tak samo twarde ( im wieksza dzwignia tym miekcej, im mniejsza twardziej )
5x30 = 150
Z kolei jak przelozysz ta dziurke zawieszenie zmienia sie w progresywne, poniewaz damper jest pod katem i dazy do wyprostowania ( optymalnie ) , dzwignia na poczatku jest wieksza a na koncu mniejsza niz te powiedzmy 3. Znaczy to ze na poczatku masz powiedzmy 4:1 wiec jest mieciutko, z 10 na damperze masz 40 na wachaczu , z nastepnego 10 juz 3.5:1 czyli 35 z nastepnego 3:1 - 30 , z nastepnego 2,5:1 25 i z nastepnego 2:1 20
40+35+30+25+20 = 150
Nio i daje to tyle ze poczatek masz mieciutki, potem masz normalnie, a na koniec twardo :) Oczywiscie sprezyna sama w sobie powoduje utwardzenie zawiechy, ale jest ono liniowe.
www.street-roulette.pl | www.ovb.pl | www.rowerowy.com
-
- Posty: 6082
- Rejestracja: 19.04.2004 08:21:44
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości