Odpowietrzanie hamulców hydraulicznych!!

BandiT
Posty: 11
Rejestracja: 24.08.2005 16:51:44
Kontakt:

Odpowietrzanie hamulców hydraulicznych!!

Post autor: BandiT »

Witam,
Potrzebowałbym jakies instrukcje do odpowietrzania hamulcow hydraulicznych
Posiadam Hayesa Nina z 2004 roku
pekl mi przewod
nie mam kasy na serwis zreszta chcialbym sie tego naczyc :)
Prosze o jakies rady
pozdro
Pedro 47
Posty: 1533
Rejestracja: 15.10.2004 16:25:34
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Pedro 47 »

Strzykawa przynajmniej 20ml (30ml najlepiej) dot 4 przeźroczysty wężyk którym połączysz strzykawke z odpowietrznikem w zacisku i odrobina dobrych checi :)

1) napełniasz strzykawe płynem coby bąbelków nie było
2) podpinosz wężyk do strzykawki i naciskasz tłok coby płyn doszedł do końca wężyka, potem to aplikujesz nasówając na odpowietrznik.
3) ustawiasz klamke wcoby dekeil zbiornika wyrównawczego był w poziomie i odkryncosz wyjmując membrane.
4) bierzesz bodajże klucz płaski 8 i delikatnie odkrecasz odpowietrznik zeby otworzyc obieg.
5) powoli przelewasz płynem układ, ze zbiornika wyrównawczego zbierasz wylewajacy sie płyn. Naciśnij na klamke coby ewentualnego bąbla z tłoczka wypędzić. Jak dochodzisz do momentu że dwa razy zebrałeś płyn i juz sie zebrał znowu a żaden bąbelek nie wyskoczył kładziesz delikatnie membrane tak żeby nie było pod nia powietrza, przykrecasz dekiel, zakrecasz odpowietrznik, odpinasz wężyk, sprzątasz ten syf co żeś zrobił w piwnicy i możesz jeździć :)

Miłego zycze :)
http://tablica.pl/oferta/rama-specialized-big-hit-fsr-1-rozmiar-m-stan-bdb-ID2AUgz.html#60bfe7734a;r:;s:
konex
Posty: 5686
Rejestracja: 28.09.2005 20:02:23
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: konex »

BandiT Opiszę Ci jak to zrobić:

1. wszy krok, zabezpiecz ręcznikiem papierowym albo szmatką jakąś zacisk i klamkę przed żrącym DOT-em.
2. Wyjmij koło, wsadź rozpychacz do klocków/zaślepke (ten który miałeś przy zakupie hamulca). albo wyjmujesz klocki (aby ich nie zalać),Robimy to żeby nie zalać tarczy.
3. Klamkę ustawiasz pionowo, wyjmujesz taki cycek, okrągły i podłączasz kawałek gumowej rurki i zbiorniczek ( jeśli jest na stałe dołączony zrób w nim dziurkę)
4. zdejmujesz gumkę przy zacisku, odkręcasz kawałek zawór i podłączasz strzykawkę z węzykiem.
5. Przelewasz od dołu, płyn ze strzykawki. Czynność powtórz kilkukrotnie aż nie będą lecieć bąbelki w górnym wężyku

Potem przywróc wszystko do "normalności" uważajac żeby nie upaćkać DOT-em niczego (może na przykład schodzić lakier z zacisku/klamki) albo klocki się usyfić i nie hamować.
A potem miłego hamowania ;)
konex
Posty: 5686
Rejestracja: 28.09.2005 20:02:23
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: konex »

Pedro 47 Ubiegłeś mnie, ale jak połączy nasze 2 poradniki to sukces murowany :)
Pedro 47
Posty: 1533
Rejestracja: 15.10.2004 16:25:34
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Pedro 47 »

Ja pisałem na przykładzie Deore 525 bo schemat jest identyczny.

Aha mam Cie Konex!! :P

Znajdź bląd w swojej wypowiedzi cobym ja nie pisałe i żeby nie było że sie czepiam :P

Podpowiedź: Jest w punkcie 1-5 i ostatnim akapicie z podsumowaniem ;)
http://tablica.pl/oferta/rama-specialized-big-hit-fsr-1-rozmiar-m-stan-bdb-ID2AUgz.html#60bfe7734a;r:;s:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości