Olej do amorka

lukasz_olawa
Posty: 405
Rejestracja: 29.07.2004 21:58:00
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Olej do amorka

Post autor: lukasz_olawa »

Witam!!

Używa ktoś tego??

http://sklep.romiko.pl/products.php?category=1009

jeśli tak to jak się to wam sprawuje??

A jeśli nie to to co innego do Juniora?? Motorex wychodzi drożej. ponoć jakieś oleje do napełniania siłowników hydraulicznych są też dobre. Niech ktoś napisze o nich coś więcej.

Dzięki. Pozdr
Moja fura: http://www.pinkbike.com/photo/1059373/
FULL RULEZZZZ :)
wookie85
Posty: 8615
Rejestracja: 16.08.2004 11:52:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wookie85 »

valvoline - looknij allegro kupil 1l za 24 zl - w zasadzie chodzi ladnie nie mam sie do czgo przyczepi , olej do amortyzatorow to jest
www.mm-foto.pl
flaming
Posty: 251
Rejestracja: 13.11.2005 16:14:55
Lokalizacja: bie....
Kontakt:

Post autor: flaming »

a ile oleju wcuodzi do juniora 03 ???? do jednej lagi????
-->> www.bbklub.podbeskidzie.pl <<--
lukasz_olawa
Posty: 405
Rejestracja: 29.07.2004 21:58:00
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: lukasz_olawa »

Dość dużo. Nie wiem ile to jest w mililitrach ale jak napełniam go olejem to leje ponad 3/4 objętości dużego pojenmika po kefirze.
Moja fura: http://www.pinkbike.com/photo/1059373/
FULL RULEZZZZ :)
szopen
Posty: 38
Rejestracja: 27.06.2004 15:57:30
Lokalizacja: wroclaw
Kontakt:

Post autor: szopen »

czesc ! kup sobie dobry olej do automatycznych skrzyn biegow i bedziesz zadowolony, nie wszytskie oleje do instalacji hydraulicznych w tym samochodowych dobrze dzialaja w rowerze, szczegolnie w tlokach wiec nie polecam, automat bedzie git pozdr
wookie85
Posty: 8615
Rejestracja: 16.08.2004 11:52:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wookie85 »

szopen eee jakis przyklad moze ?

na stronie marcoka sa tabele z iloscia oleju trudno glowa ruszyc ? ....
www.mm-foto.pl
szopen
Posty: 38
Rejestracja: 27.06.2004 15:57:30
Lokalizacja: wroclaw
Kontakt:

Post autor: szopen »

eee, przyklad konkretnego oleju ? one wszytskie sa bardzo podobne a dodatkowo maja swoja klase bo do automatu nie leje sie hipolu ;) takze marka jest bez znaczenia, ja mam mercedes-benz ;)
wookie85
Posty: 8615
Rejestracja: 16.08.2004 11:52:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wookie85 »

szopen a jak z gestoscia tego oleju np. ? jest jakis wybor ?
www.mm-foto.pl
szopen
Posty: 38
Rejestracja: 27.06.2004 15:57:30
Lokalizacja: wroclaw
Kontakt:

Post autor: szopen »

wyboru raczej niebardzo, tzn napewno sie miedzy soba troche roznia ale raczej nie sa opisywane pod wzgledem gestosci, dla mnie to jest ok 10W musisz poprostu sprobowac
Furmek
Posty: 899
Rejestracja: 19.04.2004 10:45:02
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: Furmek »

szopen - a nie lepiej kupic olej do amortyzatorow ? sporo jest tego na rynku, vavoline, motul, amortyzol, castrol, rockshox, marzocchi.
Dwa ze podaje sie lepkosc oleju a nie jego gestosc i oleje do amorow zazwyczaj produkowane sa o roznej lepkosci. Marzocchi stosuje 7.5 (zeby sie nie dalo tak latwo kupic zamiennika ;) ) pozatym oleje do skrzyn biegow sa przystosowane do pracy w okolicach 50 - 100C a amory raczej takiej temperatury nieosiagaja. I dla porownania lepkosc oleju do automatow castrola to 36.8 mm^2/s a oleju do amorow rowniez castrola o lepkosci 10W to 13mm^2/s (oczywiscie obu w 40C), to rodzi pytanie : jaki Ty masz amor ze tlumienie ci normalnie dziala ?
Ja osobiscie pozostaje przy olejach robionych specjalnie pod amortyzatory
szopen
Posty: 38
Rejestracja: 27.06.2004 15:57:30
Lokalizacja: wroclaw
Kontakt:

Post autor: szopen »

Furmek pisze:szopen - a nie lepiej kupic olej do amortyzatorow ? sporo jest tego na rynku, vavoline, motul, amortyzol, castrol, rockshox, marzocchi.
Dwa ze podaje sie lepkosc oleju a nie jego gestosc i oleje do amorow zazwyczaj produkowane sa o roznej lepkosci. Marzocchi stosuje 7.5 (zeby sie nie dalo tak latwo kupic zamiennika ;) ) pozatym oleje do skrzyn biegow sa przystosowane do pracy w okolicach 50 - 100C a amory raczej takiej temperatury nieosiagaja. I dla porownania lepkosc oleju do automatow castrola to 36.8 mm^2/s a oleju do amorow rowniez castrola o lepkosci 10W to 13mm^2/s (oczywiscie obu w 40C), to rodzi pytanie : jaki Ty masz amor ze tlumienie ci normalnie dziala ?
Ja osobiscie pozostaje przy olejach robionych specjalnie pod amortyzatory
cos jakiejs dziwnej teori naprodukowales ;) wlej zobaczysz
szopen
Posty: 38
Rejestracja: 27.06.2004 15:57:30
Lokalizacja: wroclaw
Kontakt:

Post autor: szopen »

nie wiem z kad te parametry, nie znam sie, z praktyki moge tylko powiedziec ze oleje typu atf bardzo dobrze sie do tego cely nadaja, szczegolnie w niskich temperaturach z tym ze troche kosztuja
freeride123
Posty: 830
Rejestracja: 03.07.2005 20:21:35
Lokalizacja: poznan
Kontakt:

Post autor: freeride123 »

kurde kazdy olej prawie to samo ja mam castrol kup dwa jeden 5w a drugi 10w i i jako ze masz unior 03 masz regulacje to zmieszaj olej i wyjdzie ci 7.5 w taki jak marcoch orginalnie leje ( chyba ze wazysz mniej niz 70 kg to radze wlac tylko 5w i praca bedzie zajbista)

poprawione zeczywisie w5 i w7 to nie 7.5 :)
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=132498620
sprzedam stratos s8
wookie85
Posty: 8615
Rejestracja: 16.08.2004 11:52:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wookie85 »

z 5 i 7 bedzie 7,5 ? ;]
www.mm-foto.pl
Furmek
Posty: 899
Rejestracja: 19.04.2004 10:45:02
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: Furmek »

szopen pisze: cos jakiejs dziwnej teori naprodukowales ;) wlej zobaczysz
Nie dzieki, po doswiadczeniach jakie zafundowal mi zamarzajacy olej silnikowy ktory wlalem do Z1MCR wieki temu staram sie wlewac do amorow oleje przeznaczone do amorow :D
pozatym boje sie ze oleje innego przeznaczenia beda zawieraly jakies dodatki ktore moze i dobrze sie sprawdzaja w skzyni biegow czy w silniku ale skonsumuja te smiesznie niemetalowe slizgi ktore marzocchi stosuje
flaming
Posty: 251
Rejestracja: 13.11.2005 16:14:55
Lokalizacja: bie....
Kontakt:

Post autor: flaming »

sorry ze nie w temacie ale ktoś tam napisł ze junior 03 ma rególacje ??? jak sie rególuje ?? poprzez zmiane oleju (tak mi powiedział poprzedni właściciel)??

chodzi o rególacje tłumienia

Pozdro
-->> www.bbklub.podbeskidzie.pl <<--
hi men
Posty: 533
Rejestracja: 28.04.2004 09:25:17
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: hi men »

junior 03 ma reg. napreżenia wstpenego (pokretla na koronie) i tłumienia powrotu ( czarne pokrętło na dole )
lukasz_olawa
Posty: 405
Rejestracja: 29.07.2004 21:58:00
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: lukasz_olawa »

hi men pisze:junior 03 ma reg. napreżenia wstpenego (pokretla na koronie) i tłumienia powrotu ( czarne pokrętło na dole )
Regulacja naprężenia wstępnego rzeczywiście jest na górze ale regulacja tłumienia nie jest tak jak piszesz na dole bo tak jest w Super T. W Juniorze jest wewnętrzna regulacja tłumienia czyli trzeba odkręcić korki i długim imbusem wkręcać albo wykręcać śruby od tłumienia w każdej goleni.
Moja fura: http://www.pinkbike.com/photo/1059373/
FULL RULEZZZZ :)
hi men
Posty: 533
Rejestracja: 28.04.2004 09:25:17
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: hi men »

no dobra moze faktycznie :P wiem ze reg. tłumienia jest na dole w jednopółkach (drop offie, dj1). Skoro w juniorze jest inaczej to sorry.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości