Regeneracja gwintu
Regeneracja gwintu
Witam. Mam stalową korbe 3pcs , rurkową, w obu ramionach zjechane sa gwinty mocowania pedałów. Mam kilka koncepcji jak to zrobić, ale prosze o rade , bo moze ktos juz takie rzeczy robił i wie która metoda jest najlepsza. Gwint nie jest cały zerwany, ale po mocnym dokręceniu przeskoczy i tak, dodam ze przegwintowanie tego nic nie da. Mysle ze lajtowobybyło zaspawac stary gwint i zrobic go na nowo. Jak wiecie co mozna zrobic to piszcie. z Góry thx.
www.zanim.napiszesz.prv.pl
jesli korba jest stalowa (bo nie wiem dokladnie o ktorej mowa) to najlepiej zaspawac i gwintowac od nowa, mozna tez tulejowac pod warunkiem ze starczy miejsca. jest tylko problem z gwintownikami, ale jesli masz gdzies blisko dobry serwis to powinni miec odpowiednie, chociaz u mnie w miescie to nawet czegos takiego na oczy nie widziel:P
Jest jeszcze wersja lopatologiczno-elonomiczna polegajaca na przyspawaniu pedala do korby, ja tak kiedys mialem ale to juz mi kompletnie nie zalezalo ani na korbie ani na pedale :D
Jest jeszcze wersja lopatologiczno-elonomiczna polegajaca na przyspawaniu pedala do korby, ja tak kiedys mialem ale to juz mi kompletnie nie zalezalo ani na korbie ani na pedale :D
albo jak szkoda ci kasy osadz sobie ja na kleju...
najlepiej takim w takiej smiesznej tubce jak silikon niewiem jak on sie nazywa ale zajebiscie trzyma znajomy ma na takim kleju korbe do suportu przyklejona i jezdzi bez srobki(bo utkwilo mu jej kawalek w srodku) jest to dobry sposob bo pojezdzisz sobie a w razie czego z lekka nutka wysilku wykrecisz potem pedaly...
ps na czym polea to tulejowanie?
najlepiej takim w takiej smiesznej tubce jak silikon niewiem jak on sie nazywa ale zajebiscie trzyma znajomy ma na takim kleju korbe do suportu przyklejona i jezdzi bez srobki(bo utkwilo mu jej kawalek w srodku) jest to dobry sposob bo pojezdzisz sobie a w razie czego z lekka nutka wysilku wykrecisz potem pedaly...
ps na czym polea to tulejowanie?
przegwintowanie i osadzenie pedała na tulejce to opcja tylko na prawą korbę (akurat takim gwintownikiem i tulejami opreowałem i chyba jest tylko na prawą stronę gdyż w 90% przypadków bardziej wartościowa jest prawa korba -z lewą stroną się nie spotkałem) lepiej chyba jednak będzie zalać MiniMag-iem stare gwinty i na nowo przegwintować, np. w ruskich korbach :-) gwint jest mniejszy jak śmigam go na normalny rozmiar to gwint wychodzi jak szlif na diamencie - więc po dobrym zalaniu spawarą efekt powinien być zadowalający w twoich korbach ;)
http://www.pinkbike.com/photo/op=view&image=716501
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości