Giant AC 2005 - konkrety

Wooyek
Posty: 2443
Rejestracja: 26.12.2005 17:09:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Giant AC 2005 - konkrety

Post autor: Wooyek »

1) Czy ktos o moich (lub zblizonych) parametrach - 170cm i 60kg - ujezdza ten rower na ramie 17"? Jesli tak - czy jest wystarczajaco zwrotny i poreczny (jezdze enduro, lekki FR, lekki DH)?

2) Czy rama AC 2005 ma w rurze podsiodlowej dziure umozliwiajaca wsuniecie sztycy az do dampera?

3) Czy praca zawiszenia z damperem Gianta jest w miare dobra? Uda sie przy mojej masie ustawic go tak, zeby wykorzystywal plynnie caly skok i skutecznie amortyzowal na zjazdach (bo ze bedzie pompowal na podjazdach, to zdaje sobie sprawe)?

4) Czy zastosowane w nim korba i support daja rade? Pozyje to ze 2-3 sezony (min. 4-5 kkm, raczej sporo w gorach), czy lepiej od razu wymienic na LX-a/Hone?

Na co powinienem zwrocic uwage rozwazajac zakup tego rowerka (dodam, ze amora i hamulcow nie musicie komentowac, bo i tak zostana od razu wymienione)?
Krakus_dh
Posty: 1972
Rejestracja: 28.06.2005 22:16:32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Krakus_dh »

1) Mój kolega
2) sztyca się utnie piłką do metalu...
3) najgorszy damper na świecie...dobijasz go z krawęznika...
4) Ja bym wymienił
Brał bym tą ramę (samą ramę bez śmieciowatego dampera..) do 4x, jak ktoś nie lubi się tłuc na sztywnaku czwórkami...tyle pozdro
http://www.pinkbike.com/photo/924780/



naaakurwiaj!
Xxsin
moderator
Posty: 4870
Rejestracja: 13.11.2004 15:52:57
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Xxsin »

2) Możesz zastosować opcjęsztycy w sztycy :D
3)Jest w miarę dobra.. da się na tym pojeździć.. lecz nie jest to żadna rewelacja.. zamiast wymiany korby lepiej by wymienić damper...
4)wymiana wchodzi w grę.. ale nie na żadnego Hona, czy LX-a bo już było wiele przykrych przypadków z tą korbą (pęknięcia supportu).. ten system nie jest doskonały... jeżeli już to coś od Race Face albo nawet Hussefelt..
Amator DH
Posty: 468
Rejestracja: 14.11.2005 12:34:55
Kontakt:

Post autor: Amator DH »

Mam model 2005.Nowy różni się tylko wyglądem.Rama bardzo solidna(przejechałem i przeskakałem ok.400km).Amortyzacja-no wiesz,ale ten tylni damperek nie jest taki zły na twoją wagę(ja bym zostawił na początek),jest fajnie miękki.Korbe wymieniłem na Truvativ Hussefelt DH (1-blat,38z + napinacz).Wymień środek suportu (oryginalny to Truvativ za 40zł. i ośka się wygina). Przerzutkę bym dał np. Sram X-7. Kiera i mostek bardzo sztywne. Sole nie są złe. Patrz na modele za 4tyś (np.Armot)
www.forumrowerowe.com
Wooyek
Posty: 2443
Rejestracja: 26.12.2005 17:09:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Wooyek »

Dziekuje za odpowiedzi :)

Co do obcinania sztycy - nie wchodzi w gre, bo jak napisalem, jezdze glownie enduro, i "czasem" sie przydaje podniesc siodelko - dlatego jestem ciekaw, jaki jest zakres regulacji, bo bez tej dziury praktycznie zaden, ale stasze AC mialy to wlasnie tak rozwiazane i wydaje sie to byc rozwiazaniem wystarczajaco skutecznym

Co do dampera - przy mojej masie nie wiem, czy uda mi sie go "dobic z kraweznika" ;) Tak wiec mysle, ze na poczatek by zostal, skoro piszecie, ze praca jest znosna

Co do korby - z Hussefeltem tez bylo sporo problemow i generalnie z tego, co sie orientowalem, mysle, ze LX/Hone do mojej jazdy i przy mojej masie bedzie jak najbardziej ok... Cholernie watpie, zeby udalo mi sie zlamac support (jezdzilem na paru shitowatych pakietach i wszystkie zyja)


Krakus_dh => A moglbys tego kolegi zapytac, jakie ma wrazenia z jazdy na tej ramce? :> I ew. na czym innym jezdzil, dla porownania.
jasny
Posty: 14
Rejestracja: 13.08.2005 18:32:45
Kontakt:

Post autor: jasny »

Co do tej dziury przy sztycy, to jest taka w AC, zakres regulacji nie jest wcale taki maly.
Co do dampera, to przez niego jezdzi sie na tym rowerze jak na lozku wodnym, z miejsca bym to wymienil.
Kumpel kupil sobie na poczatku roku ten sprzet i najbardziej denerwuje go amor, praktycznie bez sztywnosci bocznej.
KUPIĘ HAYES'Y MAG HD - komplet lub pojedynczo, najlepiej nowe.
Amator DH
Posty: 468
Rejestracja: 14.11.2005 12:34:55
Kontakt:

Post autor: Amator DH »

Moja waga to 75kg i 180cm wzrostu i rama 17 mi odpowiada. Sztyce podsiodłową można schować prawie do końca i nie uszkodzisz oryginalnego dampera. Jak wymienisz na tłumik o większej średnicy sprężyny to sytuacja się nieco skomplikuje. Szkoda,że do modelu 2006 wsadzili opony 26/2.3, te starsze kendy są wytrzymalsze. Wrażenia z jazdy: za 4koła - wyśmienita maszyna,albo rama jak kto woli(gwarancja 5lat). Ja wymieniam niedługo amora.
www.forumrowerowe.com
slayerek
Posty: 703
Rejestracja: 23.04.2004 20:20:55
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: slayerek »

a jakie jest tam damper ?;]
Tomasz-DH
Posty: 148
Rejestracja: 24.12.2005 22:25:32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Tomasz-DH »

Mykam na tej ramie ale 18. chociaż 17 by mi stykła, nie wiele się róźni. Wszystko jest o.ki, do wymiany damper, a jeśli ktoś kupuje cały rower z splice comp manitou to jeszcze wymiana tego amora wchodzi w rachube, do wymiany jeszcze pedałka i w późniejszym czasie hamulce chociaż ja nie narzekam. !! pozatym jest wszystko o.ki.
arturl
Posty: 255
Rejestracja: 19.04.2004 13:36:50
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Post autor: arturl »

Ja kupiłem samą ramę i wsadziłem Super T i reszte części ze starego. Mam rozmiar 18'' ale przy moim wzroscie (178) jest ok (tzn. nie jest za wysoka). Co do tylnego dampera to przy mojej wadze (okolo 73 kg) i sprężynie 550x2.0 jest bardzo miękko i przy większych dropach dobijałem, ale co do samej pracy dampera to nie jest najgorzej jak na tej klasy sprzęt (tłumienie działa :-) ) i myślę że na początek powinno ci starczyć (zawsze możesz wymienić). Sama rama jest jak dla mnie skrętna i w moim przypadku przy kołach 2x24" i skokach p/t 170/167 jeździ się wyśmienicie (bardziej zjeżdża). Ogólnie polecam ramę, bo od osprzętu w rowerze nie ma co za wiele wymagać (zwłaszcza amor przód). To tyle pozdro
http://tiny.pl/g1qf , 05-06 http://tiny.pl/xb5p ,
http://tiny.pl/gj1w <-- S lub Z
arturl
Posty: 255
Rejestracja: 19.04.2004 13:36:50
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Post autor: arturl »

aha zmiana skoku z 5,3" na 6,6" jest wyczuwalna :D
http://tiny.pl/g1qf , 05-06 http://tiny.pl/xb5p ,
http://tiny.pl/gj1w <-- S lub Z
Wooyek
Posty: 2443
Rejestracja: 26.12.2005 17:09:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Wooyek »

Dziekuje za kolejne opinie. Ogladalem dzis ten rowerek w sklepie i odpowiadajac sobie na pytanie: ma dziure w rurze podsiodlowej i zakres regulacji faktycznie jest calkiem duzy - mile zaskoczenie.

Ogolnie rowerek coraz bardziej mi sie podoba i niewykluczone, ze go kupie i zaraz po zakupie wymienie:
- amor (na Shermana)
- hample (na Deore 525)
- mostek (na mojego slicznego Radiatorka, jeszcze tego zielonego, wiec bedzie ladnie pasowal ;))
- prawdopodobnie pedaly (na NS Pancake, bo mam teraz i bardzo sobie chwale)

Damper na razie bym zostawil, choc bedzie to pewnie pierwsza rzecz do wymiany w przyszlosci (pewnie na jakiegos X-Fusion, albo Manitou Metela).


Mam jeszcze jedno pytanie - jakie sa teraz jego ceny? W jednym sklepie niedaleko mnie jest za 3525 zl, a w USRze za 3660 zl - czy to normalne ceny, czy gdzies sie da wyrwac taniej (wolalbym ze Slaska/Krakowa)?
konex
Posty: 5686
Rejestracja: 28.09.2005 20:02:23
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: konex »

3525 to dosyć dobra cena i pewnie byś jeszcze stargował. Dumper najlepiej od razu wymontuj i wymień na Metela R albo RP. Sprzedasz go na Allegro za 200-300 zł a kupisz za 600 metela R z tulejami.
Ja tak zrobiłem ale za DNM-a i prezentuje się zajebiście ten Metel tylko ma powięszoną średnicę sprężyny i tłoka czy jak to tam się nazywa i może wadzić o ramę przy niektórych ustawieniach montażu (tak jest u mnie w FR3.0)

Aha, jak bedziesz zmieniał Hample to zostaw większą tarcze z przodu.

Jakiego Shermana planuejsz?
Wooyek
Posty: 2443
Rejestracja: 26.12.2005 17:09:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Wooyek »

konex =>

Jeszcze pomysle nad tym Metelem moze... Chociaz nie bardzo mi sie usmiecha wydawanie kolejnych 3-4 stow... Zwlaszcza, ze - jak piszesz - amor ten ma wieksza srednice, co w przypadku AC ograniczy zakres regulacji sztycy...

Co do tarcz, to oczywiscie zostaja te, co sa - slyszalem, ze w Sole tarcze sa standardowe (2 mm grubosci), wiec zakladam, ze beda pasowac.

A Shermana juz mam - Flick 150/110 na miekka oske (i nie pisac mi, ze amor z takim skokiem bez sztywnej oski to glupota, bo w przypadku Shermana tak nie jest).
PANkracy
Posty: 29
Rejestracja: 24.03.2005 06:06:40
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: PANkracy »

co do amora tylnego to piszecie ze dobijacie.... wydaje mi sie ze tan ma tylko tłumienie powrotu, więc to nie dziwne że dobijacie, można spróbować temu zaradzieć poprzez wymiane sprężyny na twardszą = mniejszy koszt

co do wymiany mostka Wooyku to AC na 2006 jest niebieski, wiec musisz kupic stary model (który był zielony) i jeśli chodzi o rozmiar 17" to nie ma najmniejszego problemu, ponieważ mają takie w Katowicach i Chorzowie (chyba)

jeszcze dętki są chu.... i na spotrowe wętyle ;P
Wooyek
Posty: 2443
Rejestracja: 26.12.2005 17:09:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Wooyek »

No tak, mysle o modelu 2005 wlasnie. A orientujecie sie, ile 2006 bedzie kosztowal?

A co do detek - zapomnialem napisac, ale tez zostana od razu wymienione (na Nokiany) :)
PANkracy
Posty: 29
Rejestracja: 24.03.2005 06:06:40
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: PANkracy »

2006 coś koło 3800zł ma kosztować :]
Wooyek
Posty: 2443
Rejestracja: 26.12.2005 17:09:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Wooyek »

Eee, to juz chyba wole 2005 za ~3600zl...
FreeMan
Posty: 856
Rejestracja: 19.04.2004 12:41:55
Kontakt:

Post autor: FreeMan »

obojetnie ktory rok
????
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości