CENTROWANIE KOŁA DLA OPORNYCH

ent_fangorn
Posty: 29
Rejestracja: 13.06.2004 18:46:03
Lokalizacja: Płd-Wsch krańców RP -SANOK
Kontakt:

CENTROWANIE KOŁA DLA OPORNYCH

Post autor: ent_fangorn »

Mam małe pytanko a właściwie to kilka:
1. Jak nacentrować koło (z tekstu na dh-zone nie wiele kapuje, kompletnie nie mam zdolności technicznych)
2.czy to normalne, że koło na dm 24, formuli i średnio drogich szprychach centruje sie co 2 tyg (skacze na małych hopach i street)
3. czy nowa rama z inną lepszą geomatrią coś zmieni

Z góry dzięki za pomoc :)
UP THE IRONS!!!!!!!
punkers
Posty: 824
Rejestracja: 19.04.2004 12:53:58
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: punkers »

zależy jak obręcz katujesz jak skaczesz z kiosków na beton to możesz codziennie centrować a nowa ramka z inną geometrią nic nie zmieni bo to zależy od obręczy i katowania :))
ent_fangorn
Posty: 29
Rejestracja: 13.06.2004 18:46:03
Lokalizacja: Płd-Wsch krańców RP -SANOK
Kontakt:

Post autor: ent_fangorn »

z tym skakaniem z kiosków to bym nie przesadzał(jeszcze sie ucze)
skacze normalne hopki takie że ze 3 m sie leci no i z 1,5 na wys czasami mam niedoloty poprostu chciałbym sie nauczyć bo w serwisie majątek zostawiam
UP THE IRONS!!!!!!!
quake
moderator
Posty: 2111
Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
Kontakt:

Post autor: quake »

jak mialem dm24 to tez co chwile centrowalem...:/
z tym ze skakalem z dosc duzych rzeczy na plaskie...
a wiec jesli obrecz Ci bije na prawo to naciagasz szprychy po lewej jednoczesnie luzujac szprychy po prawej
a jesli bije na lewo to naciagasz szprychy po prawej a luzujesz po lewej
ent_fangorn
Posty: 29
Rejestracja: 13.06.2004 18:46:03
Lokalizacja: Płd-Wsch krańców RP -SANOK
Kontakt:

Post autor: ent_fangorn »

nie wiem może jestem jakiś dziwny ale jak dla mnie to obrzęcz zawsze chodzi na boki tj. na lewo i na prawo trudno stwierdzić w którym kierunku
UP THE IRONS!!!!!!!
Dex
Posty: 2206
Rejestracja: 20.04.2004 13:15:07
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Dex »

Najpiwer obracasz rower do góry kołami i jak masz dobre hamulce to obręcz przesuwasz powoli między klockami, patrzysz sobie gdzie obręcz zaciera o klocek i naciągasz tak jak Ci kolega wcześniej napisał :) Mój kumpel dość katuje swoje DM 24 i jest spoko, ale to może zależy bo on ma te nowe DM 24 Dublle Wall ( z Gt Chucera). :P
Slon
Posty: 320
Rejestracja: 19.04.2004 22:18:56
Lokalizacja: Wawa; GG 4111248
Kontakt:

Post autor: Slon »

centrujesz tak jak wyzej napisali przedmowcy

ale jak centrujesz w serwisie do zaznacz zeby mocno naciagneli szprychy wtedy dluzej wytrzyma.

Ja mam z przodu noname a z tylu remexa za 5 dych ale naciagniete na chama i zadko sie centruja dzisiaj sie zper*** na przednie kolo to leciutko zaczelo chodzic
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=333510 <= ja
quake
moderator
Posty: 2111
Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
Kontakt:

Post autor: quake »

najlepiej sie na centrownicy pracuje...:]
bzp
Posty: 1514
Rejestracja: 19.04.2004 13:02:02
Lokalizacja: Warszwszawa
Kontakt:

Post autor: bzp »

Wez stare kolo z jakiegs makrokeszu matki i ucz sie na bledach ;] Rozplec i aplec wedlug wzrou z innego kola. Obczaj co sie dzieje jak krecisz nyplem w lewo a co jak w prawo i tyle. Jak to zczaisz poradnik to elementarz.
finalcell
Posty: 107
Rejestracja: 03.05.2004 10:07:45
Kontakt:

Post autor: finalcell »

co to za dm 24 DW
ent_fangorn
Posty: 29
Rejestracja: 13.06.2004 18:46:03
Lokalizacja: Płd-Wsch krańców RP -SANOK
Kontakt:

Post autor: ent_fangorn »

no to już coś wiem dzięki za pomoc :))
UP THE IRONS!!!!!!!
KFP
Posty: 1725
Rejestracja: 19.04.2004 13:11:46
Lokalizacja: Warszawa / Mokotów
Kontakt:

Post autor: KFP »

chcialem napisac to co bzp, wez stare nieuzywane kolo wsadz w widelec i zacznij krecic nyplami w lewo i prawo i oblukaj co sie stanie :-)

a teraz tak - jak masz rower do gory nogami, kolami znaczy sie ;]
to jak wezmiesz klucz do nypli i zaczniesz krecic nyplami na dole zgodnie z rychem wskazowek zegara to znaczy ze je luzujesz a jak przeciwnie to je dokrecasz(naciagasz)
Baal
Posty: 266
Rejestracja: 23.04.2004 19:52:59
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Baal »

ja mam bardziej skomplikowane pytanie:P chodzi mi o "bicie" pionowe. tzn. które szprychy powinienem luzować a które dokręcać? jeśli się myle to mnie poprawcie, będzie to napisane troche łopatologicznie. jesli wyczaje miejsce w ktorym obręcz znajduje się "za blisko" ośki to w tym miejscu popuszczam szprychy a po przeciwległej stronie dociągam? co z tymi hmm "bocznymi" czprychami, zostawiam je tak jak były czy też je troche dociągam? napiszcie coś bo świezo zaplotłem kumplowi kółko i teraz musze tylko wycentrowac, a to pionowe bicie mnie juz wkurwia!!! ://
bzp
Posty: 1514
Rejestracja: 19.04.2004 13:02:02
Lokalizacja: Warszwszawa
Kontakt:

Post autor: bzp »

Jak zaplatasz koło to musisz dokręcić nyple tak zeby przy kazdym nyplu wystalo tyle samo gwintu. Potem dokrecasz kazda co 2, 1 obrot az bedzie w miare sztywne. Z samej teorii nie zapleciesz super ekstra, trzeba pocwiczyc :) A co do bicia pionowego, to tam gdzie wali w gore dokrecasz nyple a z drugiej strony luzujesz. Musisz jeszcze znalezc srodek w ktorym bije najwiecej i wtedy tego nypla krecisz mocniej a sasiadow lzej :D
KFP
Posty: 1725
Rejestracja: 19.04.2004 13:11:46
Lokalizacja: Warszawa / Mokotów
Kontakt:

Post autor: KFP »

jak mało bije to patrz jak wyżej (post bzp.) ale jak masz cholerne bicie koła (bo obręcz jest jajowata) to wątpie czy uda ci się coś z tym zrobić aby w ogóle nie biło
Baal
Posty: 266
Rejestracja: 23.04.2004 19:52:59
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Baal »

sam zaplot koła jest raczej prosty, praktycznie jeden schemat dla wszystkich szprych. tylko później trzeba to wszystko ponaciągać:/ lece do garazu i biore sie za robote, dzieki
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość