Jak zaoszczędzic na wadze.....??
Jak zaoszczędzic na wadze.....??
Jakie felgi mocne ale lekkie ??
Jakie opony dobre ale lekkie ??
Jakie dętki mocne ale lekkie ??
Jakie ogólnie są lekkie części ??
Doradzcie co dobrego ale lekkiego kupic ??
Głównie chce zaoszczedzic na wadze koł !!!
Jakie opony dobre ale lekkie ??
Jakie dętki mocne ale lekkie ??
Jakie ogólnie są lekkie części ??
Doradzcie co dobrego ale lekkiego kupic ??
Głównie chce zaoszczedzic na wadze koł !!!
-
- Posty: 357
- Rejestracja: 07.05.2004 22:01:39
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
-
- Posty: 357
- Rejestracja: 07.05.2004 22:01:39
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
pytaniem na pytanie? jaki rower?
opony - k-rad lub cos w tym stylu, (24") a jak 26" to pirtzle timo (600gr)
detki- zwykłe cst i duże cisnienie. Nie ma mocnych detek. dobicie kasuje kazda detke dh za 30-40zł tak samo praktycznie. Szprychy zwykłe DT nie warto sie bawisc w cieniowane, bież 2.0mm. Felgi? zalezy jak chcesz mocne o pod v-ke czy dysk.
tradycyjnie:
-napisz ile jeździsz, jak, w jakim stylu, jaki masz rower.
tak bez wskazówek jak można Ci doradzac, Ktos napisze biez douboetracki bo lżejsze niż doublewidy a mocneijesze, aqlbo doradzi maviki do xc.
INFO!
opony - k-rad lub cos w tym stylu, (24") a jak 26" to pirtzle timo (600gr)
detki- zwykłe cst i duże cisnienie. Nie ma mocnych detek. dobicie kasuje kazda detke dh za 30-40zł tak samo praktycznie. Szprychy zwykłe DT nie warto sie bawisc w cieniowane, bież 2.0mm. Felgi? zalezy jak chcesz mocne o pod v-ke czy dysk.
tradycyjnie:
-napisz ile jeździsz, jak, w jakim stylu, jaki masz rower.
tak bez wskazówek jak można Ci doradzac, Ktos napisze biez douboetracki bo lżejsze niż doublewidy a mocneijesze, aqlbo doradzi maviki do xc.
INFO!
dupa.
-
- Posty: 942
- Rejestracja: 08.06.2005 16:51:35
- Lokalizacja: POZNAŃ STREET RIDER
- Kontakt:
nie tracac wytrzymalosci, to mozesz kupic detki z wentylami presta.
co do opon, obreczy, ilosci szprych, to sam musisz wiedziec na co mozesz sobie pozwolic...
Np. jak stwierdzisz ze przednie kolo na 28 szprych ci wytrzyma, to kup.
Ogulnie to ciezko cos Ci doradzic, jak nie wiem jakie czesci tam masz.
A im wiecej kasy masz, to bardziej mozna odchudzic rower nie tracac wytrzymalosci.
co do opon, obreczy, ilosci szprych, to sam musisz wiedziec na co mozesz sobie pozwolic...
Np. jak stwierdzisz ze przednie kolo na 28 szprych ci wytrzyma, to kup.
Ogulnie to ciezko cos Ci doradzic, jak nie wiem jakie czesci tam masz.
A im wiecej kasy masz, to bardziej mozna odchudzic rower nie tracac wytrzymalosci.
Lubie przeszkody,ktore nie byly budowane z mysla o jezdzie na rowerze
STREET to tylko BMX
STREET to tylko BMX
po co zaoszczędzac na wadze rowerka ?? Wsumie w XC no to sie zgodze, ze to jest spoko sprawa. Jak startusze w zawodach i liczy sie dla Ciebie kazda sekunda na trasie no to tez :) ale np. jezeli jeździsz tylko dla siebie, nie startujesz w zawodach to według mnie nie opłaca sie zaoszczedzac na wadze rowera. Ja ostatnio wymieniłem nokiany xxx na maxxisy hookwormy, wyszcy mi odradzali ze bedzie mi sie gorzej jeździło bo hookwormy sa duzo ciezsze, a ja nie załuje ze przesiadłem sie na hookwormy. Takie jest moje zdanie :-)
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=list&function=myphotos&photouserid=2332
dobra jak masz bitch powiedzmy setup dirt / street to tak:
1.rama - jak nie uzywasz odcinasz mocowanie tarczy, dropouty skracasz. dużo sie zyskuje, to 5mm stali blacha !
2. widelec - mocowanie tarczy / pivoty tak samo- amor nie ;)
4. skracasz kiere do 600 (520 miałem kiedys), kup alu - lżejsza. Albo stal bez poprzeczki
5. w miare lekki mostek, nie toporna bryła (cos drążonego)
6. oponki 600-800gr a nie 900-1400
7. detki CST zwykłe , żadnego debilnego pakowania detki w detke.
8. szprychy 2.0 36 sztuk (nie 48)
9. obrecze jak 24" to nie Doubletrack tylko np. Mtx, Bfr, etc. (500-700gr). przód moze byc lżejszy
10. jesli nie skaczesz na zebatke - leciutkie mtb zebatki, albo bmx na zamówienie super lekkie
12. jak najcienszy łańuch
13. jak najmniejsze przełożenia (nie 44:18) a 25:12 - skracasz łąńuch i zebatki mniej waża
14. lekkie piasty (os 10mm) albo wogole niskie kołnirze, żadne potwory wielkie.
15. skrócona sztyca (można jeszcze dac niżej), lekki zacisk.
16. lekkie siodło (250-300gr a ni 480-650 jak barspinowe kanapy), ew. alu prety wersje
17. brakeless (nie waży). Mysle że v-ki lżejsze niz tarcze.
18. pedały lekkie
19. korby alu, suport euro bb (jak bitch). Korby to długi temat. Jak cro-mo to tylko drążone. Wez 165 a nie 175 zaoszczedzisz kilka gram ;)
20. Obrecze i opony 24" beda mniej ważyc niz identyczne 24" (szprychy etc).
21. jak gdziesz masz stalowe podkładki czy cos - wrzucaj ALU ! (dystanse na korbach 3pcs).
22. Nawiercaj obrecz przód (trial)
23. stery zostaw mocne, nie zoszczedzisz wiecej niz 100gr (Ritchey wcs to niecałe 100gr, Pig 190)
24. bez rockringu, a jak rockring to cienki łańcuch bo i tak zasłoniety
25. ...krótki mostek,
26. lekki amor albo sztywny widelec (cmp= około 1750 katalowgowo, odetniesz tarcze mocowanie i v-ke przy v-ce na tył bedzie 1650
...
1.rama - jak nie uzywasz odcinasz mocowanie tarczy, dropouty skracasz. dużo sie zyskuje, to 5mm stali blacha !
2. widelec - mocowanie tarczy / pivoty tak samo- amor nie ;)
4. skracasz kiere do 600 (520 miałem kiedys), kup alu - lżejsza. Albo stal bez poprzeczki
5. w miare lekki mostek, nie toporna bryła (cos drążonego)
6. oponki 600-800gr a nie 900-1400
7. detki CST zwykłe , żadnego debilnego pakowania detki w detke.
8. szprychy 2.0 36 sztuk (nie 48)
9. obrecze jak 24" to nie Doubletrack tylko np. Mtx, Bfr, etc. (500-700gr). przód moze byc lżejszy
10. jesli nie skaczesz na zebatke - leciutkie mtb zebatki, albo bmx na zamówienie super lekkie
12. jak najcienszy łańuch
13. jak najmniejsze przełożenia (nie 44:18) a 25:12 - skracasz łąńuch i zebatki mniej waża
14. lekkie piasty (os 10mm) albo wogole niskie kołnirze, żadne potwory wielkie.
15. skrócona sztyca (można jeszcze dac niżej), lekki zacisk.
16. lekkie siodło (250-300gr a ni 480-650 jak barspinowe kanapy), ew. alu prety wersje
17. brakeless (nie waży). Mysle że v-ki lżejsze niz tarcze.
18. pedały lekkie
19. korby alu, suport euro bb (jak bitch). Korby to długi temat. Jak cro-mo to tylko drążone. Wez 165 a nie 175 zaoszczedzisz kilka gram ;)
20. Obrecze i opony 24" beda mniej ważyc niz identyczne 24" (szprychy etc).
21. jak gdziesz masz stalowe podkładki czy cos - wrzucaj ALU ! (dystanse na korbach 3pcs).
22. Nawiercaj obrecz przód (trial)
23. stery zostaw mocne, nie zoszczedzisz wiecej niz 100gr (Ritchey wcs to niecałe 100gr, Pig 190)
24. bez rockringu, a jak rockring to cienki łańcuch bo i tak zasłoniety
25. ...krótki mostek,
26. lekki amor albo sztywny widelec (cmp= około 1750 katalowgowo, odetniesz tarcze mocowanie i v-ke przy v-ce na tył bedzie 1650
...
dupa.
Jak tal czytam to bez nazwisk... ale ..
Koleś chce odchudzić rower wiec szuka pomocy. Erenes napisał z sensem a za chwile ktos mu pojechał.. jaki to ma sens ??
Ktoś chce komuś pomóc i dostaje cięgi ?? Pomyslcie czasem niektórzy.
Co do samego odchudzania... Jeżeli dirt i FR to kup sobie opony bez drutu.. np ja miałem z tyłu CONTINENTALA SURVIVAL .. opona wazyła 400gram :| i jeździłem na niej w szczyrku na DH .. niestety mnie wytrzymała próby kamieni i sie styrała .. ale poza kamieniami wystarczyła by mi na dłuuuugo.... a w porównaniu np z Opona która mam z przodu .. CONTINENTAL DIESEL - 800gram to była duza róznica .. w porównaniu z jakąś kiepowatą NINJĄ która wazy ponad 1KG to masz BARDZO DUZO na WADZE :)
Sek tylko w tym ze trudno o zwijanki powyżej 2,3 (chyba ze ja ich poprostu nie znam) :) ale tyle ja Ci moge doradzić :) Kup sobie naprawde lekką oponke, zwijanka będzie super :)
Koleś chce odchudzić rower wiec szuka pomocy. Erenes napisał z sensem a za chwile ktos mu pojechał.. jaki to ma sens ??
Ktoś chce komuś pomóc i dostaje cięgi ?? Pomyslcie czasem niektórzy.
Co do samego odchudzania... Jeżeli dirt i FR to kup sobie opony bez drutu.. np ja miałem z tyłu CONTINENTALA SURVIVAL .. opona wazyła 400gram :| i jeździłem na niej w szczyrku na DH .. niestety mnie wytrzymała próby kamieni i sie styrała .. ale poza kamieniami wystarczyła by mi na dłuuuugo.... a w porównaniu np z Opona która mam z przodu .. CONTINENTAL DIESEL - 800gram to była duza róznica .. w porównaniu z jakąś kiepowatą NINJĄ która wazy ponad 1KG to masz BARDZO DUZO na WADZE :)
Sek tylko w tym ze trudno o zwijanki powyżej 2,3 (chyba ze ja ich poprostu nie znam) :) ale tyle ja Ci moge doradzić :) Kup sobie naprawde lekką oponke, zwijanka będzie super :)
motomysz sa takie opony ;) ja mialem ale szybko sie niszczy Speca model Roller Pro opona miala realnie ok 2.5 i nie byla najgorsza.
No opony bezdrutowe sa duzo lzejsze niz druciaki to prawda.
Możesz jeszcze np. kupic lekkie obrecze np. mavix d 521 jest lzejszy od double tracka o ok. 80g, na przod mozesz dac jakas mocniejsza obrecz do xc powinna dawac rade.
da sie tez oszczedzic na piastach, zamiast jakis z wielkimi kolnierzami zwykle pod v-ki
Daj lekkie siodło
korby, mozesz spokojnie dac cos pokroju nowego lx'a czy xt tez daja rade a są lżejsze niz na rpm czy race face
mostek drążone, alu kiera alu itd
no najbardziej to chyba da sie zbic wage na kolach i oponach
jesli to ma bys rower do 4x to np. jest wiele amorów lżejszych niż dj ;)
No opony bezdrutowe sa duzo lzejsze niz druciaki to prawda.
Możesz jeszcze np. kupic lekkie obrecze np. mavix d 521 jest lzejszy od double tracka o ok. 80g, na przod mozesz dac jakas mocniejsza obrecz do xc powinna dawac rade.
da sie tez oszczedzic na piastach, zamiast jakis z wielkimi kolnierzami zwykle pod v-ki
Daj lekkie siodło
korby, mozesz spokojnie dac cos pokroju nowego lx'a czy xt tez daja rade a są lżejsze niz na rpm czy race face
mostek drążone, alu kiera alu itd
no najbardziej to chyba da sie zbic wage na kolach i oponach
jesli to ma bys rower do 4x to np. jest wiele amorów lżejszych niż dj ;)
Rower ??? A co to ??
Po co czesc z was zastanawia sie nad sensem odchudzania ? o to ttu chodzi...
obrecze - D521 mavica , zajebista obrecz , wagodo bdb jak na taka wytrzymalosc i klase obreczy
korba - na isis , octalink to cos lekkiego a wytrzymalego to ciezko , jesli chodzi o kwadrat polecam WRA ( coolex sprzedaje po 320 zl ) waga 450g albo Race FaceTurbina 430g - uzywki juz od 200-250 zl
Oponki - to zalezy jaka grubosc i jakie warunki tu bedzie ciezko znalezc cos iniwersalnego - ja kupuje na sezon Conti Survival 2,3 o wadze ponizej 600g , ona ma cos kolo 2,1-2,2 ale niezla oponka , ewetualnie Maxxis larsen tt 2,0
Szprychy jesli juz cieniowane to DT competition , a ja bym do takich kolek zalozyly alipne 3
obrecze - D521 mavica , zajebista obrecz , wagodo bdb jak na taka wytrzymalosc i klase obreczy
korba - na isis , octalink to cos lekkiego a wytrzymalego to ciezko , jesli chodzi o kwadrat polecam WRA ( coolex sprzedaje po 320 zl ) waga 450g albo Race FaceTurbina 430g - uzywki juz od 200-250 zl
Oponki - to zalezy jaka grubosc i jakie warunki tu bedzie ciezko znalezc cos iniwersalnego - ja kupuje na sezon Conti Survival 2,3 o wadze ponizej 600g , ona ma cos kolo 2,1-2,2 ale niezla oponka , ewetualnie Maxxis larsen tt 2,0
Szprychy jesli juz cieniowane to DT competition , a ja bym do takich kolek zalozyly alipne 3
www.mm-foto.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości