Demontaż Juniora 2004

Amator DH
Posty: 468
Rejestracja: 14.11.2005 12:34:55
Kontakt:

Demontaż Juniora 2004

Post autor: Amator DH »

Cześć!
W ten piękny,długi weekend zabieram się za przegląd generalny mojego rowerka.
Może mi ktoś podać instrukcję (najlepiej krok po kroku) rozbiórki Juniora 2004?
Bez przesady tylko-głównie chodzi o wymiane oleju i przy okazji jaki bedzie najlepszy?W necie znalazłem,ale tylko po angielsku.
Z góry dzieki!
lukasz_olawa
Posty: 405
Rejestracja: 29.07.2004 21:58:00
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: lukasz_olawa »

Z rozebraniem go tylko do wymiany oleju nie ma żadnych kłopotów :] Robi sie to banalnie. Regulacją kręcisz żeby był najmiększy, potem odkręcasz korki. Wyjmujesz sprężyny, wylewasz stary olej i wlewasz nowy. Potem skrecasz wszystko do kupy i wio :] To jest wymiana oleju w Juniorku :] A jeśli chodzi o olej to polecam ci to:

http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=6009177

Kup pół litra 5w i pół litra 10w. Potem zmieszaj w proporcji 1:1 i będziesz miał idealny olej do marcoka 7,5 w :]

Jakbyś chciał dowiedzieć się czegoś więcej to pisz na gg :] Rozbierałem juz kilka razy mojego na części pierwsze i działa :D Także myślę że też tobie coś podpowiem jak będziesz potrzebował. Ale ogólnie budowa tego amora jest prosta także nie boj się. nic nie zepsujesz :] Pozdrawiam
Moja fura: http://www.pinkbike.com/photo/1059373/
FULL RULEZZZZ :)
dieee
Posty: 601
Rejestracja: 25.06.2004 04:43:29
Lokalizacja: Czewa- Swiete miasto
Kontakt:

Post autor: dieee »

ja rozbieralem 03 wiec moge Ci powiedziec jak to sie robi. w sumie banalna sprawa. Odkrec korki i zlej olej. Nastepnie zakrec je i odkrec sruby od spodu goleni. Albo tam masz na imbus albo na normalna srube. Bo wyszly 2 wersje. Celowo mowilem zeby po wylaniu oleju zakrecic korki, gdyz czasami sruby od spodu dolnych goleni lubia sie krecic, w takim wypadku ugnij jak najmocniej amora i odkrecaj. Musza puscic. Ja odkrecisz mozesz spokojnie zdjac dolne golenie. Nastepnie wykrec korki i wyjmij sprezyny. do wyjecia tlumikow bardzo przydatne sa specjalne obcazki do pierscieni saggera czy jak to sie tam zwie. W castoramie placilem za to 5 zl. A ulatwia zycie. Oczywiscie bez nich tez da sie zdjac pierscien. Jak go zdejmiesz mozesz spokojnie wyciagnac tlumik. Wszystko dokladnie wyczysc, umyj. Daj do wyschniecia nastepnie zloz w odwrotnej kolejnoscii zalej olejem. Przed wlozeniem gornych goleni w dolne mozesz uszczelki przesmarowac olejem.
Mam nadzieje ze cokolwiek zrozumiales :D
Pozdrawiam

PS. jest to oczywiscie opcja z calkowitym rozebraniem amora i wyczyszczeniem go. A mozna tak jak kolega powyzej napisal odkrecic korki wylac i wlac nowy olej. Ale zawsze zostaje na dnie jakis syf i warto sie go pozbyc
www.pinkbike.com/photo/1007092/
Amator DH
Posty: 468
Rejestracja: 14.11.2005 12:34:55
Kontakt:

Post autor: Amator DH »

Spoko.O takie info mi chodziło.Dzieki.lukasz_olawaJak będę rozbierał i coś nie styknie to dam znać.
dieee Tłumiki musze wyjąć.Te obcegi to są takie z regulacją średnicy?Okrągłe,zaciskajace?
Myślę,że dam olej 10w czyli półsyntetyk.Na oryginalnym jest,jak dla mnie,za miekki.
lukasz_olawa
Posty: 405
Rejestracja: 29.07.2004 21:58:00
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: lukasz_olawa »

Przyw ymianie oleju odkręcanie tłumików nie jest niezbędne. Ja podałem Ci najprostrzego manuala. Ale wiadomo że lepiej wszystko wyczyścić od środka :] A te obcążki to są kombinerki zakończone tak jakby dwoma cienkimi gwoździami :]
Moja fura: http://www.pinkbike.com/photo/1059373/
FULL RULEZZZZ :)
Amator DH
Posty: 468
Rejestracja: 14.11.2005 12:34:55
Kontakt:

Post autor: Amator DH »

OK.Już wszystko wiem.Takie kombinerki mam ze dwie pary.Chce rozkręcić całego,może pozbędę się głośnej pracy.Dzięki
Amator DH
Posty: 468
Rejestracja: 14.11.2005 12:34:55
Kontakt:

Post autor: Amator DH »

Jeszcze jedno,dla ścisłości- jaką ilość oleju wlać do każdej goleni?Ewentualnie jak mam to sprawdzić?
dieee
Posty: 601
Rejestracja: 25.06.2004 04:43:29
Lokalizacja: Czewa- Swiete miasto
Kontakt:

Post autor: dieee »

ja lalem po 210-220 ml na golen :D
www.pinkbike.com/photo/1007092/
kyrys
Posty: 913
Rejestracja: 22.04.2005 14:52:12
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kyrys »

http://www.marzocchi.com/spa/mtb/produc ... mtb&Y=2004

link gdze jest podana ilosć oleju, ja też chce mojego juniorka wyczyścić, i myśle że przydadzą się te informacje,

olej motorex (cyba) też jest podobno dobry.
http://www.pinkbike.com/photo/1335585/
JUSIHC
Posty: 71
Rejestracja: 03.08.2005 02:51:39
Lokalizacja: JAWOR
Kontakt:

Post autor: JUSIHC »

dieee siema mozesz do mnie na gg zadadac mam pare pyten co do juniorka z 2003 my gg 4220951:) Prosze odezwij sie
HC to my:D:D:D
my gg 4220951
dieee
Posty: 601
Rejestracja: 25.06.2004 04:43:29
Lokalizacja: Czewa- Swiete miasto
Kontakt:

Post autor: dieee »

JUSIHC moje gg: 3450930
www.pinkbike.com/photo/1007092/
Amator DH
Posty: 468
Rejestracja: 14.11.2005 12:34:55
Kontakt:

Post autor: Amator DH »

Ja dzisiaj kupiłem Finish Line 10w,ale kurde butelka 475ml.Z tabelki wynika 260/260.No nic,dokupie.Dzięki za pomoc.
Amator DH
Posty: 468
Rejestracja: 14.11.2005 12:34:55
Kontakt:

Post autor: Amator DH »

kyrys pisze:http://www.marzocchi.com/spa/mtb/produc ... mtb&Y=2004

link gdze jest podana ilosć oleju, ja też chce mojego juniorka wyczyścić, i myśle że przydadzą się te informacje,

olej motorex (cyba) też jest podobno dobry.
Nu: wyczyściłem,wymieniłem olej i jak stukał tak stuka...tłumiki oczywiście.
Przynajmniej jest trochę twardszy bo wlałem 10w w proporcji 260/260.
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości