tak jak w temacie, czym rozni sie rama jedno zawiasowa od cztero zawiasowej (oprocz tego ze sie buja przy pedalowaniu), czy łapie luzy? i czy sie oplaca takowa kupowac?
3 zawiasy wiecej :), a poza tym to podobno bardziej czuła na nierówności z tym brakiem bujania to bym sie troche kłócił...większość od dampera zależy..ja jeżdże na 1 zawiasówce bo uważam że bardziej się można "wczuć" w charakterystykę pracy ale to tylko subiektywna ocena
1 zawias jest lepszy do jakichs duzych dropów itd. bo lepiej sobie radzi z duzymi przeszkodami zaś 4 zawias jest bardziej czuły i jest taki stereotyp że mniej sztywny :) nie moge tego potwierdzić bo nigdy nie miałem 4 zawiasowego fulla :P
4 zawias jest bardziej czuły, ma bardziej progresywną charakterystyke, jest sztywniejszy, nie jebie tak damperów jak jednozawias, mniej buja ale ma wiecej pkt w ktorych moze sie zjebac
jim hehe to chyba nie tak:D do duzych dropow powinien byc 4 zawias bo przez kilka punktow obrotu energia uderzenia sie bardizej rozklada...1 zawiasy sa bardziej czule na dziury bo przelozenie nie rownosci od razu idzie na prace dampera, a nie posrednio przez mostki, ogniwa, itp
cztery zawiasy to bardziej czułe zawieszenie. To się zgadza. To, że damper dłużej pociągnie też się zgadza. To na pewno dojrzalsze systemy, a jak są dobrze zaprojektowane, to są wystarczająco sztywne (big hit). Ale prawdziwe czterozawiasowce (z ogniwem Leitnera) to spece i niektóre europejskie rowerki (np. RED BULL, ghost) VPP to też bądź co bądź czterozawiasówka:-)