super t problem-dobijanie
super t problem-dobijanie
sprowadzilem sobie super t 2004 ze stanow, chodzi ladnie, wykorzystuje caly skok-fajnie do dh ale ja smigam fr i zbyt latwo mi go dobic
i teraz pytanie czy musze wymienic sprezyny czy moze mieszanie z olejem poradzi ?? jakas zmiana gestosci czy ilosci?? nadmienie ze waze 85 kg, co radzicie ??
i teraz pytanie czy musze wymienic sprezyny czy moze mieszanie z olejem poradzi ?? jakas zmiana gestosci czy ilosci?? nadmienie ze waze 85 kg, co radzicie ??
-
- Posty: 136
- Rejestracja: 11.10.2004 19:10:50
- Kontakt:
-
- Posty: 6082
- Rejestracja: 19.04.2004 08:21:44
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
na stronie marzocchi w technical area masz tabele z poziomem oleju w amorkach. na 2003 podają odległość tafli oleju od krawędzi goleni, a nie liczbę mm. poeksperymentuj z poziomem podanym w tamtej tabeli, trudno będzie Ci dobić amorka.
odnośnie sprężyn, olej sprawi, że amor będzie progresywny, sprężyny wpłyną na całą charakterystykę pracy widelca. Skoro chcesz na tym śmigać fr, to kup twardsze.
Jeszcze jedno - jak zmienisz sprężyny, to możesz rozstroić zawieszenie (tył będzie bardziej miękki niż przód)
odnośnie sprężyn, olej sprawi, że amor będzie progresywny, sprężyny wpłyną na całą charakterystykę pracy widelca. Skoro chcesz na tym śmigać fr, to kup twardsze.
Jeszcze jedno - jak zmienisz sprężyny, to możesz rozstroić zawieszenie (tył będzie bardziej miękki niż przód)
To jest tak. Masz Super T, jeśli chcesz żeby pracował tak jak mówisz, to popelnileś błąd kupująć superT a nie Juniora T bo ten SuperT na tłumiko HSCV (HSCV: the High-Speed Compression Valve (HSCV) allows lighter damping for better trail sensitivity but
still resists bottoming. It is the best way to provide a controlled damping environment for consistent and
perfect damping. The moving valve on the shaft controls rebound and low-speed compression damping.
The special valve in the bottom of the cartridge (HSCV), takes the edge of any hard hit to maintain
control.)
w skrucie on ma tak działać bo tak dzialają te tłumiki, on nie dobija, tylko dostosowuje sie do nierówności, tak ma być, musisz się przyzwyczaić, właśnie natym polega wyższość superT że on ci wybierze 20 cm kamień i nawet nie poczujesz, jeśli ci to przeszkadza to zamień bebechy na gorsze :P
I uważaj z olejem, stosuj się do wskazań marzocchi bo możesz spierdolić tłumiki.
still resists bottoming. It is the best way to provide a controlled damping environment for consistent and
perfect damping. The moving valve on the shaft controls rebound and low-speed compression damping.
The special valve in the bottom of the cartridge (HSCV), takes the edge of any hard hit to maintain
control.)
w skrucie on ma tak działać bo tak dzialają te tłumiki, on nie dobija, tylko dostosowuje sie do nierówności, tak ma być, musisz się przyzwyczaić, właśnie natym polega wyższość superT że on ci wybierze 20 cm kamień i nawet nie poczujesz, jeśli ci to przeszkadza to zamień bebechy na gorsze :P
I uważaj z olejem, stosuj się do wskazań marzocchi bo możesz spierdolić tłumiki.
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=74297
Tassadar no to chyba lepszy amor do dh niz do fr, fakt mam go od niedawna calkiem, to dziwne uczucie bo przez pierwsze 15 cm ten amor ma liniowa charakterystyke pracy a wyrazna progresje czuc dopiero na mniej wiecej ostatnich 2 cm skoku, a to chyba nie jest za dobra charakterystyka do fr i dropow np. no bo co, walne dropa jakiegos 15 cm skoku wejdzie jak maslo i na ostatnich 2 cm ma to skompresowac??
maxxis24 to nie jest do końca tak... Te tłumiki HSCV działają chyba na takiej zasadzie że one zmniejszaja przepływ oleju razem ze zwiększeniem prędkości ugięcia widelca, co za tym idzie zwiększa sie tlumienie, pod koniec skoku czyli jak tłumik wchodzi głębiej to działa wtedy tłumienie dobicia - o ile super t ma takie coś - to by wyjaśniało czemu pod koniec ugięcia, sztuciec sie utwardza.
pozdro
pozdro
-
- Posty: 1242
- Rejestracja: 24.04.2004 10:31:05
- Lokalizacja: kraków, gg:5687099
- Kontakt:
Re: super t problem-dobijanie
maxxis24 pisze:sprowadzilem sobie super t 2004 ze stanow, chodzi ladnie, wykorzystuje caly skok-fajnie do dh ale ja smigam fr i zbyt latwo mi go dobic
i teraz pytanie czy musze wymienic sprezyny czy moze mieszanie z olejem poradzi ?? jakas zmiana gestosci czy ilosci?? nadmienie ze waze 85 kg, co radzicie ??
TO ZA KARE ŻE SPROWADZIŁEŚ!! A NIE KJUPIŁES W GREGORIO...GREGORY ZESŁAŁ NA CIEBIE KLĄTWE....OD TĄD BEDZIESZ DOBIJAŁ KAŻDY WIDELEC !!!!! ;p
a tak na serio...trzeba umiec zalać olejem widelec..wybrac odpowiednio twardosć i jego poziom..nie bede pisał szczegółów bo to mi chleb zabiera..nie tylko mi zresztą..ale powiem ci tyle że nie musisz zmieniac sprezyn...wystarczy że odpowiednio zalejesz wtedy NIE MA BATA zeby dobic..to jest "moc" hydrauliki...zawsze zostaje na dole troche oleju i nie da sie wcisnąc widelca juz dalej..chopćby nie wiem jaką siłą, dla ciekawostki podam że łosykowania hydrauliczne stosuje sie np w elktrowniach gdzie element łozyskowany waży np 200 tysiecy to niech ci zoobrazuje ogrom sił jaki mozna zatrzymać olejem:]
MOnster Garage
gg:5687099
http://youtube.com/watch?v=NdaTsWqbDF0
gg:5687099
http://youtube.com/watch?v=NdaTsWqbDF0
-
- Posty: 1242
- Rejestracja: 24.04.2004 10:31:05
- Lokalizacja: kraków, gg:5687099
- Kontakt:
-
- Posty: 1242
- Rejestracja: 24.04.2004 10:31:05
- Lokalizacja: kraków, gg:5687099
- Kontakt:
dla ciekawostki podam swój obecny widelec...preload w srodku ustawiony jest na najmiekszy...kompresja wykrecona (bez tłumienia)...a widelec jest tak zalany (do zjazdu) że cały czas wykożystuje 195mm skoku a przy jakis uskokach i lotach na przód 198mm..ale nie da sie go złozyc..nie da..zawsze zostaje te 5-2 mm
MOnster Garage
gg:5687099
http://youtube.com/watch?v=NdaTsWqbDF0
gg:5687099
http://youtube.com/watch?v=NdaTsWqbDF0
-
- Posty: 1242
- Rejestracja: 24.04.2004 10:31:05
- Lokalizacja: kraków, gg:5687099
- Kontakt:
aha..co prawda sobie monolog tu urzadziłem ale jeszzcze musze cos dopowiedziec..charakterystyka pracy liniowosc-progresja nie zalezy od widelca tylko od tego jak ustawimy...pisanie w stylu to jest jakis tam amor i on tak pracuje to bzdura...ja ci go moge ustawic żeby sie wogóle nie ugioł....co do strony marzocchi i poziomów oleju to sratatatata...tam sie nigdy nie patrzy..tylko leje pod upodobanie tego kto ma jeździc
MOnster Garage
gg:5687099
http://youtube.com/watch?v=NdaTsWqbDF0
gg:5687099
http://youtube.com/watch?v=NdaTsWqbDF0
no dobra, wiec powiedzmy ze ja go nie dobijam tylko ze on ma zbyt liniowa charakterystyke ugiecia, a nie progrewysna i mi dropow nie tlumi tak jakbym oczekiwal tego, do dropow powinien sie utwardzac wraz z ugieciem jak na moj gust, a on sie nie utwardza do 15 cm skoku i dopiero potem nastepuje progresja ale to juz za pozno :-)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości