Giant AC 2005 - konkrety
Giant AC 2005 - konkrety
1) Czy ktos o moich (lub zblizonych) parametrach - 170cm i 60kg - ujezdza ten rower na ramie 17"? Jesli tak - czy jest wystarczajaco zwrotny i poreczny (jezdze enduro, lekki FR, lekki DH)?
2) Czy rama AC 2005 ma w rurze podsiodlowej dziure umozliwiajaca wsuniecie sztycy az do dampera?
3) Czy praca zawiszenia z damperem Gianta jest w miare dobra? Uda sie przy mojej masie ustawic go tak, zeby wykorzystywal plynnie caly skok i skutecznie amortyzowal na zjazdach (bo ze bedzie pompowal na podjazdach, to zdaje sobie sprawe)?
4) Czy zastosowane w nim korba i support daja rade? Pozyje to ze 2-3 sezony (min. 4-5 kkm, raczej sporo w gorach), czy lepiej od razu wymienic na LX-a/Hone?
Na co powinienem zwrocic uwage rozwazajac zakup tego rowerka (dodam, ze amora i hamulcow nie musicie komentowac, bo i tak zostana od razu wymienione)?
2) Czy rama AC 2005 ma w rurze podsiodlowej dziure umozliwiajaca wsuniecie sztycy az do dampera?
3) Czy praca zawiszenia z damperem Gianta jest w miare dobra? Uda sie przy mojej masie ustawic go tak, zeby wykorzystywal plynnie caly skok i skutecznie amortyzowal na zjazdach (bo ze bedzie pompowal na podjazdach, to zdaje sobie sprawe)?
4) Czy zastosowane w nim korba i support daja rade? Pozyje to ze 2-3 sezony (min. 4-5 kkm, raczej sporo w gorach), czy lepiej od razu wymienic na LX-a/Hone?
Na co powinienem zwrocic uwage rozwazajac zakup tego rowerka (dodam, ze amora i hamulcow nie musicie komentowac, bo i tak zostana od razu wymienione)?
1) Mój kolega
2) sztyca się utnie piłką do metalu...
3) najgorszy damper na świecie...dobijasz go z krawęznika...
4) Ja bym wymienił
Brał bym tą ramę (samą ramę bez śmieciowatego dampera..) do 4x, jak ktoś nie lubi się tłuc na sztywnaku czwórkami...tyle pozdro
2) sztyca się utnie piłką do metalu...
3) najgorszy damper na świecie...dobijasz go z krawęznika...
4) Ja bym wymienił
Brał bym tą ramę (samą ramę bez śmieciowatego dampera..) do 4x, jak ktoś nie lubi się tłuc na sztywnaku czwórkami...tyle pozdro
http://www.pinkbike.com/photo/924780/
naaakurwiaj!
naaakurwiaj!
2) Możesz zastosować opcjęsztycy w sztycy :D
3)Jest w miarę dobra.. da się na tym pojeździć.. lecz nie jest to żadna rewelacja.. zamiast wymiany korby lepiej by wymienić damper...
4)wymiana wchodzi w grę.. ale nie na żadnego Hona, czy LX-a bo już było wiele przykrych przypadków z tą korbą (pęknięcia supportu).. ten system nie jest doskonały... jeżeli już to coś od Race Face albo nawet Hussefelt..
3)Jest w miarę dobra.. da się na tym pojeździć.. lecz nie jest to żadna rewelacja.. zamiast wymiany korby lepiej by wymienić damper...
4)wymiana wchodzi w grę.. ale nie na żadnego Hona, czy LX-a bo już było wiele przykrych przypadków z tą korbą (pęknięcia supportu).. ten system nie jest doskonały... jeżeli już to coś od Race Face albo nawet Hussefelt..
Mam model 2005.Nowy różni się tylko wyglądem.Rama bardzo solidna(przejechałem i przeskakałem ok.400km).Amortyzacja-no wiesz,ale ten tylni damperek nie jest taki zły na twoją wagę(ja bym zostawił na początek),jest fajnie miękki.Korbe wymieniłem na Truvativ Hussefelt DH (1-blat,38z + napinacz).Wymień środek suportu (oryginalny to Truvativ za 40zł. i ośka się wygina). Przerzutkę bym dał np. Sram X-7. Kiera i mostek bardzo sztywne. Sole nie są złe. Patrz na modele za 4tyś (np.Armot)
www.forumrowerowe.com
Dziekuje za odpowiedzi :)
Co do obcinania sztycy - nie wchodzi w gre, bo jak napisalem, jezdze glownie enduro, i "czasem" sie przydaje podniesc siodelko - dlatego jestem ciekaw, jaki jest zakres regulacji, bo bez tej dziury praktycznie zaden, ale stasze AC mialy to wlasnie tak rozwiazane i wydaje sie to byc rozwiazaniem wystarczajaco skutecznym
Co do dampera - przy mojej masie nie wiem, czy uda mi sie go "dobic z kraweznika" ;) Tak wiec mysle, ze na poczatek by zostal, skoro piszecie, ze praca jest znosna
Co do korby - z Hussefeltem tez bylo sporo problemow i generalnie z tego, co sie orientowalem, mysle, ze LX/Hone do mojej jazdy i przy mojej masie bedzie jak najbardziej ok... Cholernie watpie, zeby udalo mi sie zlamac support (jezdzilem na paru shitowatych pakietach i wszystkie zyja)
Krakus_dh => A moglbys tego kolegi zapytac, jakie ma wrazenia z jazdy na tej ramce? :> I ew. na czym innym jezdzil, dla porownania.
Co do obcinania sztycy - nie wchodzi w gre, bo jak napisalem, jezdze glownie enduro, i "czasem" sie przydaje podniesc siodelko - dlatego jestem ciekaw, jaki jest zakres regulacji, bo bez tej dziury praktycznie zaden, ale stasze AC mialy to wlasnie tak rozwiazane i wydaje sie to byc rozwiazaniem wystarczajaco skutecznym
Co do dampera - przy mojej masie nie wiem, czy uda mi sie go "dobic z kraweznika" ;) Tak wiec mysle, ze na poczatek by zostal, skoro piszecie, ze praca jest znosna
Co do korby - z Hussefeltem tez bylo sporo problemow i generalnie z tego, co sie orientowalem, mysle, ze LX/Hone do mojej jazdy i przy mojej masie bedzie jak najbardziej ok... Cholernie watpie, zeby udalo mi sie zlamac support (jezdzilem na paru shitowatych pakietach i wszystkie zyja)
Krakus_dh => A moglbys tego kolegi zapytac, jakie ma wrazenia z jazdy na tej ramce? :> I ew. na czym innym jezdzil, dla porownania.
Co do tej dziury przy sztycy, to jest taka w AC, zakres regulacji nie jest wcale taki maly.
Co do dampera, to przez niego jezdzi sie na tym rowerze jak na lozku wodnym, z miejsca bym to wymienil.
Kumpel kupil sobie na poczatku roku ten sprzet i najbardziej denerwuje go amor, praktycznie bez sztywnosci bocznej.
Co do dampera, to przez niego jezdzi sie na tym rowerze jak na lozku wodnym, z miejsca bym to wymienil.
Kumpel kupil sobie na poczatku roku ten sprzet i najbardziej denerwuje go amor, praktycznie bez sztywnosci bocznej.
KUPIĘ HAYES'Y MAG HD - komplet lub pojedynczo, najlepiej nowe.
Moja waga to 75kg i 180cm wzrostu i rama 17 mi odpowiada. Sztyce podsiodłową można schować prawie do końca i nie uszkodzisz oryginalnego dampera. Jak wymienisz na tłumik o większej średnicy sprężyny to sytuacja się nieco skomplikuje. Szkoda,że do modelu 2006 wsadzili opony 26/2.3, te starsze kendy są wytrzymalsze. Wrażenia z jazdy: za 4koła - wyśmienita maszyna,albo rama jak kto woli(gwarancja 5lat). Ja wymieniam niedługo amora.
www.forumrowerowe.com
Mykam na tej ramie ale 18. chociaż 17 by mi stykła, nie wiele się róźni. Wszystko jest o.ki, do wymiany damper, a jeśli ktoś kupuje cały rower z splice comp manitou to jeszcze wymiana tego amora wchodzi w rachube, do wymiany jeszcze pedałka i w późniejszym czasie hamulce chociaż ja nie narzekam. !! pozatym jest wszystko o.ki.
Ja kupiłem samą ramę i wsadziłem Super T i reszte części ze starego. Mam rozmiar 18'' ale przy moim wzroscie (178) jest ok (tzn. nie jest za wysoka). Co do tylnego dampera to przy mojej wadze (okolo 73 kg) i sprężynie 550x2.0 jest bardzo miękko i przy większych dropach dobijałem, ale co do samej pracy dampera to nie jest najgorzej jak na tej klasy sprzęt (tłumienie działa :-) ) i myślę że na początek powinno ci starczyć (zawsze możesz wymienić). Sama rama jest jak dla mnie skrętna i w moim przypadku przy kołach 2x24" i skokach p/t 170/167 jeździ się wyśmienicie (bardziej zjeżdża). Ogólnie polecam ramę, bo od osprzętu w rowerze nie ma co za wiele wymagać (zwłaszcza amor przód). To tyle pozdro
http://tiny.pl/g1qf , 05-06 http://tiny.pl/xb5p ,
http://tiny.pl/gj1w <-- S lub Z
http://tiny.pl/gj1w <-- S lub Z
Dziekuje za kolejne opinie. Ogladalem dzis ten rowerek w sklepie i odpowiadajac sobie na pytanie: ma dziure w rurze podsiodlowej i zakres regulacji faktycznie jest calkiem duzy - mile zaskoczenie.
Ogolnie rowerek coraz bardziej mi sie podoba i niewykluczone, ze go kupie i zaraz po zakupie wymienie:
- amor (na Shermana)
- hample (na Deore 525)
- mostek (na mojego slicznego Radiatorka, jeszcze tego zielonego, wiec bedzie ladnie pasowal ;))
- prawdopodobnie pedaly (na NS Pancake, bo mam teraz i bardzo sobie chwale)
Damper na razie bym zostawil, choc bedzie to pewnie pierwsza rzecz do wymiany w przyszlosci (pewnie na jakiegos X-Fusion, albo Manitou Metela).
Mam jeszcze jedno pytanie - jakie sa teraz jego ceny? W jednym sklepie niedaleko mnie jest za 3525 zl, a w USRze za 3660 zl - czy to normalne ceny, czy gdzies sie da wyrwac taniej (wolalbym ze Slaska/Krakowa)?
Ogolnie rowerek coraz bardziej mi sie podoba i niewykluczone, ze go kupie i zaraz po zakupie wymienie:
- amor (na Shermana)
- hample (na Deore 525)
- mostek (na mojego slicznego Radiatorka, jeszcze tego zielonego, wiec bedzie ladnie pasowal ;))
- prawdopodobnie pedaly (na NS Pancake, bo mam teraz i bardzo sobie chwale)
Damper na razie bym zostawil, choc bedzie to pewnie pierwsza rzecz do wymiany w przyszlosci (pewnie na jakiegos X-Fusion, albo Manitou Metela).
Mam jeszcze jedno pytanie - jakie sa teraz jego ceny? W jednym sklepie niedaleko mnie jest za 3525 zl, a w USRze za 3660 zl - czy to normalne ceny, czy gdzies sie da wyrwac taniej (wolalbym ze Slaska/Krakowa)?
3525 to dosyć dobra cena i pewnie byś jeszcze stargował. Dumper najlepiej od razu wymontuj i wymień na Metela R albo RP. Sprzedasz go na Allegro za 200-300 zł a kupisz za 600 metela R z tulejami.
Ja tak zrobiłem ale za DNM-a i prezentuje się zajebiście ten Metel tylko ma powięszoną średnicę sprężyny i tłoka czy jak to tam się nazywa i może wadzić o ramę przy niektórych ustawieniach montażu (tak jest u mnie w FR3.0)
Aha, jak bedziesz zmieniał Hample to zostaw większą tarcze z przodu.
Jakiego Shermana planuejsz?
Ja tak zrobiłem ale za DNM-a i prezentuje się zajebiście ten Metel tylko ma powięszoną średnicę sprężyny i tłoka czy jak to tam się nazywa i może wadzić o ramę przy niektórych ustawieniach montażu (tak jest u mnie w FR3.0)
Aha, jak bedziesz zmieniał Hample to zostaw większą tarcze z przodu.
Jakiego Shermana planuejsz?
konex =>
Jeszcze pomysle nad tym Metelem moze... Chociaz nie bardzo mi sie usmiecha wydawanie kolejnych 3-4 stow... Zwlaszcza, ze - jak piszesz - amor ten ma wieksza srednice, co w przypadku AC ograniczy zakres regulacji sztycy...
Co do tarcz, to oczywiscie zostaja te, co sa - slyszalem, ze w Sole tarcze sa standardowe (2 mm grubosci), wiec zakladam, ze beda pasowac.
A Shermana juz mam - Flick 150/110 na miekka oske (i nie pisac mi, ze amor z takim skokiem bez sztywnej oski to glupota, bo w przypadku Shermana tak nie jest).
Jeszcze pomysle nad tym Metelem moze... Chociaz nie bardzo mi sie usmiecha wydawanie kolejnych 3-4 stow... Zwlaszcza, ze - jak piszesz - amor ten ma wieksza srednice, co w przypadku AC ograniczy zakres regulacji sztycy...
Co do tarcz, to oczywiscie zostaja te, co sa - slyszalem, ze w Sole tarcze sa standardowe (2 mm grubosci), wiec zakladam, ze beda pasowac.
A Shermana juz mam - Flick 150/110 na miekka oske (i nie pisac mi, ze amor z takim skokiem bez sztywnej oski to glupota, bo w przypadku Shermana tak nie jest).
co do amora tylnego to piszecie ze dobijacie.... wydaje mi sie ze tan ma tylko tłumienie powrotu, więc to nie dziwne że dobijacie, można spróbować temu zaradzieć poprzez wymiane sprężyny na twardszą = mniejszy koszt
co do wymiany mostka Wooyku to AC na 2006 jest niebieski, wiec musisz kupic stary model (który był zielony) i jeśli chodzi o rozmiar 17" to nie ma najmniejszego problemu, ponieważ mają takie w Katowicach i Chorzowie (chyba)
jeszcze dętki są chu.... i na spotrowe wętyle ;P
co do wymiany mostka Wooyku to AC na 2006 jest niebieski, wiec musisz kupic stary model (który był zielony) i jeśli chodzi o rozmiar 17" to nie ma najmniejszego problemu, ponieważ mają takie w Katowicach i Chorzowie (chyba)
jeszcze dętki są chu.... i na spotrowe wętyle ;P
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości