Hamulce Hydrauliczne
Hamulce Hydrauliczne
Jako,że mam dość bogate doświadczenie z hamulcami i w mojej opinii nie ma zbyt wielu obiektywnych recenzji hamulców w polskim internecie chciałbym podzielić sie moimi spostrzeżeniami co do hamulców na jakich mialem okazję jeździć oraz posiadać.
----------------------
Shimano
-525 Dość krótki skok klamki.Bardzo dobra sztywność.Sila troche za mała,ale przy tarczy 200 powinno byc idealnie
-Saint Brak odpowiedniej sztwyności.Siła troche za za mała,ale przy tarczy 200 powinno byc ok
-XT 2005 Brak odpowidniej sztywności.Sila tez za mała
-------------------
Grimeca
-System 8 Zarówno siła jak i modulacja sa idealne,jednak tym co wyklucza ten hebel jest zbyt dlugi skok klamki
-System 12 takie same wady i zalety jak sys8.Generalnie nie lubie tych hebli i sadze ze firma jest dość tandetna.Np u mnie w nówce sys12 klocki nie wracaly natychmiast lecz z minimalnym opóżnieniem.Albo przepływ nie miał wystaczająco wydajnej przepustowości albo opór na tłoczkach był za duży.Plastikowa tuleja łącząca klamke z popychaczem tłoczka z czasem sie rozbija i powstaje tam luz w wyniku którego klamka chodzi luźno w płaszczyźniej przód-tył
Jest jakas grimeca będąca kopią Gustava.Sądze że może być fajna (to chyba system2)
----------------
SRAM
-9.0
to kopia sys8 wiec cz/w
------------------
Magura
-Julie: Shit.Siła za mała
-Louise FR: Zbyt mala sila.Klamka wykonana z bardzo elastycznego materiału nie do końca budzi moje przekonanie
-Marta: Bardzo dobra pod każdym wzgledem
-Gustav: Ideał hamulca.Prawie brak skoku klamki w modelu 2000.Jedyną wade stanowi to że miedzy klockami jest bardzo mała szpara i w połączeniu z systemem plywającego zacisku taki uklad trze o tarcze juz przy bardzo małym jej biciu.Tarcze trzeba dorabiać w przypadku zgiecia gdyz ma nietypowa srednice 190mm i poza bardzo droga tarcza Magury nie ma takich tarcz seryjnie produkowanych.
-HS33 Idealna charakterystyka głównie na tylne koło.Brak stresu o pogiecie tarczy jest wielkim argumentem przemawiającym za tym hamulcem.Cena również.Zajebista sprawa
------------------
Hayes
HFX9
-Super w każdej kwestii
MAG
-Miażdżąca siła.Hebel działa ON/OFF.Ja np takie działanie bardzo lubie bo w końcu jesli hamulec jest za słaby to juz nic mu nie pomoże,jesli jest za mocny to tylko kwestia wprawy by go wyczuć.
El Camino
-Rewelacyjny pomysł z regulacja siły hamowania poprzez oddalanie lub przyblizanie popychacza tłoczka od osi obrotu.Odleglosc klamki od kiery regulowana wygodnym niewystającym pokretełkiem.Wszystko to powoduje że każdy ten hamulec moze bez użycia narzędzi ustawić pod swoje indywidualne preferencje przy tym hamulec jest bardzo sztywny.Rewelacja
------------------
Hope
Ciekawy pomysł zaprezentował Hope tworzać model przeznaczony do trialu/streetu o nazwie trials.Hamulec ten ma prostą dwutłoczkową budowę a od modelu mini różni sie innym stosunkiem srednić tłoczków klamka/zacisk.Dzieki temu jego charakterystyka jest mniej modulacyjna a bardziej stój/jedź.
-M4
Za tą cene oczekiwałbym idealnego hamulca.M4 od idealu różni tylko troche za dlugi skok klamki
-Ti6
Ideał.Sztywność,skok klamki,modulacja,siła.Nie jeździlem na lepszym hamulcu.
-----------------
Clark's
-Clim8
Na nim jeszcze nie jezdzilem ,ale z wielu opinii wiem że dziala bardzo podobnie do Ti6 więc prawdopodobnie i jemu nalezy sie 1 miejsce obok Hopa.
KONKLUZJA
W kategorii najtańszych hebli polecam Magure Marte (400zł),Hayesa HFX9 (365zł) oraz Shimano 525 na tarczy 200 (360zł).W średniej kategorii cenowej Hayesa Maga (550zł) oraz El Camino (600zł).Spośród hebli high-endowych Gustava (póki tarcza sie nie zegnie) Hopa Ti6 oraz prawdopodobnie Clark's-a Clim8.
Z góry mówię że jak ktoś chce mnie jeździć za moje zdanie i za to że tak mówię to może sobie odpuscic...Bo zdaje relacje z mojego punktu widzenia :]
----------------------
Shimano
-525 Dość krótki skok klamki.Bardzo dobra sztywność.Sila troche za mała,ale przy tarczy 200 powinno byc idealnie
-Saint Brak odpowiedniej sztwyności.Siła troche za za mała,ale przy tarczy 200 powinno byc ok
-XT 2005 Brak odpowidniej sztywności.Sila tez za mała
-------------------
Grimeca
-System 8 Zarówno siła jak i modulacja sa idealne,jednak tym co wyklucza ten hebel jest zbyt dlugi skok klamki
-System 12 takie same wady i zalety jak sys8.Generalnie nie lubie tych hebli i sadze ze firma jest dość tandetna.Np u mnie w nówce sys12 klocki nie wracaly natychmiast lecz z minimalnym opóżnieniem.Albo przepływ nie miał wystaczająco wydajnej przepustowości albo opór na tłoczkach był za duży.Plastikowa tuleja łącząca klamke z popychaczem tłoczka z czasem sie rozbija i powstaje tam luz w wyniku którego klamka chodzi luźno w płaszczyźniej przód-tył
Jest jakas grimeca będąca kopią Gustava.Sądze że może być fajna (to chyba system2)
----------------
SRAM
-9.0
to kopia sys8 wiec cz/w
------------------
Magura
-Julie: Shit.Siła za mała
-Louise FR: Zbyt mala sila.Klamka wykonana z bardzo elastycznego materiału nie do końca budzi moje przekonanie
-Marta: Bardzo dobra pod każdym wzgledem
-Gustav: Ideał hamulca.Prawie brak skoku klamki w modelu 2000.Jedyną wade stanowi to że miedzy klockami jest bardzo mała szpara i w połączeniu z systemem plywającego zacisku taki uklad trze o tarcze juz przy bardzo małym jej biciu.Tarcze trzeba dorabiać w przypadku zgiecia gdyz ma nietypowa srednice 190mm i poza bardzo droga tarcza Magury nie ma takich tarcz seryjnie produkowanych.
-HS33 Idealna charakterystyka głównie na tylne koło.Brak stresu o pogiecie tarczy jest wielkim argumentem przemawiającym za tym hamulcem.Cena również.Zajebista sprawa
------------------
Hayes
HFX9
-Super w każdej kwestii
MAG
-Miażdżąca siła.Hebel działa ON/OFF.Ja np takie działanie bardzo lubie bo w końcu jesli hamulec jest za słaby to juz nic mu nie pomoże,jesli jest za mocny to tylko kwestia wprawy by go wyczuć.
El Camino
-Rewelacyjny pomysł z regulacja siły hamowania poprzez oddalanie lub przyblizanie popychacza tłoczka od osi obrotu.Odleglosc klamki od kiery regulowana wygodnym niewystającym pokretełkiem.Wszystko to powoduje że każdy ten hamulec moze bez użycia narzędzi ustawić pod swoje indywidualne preferencje przy tym hamulec jest bardzo sztywny.Rewelacja
------------------
Hope
Ciekawy pomysł zaprezentował Hope tworzać model przeznaczony do trialu/streetu o nazwie trials.Hamulec ten ma prostą dwutłoczkową budowę a od modelu mini różni sie innym stosunkiem srednić tłoczków klamka/zacisk.Dzieki temu jego charakterystyka jest mniej modulacyjna a bardziej stój/jedź.
-M4
Za tą cene oczekiwałbym idealnego hamulca.M4 od idealu różni tylko troche za dlugi skok klamki
-Ti6
Ideał.Sztywność,skok klamki,modulacja,siła.Nie jeździlem na lepszym hamulcu.
-----------------
Clark's
-Clim8
Na nim jeszcze nie jezdzilem ,ale z wielu opinii wiem że dziala bardzo podobnie do Ti6 więc prawdopodobnie i jemu nalezy sie 1 miejsce obok Hopa.
KONKLUZJA
W kategorii najtańszych hebli polecam Magure Marte (400zł),Hayesa HFX9 (365zł) oraz Shimano 525 na tarczy 200 (360zł).W średniej kategorii cenowej Hayesa Maga (550zł) oraz El Camino (600zł).Spośród hebli high-endowych Gustava (póki tarcza sie nie zegnie) Hopa Ti6 oraz prawdopodobnie Clark's-a Clim8.
Z góry mówię że jak ktoś chce mnie jeździć za moje zdanie i za to że tak mówię to może sobie odpuscic...Bo zdaje relacje z mojego punktu widzenia :]
http://www.wufr.go.pl/
http://www.pinkbike.com/photo/865995/
http://www.pinkbike.com/photo/865995/
Acha.Jeszcze jedna uwag.Test jest zorientowany na działanie hebli w streecie.Jeśli oceniał bym te hamulce z innym zastosowaniu np w downhill recenzje wygladalyby nieco inaczej ze względu na odmienne warunki działania.Przykładowo w streecie bardzo ważny jest pewny blok koła jednym palcem, i w miare znośna modulacja.W downhillu hamulec powinien miec troszke mniejsza siłe na rzecz modulacji.
Warto również odnotować ze nie zawsze tarcza 200 daje wieksza sile i gorszą modulacje niz 160,albowiem punkty bardziej oddalone od osi obrotu maja wieksza predkość,a kiedy powierznie trą o siebie mając wieksza prędkość względną wtedy siła tarcia sie zmniejsza.Generalnie charakterystyka hamowania na wiekszej tarczy jest lepsza i bardziej przewidywalna.Hamulce tarczowe maja swoje cieżkie wady.Uwaga na zatłuszczenie tarczy.Jeśli tarcza choć raz zostanie zalana olejem to juz nigdy w 100% nie odzyska swoich dawnych wlasciwości.W przypadku zatłuszczenia warto się zaopatrzeć w spray firmy Valvoline Brake Cleaner.Daje on sporo lepszy efekt anizeli benzyna ekstrakcyjna.Uwaga również na klocki oleje latwo w nie wsiakają jesli powierzchniowo to żądany efekt moze dac przetarcie pilnikiem lub papierem sciernym.Jeśli wgłąb to klocki nadają sie już tylko do wyrzucenia.Nawet jeśli trysnie nam woda z ulicznej kałuży w której plywa jakis olej to juz odczuwalnie osłabia hamulec, więc jeśli ktoś myśli nad instalacją hamulca tarczowego radzę rozważyć Magure HS33 lub po prostu V brake na miekkich klockach (np jakies trialowe lub czerwone clark's-y)
Warto również odnotować ze nie zawsze tarcza 200 daje wieksza sile i gorszą modulacje niz 160,albowiem punkty bardziej oddalone od osi obrotu maja wieksza predkość,a kiedy powierznie trą o siebie mając wieksza prędkość względną wtedy siła tarcia sie zmniejsza.Generalnie charakterystyka hamowania na wiekszej tarczy jest lepsza i bardziej przewidywalna.Hamulce tarczowe maja swoje cieżkie wady.Uwaga na zatłuszczenie tarczy.Jeśli tarcza choć raz zostanie zalana olejem to juz nigdy w 100% nie odzyska swoich dawnych wlasciwości.W przypadku zatłuszczenia warto się zaopatrzeć w spray firmy Valvoline Brake Cleaner.Daje on sporo lepszy efekt anizeli benzyna ekstrakcyjna.Uwaga również na klocki oleje latwo w nie wsiakają jesli powierzchniowo to żądany efekt moze dac przetarcie pilnikiem lub papierem sciernym.Jeśli wgłąb to klocki nadają sie już tylko do wyrzucenia.Nawet jeśli trysnie nam woda z ulicznej kałuży w której plywa jakis olej to juz odczuwalnie osłabia hamulec, więc jeśli ktoś myśli nad instalacją hamulca tarczowego radzę rozważyć Magure HS33 lub po prostu V brake na miekkich klockach (np jakies trialowe lub czerwone clark's-y)
http://www.wufr.go.pl/
http://www.pinkbike.com/photo/865995/
http://www.pinkbike.com/photo/865995/
"Jeśli tarcza choć raz zostanie zalana olejem to juz nigdy w 100% nie odzyska swoich dawnych wlasciwości" nie zgadzam sie absolutnie, moze sie tak wydawac bo jezeli tarcza sie zaleje to idzie to odrazu na klocki, ale wystarczy zatopic ja w benzynce na dluzsza chwile, wsadzic nowe klocki i bedzie jak nowka. Co do wyborow najlepsze hampla sposrod wymienionych to tez stawialbym na HOPE'a i nie tylko dlatego ze takowego mam :P Poprostu najmniej awaryjne, solidne fajnie lezace klamki i ta modulacja jak marzenie :) Pozdro 600
--> www.DMR.pl <--- moja stronka :D
BUAHAAHAHHAHAHAAHHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAA
AAHHAHAHAAAAHAHAH
'saint nie ma sily'
'9 najlepszy hamulec'
'grimeca zla'
'hope ideal' <- to mnie najbardziej rozbawilo
smiem sie nie zgodzic z twoim dosc sporym doswiadczeniem, argumentujac je moim - czyli kolesia ktory zrobil (jako serwis)i jezdzil na x hamulcach
magi nie sa takie mocne, s12 bije je sila na lleb na szyje , testowalem z roznymi klockami i wiem co mowie... ( mam magi, mialem s12, grimece sprzedalem bo mialem tylko 1 i nie mialem drugiej do kompletu)
saint dziala o niebo lepiej od czegokolwiek na czym jezdzilem( tez mam i testowalem rozne klocki), nie spotkalem sie za to z dzialajacym hope.... i niedzialajaca grimeca.
"HS33 Idealna charakterystyka głównie na tylne koło.Brak stresu o pogiecie tarczy jest wielkim argumentem przemawiającym za tym hamulcem.Cena również.Zajebista sprawa "
no, zajebista na maxa- martwisz sie pogieta obrecza! suuuuuuuper....
"Clim8
Na nim jeszcze nie jezdzilem ,ale z wielu opinii wiem że dziala bardzo podobnie do Ti6 więc prawdopodobnie i jemu nalezy sie 1 miejsce obok Hopa. "
poplakalem sie ze smiechu, jakie doswiadczenie przemawia przez ten tekst
"HFX9
-Super w każdej kwestii "
no, zwlaszcza w szybkosci scierania klockow, malej sily, mega dlugiego skoku klamki,.... ( mialem 5 PIĘĆ tych hamulcow kazdy byl jednakowo chchcujowy)
polecam od siebie sainty- sila i modulacja
grimeca- najlepszy stosunek jakosc/ cena i zajebista moc
magi - dobre hamulce, przy wymianie klockow na ebc sa dobre- maja modulacje i sile
525- niby takie male nic ale dziala jak marzenie, jak dojdzie do tego cena to naprawde dobry hamulec(problemy z klamka- za latwo ja wyrwac)
to tyle ode mnie, nie zebym cie chcial pojechac ale opinia o hamulcach nie jest obiektywna dopoki nie stworzy jej jakis niezalezny zespol na kilkunastu egzemplarzach konkretnego modelu....
AAHHAHAHAAAAHAHAH
'saint nie ma sily'
'9 najlepszy hamulec'
'grimeca zla'
'hope ideal' <- to mnie najbardziej rozbawilo
smiem sie nie zgodzic z twoim dosc sporym doswiadczeniem, argumentujac je moim - czyli kolesia ktory zrobil (jako serwis)i jezdzil na x hamulcach
magi nie sa takie mocne, s12 bije je sila na lleb na szyje , testowalem z roznymi klockami i wiem co mowie... ( mam magi, mialem s12, grimece sprzedalem bo mialem tylko 1 i nie mialem drugiej do kompletu)
saint dziala o niebo lepiej od czegokolwiek na czym jezdzilem( tez mam i testowalem rozne klocki), nie spotkalem sie za to z dzialajacym hope.... i niedzialajaca grimeca.
"HS33 Idealna charakterystyka głównie na tylne koło.Brak stresu o pogiecie tarczy jest wielkim argumentem przemawiającym za tym hamulcem.Cena również.Zajebista sprawa "
no, zajebista na maxa- martwisz sie pogieta obrecza! suuuuuuuper....
"Clim8
Na nim jeszcze nie jezdzilem ,ale z wielu opinii wiem że dziala bardzo podobnie do Ti6 więc prawdopodobnie i jemu nalezy sie 1 miejsce obok Hopa. "
poplakalem sie ze smiechu, jakie doswiadczenie przemawia przez ten tekst
"HFX9
-Super w każdej kwestii "
no, zwlaszcza w szybkosci scierania klockow, malej sily, mega dlugiego skoku klamki,.... ( mialem 5 PIĘĆ tych hamulcow kazdy byl jednakowo chchcujowy)
polecam od siebie sainty- sila i modulacja
grimeca- najlepszy stosunek jakosc/ cena i zajebista moc
magi - dobre hamulce, przy wymianie klockow na ebc sa dobre- maja modulacje i sile
525- niby takie male nic ale dziala jak marzenie, jak dojdzie do tego cena to naprawde dobry hamulec(problemy z klamka- za latwo ja wyrwac)
to tyle ode mnie, nie zebym cie chcial pojechac ale opinia o hamulcach nie jest obiektywna dopoki nie stworzy jej jakis niezalezny zespol na kilkunastu egzemplarzach konkretnego modelu....
-
- Posty: 830
- Rejestracja: 03.07.2005 20:21:35
- Lokalizacja: poznan
- Kontakt:
ja mam grimeca sys 2 moje hamulkec juz przezyl moze dlatego uwazam go za takiego sobie ale hamuje podbnie jak gustav pozaycja nie hamowanie i pozycja hamowanie i troche trz caly czas o tarcze tak ja w gustavie takie seobe chamel ale podejrzewam ze to mój model jest zly ( jestem 2 walscicielem 1 wlasciciel spali hamulec na sniezce - tz tak zjezdzal ze zagotowal wszyskie plyny w sordku co odbilo sie na uszczelakcha ale potem je wmienil ake ogulnie mój egzempalz jest skatowany :d wiec moze dlatego tak cieko i i wazy troche bo ma stalowy przwód hydrauliczny
edit:
hampel ma chyba ok 5 lat :D i jestm 3 wlascicielem ale poprzednich wlascicieli znam
edit:
hampel ma chyba ok 5 lat :D i jestm 3 wlascicielem ale poprzednich wlascicieli znam
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=132498620
sprzedam stratos s8
sprzedam stratos s8
Louise FR- mala sila- buahahaha, sorry... HFX juz ma duzo mniejsza, mag on-off- mam to samo wrazenie ale hamulec nie powinien tak hamowac!!! Nie mam ochoty robic ABSa wlasnymi palcami... Gustav- swietna modulacja, doskonala sila, wkurwiajace na dluzasz meta (jak sie jedzie gdzies daleko), drogie czesci, niezbyt wygodna klamka
Taa Saint za slaby hahaha.Kolega ma 2 sainty z tarczami 203.Hamulce juz zdazyly polamac rame [khs z cromo(pekl nad mocowaniem hamulca)] i ogromne luzy w shermanie.Jak dla mnie saint do streetu i dirtu ma za duza sile.Teraz ja testuje taki zestawik:klamka saint, zacisk hone,z tarczami 203 i 160.Zobaczymy jak to sie bedzie sprawowac:)
Pozdrawiam
Pozdrawiam
http://www.pinkbike.com/photo/1038716
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości