>>> Suntour Duro - tuning <<<
UWAGA : REWOLUCJA
Znaczną poprawę pracy uzyskuje się dzięki zmniejszeniu tarcia w wnętrzu goleni. W tym celu należy wywiercić po jednym malutkim otworku(wiertło 1,5mm) z boku w goleniach dolnych pod górnym ślizgiem(chodzi mi o tą tulejkę ślizgową,a nie o uszczelki). Następnie składamy amorka i strzykawką z igłą wstrzykujemy przez te otworki olej amortyzatorowy do oporu.Potem trzeba jakoś zalepić te otworki. Ja u siebie zrobiłem to silikonem. Teraz amorek po prostu pływa na nierównościach. Oczywiście w goleniach jest także olej na samym dole(po lewej stronie jakieś 50ml i po prawej 15ml).
Znaczną poprawę pracy uzyskuje się dzięki zmniejszeniu tarcia w wnętrzu goleni. W tym celu należy wywiercić po jednym malutkim otworku(wiertło 1,5mm) z boku w goleniach dolnych pod górnym ślizgiem(chodzi mi o tą tulejkę ślizgową,a nie o uszczelki). Następnie składamy amorka i strzykawką z igłą wstrzykujemy przez te otworki olej amortyzatorowy do oporu.Potem trzeba jakoś zalepić te otworki. Ja u siebie zrobiłem to silikonem. Teraz amorek po prostu pływa na nierównościach. Oczywiście w goleniach jest także olej na samym dole(po lewej stronie jakieś 50ml i po prawej 15ml).
-
- Posty: 1744
- Rejestracja: 21.04.2004 14:42:40
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 30.11.2005 20:34:39
- Lokalizacja: Zgorzelec
- Kontakt:
Tu napewno znajdziecie coś do smarowania:)
http://www.cyklotur.pl/x_C_Dz__PD_53010 ... PZTA_.html
lub
http://bajkszop.com/index.php?d=katalog ... 1dfe4dc2e6
http://www.cyklotur.pl/x_C_Dz__PD_53010 ... PZTA_.html
lub
http://bajkszop.com/index.php?d=katalog ... 1dfe4dc2e6
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1024302
-
- Posty: 290
- Rejestracja: 19.01.2005 00:15:38
- Kontakt:
aaaaaa ja chcialem podziekowac motomyszy vel motomysz za poradnik :]
a tak na marginesie mam pytanie jaki jest najodpowiedniejszy olej by amor odbijal jak najszybciej ? no i ile go wlac optymalnie :D
jakby ktos mogl i chcial przy okazji odpisac by bylo milo
a tak na marginesie mam pytanie jaki jest najodpowiedniejszy olej by amor odbijal jak najszybciej ? no i ile go wlac optymalnie :D
jakby ktos mogl i chcial przy okazji odpisac by bylo milo
[url=http://www.choody.com]http://www.choody.com[/url]
Polish Bike Trial Forum
Polish Bike Trial Forum
Gratuluje pomysłowości :) Nie ma to jak wywiercić dziury w amorze.. mam nadzieje ze to jest zart co napisałes .. bo jeśli rzeczywiscie wywierciłęś dziury ... heh ;]ak47 pisze:Znaczną poprawę pracy uzyskuje się dzięki zmniejszeniu tarcia w wnętrzu goleni. W tym celu należy wywiercić po jednym malutkim otworku(wiertło 1,5mm) z boku w goleniach dolnych pod górnym ślizgiem(chodzi mi o tą tulejkę ślizgową,a nie o uszczelki). Następnie składamy amorka i strzykawką z igłą wstrzykujemy przez te otworki olej amortyzatorowy do oporu.Potem trzeba jakoś zalepić te otworki. Ja u siebie zrobiłem to silikonem. Teraz amorek po prostu pływa na nierównościach. Oczywiście w goleniach jest także olej na samym dole(po lewej stronie jakieś 50ml i po prawej 15ml).
nie no dziur nie wierciłem. Po prostu jak składałem amorka, to wsunąłem golenie tylko na 2 cm, a potem wlałem przez otworki od śrub olej.I po wsunięciu goleni do końca, między ślizgami uwięzione zostało trochę oleju, który smaruje wszystko. Tylko nie wiem, czy nie spłynie on na dół... (i stąd pomysł na otworki...) Jak razie wszystko działa...
Ale jakby zrobić estetycznie te otwory i wymyślić dobre koreczki to byloby coś a'la microlube jak u manitou :]
Ale jakby zrobić estetycznie te otwory i wymyślić dobre koreczki to byloby coś a'la microlube jak u manitou :]
hey, może ktoś mi powiedzieć ile dokladnie (w ml) wlewa się oleju do Duro, bo jestem w trakcie tunningu duro triple i na oko niebardzo bedzie widac (dłuuuga goleń :P). Przy okazji: do wagi 61kg olej 10W czy 15W? pozdro
ps. odrazu mowie ze nie zalewam bezmyslnie amora olejem ponieważ mam zamontowany tłumik z duro.
ps. odrazu mowie ze nie zalewam bezmyslnie amora olejem ponieważ mam zamontowany tłumik z duro.
Blackbike<>do tłumika leje się różnie. Jak zalejesz na max, to amorek będzie trochę twardszy i tłumienie będzie regularne. Jak zalejesz do 3/4 to po max ugięciu bardzo szybko odbije na 5cm, a potem będzie już tłumić.Mi się podoba właśnie taka praca, ale pracę dostosowuje się pod konkretny teren. Nalej oleju 10W. z 15 będzie muł
Chłopaki pomużcie, zrobiłem tuning amora według opisu, tylko niedawałem tych podkładek zwiększających wysokość amora, wogóle to tylko rozebrałem amora, zdjołem tą opaske na z pałeczki i złożyłem amora z powrotem. Nie wiem czy tak amor się zachowywał wcześniej ale w lewej goleni (tam gdzie jest tylko sprężyna) przy ugieńciu amora mniej wiecej w połowie coś stuka, zarówno przy dobijaniu amora jak i przy odbijaniu amora. W dodatku gdy pokrętło regulacji jest ustawione na minus, to nic nie puka, ale wystarczy że przekręce raz a już coś puka (pokrętło goleni tam gdzie jest tylko sprężyna). Proszę o odpowiedzi
to nie jest uszczelka tylko taka opaska. założona jest na tym tłoczku, gdy ją zdejmiemy średnica tłoczka sie zmniejsza co powoduje zwiększenie przepływu oleju, czyli amor sie nie muli. Bardzo szybko odbija. Naprawde robi różnice
w sumie wystarczy wyjąć tą dużą sprężyne i założyć na nią opsake termokurczliwą, i niebędzie stukał
w sumie wystarczy wyjąć tą dużą sprężyne i założyć na nią opsake termokurczliwą, i niebędzie stukał
-
- Posty: 632
- Rejestracja: 22.12.2005 10:03:26
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości