Kiera z kompozyt/carbon do DH
-
- Posty: 1499
- Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
- Lokalizacja: Somerwill
- Kontakt:
Kiera z kompozyt/carbon do DH
Czy ktos z kolegów ma jakieś doświadczenie z kierach z karbonu w zastosowaniu do DH?
Myślę o takim odchudzeniu maszyny ale mam wątpliwości co do wytrzymałości np. Easton Monkey Lite DH carbon - 710mm
Myślę o takim odchudzeniu maszyny ale mam wątpliwości co do wytrzymałości np. Easton Monkey Lite DH carbon - 710mm
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
Roman_Maxx Bez sensu, masz koła 48-szprychowe Funna, Monstera i raczej ciężki sprzęt do FR a tu kiera z karbonu...nie ;P
Niby Monster powinien swoim 200mm amortyzować obciążenia idące na kiere ale zawsze jest to pewne ryzyko. Nie chciałbym być ryzykantem.
P.S. Też odchudzam swojego potworka z kiery ;) minimalnie, ale nie na karbon...
Niby Monster powinien swoim 200mm amortyzować obciążenia idące na kiere ale zawsze jest to pewne ryzyko. Nie chciałbym być ryzykantem.
P.S. Też odchudzam swojego potworka z kiery ;) minimalnie, ale nie na karbon...
-
- Posty: 1499
- Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
- Lokalizacja: Somerwill
- Kontakt:
-
- Posty: 1290
- Rejestracja: 02.01.2005 18:54:58
- Kontakt:
Roman_Maxx, Extra są te kiedy Eastona, gdybym tylko miał tyle kapusty to bym się nie zastanawaiał. Monkey Lite DH waży 210g czyli ze 2 razy mniej niż przeciętne kierownice do DH, albo i mniej - to się wydaje niewielką różnicą, ale jednak tu trochę, tam trochę i się kilo uzbiera, a to już odczuwalne.
Wookie, lekkie kierownice alu są w zdecydowanej większości przeznaczone do xc i są faktycznie bardzo delikatne. Bez wątpienia lepiej wybrać produkt karbonowy z przeznaczeniem DH niż alu przeznaczony do innej jazdy.
Wiadomo że to trochę duży koszt w stosunku do oszczędności masy, więc chyba zacząłbym od innych rzeczy, a to zostawił na później - jest wiele komponentów na których można dużo więcej zyskać wagowo i to dużo mniejszym kosztem, z tym że nie wiem dokładnie co tam Norbar ma w swoim rowerze i co można wymienić.
A tak swoją drogą to widzę że ten topik jest bardzo podobny do niedawnego na temat damperów i amorów powietrznych - większość tutejszych "specjalistów" łączy obie te rzeczy (karbon i amory gazowe) tylko z xc, a w rzeczywistości są one tak samo dobre jak i inne produkty. Skoro są przeznaczone do katowania i produkują je firmy Easton czy Ansewer (te są w Plusie), a nie jakaś kiepska firma, to znaczy że wiedzą co robią i tak to robią żeby się sprawdzało :)))
Wookie, lekkie kierownice alu są w zdecydowanej większości przeznaczone do xc i są faktycznie bardzo delikatne. Bez wątpienia lepiej wybrać produkt karbonowy z przeznaczeniem DH niż alu przeznaczony do innej jazdy.
Wiadomo że to trochę duży koszt w stosunku do oszczędności masy, więc chyba zacząłbym od innych rzeczy, a to zostawił na później - jest wiele komponentów na których można dużo więcej zyskać wagowo i to dużo mniejszym kosztem, z tym że nie wiem dokładnie co tam Norbar ma w swoim rowerze i co można wymienić.
A tak swoją drogą to widzę że ten topik jest bardzo podobny do niedawnego na temat damperów i amorów powietrznych - większość tutejszych "specjalistów" łączy obie te rzeczy (karbon i amory gazowe) tylko z xc, a w rzeczywistości są one tak samo dobre jak i inne produkty. Skoro są przeznaczone do katowania i produkują je firmy Easton czy Ansewer (te są w Plusie), a nie jakaś kiepska firma, to znaczy że wiedzą co robią i tak to robią żeby się sprawdzało :)))
http://img134.imageshack.us/img134/3203/1ffbb5e0ac.jpg
-
- Posty: 830
- Rejestracja: 03.07.2005 20:21:35
- Lokalizacja: poznan
- Kontakt:
co go zjezdzacie co jak zwykle co ?? chlopak ma popsrostu biak i chce go odchudzic ale chce sie tez cieszyc dogodnosciami wielkich amorów
popatrz na pinkbike pelno ludzi uzywaz carbonowych kier w dh tam jest na to moda bo mja na to forse i nie boja sie carbonu a w polsce nadal jest opur do tego jak kiera jest dobrej firmy a ty masz zamiar takiej firmy kupic to bedzie ok
jak oszukujesz tansego sposobu odchudzenia to kup kasete na xt ja tak zrobilem tz kupiel ksete deore patrze ze ojciec ma xc w biku wiore na wage i co xt o 100 g lzejsza a ze ojcu waga i tak nie robi nic to ja wzielem do siebie i jestem o 100 g do przodu innym sposobem odchudzenia to wrzycenie inych detek ja wywalilem detke która wazy 700 g i wlozylem 320 g na tyl a z przodu jakas do enduro wazaca 170 wlozylem i tak to zaoszczedzilem okolo 600 - 700 gram na detkach ( ciezko powiedziec bo mam dosc solidnie polatane stare detki ale jako ze bede mial usd z przodu wiec juz raczej nie bede lapal snaków i tak samo z tyl bo lepsza ramke sobie sprawilem
cyc
karbon sie nie rozciaga tylko peka ale aluminum tez peka rozaciagac sie i zginac moze cro-mo jak sa dobrze wlukna poukladane zalezy jak ulaoza taki material sie otrzyma ja naprzyklad plywman jeszcze na windsurfing i mam carbonowe maszty w zaglach i taki masz np jest bradzo gietki ale nieodporny na udezenia i duze temperatury czasami potrafi pekanac jak za dlugo dziala na niego sila naciagniecia na zaglu (w celu uzyskania profilu zagla wygina sie maszt) ale sili podczas skoków i plywania so o wile silniejsze carbon poprstu ma rózne wlasciwosci takie maszty a braszo sztywnie poprzecznie a bocznie bardzo gietkie moan to porównac do kawalka sklejki napewno kazdy z was mial ja keidys w rece w jedna strone wygina sie latwiej niz w druga a czasami wogule zalezy jak sa platy drewna posklejane tak samo jest z carbonem
popatrz na pinkbike pelno ludzi uzywaz carbonowych kier w dh tam jest na to moda bo mja na to forse i nie boja sie carbonu a w polsce nadal jest opur do tego jak kiera jest dobrej firmy a ty masz zamiar takiej firmy kupic to bedzie ok
jak oszukujesz tansego sposobu odchudzenia to kup kasete na xt ja tak zrobilem tz kupiel ksete deore patrze ze ojciec ma xc w biku wiore na wage i co xt o 100 g lzejsza a ze ojcu waga i tak nie robi nic to ja wzielem do siebie i jestem o 100 g do przodu innym sposobem odchudzenia to wrzycenie inych detek ja wywalilem detke która wazy 700 g i wlozylem 320 g na tyl a z przodu jakas do enduro wazaca 170 wlozylem i tak to zaoszczedzilem okolo 600 - 700 gram na detkach ( ciezko powiedziec bo mam dosc solidnie polatane stare detki ale jako ze bede mial usd z przodu wiec juz raczej nie bede lapal snaków i tak samo z tyl bo lepsza ramke sobie sprawilem
cyc
karbon sie nie rozciaga tylko peka ale aluminum tez peka rozaciagac sie i zginac moze cro-mo jak sa dobrze wlukna poukladane zalezy jak ulaoza taki material sie otrzyma ja naprzyklad plywman jeszcze na windsurfing i mam carbonowe maszty w zaglach i taki masz np jest bradzo gietki ale nieodporny na udezenia i duze temperatury czasami potrafi pekanac jak za dlugo dziala na niego sila naciagniecia na zaglu (w celu uzyskania profilu zagla wygina sie maszt) ale sili podczas skoków i plywania so o wile silniejsze carbon poprstu ma rózne wlasciwosci takie maszty a braszo sztywnie poprzecznie a bocznie bardzo gietkie moan to porównac do kawalka sklejki napewno kazdy z was mial ja keidys w rece w jedna strone wygina sie latwiej niz w druga a czasami wogule zalezy jak sa platy drewna posklejane tak samo jest z carbonem
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=132498620
sprzedam stratos s8
sprzedam stratos s8
Nie no ja nie mowie zeby brat kiere alu nie przeznaczona do dh bo jest lekka ;]
Jednak jak juz inni pisali poki co szukal bym gdzie indziej oszczednosci nieco mniejszymi kosztami poprostu. No i swiadomosc ze kiera jest carbonowa chyba by zle na mnie wplywala ;]
Tak czy siak kupic mozna ale czy warto tyle kasy wydac to juz twoja decyzja
Jednak jak juz inni pisali poki co szukal bym gdzie indziej oszczednosci nieco mniejszymi kosztami poprostu. No i swiadomosc ze kiera jest carbonowa chyba by zle na mnie wplywala ;]
Tak czy siak kupic mozna ale czy warto tyle kasy wydac to juz twoja decyzja
www.mm-foto.pl
Coz mysle ze odchudzenie roweru poprzez zmiane kiery na karbonowa duzo Ci da majac banshee scream z monsterem...gratuleuje pomyslu... moze zastanow sie nad nawierecaniem Np: obreczy, ramy moze amora...wiesz co szczerze ci poiwem ze duza roznice zrobi silikonowa detka...Pozdrawaim cie z calego serca! buzka :*
http://www.superliga.pl/_files/gallery/2008_chorzow/021.jpg
-
- Posty: 185
- Rejestracja: 09.07.2005 05:50:11
- Lokalizacja: TURBO
- Kontakt:
acha jeszcze jedno mi sie przypomnialo, przy zakupie dowiedz sie dokladnie jak jest z sila przykrecenia srub w mostku bo to nie jest obojetne, synkros w swoich mostach ma podana sile z jaka nalezy dokrecic sruby, i tu nie ma miejsca na dowolnosc, najlepiej uzyc do tego klucza z dynamometrem, i nie zdziw sie ze tobie bedzie sie wydawalo ze jest za lekkoo mostek skrecony, ale tak wlasnie powinno byc jak podaja w instrukcji montarzu
-
- Posty: 1499
- Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
- Lokalizacja: Somerwill
- Kontakt:
Dzięki za mądrą podpowiedz z tym kluczem dynamometrycznym.
A przy okazji zobaczcie, co o tej kierownicy mówi Eston; http://www.eastonbike.com/FLASH-SWF/bar%20test.swf
A przy okazji zobaczcie, co o tej kierownicy mówi Eston; http://www.eastonbike.com/FLASH-SWF/bar%20test.swf
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości